Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
bezpečnosť: Nový LEAF má za sebou najnáročnejšie testy bezpečnosti
25. apríl 2018 @ 12:19:10 CEST, poslal p.mauer

Euro NCAP Nový Nissan LEAF absolvoval náročný bezpečnostný test podľa nových kritérií pre rok 2018 a ako prvý v ňom získal od Euro NCAP hodnotenie 5 hviezdičiek. Euro NCAP neustále pripravuje programy s novými, náročnejšími výzvami na bezpečnostné technológie, ktoré pomôžu chrániť zraniteľných účastníkov cestnej premávky, vrátane zavedenia prvého testu na detekciu cyklistov pre AEB.

Nissanu LEAF, ktorý dnes Euro NCAP uverejnil, naväzuje na úspech pôvodného elektrického modelu LEAF, predstaveného v roku 2011, ktorý získal 5 hviezdičiek, ako prvý elektromobil. Keďže spotrebitelia sa odvracajú od konvenčných motorov, najmä dieselových, výrobcovia výrazne investujú do elektrických a hybridných vozidiel. Je preto veľmi dôležité, aby vývoj v oblasti bezpečnosti nebol ohrozený novými pohonnými systémami. Nissan LEAF je vybavený mnohými novými bezpečnostnými prvkami a dokazuje, že ekologická priaznivosť nemusí ísť na úkor vyššej bezpečnosti - bezpečnosti osôb vo vozidle a tých, ktorí s ním zdieľajú priestor na cestách.

LEAF je prvým vozidlom, ktoré sa má posúdiť podľa vylepšených a rozšírených protokolov Euro NCAP na rok 2018. Vychádzajúc s údajov o cestných nehodách sú potrebné ďalšie opatrenia, aby sa zabezpečilo, že nové vozidlá budú ponúkať najnovšiu a najlepšiu bezpečnostnú technológiu. Z tohto dôvodu Euro NCAP v roku 2018 zavedie množstvo nových testov, ktoré sa budú zaoberať kľúčovými scenárami havárie pre autá, chodcov a súčasne aj rastúci počet cyklistov.

Detekcia cyklistov s automatickou brzdou sa po prvýkrát testovala na modely LEAF a je súčasťou AEB Pedestrian (chodec) s novým označením AEB VRU (Vulnerable Road Users - zraniteľný účastník premávky). Detekcia cyklistov predstavuje pre výrobcov automobilov nové výzvy, a to z hľadiska hardvéru i softvéru: snímače musia mať široký uhol pohľadu na rýchle odhalenie rýchlo sa pohybujúcich cyklistov a sú potrebné zložité algoritmy na zabezpečenie správnej identifikácie možných hrozieb zrážky s vylúčením falošnej aktivácie.

Robbert Verweij, člen predstavenstva Euro NCAP a hlavný poradca pre politiku na holandskom ministerstve dopravy, povedal: "Bolo to úsilie zachrániť životy cyklistov, ktoré inšpirovali holandskú vládu na financovanie veľkého projektu, ktorý viedol k vypracovaniu protokolu na sledovanie cyklistov na ceste. Je nám cťou, že Euro NCAP sa rozhodol pridať tento protokol do svojej schémy hodnotenia. Toto prvé hodnotenie vozidla vybaveného AEB-Cyclist, ukazuje, aké spoločné úsilie vlád a združení cyklistov sa môže dosiahnuť v spolupráci s Euro NCAP."

Ostatné aktualizácie hodnotenia na rok 2018 zahŕňajú testovanie detekcie chodcov v tme a zlých svetelných podmienkach, aby sa zabezpečilo, že tieto systémy budú vždy fungovať. Systémy núdzového udržiavania jazdného pruhu (ELK) sú najnovšou generáciou inteligentných systémov podpory jazdy v jazdnom pruhu, ktoré autonómne vykonávajú vyhýbavý manéver, pokiaľ automobil nekontrolovane opúšťa jazdný pruh alebo mu hrozí zrážka s iným vozidlom. Nové testy Euro NCAP overujú, či systém reaguje na okraj cesty, označený a neoznačený, aby sa zabezpečilo, že vozidlo nebude jazdiť mimo cesty; že sa vozidlo bezpečne vráti do svojho jazdného pruhu, keď sa vykoná manéver predbiehania a detekuje sa prichádzajúce vozidlo; a že vozidlu je zabránené neúmyselnému vybočeniu do dráhy vozidla, ktoré predbieha v susednom jazdnom pruhu.

Viac informácií o aktualizáciách 2018 nájdete na www.euroncap.com - bezpečnosť vozidla - vysvetlenie ratingov.

Michiel van Ratingen, generálny tajomník spoločnosti Euro NCAP, uviedol: "Tieto najnovšie aktualizácie aktívnych bezpečnostných testov Euro NCAP sa zameriavajú na ochranu osôb vo vozidle a osôb, ktoré s ním zdieľajú cestnú komunikáciu. Naše nové posúdenia demonštrujú rastúcu úroveň sofistikovanosti, ktorú možno dosiahnuť pripojením rôznych senzorových systémov inštalovaných na vozidle. Keďže náklady na tieto systémy klesnú a výpočtové schopnosti sa zvyšujú, štandardné vozidlá sa čoskoro stanú schopné pomôcť zabrániť podstatne zložitejším zrážkam v reálnom živote. Euro NCAP sa usiluje podporiť tento trend a v kontexte prístupu bezpečných systémov bude naďalej vyzývať výrobcov automobilov, aby dodávali najvyššiu úroveň bezpečnosti ako štandard pre cestujúcich v automobiloch a zraniteľných účastníkov cestnej premávky."
__________________________________________________________________________

O Euro NCAP
Euro NCAP organizuje nárazové testy na nové vozidlá a poskytuje spotrebiteľom motorových vozidiel realistické a nezávislé hodnotenie výkonnosti niektorých najpopulárnejších automobilov predávaných v Európe. Spoločnosť Euro NCAP, založená v roku 1997 a podporovaná niekoľkými európskymi vládami, automobilovými, spotrebiteľskými a poisťovacími organizáciami, sa rýchlo stala katalyzátorom povzbudenia k významnému zvýšeniu bezpečnosti pri návrhu nových automobilov.

Ratingy Euro NCAP sa striktne uplatňujú na vozidlá ponúkané v Európe. Hodnotenia sa neuplatňujú na modely ponúkané v iných regiónoch, aj keď sa predávajú pod rovnakým názvom, ak sa špecifikácia výroby a vybavenie môžu líšiť.

Zdroj: Marie Brasseur, Euro NCAP Communications Manager, Brusel, 25. 04. 2018


Súvisiace správy

Najčítanejšie /Euro NCAP/