Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

Sociálne siete
 

správy
automobily nákladné: Scania a technológia elektrifikovaných ciest
31. máj 2018 @ 15:26:09 CEST, poslal redakcia

SCANIA Nemecká vláda v piatok rozhodla o tom, že sa bude podieľať na spolufinancovaní výskumného projektu testovania a vývoja elektrifikovaných diaľnic - eHighways.

Volkswagen Group Research a spoločnosť Siemens pre tento projekt spoločne vyvíjajú technológie a hybridné nákladné vozidlá dodá Scania. Výskum je zatiaľ v prípravnej fáze a pred zahájením výstavby troch rôznych skúšobných úsekov na nemeckých verejných komunikáciách. Elektrická energia bude vozidlám dodávaná z nadzemného vedenia.

Projekt "Nákladné vozidlá pre nemecké elektrifikované diaľnice" má za cieľ znížiť emisie uhlíka z nákladných vozidiel pre diaľkovú prepravu. Počas rokov 2019 a 2020 budú vozidlá s elektrickým pohonom testované na troch nových nemeckých „eHighways“ . Projekt je spolufinancovaný nemeckou vládou prostredníctvom BMUB Spolkového ministerstva životného prostredia, ochrany prírody a jadrovej bezpečnosti.

Jedna skúšobná cesta bude postavená v oblasti Schleswigu-Holsteinu na diaľnici A1 blízko prístavného mesta Lübeck. Ďalšia v Hesensku na A5 južne od Frankfurtu a tretia potom v Bádensku-Württembersku na ceste B462.

"Scania vidí elektrifikované cesty ako jednu z nádejných technológií pre udržateľnú budúcnosť diaľkovej nákladnej dopravy. Elektrifikácia vozidiel sa rýchlo vyvíja a vďaka dopadom na životné prostredie, spoločnosť a náklady, bude hrať dôležitú úlohu pri prechode na prepravný systém bez fosílnych palív, "hovorí Claes Erixon, výkonný viceprezident výskumu a vývoja spoločnosti Scania.

Výskumný projekt riadi spoločnosť Volkswagen Group Research, ktorá prispieva svojimi zdrojmi a znalosťami týkajúcimi sa elektrifikácie vozidiel pro osobné automobily.

V prvej fáze projektu Scania dodá dva elektrické hybridné prototypy nákladných vozidiel s rôznymi pohonnými jednotkami: jeden bude mať batériu s kapacitou 15 kWh, druhý naopak, hneď niekoľko akumulátorov pre väčšiu kapacitu.

Rovnako ako pri jazdách elektrických hybridných nákladných vozidiel spoločnosti Scania na elektrifikovaných cestách vo Švédsku, čo je vôbec prvý verejný testovací úsek s touto technológiou na svete, budú v Nemecku vozidlá Scania vybavené pantografom vyvinutým spoločnosťou.

"Scania vstúpi do tohto nového projektu so všetkými skúsenosťami zo Švédska. V Nemecku budú patriť medzi najdôležitejšie skúmané oblasti analýza a optimalizácia koncepcie hnacieho ústrojenstva, správa energie, hybridný prenos, starnutie batérie a nová generácia chladiaceho systému, "hovorí Christer Thorén, projektový manažér pre elektrické cestné technológie spoločnosti Scania.

Scania pracuje na niekoľkých projektoch zameraných na posun smerom k udržateľnému dopravnému systému a urýchlenie pokroku elektrifikácie pre mestskú a diaľkovú prepravu. Spoločnosť Scania sa rovnako účastní švédsko-nemeckej vládnej iniciatívy v oblasti mobility a elektrických ciest. Konkrétne projekty partnerstva ako "Nákladné vozidlá pre nemecké eHighways" sú ďalším dôkazom prístupu Scanie k inováciám. Spolupráca s partnermi z verejného a súkromného sektoru sa snaží nájsť čo najkratšiu cestu a čas pre udržateľný dopravný systém.

Zdroj: Viktor Tamayo, PR and Communication Coordinator CZ & SK, Scania Czech Republic s. r. o., Sobínská 186, 25219 Chrášťany, Česká republika


Súvisiace správy

Najčítanejšie /SCANIA/