Vďaka celosvetovému dopytu po novom modeli Ford Mustang 2018 sa tento model stal tretí rok po sebe najpredávanejším športovým kupé na svete.
Podľa analýzy spoločnosti Ford, ktorú vykonala s najnovšími údajmi o nových registráciách ľahkých vozidiel od agentúry IHS Markit, bolo v roku 2017 celosvetovo zaregistrovaných 125 809 kusov modelu Mustang. Podľa týchto údajov – zostavených z vládnych a iných zdrojov, zachycujúcich 95 percent nových globálnych predajov vozidiel vo viac ako 80 krajinách – je Mustang pred všetkými ostatnými konkurenčnými športovými kupé na celom svete.
„Svet sa zamiloval do Mustangu,“ hovorí Erich Merkle, analytik predaja spoločnosti Ford. „Mustang predstavuje to najlepšie z amerického dizajnu, výkonu a slobody, a má nezameniteľnú charizmu, ktorá na vás zapôsobí, nech už pochádzate odkiaľkoľvek.“
Spoločnosť Ford oznámila, že z takmer 126 000 vozidiel zaregistrovaných na celom svete bolo v Spojených štátoch, kde sa Mustang vyrába, zaregistrovaných 81 866 vozidiel. To znamená, že v zahraničných krajinách je zaregistrovaná viac ako tretina všetkých modelov Mustang.
Spoločnosť Ford podľa vlastných údajov* minulý rok predala v Európe 13 100 kusov modelu Mustang a v 13 európskych krajinách vrátane Veľkej Británie a Španielska predstihla v predaji Porsche 911. Medzi päť európskych krajín s najväčším počtom predaných modelov Mustang za rok 2017 patrí Nemecko (5 742), Veľká Británia (2 211), Francúzsko (942), Belgicko (900) a Švédsko (512).
Dopyt je aj naďalej mimoriadne silný v Číne, kde sa minulý rok stal Mustang najpredávanejším športovým kupé s 7 125 registráciami.
Globálny vývoz sa začal v roku 2015, čo znamená, že spoločnosť Ford do decembra 2017 predala na celom svete 418 000 kusov modelu Mustang. Najpopulárnejšou konfiguráciou na celom svete je Mustang GT s 5,0-litrovým motorom V8.
Od roku 2015 do marca 2018 predala spoločnosť Ford v Európe 35 000 kusov modelu Mustang*. Neskôr v tomto roku sa predstaví nový Ford Mustang so športovejším exteriérom a luxusnejším interiérom s jemnými materiálmi a 12-palcovým digitálnym prístrojovým panelom. Medzi zdokonalené pohonné jednotky patrí 5,0-litrový motor V8 s výkonom 450 koní a 10-stupňová automatická prevodovka, s ktorými Mustang zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy, spotrebuje 12,1 l/100 km a má emisie CO2 na úrovni 270 g/km. **
Medzi pokročilé technológie patrí nastaviteľné zavesenie kolies MagneRide®, voliteľné jazdné režimy a nový výkonný výfukový systém s aktívnym ventilom, ktorý má inovačný režim Good Neighbour, určený na jazdu skoro ráno alebo neskoro večer. Medzi nové technológie na asistenciu vodičovi patrí systém prevencie nárazov s funkciou rozpoznávania chodcov a pomocník pre zachovanie stopy v jazdnom pruhu.
Navyše v júni sa začne pre Európu vyrábať špeciálna edícia Ford Mustang Bullitt na počesť 50. výročia slávneho filmu.
Mustang Bullitt bude k dispozícii v čiernej farbe Shadow Black alebo v klasickom tmavozelenom odtieni Dark Highland Green. Poháňa ho vylepšený 5,0-litrový motor V8, ktorý bude mať očakávaný výkon 464 koní a krútiaci moment 529 Nm. *** Nová technológia vyrovnávania otáčok zaistí plynulé a hladké radenie prevodových stupňov sprevádzané športovým zvukom preradenia motora V8 počas podraďovania pomocou šesťstupňovej manuálnej prevodovky. V štandardnej výbave je prémiový audiosystém B&O PLAY s výkonom 1 000 wattov, ktorý prehráva zvuk prostredníctvom 12 vysokovýkonných reproduktorov.
Športové kupé podľa definície agentúry IHS Markit zahŕňajú dvojdverové modely a kabriolety.
MagneRide je ochranná známka spoločnosti BWI Group.
* Medzi 20 hlavných európskych krajín patrí: Rakúsko, Belgicko, Veľká Británia, Česká republika, Dánsko, Fínsko, Francúzsko, Nemecko, Grécko, Maďarsko, Írsko, Taliansko, Holandsko, Nórsko, Poľsko, Portugalsko, Španielsko, Rumunsko, Švédsko a Švajčiarsko.
** Uvedené hodnoty spotreby paliva/energie, emisií CO2 a dojazdu v elektrickom režime sú odmerané v súlade s technickými požiadavkami a špecifikáciami nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 a (ES) 692/2008 v platnom znení. Údaje o spotrebe paliva a emisiách CO2 platia pre variant vozidla, a nie pre jednotlivé vozidlo. Použitý štandardný testovací postup umožňuje vzájomne porovnávať rôzne typy vozidiel od rôznych výrobcov. Na spotrebu paliva/energie, emisie CO2 a dojazdovú vzdialenosť na elektrický pohon má okrem technických vlastností vozidla vplyv aj štýl jazdy a iné netechnické činitele. CO2 je hlavný plyn vyvolávajúci skleníkový efekt a spôsobujúci globálne otepľovanie.
Od 1. septembra 2017 budú niektoré nové vozidlá typovo schválené podľa skúšobného postupu WLTP (celosvetovo harmonizovaný skúšobný postup pre ľahké vozidlá) podľa smernice (EÚ) 2017/1151 v platnom znení, čo je nový, realistickejší testovací postup na meranie spotreby paliva a emisií CO2. Od 1. septembra 2018 WLTP úplne nahradí nový európsky jazdný cyklus (NEDC), čo je súčasný testovací postup. Počas vyraďovania postupu NEDC sa spotreba paliva a emisie CO2 podľa WLTP prepočítavajú späť podľa postupu NEDC. V porovnaní s predchádzajúcimi hodnotami spotreby paliva a emisiami bude existovať určitá odchýlka, pretože niektoré prvky testov sa zmenili, t. j. to isté vozidlo môže mať rozdielnu spotrebu paliva a emisie CO2.
*** Oficiálne homologované údaje o spotrebe paliva a emisiách CO2 budú zverejnené pred začiatkom predaja.
Zdroj: Summit Motors Slovakia, spol. s.r.o.