Citroën C-Elysée na slovenskom trhu (11/2012)
redaktor: k.zechmeister, 09.11.2012;

Značka Citroën nám dňa 8.11.2012 predstavila svoj nový model C-Elysée. Akcia sa konala v klube Penati v Bratislave. Poďte sa s nami pozrieť na nový prírastok do francúzskej rodiny s dvojitým šípom v znaku.

Prezentáciu zahájil p. František Macho, PR manažér CITROËN SLOVAKIA s.r.o. K slovu sa potom dostal aj generálny riaditeľ Marc Bénier a marketingový riaditeľ Radovan Pokojný. Hlavné slovo však mala dáma – Kristína Rampachová, produktová manažérka, ktorá nám odprezentovala hlavné prednosti nového modelu.

C-Elysée bol navrhnutý v súlade s bohatou históriou značky. Vstupuje do priestoru na rozmedzí dvoch segmentov, medzi modely C3/C3 Picasso a rodinu C4.

Veľký dôraz sa kládol najmä na kvalitu, štýl, robustnosť a odolnosť pri zachovaní dostupnosti. Model je totiž primárne koncipovaný pre krajiny s horšími cestami a drsnými podmienkami. Tomu bolo prispôsobené aj testovanie, počas ktorého najazdil model štyri milióny kilometrov v rôznych klimatických podmienkach od extrémnych horúčav v prašných krajinách až po arktické mrazy na severe našej planéty. Vozidlo má napríklad aj odolné plasty v interiéri, upravený podvozok, špeciálne pneumatiky, zvýšenú ochranu spodnej časti karosérie, zosilnené prvky karosérie a vo väčšej miere použité spájanie dielcov skrutkami. Na niektoré naše cesty priam ideálne. Dlhovekosť by mala byť zaručená jednoduchou konštrukciou.

Vozidlo je určené racionálne uvažujúcim mužom, pre ktorých je kúpa vozidla podstatná investícia. Zároveň hľadajú primerané pohodlie a veľký batožinový priestor.

Predajcovia už prijímajú objednávky. Na výber sú tri motory a rovnaký počet výbavových stupňov – Attraction, Seduction a Exclusive. Základným motorom je trojvalcový benzínový motor 1.2 VTi (53 kW). Druhou možnosťou je ďalší benzínový motor 1.6 VTi (85 kW), ten už má štyri valce. Rovnako ako naftový motor 1.6 HDi (68 kW). Poháňané sú kolesá prednej nápravy cez 5-stupňovú manuálnu prevodovku. Ceny sú priaznivé. Začínajú na sume 8 490 €. K tomu majiteľ získa záruku na štyri roky alebo 60 000 km.
Kompletný cenník Citroën C-Elysée s technickými údajmi

Model bol navrhnutý vo Francúzsku a vyrába sa v španielskom meste Vigo spolu so sesterským modelom Peugeot 301. Plánom je predať na Slovensku v budúcom roku 600 kusov. Konkurenciu tvoria Renault Fluence, Chevrolet Aveo sedan, Hyundai Elantra, Škoda Rapid, Seat Toledo.

Následne sme sa presunuli k samotným autám na statickú obhliadku. Trojpriestorová karoséria pôsobí elegantne. Spredu sa hlási k rodine Citroën chrómovanou maskou chladiča, ktorá zároveň vytvára znak. Kapota s prelismi je posadená vcelku vysoko. Zboku zaujme taktiež vyššia línia karosérie a výrazný prelis tiahnuci sa od predného blatníka, ponad kľučky dverí až k zadným skupinovým svetlám. Zadná časť potvrdzuje vyváženú siluetu vozidla. Prevládajú tu čisté línie a celkovo pôsobí vozidlo harmonicky a hodnotne.

Interiér nás privítal moderným stvárnením. Stredový pás prístrojovej dosky je podľa výbavy rôzne lakovaný. Spolu z rezaným volantom je to štýlový prvok. Ergonómia je chválitebná, vodič má všetko po ruke, akurát do schránky pred spolujazdcom sa treba natiahnuť viac ako zvyčajne. Zvyknúť si bude treba na elektrického ovládania okien na stredovom tuneli pred prevodovou pákou. Odkladacích priestorov tu je pomenej. Do plytkej, ale zato dlhej lakťovej opierky sa niečo málo zmestí, ale napr. do spomenutého priestoru pred prevodovú páku toho dáte ešte menej. Volant je nastaviteľný len výškovo, s mojimi 195 cm som si však vyhovojúcu polohu našiel. Stredová konzola sa pekne smerom nadol zužuje, takže pravé koleno má relatívnu slobodu. USB a AUX vstup si našiel miesto pri páke ručnej brzdy.

Veľkým tromfom vozidla v danej cenovej hladine je určite miesto vzadu. Za seba som si síce sadol, ale ľavé koleno protestovalo a hlava tiež. Zato chodidlá nie, tie sa pekne zmestili pod predné sedadlo. Ale pripomínam, meriam 195 cm. Za nižším vodičom je toho miesta výrazne viac. Tento priestor si zaslúži pochvalu. O zadný nenastaviteľný náznak hlavových opierok si oprú hlavu len menšie osoby alebo deti, ktoré si budú otvárať okná elektricky ovládačom umiestneným na stredovej konzole medzi prednými sedadlami. Aj takýmto riešením sa prejavuje cena vozidla.


Batožinový priestor sa dá otvoriť tlačidlom na prístrojovej doske, alebo diaľkovým ovládačom. Veko odskočí dostatočne na pohodlné otvorenie. Objem priestoru je 506 dm3 a po sklopení deleného zadného operadla až po strop je možné využiť 1332 dm3. Otvor je primeraný karosérii a pánty veka celkom dosť zasahujú do vnútorného priestoru. Využiteľnosť objemu tak môže byť v niektorých prípadoch obmedzená. Nuž, liftback to nie je. Pod dnom je štandardom plnohodnotné rezervné koleso a dosť miesta na odloženie drobností. Pripravte sa, že na viacerých miestach uvidíte odhalené plechy bez čalúnenia. S ohľadom na cenu vozidla je to v poriadku. Nižšia cena však neznamená kompromisy v kvalite. Len to vyzerá tak - lacno, ale funkčnosť všetkého je zaručená. A o to predsa ide.

Vozidlo na nás urobilo veľmi dobrý dojem. V danej cenovej a veľkostnej kategórii ponúka elegantnú karosériu, dostatočný vnútorný priestor aj pre rodinu, postačujúcu výbavu a skvelú úžitkovú hodnotu.

Fotogaléria



Citroën C3 Picasso - facelift

Na parkovisku stála nenápadne aj ďalšia novinka z ponuky Citroën. Jednalo sa o vynovený model C3 Picasso vyrábaný len u nás v Trnave. Zmeny sú hlavne v prednej časti. Znak vychádza z dvoch chrómovaných líšt a nárazník má inakšie usporiadanie. Pod hmlovkami si našli miesto LED denné svetlá. Vzadu sme zmeny nepostrehli. V bielej farbe s chrómovanými doplnkami a dvojfarebnými diskami kolies vyzeralo vozidlo výborne.



Dňa: 9.11.2012
Text a foto: Karol Zechmeister



Tento článok nájdete na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
http://www.aad.sk

Adresa tohoto článku je:
http://www.aad.sk/sections.php?op=viewarticle&artid=1040