Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
ekológia: Prvý elektromobil, ktorý dosiahol hranicu predaja 400.000 kusov
20. marec 2019 @ 11:58:20 CET, poslal p.mauer

NISSAN Nissan LEAF sa stal historicky prvým elektromobilom, ktorého sa predalo 400.000 kusov. Upevnil si tak pozíciu špičky v oblasti celosvetového posunu k udržateľnej mobilite.

Nissan LEAF sa začal predávať v roku 2010 ako svetovo prvý elektromobil pre širokú verejnosť. Odvtedy je vzorom toho, ako sprístupniť vzrušujúce zážitky a pohodlie jazdy elektromobilom i zákazníkom, ktorí si nemôžu dovoliť luxusné vozidlo. Ani nie pred desiatimi rokmi mali elektromobily charakter doplnkového produktu a zákazníci so záujmom o model LEAF sa regrutovali väčšinou z radov „priekopníkov“.

Dnes už elektromobil ako budúce vozidlo zvažuje stále väčší počet zákazníkov. Zákazníci si model LEAF volia nielen kvôli výhodám udržateľnej mobility, ale i pre vysoký výkon, dynamickosť a pokročilé technológie, ako je napríklad poloautonómny systém riadenia ProPILOT1).

„Tento míľnik je presvedčivým dôkazom, že 400 000 zákazníkov, ku ktorým pribúdajú ďalší, si cení model Nissan LEAF pre vzrušenie z jazdy, sebaistotu a pripojenie, ktoré ponúka,“ uviedol výkonný viceprezident Daniele Schillaci, globálny manažér spoločnosti Nissan pre marketing, predaj a elektromobily. „LEAF zostáva symbolom Inteligentnej mobility Nissan – našej stratégie, ktorou chceme stále širšiemu okruhu ľudí sprostredkovať lepší svet.“

Na začiatku predaja prvej generácie modelu LEAF sa spoločnosť Nissan zaviazala stať sa celosvetovou špičkou vo výrobe a propagácii vozidiel s nulovými výfukovými emisiami. Spoločnosť sa zaviazala k spolupráci s vládami a elektrárenskými spoločnosťami na uľahčenie rozvoja elektromobility (pohodlnejšie a ľahšie nabíjanie i vývoj možností opätovného použitia akumulátorov elektrických vozidiel).

Odvtedy už spoločnosť Nissan v rámci svojej iniciatívy Nissan Energy nadviazala partnerstvá s organizáciami po celom svete. Vďaka týmto partnerstvám sa pri akumulátoroch elektrických vozidiel zvýši schopnosť ukladať energiu a poskytovať ju domácnostiam, firmám a distribučným sieťam.
Elektromobily sa tak stanú ešte užitočnejšími a budú propagovať účinné využívanie energie.

Za celý čas predaja modelu LEAF ním už jeho majitelia najazdili celkovo vyše 10 miliárd kilometrov. Počet vozidiel LEAF predaných od roku 2010 stačí na úsporu 3,8 milióna barelov ropy ročne. 2)

Vlani sa LEAF stal nielen najpredávanejším elektromobilom v Európe, ale aj celkovo najpredávanejším vozidlom v Nórsku.
Nissan LEAF je po celom svete k dispozícii na viac než 50 trhoch. V prvej polovici tohto roka sa začne predávať tiež na šiestich nových v Latinskej Amerike. Do konca roka sa začne predávať na siedmich nových trhoch v Ázii a Oceánii.

Nový LEAF

Hnacie ústrojenstvo modelu LEAF druhej generácie 3) zažilo premiéru v roku 2017 a disponuje výkonom 110 kW a krútiacim momentom 320 Nm. Nedávno sa portfólio rozrástlo o nový model s novým hnacím ústrojenstvom – je ním Nissan LEAF e+, ktorý ponúka vyšší výkon a približne o 40 % dlhší dojazd.4) Model LEAF e+ sa začal predávať na konci januára v Japonsku. Predaj v USA sa začne tento rok na jar a v Európe onedlho potom.

Nissan LEAF je stelesnením troch pilierov Inteligentnej mobility Nissan – inteligentného pohonu, inteligentnej jazdy a inteligentnej integrácie. Inovatívne elektrické hnacie ústrojenstvá vozidla sú príkladom prvého piliera, zatiaľ čo technológia ProPILOT dostupná na mnohých trhoch je príkladom druhého piliera. Technológia ProPILOT je určená na jazdu v jednom diaľničnom pruhu. Udržuje rýchlosť vozidla i jeho pozíciu v pruhu, a tým znižuje únavu vodiča. Technológia ProPILOT Park, ktorá je k dispozícii v Japonsku a Európe, dokáže zrýchľovať, brzdiť a riadiť vozidlo pri parkovaní na miesto.5)

Inteligentná integrácia Nissan

Nissan LEAF tiež otvoril cestu k novému svetu možností v oblasti čistej energie. Tieto možnosti presahujú za koncept účinnej prepravy.

Nissan Energy je ekosystém, ktorý sa sústreďuje na elektromobily Nissan. Zdokonaľuje možnosti ich akumulátorov v oblasti ukladania a poskytovania energie, a elektromobily sa tak stávajú pre zákazníkov ešte užitočnejšími. Majitelia elektromobilov môžu vďaka tomu jednoducho prepojiť svoje vozidlá s energetickými systémami a nabíjať akumulátory, napájať domáce či firemné spotrebiče alebo pomôcť vyrovnávať bilanciu rozvodnej siete. Spoločnosť v rámci projektu Nissan Energy začala v Európe, USA a Japonsku prácu na základoch infraštruktúry a vyvíja i ďalšie spôsoby budúceho komerčného využitia.

Do ekosystému Nissan Energy zapadá i nový počin v oblasti opätovného využitia akumulátorov, čo je zásadný krok pre vyššiu udržateľnosť elektromobilov. Spoločnosť Nissan pracuje so svojimi strategickými partnermi na opätovnom využití akumulátorov modelu LEAF v systémoch verejného osvetlenia mimo rozvodnej siete, v úložiskách energie v športových komplexoch a na mnohých iných spôsoboch využitia.

Výroba modelu LEAF

Nissan LEAF sa vyrába v troch továrňach: Oppama v Japonsku, Sunderland v Anglicku a Smyrna v Tennessee.

Ďalšie informácie o našich produktoch, službách a o tom, akým spôsobom sa usilujeme o ekologickejšiu dopravu, nájdete na stránke nissan-global.com. Tiež nás môžete sledovať na sieťach Facebook, Instagram, Twitter a LinkedIn a pozrieť si naše nové videá na YouTube.

1) K dispozícii vo vybraných úrovniach výbavy. Účelom technológie ProPILOT je podporovať vodiča. Technológia nenahrádza riadny spôsob riadenia vozidla a sústavný prehľad vodiča o premávke. Vždy jazdite obozretne a pozorne sledujte cestu a okolitú dopravnú situáciu. Podrobnosti nájdete v používateľskom návode. V USA má technológia ProPILOT názov ProPILOT Assist.

2) Celková prejdená vzdialenosť vychádza z extrapolácie skutočných údajov od približne 50 % zákazníkov. Údaje o spotrebe ropy vychádzajú z dát amerického ministerstva pre životné prostredie o úspore paliva a z porovnania Nissanu LEAF s Nissanom Versa 2019 vybaveným 4-valcovým 1,6 l motorom a automatickou prevodovkou.

3) Dojazd Nissanu LEAF: 400 km podľa japonskej normy JC08 a 322 km podľa normy pre japonský cyklus WLTC. Dojazd MR 18 podľa amerického ministerstva pre životné prostredie je 150 míľ. Podľa novej európskej emisnej a ekonomickej normy WLTP je dojazd pri kombinovanom jazdnom cykle 270 kilometrov. Hodnoty dojazdu vychádzajú zo špecifických skúšobných podmienok. Konkrétna hodnota dojazdu sa bude líšiť podľa stupňa výbavy, voliteľnej výbavy, údržby, štýlu jazdy, okolitej teploty a podľa poveternostných a jazdných podmienok – podrobnosti nájdete v informačnom formulári pre zákazníka. Model LEAF e+ má v USA názov LEAF Plus.

4) Model LEAF e+ má v USA názov LEAF Plus.

5) K dispozícii pri vybraných úrovniach výbavy. Účinnosť systému ProPILOT Park sa odvíja od stavu vozovky, vozidla a od okolitých podmienok. Vždy jazdite obozretne a pozorne sledujte cestu a okolitú dopravnú situáciu. Podrobnosti nájdete v používateľskom návode.

_______________________________________________________________________

Spoločnosť Nissan v Európe
Spoločnosť Nissan Nissan má v Európe jedno z najväčších zastúpení medzi všetkými zámorskými automobilkami. Konštruktérskej práci, výskumu, vývoju, výrobe, logistike a predajnej a marketingovej činnosti sa tu venuje viac než 17 000 zamestnancov. Výrobné linky závodov spoločnosti Nissan vo Veľkej Británii, Španielsku a Rusku vlani vyrobili viac ako 660 000 vozidiel vrátane oceňovaných crossoverov, úžitkových vozidiel a tiež Nissanu LEAF, najpopulárnejšieho elektromobilu sveta. Spoločnosť Nissan si nedávno predstavenou víziou Inteligentnej mobility kladie za cieľ dosiahnuť nulové emisie a nulový počet nehôd so smrteľnými následkami. Toto komplexné poňatie má slúžiť ako inšpirácia pre portfólio výrobkov i technológií a určovať štýl rozhodovania o tom, ako majú byť automobily poháňané, ovládané a aké bude ich miesto vo fungovaní spoločnosti. Spoločnosť Nissan má všetky predpoklady stať sa najžiadanejšou ázijskou značkou v Európe.

Zdroj: Nissan Newsroom Slovensko, 13/03/2019


Súvisiace správy

Najčítanejšie /NISSAN/