Renault Slovensko v roku 2012 a 2013 (01/2013)
redaktor: j.cvopa, 21.01.2013;

Dňa 18.1.2013 sme prijali pozvanie spoločnosti Renault Slovensko s.r.o. a zúčastnili sa na tlačovej konferencii ohľadne hospodárskych výsledkov za rok 2012, ako aj plánov do roku 2013. Tlačovú konferenciu otvorila PR manažérka a hovorkyňa spoločnosti Renault Slovensko - Jana Rajcová, ktorá odovzdala slovo generálnemu riaditeľovi Richardovi Evansonovi a jeho kolegom, ktorí postupne odhalili aj plány značiek Renault a Dacia na tento rok.

Predajné výsledky za rok 2012

zväčšiť obrázok Renault vo svete predal o 6,3% menej áut v porovnaní s rokom 2011, celkovo 2.550.286 ks, z toho 1.279.598 ks mimo Európy (+9,1%). Je to po prvýkrát, čo predal viac áut mimo starého kontinentu. Medzi 3 najvýznamnejšie trhy Renaultu patria 1. Francúzsko, 2. Brazília, 3. Rusko.

V predaji ľahkých úžitkových vozidiel sa Renault umiestnil na prvej priečke v rámci európskeho trhu s podielom 15,5%. Rozbehol sa aj predaj elektrických vozidiel, z ktorých si napr. malé Twizzy kúpilo zhruba 9000 zákazníkov.

Trh na Slovensku

Renault sa v slovenskom rebríčku predajnosti umiestnil na 6. mieste s trhovým podielom 6,2%, Dacia sa dostala na 17. miesto s trhovým podielom 2,1%. Renault Slovensko tak drží 8,3% podiel na trhu. Najlepšie sa minulý rok predávalo dosluhujúce Clio, ktoré sa predávalo len 10 mesiacov, no vďaka priaznivej cene sa ho predalo o 23% viac, spolu 896 kusov. Úspešný Renault Master zaznamenal odbyt 489 vozidiel. Z Dacie sa výborne predávalo Sandero s 380 kusmi a Duster, ktorý sa stal 3. najpredávanejším vozidlom s pohonom 4x4 v SR a ako dobrú kúpu ho odporučili aj aktéri relácie TopGear.

Renault zároveň patrí na Slovensku medzi importérov, ktorí predávajú najviac športvo orientovaných vozidiel, čo odkazuje na radu R.S. (Renault Sport), najmä Mégane a Clio.

Novinky Renault

Koncom minulého roka prišlo na trh nové Clio a získalo ocenenie Zlatý volant. Renault taktiež zaviedol technologické novinky ako Visio systém, ktorý sleduje vybočenie z jazdného pruhu a automaticky stlmuje diaľkové svetlá, ak nasníma protiidúce vozidlo, ďalej MediaNav navigačný systém, cúvaciu kameru, Bassreflex systém a HillHolder. Snaha o úsporné motory sa prejavila v benzínových agregátoch 1,2 TCE (115k) a 0,9 TCE (90k).

Novinky Dacia

Dacia profituje z produktov vývoja materskej značky a tak si MediaNav, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, cúvacie senzory a eko módy našli cestu aj sem. Zatracovaná poloha ovládačov elektrických okien sa konečne presunula z palubnej dosky na dvere. Motoricky sa deje opäť to isté ako v Renaulte, jednotky 1,2 TCE a 0,9 TCE sú k dispozícii, k tomu však pribúda novinka 1,2 16V s pohonom na LPG (pre Sandero).

Obchodná politika

Na uvádzanie nových modelov slabší rok 2012 vystrieda rok terajší, ktorý prinesie 4 nové modely pre Renault aj Daciu a ďalšie zaujímavosti, konkrétne:
  • nové Clio Grandtour
  • nové Clio R.S.
  • nové malé SUV Capture
  • Laguna fáza 3 (začlenenie do korporátnej identity)
  • facelift Koleos (začlenenie do korporátnej identity)
  • Fluence fáza 2 (začlenenie do korporátnej identity)
  • facelift Scénic a Grand Scénic (začlenenie do korporátnej identity)
  • Kangoo fáza 2 (začlenenie do korporátnej identity)
  • nový výkonový stupeň 1,2 TCE (120 koní) v spojení s dvojspojkovou prevodovkou EDC
  • 1,6 TCE (200 koní) EDC pre Clio R.S.
  • R-Link multimediálny systém
  • nový Logan sedan
  • nový Logan MCV
  • nový Dokker a Dokker Van (3,3 m3)
  • Duster fáza 2 (koncom roka)
Kľúčovým faktorom bude jednoduchosť ponuky a koncentrácia na kľúčové modely. Z ponuky vypadol Mégane CC, Wind, Latitude. Trochu na prekvapenie aj silne predávaná Thalia a Modus, ktorí však odkazujú svojich zákazníkov na ponuku Dacie. Takisto dôjde aj k sprehľadneniu ponuky finančných a poisťovacích produktov (ostanú 2-3).

Do popredia bude Renault dávať najmä transparentnosť. Na trh uvedie servisné zmluvy za jednotnú sadzbu pre celé Slovensko, paušálne ceny, rozšírené zjednodušené záruky a fyzické servisné balíčky, ktoré si klient môže zakúpiť a vykonať si s nimi údržbu vozidla sám (balíčky sa vzťahujú na 5 a viac ročné vozidlá).

Renault Quality Made

Renault má za cieľ dostať sa v oblasti kvality medzi top 3 značky, čo sa týka kvality výroby, distribúcie a dílerstiev. Tento cieľ bol prvýkrát oznámený pred 8 rokmi a odvtedy vyvíja značka v tomto smere značné úsilie. Potvrdzujú to aj výsledky autoklubu ADAC, ale aj interné záznamy o nákladoch na záruky (reklamácie), ktoré klesli o 15%.

Renault deklaroval taktiež zavedenie 8 záväzkov pre zákazníka, ktoré bude mať každý díler vystavené vo svojej prevádzke. Jedným z nich je nefaktúrovať opravy, ktoré si zákazník výslovne neobjednal. Ak sa vyskytne nejaká súvislá oprava, musí sa zákazníkovi najprv telefonovať s informáciou a pýtať si od neho dovolenie.

Taktiež počnúc 18. januárom Renault na Slovensku začal poskytovať dve nové záruky na svoje vozidlá:
  • 5 rokov / 100.000 km pre osobné vozidlá
  • 5 rokov / 200.000 km pre úžitkové vozidlá
Najmä pri úžitkových vozidlách bude táto záruka znamenať pre 80% vozidiel krytie počas celej prevádzky. Zo záruky sú vylúčené celky, ktoré podliehajú prevádzkovému opotrebeniu ako filter pevných častíc, brzdové obloženia, výfuk, pneumatiky, atď. Teda ide o krytie porúch, ktoré spôsobil Renault. Na prehrdzavenie karosérie (perforácia prehrdzavením) sa poskytuje záruka 12 rokov. V prípade poruchy je k dispozícii asistenčná služba s odťahom, ubytovaním a opravou vozidla, ale aj Renault Comfort assistance pri zámene paliva.

Záver

Tlačovú konferenciu uzatvoril generálny riaditeľ slávnostným rozkrojením torty s logom novoposkytovaných záruk značky.

Fotogaléria

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


Zdroj: Tlačová konferencia Renault zo dňa 18.1.2013




Tento článok nájdete na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
http://www.aad.sk

Adresa tohoto článku je:
http://www.aad.sk/sections.php?op=viewarticle&artid=1065