Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
motoršport: Neúspešný víkend pre Maťa Homolu na Hungaroringu
02. máj 2018 @ 10:16:26 CEST, poslal k.zechmeister

HOMOLA MOTORSPORT Slovenskému automobilovému pretekárovi nevyšiel pretekársky víkend seriálu FIA WTCR tak, ako si predstavoval. Po nevydarenej sobote a 20. mieste v prvých pretekoch prišlo sklamanie aj v nedeľnej kvalifikácii. Tretie preteky víkendu však priniesli aspoň malé zadosťučinenie.

Chýbajúca preteková rýchlosť, či technické problémy. Aj tak by sa v skratke dal pomenovať prvý deň pretekárskeho víkendu svetového pohára WTCR na maďarskom okruhu Hungaroring.

Prvý voľný tréning sa Maťo spoločne so svojím tímom zamerali na testovanie nastavenia, ktoré úplne zmenili po pretekoch v Marakéši. "Dá sa povedať, že sme prekopali všetko. Od geometrie, cez pruženie až po nastavenia diferenciálu," povedal Maťo Homola pred prvým tréningom. Mladý slovenský pretekár bol s autom o niečo spokojnejší, no do druhého tréningu spravili ešte ďalšie zmeny. "Na Hungaroringu jazdím veľmi rád, veď sme takmer doma. Musím však povedať, že auto neposlúcha tak, ako by som si prial. Naozaj som tlačil ako sa dalo, no stále nám na špicu chýba zhruba sekunda," dodáva Homola.



Do druhého tréningu Maťo odštartoval s plánom na testovanie nielen najrýchlejšieho času, ale aj pretekovej rýchlosti a vytrvalosti, no jeho jazda netrvala dlho. "V treťom kole som zacítil, že sa auto na brzdách chová zvláštne, tak som zašiel do boxov. Nanešťastie sa zlomila nápravnica a tréning nedojazdíme," povedal Maťo keď vystúpil z auta. Dôvod, prečo k tomu došlo hľadal tím aj na videu. Okamžite sa pustili do práce, aby stihli nápravnicu do kvalifikácie vymeniť. Oprava prebehla úspešne, tak sa jazdec belgického tímu DG Sport Competition mohol postaviť na štart kvalifikácie.

Maťo sa počas celej kvalifikácie, žiaľ, pohyboval na konci štartového poľa. “Skutočne som sa snažil a tlačil čo to dalo. Počas kvaldy sme zmenili pár vecí, ale výrazné zrýchlenie neprišlo. Na posledné dve kolá sa mi podarilo zrýchliť, no 15. miesto a strata 1,735 s nie je to, kde sa chcem pohybovať. Aj keby som bol lepší, dokážem získať 2-3 desatiny, ale 1,7 s to nebude ani náhodou. Verím, že sa po týchto pretekoch niečo zmení na BOP. Stačí si pozrieť prvých 8 po kvalifikácii," neskrýval rozhorčenie Maťo.

Štart vôbec nepatril medzi podarené a Maťo sa prepadol na samý koniec poľa. "Štartoval som rovnako, ako sme to aj dnes trénovali, aj počas testovania a auto mi takmer zdochlo,” povedal Maťo po pretekoch a dodáva: "Podarilo sa mi niekoľkých pretekárov predbehnúť, no absolútne nemáme pretekovú rýchlosť a strácame zhruba 2 s na kolo na najrýchlejších. Zajtra bude nový deň, budem opäť bojovať zo všetkých síl, no je to veľmi frustrujúce," zakončil mladý slovenský pretekár dnešný smolný deň. Do cieľa došiel napokon až na 20. mieste.

Nedeľná kvalifikácia sa odohrávala čisto v réžii automobilov značky Hyundai a Honda. Maťo Homola, ako aj jeho tímový kolega sa pohybovali na konci druhej desiatky a na začiatku tretej. Strata viac ako 2,5 s je pri pretekoch cestovných vozidiel viac ako nedosiahnuteľná. Konečný výsledok kvalifikácie znamenal pre Maťa 21. miesto na štarte do druhých pretekov víkendu. “Môžem povedať, že je to pre mňa viac ako šok. V Marakéši som videl, že nestíhame na prvých, ale pripisoval som to špecifickému mestskému okruhu a povrchu. No na tomto okruhu je naša strata ešte ďaleko väčšia,” konštatoval po kvalifikácii Maťo.

Po vydarenom štarte, kedy Maťo získal niekoľko pozícii a nespoliehal sa na elektronických asistentov štartu, ale na svoje nohy, musel po 2 kolách do boxov. “Po štarte bola veľká mela a dostal som niekoľko rán. To poškodilo natoľko moju geometriu, že auto bolo neovládateľné a takmer som nevedel prejsť zákrutu.” V boxoch mechanici dokázali dať auto dohromady a Maťo mohol opäť vyštartovať do pretekov, ani nie tak pre výsledok, ale pre kontrolu, či je auto v poriadku a bude môcť pokračovať v tretích pretekoch víkendu, ktoré boli naplánované v zápätí.



Štart ostatných pretekov víkendu Maťovi opäť vyšiel a už v treťom kole sa pohyboval na 16. priečke, nielen vďaka predbehnutiu niekoľkých jazdcov, ale aj kvôli početným kontaktom, po ktorých viacero pretekárov preteky nedokončilo a museli odstúpiť. V 7. kole sa nad Hungaroringom objavil dážď a preteky boli zastavené. Počas prerušenia však prestalo pršať a žiadny z jazdcov neodštartoval do pretekov na mokrých pneumatikách. Preteky boli neskôr odštartované za neutralizačným vozidlom. Maťovi sa až do cieľa podarilo udržať 16. miesto.

“Bolo to náročné, ale je to aspoň trocha zadosťučinenie. Napriek všetkému nám stále chýbajú takmer 2 sekundy. Verím, že dokážeme zanalyzovať údaje, niekde nájsť aspoň malé zrýchlenie, ale hlavne, že sa prehodnotí BOP. Jednoducho sme počas týchto dvoch pretekárskych víkendov nemali ani na prvú desiatku,” uzavrel celý víkend Maťo Homola.

Bilancia celého víkendu je 20. a 16. miesto. Je evidentné, že auto je stále v procese vývoja. Veríme, že belgický tím DG Sport Competition a Peugeot Sport spravia všetko preto, aby dokázali auto zrýchliť. Držte palce, najbližšie sa jediný slovenský pretekár, ktorý jazdí svetový pohár WTCR, predstaví na legendárnom okruhu Nurburgring - Nordschleife 10.-12. mája.

Zdroj: Homola Motorsport s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /HOMOLA MOTORSPORT/