Nový Peugeot Boxer (04/2014)
redaktor: p.mauer, 24.04.2014;

Nové vlastnosti v službách profesionálov

PEUGEOT, hlavný hráč s komplexnou ponukou v segmente úžitkových vozidiel v Európe, pokračuje v obnovovaní svojich modelov aj s novým PEUGEOT Boxer. Kvalita, robustnosť a životnosť nového PEUGEOT Boxer boli testované na viac ako 4 miliónoch kilometrov a v extrémnych podmienkach, a sú vyjadrené aj prostredníctvom dizajnu, ktorý je bezpochyby moderný a typický pre značku. Prevádzkové náklady, vrátane spotreby, ktoré patria medzi najnižšie na trhu, ako aj konkurencieschopné servisné zmluvy sú zárukou bezstarostného používania vozidla. Vďaka širokej škále karosérií a nosností (najlepšie v segmente), v spojení s modernou výbavou určenou pre profesionálov je život v kabíne vozidla a každodenné riadenie nového PEUGEOT Boxer ľahšie. Nový PEUGEOT Boxer je viac ako len dopravný prostriedok, je skutočným nástrojom v službách profesionálnej efektivity.
______________________________________________________________________________________________

"Po kompletnej obnove svoje ponuky osobných vozidiel zavŕšil PEUGEOT aj obnovu úžitkových vozidiel. S novým PEUGEOT Boxer ponúka značka profesionálom vozidlo, ktoré vyhovuje ich potrebám a požiadavkám" - Maxime Picat, generálny riaditeľ PEUGEOT.

"Nový PEUGEOT Boxer svojou úrovňou kvality, spoľahlivosti a výbavou, v spojení s moderným a atraktívnym štýlom prispieva k produktovej ofenzíve značky a jej prieniku do vyššej triedy. Podporuje to aj našu stratégiu internacionalizácie, aby 30% predaja bolo realizovaných mimo Európy" - Xavier Peugeot, produktový riaditeľ PEUGEOT.

Plne obnovený trh veľkoobjemových furgonov

Nový Peugeot Boxer (MY2014)

Dlhá história značky PEUGEOT v predaji furgonov začala v roku 1950. Bolo vyrobených viac ako 1,8 milióna vozidiel, z čoho 3 generácie Boxerov predstavujú od roku 1994 takmer milión kusov a pokračuje v roku 2014 s novým Boxerom. Tento segment trhu predstavuje v Európe približne 500 000 vozidiel ročne. Je to segment s miernym tempom nárastu o 0,24 % v rokoch 2010 až 2013. V tom istom období získala 3. generácia PEUGEOT Boxer, ktorá bola uvedená na trh v roku 2006,  0,5% podielu na trhu v Európe - s nárastom o 1,3% od svojho uvedenia, a objem predaja mimo Európy vzrástol o 35%. Nový PEUGEOT Boxer predávaný od druhého štvrťroku roku 2014 tiež prispeje k tomuto nárastu.

"Nový PEUGEOT Boxer si ponechal to, čo zabezpečilo úspech súčasnej generácie a vyhovuje očakávaniam našich zákazníkov v otázkach kvality, bezpečnosti, prevádzkových nákladov a praktickosti pri používaní. S týmito hlavnými výhodami sa dokonale integruje do kompletnej a modernej ponuky úžitkových vozidiel značky vedľa Bippera, Partnera a Experta" - Richard Meyer, manažér produktového radu úžitkových vozidiel.

Nový PEUGEOT Boxer má síce meno svojho predchodcu, bol však navrhnutý pre novú éru tak, aby vyhovoval mnohostrannému používaniu profesionálnej klientely s vysokými požiadavkami na kvalitu, prevádzkové náklady a efektívnosť pri každodennom používaní.

Osvedčená kvalita koncepcie

Nový Peugeot Boxer (MY2014)

Testovaná robustnosť a životnosť

"Spoľahlivosť a životnosť sú hlavnými faktormi pri kúpe úžitkového vozidla, pretože podmieňujú opätovný predaj. Zaviazali sme sa k hĺbkovému preskúmaniu procesov v otázkach používania a životnosti, aby sme boli na lepšej úrovni ako konkurencia. Toto sú základné páky pre vstup na segmenty vyššej triedy a nový PEUGEOT Boxer je toho dôkazom" - Philippe Pelletier, riaditeľ kvality.

Špecifikácia nového PEUGEOT Boxer zahŕňala požiadavku na kvalitu na všetkých úrovniach: dizajn, montáž dielov, spoľahlivosť, odhlučnenie a životnosť.
Rovnako ako na osobných vozidlách značky spočíva jeho kvalita koncepcie na 2 hlavných osiach:

  • prísnejšie pravidlá koncepcie, vychádzajúce zo spätnej väzby projektov, analýza konkurencie a analýza životnosti počas 7 rokov používania;
  • súhrn doplňujúcich a špecifických schvaľovaní, nad rámec zvyčajne vykonaných testov, za účelom posúdenia odolnosti voči starnutiu.
  • Výsledok tejto práce vidno na testovacích jazdách nazývaných "kvalita pri používaní", ktoré simulujú starnutie zodpovedajúce používaniu zákazníkom.
    Počas fázy vývoja nového PEUGEOT Boxer bolo zlepšenie životnosti a akustického komfortu v týchto oblastiach:

  • zosilnená karoséria pre väčšiu tuhosť;
  • zmenená predná maska chladiča;
  • nové mechanizmy bočných posuvných dverí a zosilnené zadné dvere;
  • väčšie brzdy;
  • nová koncepcia zavesenia tlmičov;
  • rad motorov s objemom 2,2 HDi s prepracovaným systémom vstrekovania.
  • S cieľom zabezpečiť vysokú úroveň spoľahlivosti a vytrvalosti kompatibilnej s intenzívnym užívaním nového PEUGEOT Boxer, bolo najazdených viac ako 4 milióny kilometrov v tých najextrémnejších podmienkach, zahŕňajúc plné zaťaženie, polovičné zaťaženie alebo jazda naprázdno a na všetkých typoch ciest, vrátane vozoviek v zlom stave a v horských oblastiach.

    Spoľahlivosť a životnosť boli tiež testované podľa špecifických testov vrátane:

  • 1 500 hodín v teplotách medzi -20 ° až + 40 ° C na zabezpečenie odolnosti voči opotrebeniu komponentov a materiálov mechanických, plastových a elektronických častí;
  • 1 000 prejazdov cez 10 cm vody alebo v 2-3 cm slanej vody, bez opláchnutia vozidla počas nasledujúcich 1 000 km pre preverenie tesnosti a odolnosť proti korózii;
  • 500 000 testovacích cyklov otvárania dverí uskutočnených v teplotách - 30° až + 80 ° C, čo predstavuje intenzívne používanie zákazníkom počas 10 rokov.
  • Veľká pozornosť je venovaná aj novej kvalite nového PEUGEOT Boxer. Okrem kontrol kvality vykonaných vo fabrike počas všetkých výrobných fáz, je na každom vozidle na výstupe z fabriky testovaných viac ako 1 800 vzhľadových a funkčných vlastností.

    Zlepšené vnímanie kvality prostredníctvom nového moderného a robustného dizajnu

    Nový Peugeot Boxer (MY2014)

    "Pre nový PEUGEOT Boxer sme chceli moderný a ochranný dizajn, ktorý bol navrhnutý tak, aby dlho vydržal a ktorý integruje eleganciu dizajnu PEUGEOT. Vozidlo by malo byť rozpoznateľné na 500 m!" - Thierry Devoitin - manažér pre priemyselný štýl a Laurent Rossi manažér pre úžitkové karosérie.

    Výzva pre oddelenie štýlu značky PEUGEOT bola navrhnúť PEUGEOT Boxer tak, aby sa zapísal do histórie svojej doby vďaka silnej a modernej identite, integrujúcej štylistické kódy značky, ktoré sú prispôsobené svetu úžitkových vozidiel.

    Úžitkové vozidlo musí byť praktické a robustné, ale musí byť aj užitočné pre profesionálov, pretože prispieva k imidžu ich spoločnosti a ich povolania.

    Úplne nová moderná predná časť evokuje silu a robustnosť. Kapota s výraznými líniami je podčiarknutá logom značky. Široká maska chladiča - inšpirovaná novým modelom PEUGEOT 308 - je orámovaná strieborným rámikom, ktorý vzbudzuje dojem, že je vyrobený z jedného kusu. Nový PEUGEOT Boxer má tiež veľmi expresívny, mačací a technologický výraz, zdôraznený maskou chladiča, ktorý plynule prechádza do svetlometov integrujúcich denné svetlá so žiarovkami v sérii alebo s LED diódami vo voliteľnej výbave.

    Nové nárazníky poskytujú maximálnu ochranu a integrujú v spodnej časti dva kruhové výklenky, kde sú umiestnené hmlové svetlá z polykarbonátu. Hmlové svetlá sú buď v sérii alebo vo voliteľnej výbave a vzbudzujú dojem robustnosti. Tesne nad tým sú umiestnené dva obdĺžnikové výklenky, ktoré slúžia ako stupienok pre ľahšie čistenie čelného skla.

    Zadná časť je obohatená o znak značky a o nový svetelný podpis, ktorý zdôrazňuje modernosť nového PEUGEOT Boxer. Vďaka nemu je zboku lepšie vidno zadné osvetlenie.

    Interiér je funkčný a pohodlný a nový PEUGEOT Boxer získal aj v otázke elegancie, ako aj vo vnímanej kvalite. Volant má modernejší tvar a od prvého kontaktu vzbudzuje pocit robustnosti. Pre zvýšenie komfortu a manipulácie je vo voliteľnej výbave potiahnutý kožou, vo výbave Pack Confort už v sérii. Prístrojová doska získala nové technické ovládacie panely s novou radou audio systémov, zatiaľ čo na sedadlá bol použitý nový čierny poťah Darko, ktorý je prešívaný červenou a sivou niťou. Vo voliteľnej výbave je možné zvoliť nový hnedý poťah Achille. Všetko to prispieva ku kvalitnému a modernému vzhľadu kabíny.

    Efektívnosť v každodennom živote

    "Zákazníci úžitkových vozidiel hľadajú vozidlo, ktoré je vyhotovené rovnako dobre ako osobné vozidlo, a ktoré im poskytuje dobré pracovné podmienky. Ich potreby sú racionálne a zamerané na komfort, ľahkosť riadenia, bezpečnosť, ale aj efektívnosť v ich odbornej činnosti. Nový PEUGEOT Boxer vyhovuje všetkým týmto očakávaniam" - Vincent Portia, manažér produktu Nový PEUGEOT Boxer.

    Jednoduché a bezpečné riadenie

    V záujme zaistenia bezpečnosti a jednoduchosti riadenia, nový PEUGEOT Boxer ponúka širokú škálu moderných technologických zariadení, ktoré pomáhajú pri riadení a bezpečnosti.

    ABS, ESP, AFU (podpora brzdenia v núdzovej situácii), airbag vodiča a elektrické ovládanie okien sú súčasťou štandardného vybavenia, taktiež aj plechová priečka medzi kabínou a nákladnou zónou, ktorá prispieva k zníženiu hlučnosti.

    V záujme ochrany proti krádeži, je nový PEUGEOT Boxer vybavený:

  • centrálnym zamykaním dverí;
  • nezávislým zamykaním a odomykaním nákladného priestoru;
  • superuzamykaním;
  • pri otváraní zadných dverí automatickým zobrazením zadnej časti vozidla na dotykovej obrazovke vďaka kamere spätného chodu.


  • V záujme ochrany cestujúcich a v snahe vyhovieť rôznemu používaniu vozidla zákazníkmi, nový PEUGEOT Boxer ponúka mnoho systémov aktívnej a pasívnej bezpečnosti:
  • funkcia LAC (systém adaptívnej kontroly záťaže) prispôsobuje ESP podľa nákladu vozidla a podľa jeho rozloženia. Vďaka tomu ostáva vozidlo bezpečnejšie na svojej trase v kritických situáciách;
  • ASR (protipreklzový systém kolies), je súčasťou ESP, rozozná prekĺzavanie jedného alebo viacerých hnacích kolies, pôsobí na brzdenie a otáčky motora, aby sa zlepšila priľnavosť. Pri nízkych otáčkach ASR uľahčuje rozjazd, najmä na klzkom povrchu. Umožňuje hladký rozjazd bez cúvnutia a ochraňuje spojku, čím zlepšuje jej životnosť. Pri vyššej rýchlosti zabraňuje prekĺzavaniu kolies, najmä v prípade veľkého zrýchlenia na klzkom povrchu;
  • AFIL (výstraha pri neúmyselnom prekročení čiary) sústavne sleduje cestu pomocou kamery umiestnenej nad vnútorným spätným zrkadlom. Ak vodič prejde cez plnú alebo prerušovanú čiaru bez použitia smeroviek, na prístrojovej doske sa rozsvieti kontrolka a zvuková signalizácia zaznie na strane, kde bola čiara prekročená. Toto nové zariadenie je v štandardnej výbave na 4-tonových furgonoch, na ďalších verziách je k dispozícii vo voliteľnej výbave a je súčasťou Pack Sécurité;
  • DSG (detekcia podhustenia pneumatík) je v štandardnej výbave na Combi/Minibus a voliteľná v iných verziách. Vďaka tejto funkcii je každé koleso vybavené snímačom tlaku. V prípade straty tlaku alebo defektu je vodič informovaný, o ktorú pneumatiku ide prostredníctvom správy na prístrojovej doske alebo na centrálnej obrazovke;
  • Airbag spolujazdca, 2 bočné airbagy a 2 hlavové airbagy sú dostupné vo voliteľnej výbave.
  • Nový Peugeot Boxer (MY2014)

    Nový PEUGEOT Boxer disponuje aj systémom bezpečnosti a systémami pomoci pri jazde, ako sú:

  • Hill Assist (asistent rozbehu vozidla na svahu) je súčasťou ESP a aktivuje sa ak: vozidlo zastane, motor je v chode, noha je na brzdovom pedáli, sklon vozovky je väčší ako 5%, pri rozbiehaní do svahu alebo pri cúvaní do svahu. Za týchto podmienok, ak vodič uvoľní brzdový pedál, tak sa brzdový tlak počas cca 2 sekúnd nezmení. Vďaka tomu je rozjazd do svahu pohodlný a ľahký, a vozidlo sa nepohne dozadu bez ohľadu na zaťaženie vozidla.
  • CTI (systém inteligentnej kontroly trakcie) je k dispozícii vo voliteľnej výbave a je to systém, ktorý zabezpečuje lepšiu trakciu na povrchoch s nízkou priľnavosťou (blato, sneh alebo ľad). Funkcia je aktivovaná stlačením tlačítka umiestneného na palubnej doske a v prípade, že rozozná situáciu s nízkou priľnavosťou. CTI nahradí ASR a prenesie hnaciu silu na koleso s najväčšou priľnavosťou k vozovke s cieľom optimalizácie trakcie a dodržania trajektórie. Vypne sa automaticky, ak je rýchlosť vyššia ako 30 km/h;
  • V CTI je integrovaná nová funkcia HDC (kontrola rýchlosti pri jazde zo svahu), ktorá sa aktivuje stlačením tlačítka umiestneného na palubnej doske. Tento systém umožňuje vodičovi udržať konštantnú rýchlosť pod 30 km/h a mať kontrolu nad vozidlom vo svahu - najmä na zablatenom alebo nespevnenom povrchu - bez stlačenia brzdového alebo plynového pedálu. Aby sa systém aktivoval, sklon svahu musí byť minimálne 8%. Funkcia sa automaticky deaktivuje, ak rýchlosť prekročí 30 km/h.


  • Ďaľšie pomocné systémy pri riadení a prevádzke vozidla dopĺňajú výbavu:
  • Nový programovateľný regulátor a obmedzovač rýchlosti je v štandardnej výbave od 2. úrovne alebo vo voliteľnej výbave. Umožňuje udržať alebo obmedziť rýchlosť vozidla na naprogramovanú rýchlosť na každom teréne bez toho, aby vodič stlačil plynový pedál, kým je zapnutý regulátor rýchlosti;
  • Zadný parkovací asistent je dostupný vo voliteľnej výbave. Skladá sa zo štyroch snímačov vzdialenosti, ktoré sa nachádzajú na zadnom nárazníku. Systém sa v prípade zaradenia spätného chodu spúšťa automaticky. Je schopný zistiť prekážky v blízkosti zadnej časti vozidla, ktoré sú hlásené vodičovi akustickým signálom, pričom jeho frekvencia sa zvyšuje približovaním vozidla k prekážke. Ak je vzdialenosť vozidla od prekážky len niekoľko centimetrov, zvukový signál je neprerušovaný. Keď je zaradený spätný chod, ozve sa pre väčšiu bezpečnosť chodcov vonkajší zvukový signál, ktorý ich upozorní na spätný chod vozidla;
  • Aby bolo manévrovanie s vozidlom ľahšie, nový PEUGEOT Boxer tiež ponúka novú kameru spätného chodu s fonction overlays. Nachádza sa na úrovni tretieho brzdového svetla. Pri zaradení spätného chodu automaticky prenáša obraz zo zadnej časti vozidla na dotykový displej rádia. Umožňuje presné vedenie vozidla prostredníctvom čiar rôznych farieb. Farba čiary závisí od vzdialenosti zadnej časti nárazníka. Kamera spätného chodu môže byť združená so spätným parkovacím asistentom;
  • Variabilný posilňovač riadenia je v štandardnej výbave s motorom 3,0 l HDi a s výbavou Heavy 400. Tiež je dostupný vo voliteľnej výbave na niektorých verziách. Prispôsobuje úroveň pomoci podľa rýchlosti vozidla. Pri vysokej rýchlosti je posilňovač pre väčšiu bezpečnosť pevnejší a pri nízkej rýchlosti je kvôli uľahčeniu manévrovania mäkší.
  • Moderné zariadenia určené pre profesionálov

    Nový Peugeot Boxer (MY2014)

    Nový PEUGEOT Boxer ponúka širokú škálu zariadení, takže z kabíny je mobilná kancelária. Funkčná kabína ponúka dostatok úložného priestoru, držiak na dokumenty a písací stolík zabudované do operadla centrálneho sedadla. Nový rad audiosystémov s voliteľnou funkciou DAB (Digital Audio Broadcasting) poskytuje v štandardnej výbave funkcie telefónu handsfree s Bluetooth a zásuvky USB. Exkluzívnou výbavou v tomto segmente je farebná 5" dotyková obrazovka v štandardnej výbave na 2. úrovni. Umožňuje riadiť všetky funkcie ako audio streaming, čítanie SMS a čo je nevídané v segmente, aj novú integrovanú navigáciu, ako aj zobrazovanie spätnej kamery v štandardnej alebo voliteľnej výbave.

    Profesionáli potrebujú byť neustále v spojení so svojimi zákazníkmi, preto nový PEUGEOT Boxer ponúkne v druhej polovici roka 2014 vo voliteľnej výbave dokovaciu stanicu pre tablet s vlastnou prípojkou.

    Aby každý profesionál našiel riešenie, ktoré bude vyhovovať všetkým jeho špecifickým potrebám, nový PEUGEOT Boxer teraz ponúka širokú škálu výbavy rozdelenej na tri úrovne a tri packy:

  • Pack zlé cesty obsahuje ochranný kryt pod motorom, CTI (inteligentná kontrola trakcie) a HDC (asistent pre jazdu zo svahu). Uľahčí život profesionálov v stavebníctve, a to aj na vstupe aj na výstupe zo stavby;
  • Pack look obsahuje hmlové svetlomety, denné svetlá s LED diódami, puklice kolies. Vyhovuje profesionálom, ktorí potrebujú svoj pracovný nástroj na posilnenie imidžu svojej spoločnosti;
  • Pack bezpečnosť spĺňa požiadavky firemných flotíl, ktorých používanie požaduje dodatočnú bezpečnosť. Obsahuje airbag spolujazdca, ako aj najnovšie technologické inovácie, ako detekcia podhustenia pneumatík a výstraha pri neúmyselnom prekročení čiary;
  • Pack city je špeciálne navrhnutý pre intenzívne používanie v meste. Umožňuje jednoduché manévrovanie a pomáha udržiavať vozidlo v dobrom stave prostredníctvom zadného parkovacieho senzora, kamery spätného chodu, elektricky sklopných zrkadiel a uľahčuje najmä život špedičných spoločností;
  • Pack komfort je zložený zo sedadla vodiča s  variabilným pružením, automatickej klimatizácie, automatických svetiel a stieračov a koženého volantu. Príjemné v meste, ako aj na dlhých cestách, umožňuje zvýšiť komfort pri práci pre vodiča.
  • Pack zima je vhodný predovšetkým pre oblasti, kde môžu byť teploty veľmi nízke a poskytuje optimálny komfort vykurovania vďaka programovateľnej jednotke Webasto. Kabína je vyhrievaná pred začiatkom jazdy a je udržiavaná pri správnej teplote pomocou vyhrievaných sedadiel.

    Všetky tieto zariadenia sú k dispozícii aj samostatne.

    Konkurencieschopné a kontrolované prevádzkové náklady

    Nový Peugeot Boxer (MY2014)

    Náklady na údržbu a spotreba patria medzi najnižšie na trhu

    Nový PEUGEOT Boxer je vybavený šiestimi dieselovými motormi poslednej generácie s filtrom pevných častíc (FAP), ktoré spĺňajú normu Euro 5:

  • 2,2 l HDi FAP 110 s výkonom 81 kW a krútiacim momentom 250 Nm pri 1 750 ot/min. Tento 4-valcový turbo motor má liatinový blok valcov, hliníkovú hlavu valcov, 16 ventilov a dva vačkové hriadle. Ponúka živý výkon, pričom prevádzka je úsporná, to sú dve vynikajúce výhody pre mestskú prevádzku;
  • 2,2 l HDi FAP 130 s výkonom 96 kW a krútiacim momentom 320 Nm pri 1 800 ot/min a  2,2 l HDi FAP 150 s výkonom 110 kW a krútiacim momentom 350 Nm pri 1 750 ot/min. Oproti verzii 110 k majú osobitný režim chladenia piestov a špecifické mapovanie motora. Tieto funkcie z nich robia najlepších spojencov v meste, ako aj na dlhšie trasy. Tieto 2 motory môžu byť spojené s technológiou Stop & Start;
  • 3,0 l HDi FAP 180 s výkonom 130 kW a krútiacim momentom 400 Nm pri 1 400 ot/min, čo je výnimočný krútiaci moment v tejto kategórii. Jeho systém vstrekovania Common Rail je schopný regulovať tlak od 450 do 1 800 barov v závislosti od dopytu. Táto technológia poskytuje potrebný výkon pre cesty na dlhé vzdialenosti a pre použitie pri vysokom zaťažení.
  • Nový PEUGEOT Boxer s motormi 2,2 l HDi vykazuje zníženie spotreby o 1,3 l/100 km a 34 g CO2km, vo verzii L3H2 2,2 l HDi 130 v porovnaní s predchodcom, a posilňuje veľmi výhodnú pozíciu nového PEUGEOT Boxer v segmente z hľadiska spotreby. Príchod technológie Stop & Start na motory 2,2 l HDi 130 a 150 umožňuje spotrebu paliva patriacu medzi najlepšie na trhu, s dodatočným znížením o 0,5 l/100 km v meste, a priemerné zníženie emisií CO2 o 5 g/km v zmiešanom cykle.

    Náklady na údržbu nového PEUGEOT Boxer patria medzi najnižšie na trhu vďaka:

  • motorom vybaveným rozvodovou reťazou, ktorá nevyžaduje výmenu a tiež intervalu údržby predĺženému na 48 000 km alebo 2 roky;
  • zväčšenému brzdovému systému s cieľom zlepšiť výkon a znížiť opotrebenie;
  • dobrému rozloženiu hmotnosti a pohonu predných kolies, ktoré umožňujú montáž štandardných 15" pneumatík, najúspornejších na trhu.
  • Konkurencieschopné servisné zmluvy

    S novým PEUGEOT Boxer sú ponúkané individuálne a konkurencieschopné plány, ktoré sú prispôsobené požiadavkám na jednotlivých trhoch. Tieto zmluvy predĺženia záruky a/alebo údržby umožňujú profesionálom až 8 rokov bezstarostnej jazdy. Ich ceny, vo väčšine krajín nižšie, odrážajú dôveru značky v kvalitu a životnosť nového PEUGEOT Boxer. Pomoc pri opravách v prípade poruchy, výmena opotrebených dielov pri servise - profesionál definuje úroveň pomoci, ktorú si želá pre svoje vozidlo a stále využíva záruku na kvalitu značky PEUGEOT.

    Užitočné verzie pre každé povolanie

    Nový Peugeot Boxer (MY2014)

    Najširšia škála karosérií

    Nový PEUGEOT Boxer ponúka najširšiu škálu karosérií, tak aby bol vhodný pre každé použitie a každé povolanie. Na základe troch rázvorov (3 m, 3,45 m a 4,04 m), verzie plechových a presklených furgonov sú k dispozícii v 4 dĺžkach (L1, L2, L3 a L4) a v 3 výškach (H1, H2 a H3), čo je celkom 8 karosérií od 8 do 17 m3.

    Nový PEUGEOT Boxer je tiež dostupný v ďalších verziách, aby spĺňal špecifické potreby profesionálov:
    - 7-miestna kabína realizovaná v spolupráci s Durisotti;
    - valník s 3-miestnou kabínou alebo valník s dvojitou 7-miestnou kabínou;
    - sklápač 335 (celková hmotnosť 3,5 tony) a teraz aj 435 Heavy (celková hmotnosť 3,5 tony), realizovaný s Gruau;
    - verzie na dostavbu na šasi kabíne a šasi dvojkabíne, kabína s podlahou, holé šasi, verzie pre karavány.

    Nová predĺžená kabína ponúka zmenenú presklenú plochu s cieľom poskytnúť vyššiu bezpečnosť, lepší konfort pre pasažierov a otváracie okná na verziách L2H2 a L3H2.

    Na záver, širokú škálu dopĺňajú verzie na prepravu osôb. Sú to verzie Combi v konfigurácii s 5 až 9 miestami a Minibus v konfigurácii so 14 alebo 17 miestami (Euro 4).

    Veľký počet možných prestavieb

    Pre prestavovateľov sú pripravené voliteľné výbavy, ako napríklad predpríprava DANGEL 4 x 4, zosilnené zadné odpruženie pre veľkoobjemové karosérie s  výklopným zadným čelom a predpríprava pre ESP pre AL-KO úpravy. Základná ponuka pre prestavbu na karavány je k dispozícii ako furgon alebo šasi a disponuje otočnými sedadlami.

    Efektívne rekordné zaťaženie

    Aj ľahkosti nakladania bola na novom PEUGEOT Boxer venovaná značná pozornosť. S celkovou dĺžkou len 6,36 m, t.j. o 50 cm až o 1 m kratšou ako má konkurencia, ponúka najväčší objem nákladného priestoru.
    V ponuke má aj jedno z najširších rozpätí maximálnej celkovej hmotnosti od 2,8 tony do 4 ton a to v šiestich verziách:

  • Vozidlá Light: 328 (2,8 tony) / 330 (3 tony) / 333 (3,3 tony) / 335 (3,5 ton),
  • Vozidlá Heavy: 435 (3,5 tony) / 440 (4 tony),

  • Táto škála ponúka vyššie objemy nákladného priestoru ako vozidlá so zadným pohonom, ktoré sú znevýhodnené váhou hriadeľa kardanu.

    Nový PEUGEOT Boxer ponúka tiež prvky, ktoré uľahčujú nakladanie:
  • rekordná užitočná šírka 1,87 m a 1,42 m medzi podblatníkmi;
  • nízky prah pre nakladanie medzi 493 a 602 mm;
  • otváranie zadných dverí na 96°, s odpojiteľným obmedzovačom až do 180°, s voliteľnou výbavou až na 270° .
  • jedny alebo dvoje posuvné bočné dvere.
  • Zadné pneumatické odpruženie umožňuje zníženie nakladacej hrany o 60 až 70 mm v závislosti od rázvoru kolies. Taktiež udržuje konštantnú svetlú výšku bez ohľadu na zaťaženie a poskytuje lepší jazdný komfort. Ovládací prvok sa nachádza na palubnej doske s vyznačením pozície na prístrojovej doske, vozidlo sa vráti späť do svojej nominálnej svetlej výšky pri rýchlosti 20 km/h.

    Nová ponuka ťažných zariadení s pevnou alebo jednoducho odnímateľnou guľou je dostupná ako voliteľná výbava, aby vyhovovali potrebám remeselníkov a profesionálov stavebníctve.
    ______________________________________________________________________________________________

    PEUGEOT pôsobiaci v 160 krajinách s viac ako 10.000 kontaktnými miestami všade spája Náročnosť, Vzhľad a Emócie. V roku 2013 PEUGEOT dosiahol predaj 1 553 000 vozidiel na svetových trhoch, dosiahol pokrok na väčšine rastúcich dôležitých trhov, pokračoval v dynamike zvyšovania úrovne a luxusu svojich modelov. Okrem symbolických verzií 208 GTI a XY PEUGEOT uviedol na trh svoj nový mestský crossover PEUGEOT 2008 a radikálne zmodernizoval svoju ponuku v segmente C novým PEUGEOTOM 308. Vysoká úroveň kvality produktov a služieb, vycibrenosť dizajnu, pozornosť venovaná detailom a zážitkom z jazdy prispievajú k emóciám, ktoré vyvoláva každý PEUGEOT. S viac ako 60 miliónmi predaných vozidiel za 125 rokov boli tieto vlastnosti vždy v popredí záujmu značky.

    Zdroj: Ivana Orviská, Manager for Communication and Public relation, Peugeot Slovakia, s.r.o., TS: 22.04.2014





    Tento článok nájdete na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
    http://www.aad.sk

    Adresa tohoto článku je:
    http://www.aad.sk/sections.php?op=viewarticle&artid=1204