Iveco Daily (06/2014)
redaktor: j.cvopa, 27.06.2014;

Nové Iveco Daily - kompletne prepracovaný dedič tradície znamenitosti

Na európsky trh prichádza nová generácia typového radu Iveco Daily. Priniesla kombináciu tradície a inovácií: Výrazný generačný skok vpred, dôležitý míľnik pre Iveco. Nové Daily imponuje konkrétnymi profesionálnymi riešeniami, ktoré spĺňajú požiadavky aj tých najnáročnejších zákazníkov. Požiadavky na dve rozdielne verzie vozidiel spája do jedného, doposiaľ najlepšieho konceptu, ktorý prináša špičkové inovácie a zároveň nadväzuje na osvedčené dedičstvo modelov Daily.


Až 80 % komponentov karosérie bolo prekonštruovaných, avšak nové Daily si zachovalo svoju silnú stránku – klasickú konštrukciu podvozka s rebrinovým rámom, ktorý je dlhodobo kľúčovou súčasťou jeho DNA a zaručuje mu robustnosť, univerzálnosť a odolnosť počas celej životnosti vrátane maximálnej jednoduchosti montáže nadstavieb na podvozky s kabínou. V oblasti konštrukcie sa spoločnosť Iveco sústredila na obidve verzie, pričom si vytýčila ambiciózny cieľ: Upevniť si vedúce postavenie v obidvoch sektoroch novou generáciou vozidiel s lepšou ergonómiou, lepším pohodlím, lepšími jazdnými vlastnosťami a lepšou ovládateľnosťou. Podľa jedného konceptu boli teda vytvorené obe verzie nových vozidiel: Nové Daily podvozky určené na dostavbu so zmenami najmä v oblasti kabíny a zavesenia predných náprav a úplne nové Daily dodávkové vozidlá. Pritom pri druhej z nich je vysoký prepravný výkon dosahovaný vďaka veľkej prepravnej kapacite, výborným jazdným vlastnostiam a manévrovateľnosti ďalej zlepšený zásluhou optimalizácie nákladového priestoru s lepším prístupom a ľahším nakladaním a vykladaním.

Využiteľnosť nákladového priestoru bola optimalizovaná zmenou pomerov medzi rázvorom, celkovou dĺžkou vozidla a dĺžkou nákladového priestoru. V ponuke pribudli modely s prepravnou kapacitou 18 a 19,6 m3 (najlepšie hodnoty vo svojej triede). Verzia s objemom 10,8 m3 je zasa lídrom v efektívnosti nákladového priestoru – má najlepší pomer medzi dĺžkou nákladového priestoru a celkovou dĺžkou vozidla. Vďaka novému konceptu s dlhšími rázvormi náprav a kratším zadným previsom je nové Daily zárukou výborných jazdných vlastností pri manévrovaní v tesných priestoroch.


Nové zavesenie predných kolies QUAD-LEAF sa dodáva štandardne do všetkých modelov s celkovou hmotnosťou do 3,5 tony. Zaručuje zvýšené užitočné zaťaženie vozidiel s jednomontážou, resp. väčšiu svetlú výšku a väčšie maximálne zaťaženie náprav verzií s dvojmontážou. Pri modeloch s jednomontážou kolies prešlo úpravami aj zavesenie zadnej nápravy. Zmenou geometrie sa znížila pretáčavosť a zvýšila sa účinnosť tlmičov pruženia. Vďaka menšej hmotnosti v porovnaní s predchádzajúcim modelom a zníženiu nakladacej hrany o 55 mm je nové Daily významným hráčom na trhu úžitkových vozidiel s pohonom zadných kolies.

Konštruktéri 3. generácie vozidiel Daily sa zamerali aj na požiadavky zákazníkov ohľadne znižovania prevádzkových nákladov, takže v porovnaní s predchádzajúcim modelom prináša novinka významné zníženie spotreby paliva aj celkových prevádzkových nákladov – v spojení s najlepšími výkonmi vo svojej triede, so širokou ponukou motorov, prevodoviek a stálych prevodov v rozvodovke.

Vylepšenia v oblasti pohodlia kabíny ocení každý vodič – za volantom nového Daily bude pracovať v komfortnejšom a tichšom interiéri, pričom sedadlo a pocit z jazdy sa blížia k úrovni, aká je bežná v prémiových osobných autách. Ergonomický dizajn ovládacích prvkov patrí vo svojej triede k špičke, zlepšila sa tiež zvuková izolácia. Klimatizácia je teraz ešte účinnejšia a komfort pri jazde výnimočný bez ohľadu na zaťaženie vozidla. Samozrejme, posádka má v novej kabíne k dispozícii množstvo otvorených a zatvárateľných úložných priestorov.

Daily je „celosvetový“ model: Iveco dosiaľ predalo vyše 2,6 milióna vozidiel Daily do viac než 110 krajín sveta. Produkujú ich výrobné závody v Suzzare neďaleko talianskej Mantovy a v španielskom meste Valladolid. Spoločnosť prednedávnom do týchto závodov výrazne investovala, aby zmodernizovala výrobné linky.


Obidve fabriky získali striebornú medailu v rámci prestížneho programu WCM (World Class Manufacturing), ktorý je jedným z najvýznamnejších štandardov výroby na svete, pričom dosiahnuté výsledky patria k najlepším vo svojej kategórii. Program WCM hodnotí celkovú organizáciu výrobného závodu a aplikuje sa na všetky oblasti výroby, aby umožnil optimalizáciu výsledkov priebežným zlepšovaním procesov a kvality produktov. Zvláštna pozornosť sa pri hodnotení venuje riešeniu otázok životného prostredia a znižovaniu množstva odpadu z výroby.

Nové Daily pod lupou

Sila, odolnosť a všestrannosť – pokračovanie tradície

Základným prvkom odolnosti a modulárnosti vozidla je rebrinový rám podvozka: Pozdĺžne nosníky rámu podvozka s profilom v tvare písmena C, vyrobené z výnimočne odolnej ocele, sú zárukou dlhej životnosti a maximálnej univerzálnosti pri montáži nadstavieb. Toto riešenie je ideálnym základom každej konfigurácie Daily, takže konštrukcia pomocných rámov nadstavieb a ich inštalácia na podvozky vozidiel Daily je jednoduchšia v porovnaní s vozidlami, ktoré majú podvozky s rámom vyrobeným z nosníkov s uzavretým profilom. Vďaka tomu je nové Daily jediným modelovým radom vo svojej triede, ktorý môže mať celkovú hmotnosť až 7 ton a jeho robustný podvozok znamená výnimočný konštrukčný základ v kategórii ľahkých úžitkových vozidiel.

Nové Daily Van: Nová architektúra

Jednou z hlavných úloh vývoja nového vozidla bola zmena pozície v segmente dodávkových vozidiel s jednomontážou kolies zadnej nápravy. Nová generácia má vo svojej triede lepší potenciál vo všetkých oblastiach. Využiteľnosť nákladového priestoru bola optimalizovaná zmenou pomerov medzi rázvorom, celkovou dĺžkou vozidla a dĺžkou nákladového priestoru. Dodávkové vozidlá tak majú v ponuke okrem rázvoru 3000 mm dva nové rázvory 3520 a 4100 mm v kombinácii s kratším alebo s dlhším zadným previsom.


Vďaka dlhším rázvorom nové Daily ponúka komplexnú paletu objemov nákladového priestoru, medzi ktorými vynikajú modely s prepravnou kapacitou 18 a 19,6 m3 (najlepšie hodnoty vo svojej triede). Verzia s objemom 10,8 m3 je zasa lídrom v efektívnosti nákladového priestoru – má najlepší pomer medzi dĺžkou nákladového priestoru a celkovou dĺžkou vozidla. Táto verzia skriňovej dodávky Daily vytvára pre Iveco výbornú príležitosť rastu trhového podielu v kľúčovom segmente, pretože až 38 % dodávkových vozidiel predaných v Európe má veľkosť nákladového priestoru 9 až 11 m3. Dnes je nové Daily s objemom 10,8 m3 najlepšie v triede v efektívnosti využitia nákladového priestoru (index 0,57) a tiež v manévrovateľnosti zásluhou priemeru otáčania 11,9 m.

Celková hmotnosť vozidiel sa pohybuje v rozsahu 3,3 až 7,0 t, objemy nákladového priestoru od 7,3 do rekordných 19,6 m3 a vnútorná výška dosahuje až 2100 mm, takže vo vnútri sa môžu pohybovať vzpriamene aj nadpriemerne urastení chlapi. Vonkajšia dĺžka dodávok sa pohybuje medzi 5040 a 7500 mm, dĺžky nákladového priestoru sú od 2600 do 5100 mm.

Zníženie hrany nákladového priestoru o 55 mm uľahčuje a skracuje čas na nakladanie a vykladanie. Výška podlahy nákladového priestoru patrí k najlepším v kategórii dodávkových vozidiel s pohonom zadných kolies.

Nové Daily je jediné dodávkové vozidlo s celkovou hmotnosťou do 7 ton a užitočným zaťažením až 4000 kg. V praxi to znamená, že na prepravu určitého množstva nákladu potrebuje menej jázd, a teda nižšie prevádzkové náklady a vyššiu produktivitu. Vďaka všetkým týmto vlastnostiam je Daily ideálne vozidlo pre profesionálov v oblasti distribúcie tovarov, ako aj pre všetky ďalšie odvetvia v sektore ľahkej nákladnej dopravy, ktoré si vyžadujú prepravu veľkých objemov, výnimočné výkony a spoľahlivosť v náročnej prevádzke.

Nové Daily podvozok s kabínou

Ponuka podvozkov s kabínou je v rámci modelového radu najväčšia na trhu. Celkové hmotnosti vozidla sa pohybujú od 3,3 do 7,0 ton, rázvory od 3000 do 4750 mm a maximálna celková dĺžka vozidla môže byť až 6190 mm. Nový rázvor 4100 mm a pre verziu s jednomontážou kolies zadnej nápravy umožňuje aplikovať nadstavby s dĺžkou až 4500 mm – pri zachovaní všetkých jedinečných kvalít a výborných jazdných vlastností vozidiel Daily.


Podvozky s kabínou nastupujúcej generácie Daily sú jediné vo svojej kategórii s užitočnou hmotnosťou až 4700 kg. Maximálne zaťaženie prednej a zadnej nápravy patrí tiež k špičke vo svojej triede. Pre verzie s dvojmontážou kolies na zadnej náprave je teraz k dispozícii aj 2,3-litrový motor s výkonom 146 k a turbodúchadlom s variabilnou geometriou, vďaka čomu sa užitočné zaťaženie zvýšilo o vyše 60 kg a zároveň klesla spotreba paliva a znížili sa emisie.

Ľahšie manévrovanie, lepšie jazdné vlastnosti

Nový koncept s dlhšími rázvormi náprav a skrátenými zadnými prevismi zlepšil aj rozloženie hmotnosti, stabilitu a ovládateľnosť nového Daily – bez toho, aby utrpela schopnosť manévrovať v malom priestore. Priemer otáčania vozidiel s najkratším rázvorom (10,5 m) je najlepší v rámci triedy.

Spoločnosť Iveco vyvinula nový systém zavesenia predných kolies, ktorý novému vozidlu umožňuje naplno využívať jeho potenciál. Nový systém zlepšil komfort a jazdné vlastnosti dodávkových vozidiel aj podvozkov určených na dostavbu.

Nové zavesenie predných kolies QUAD-LEAF tvorí kombinácia dvojitých štvoruholníkových ramien, teleskopických tlmičov pruženia a priečnej listovej pružiny. Toto riešenie sa odrazilo na nižšej hmotnosti a kompaktnejších rozmeroch prednej nápravy. Systém QUAD-LEAF sa dodáva štandardne do všetkých modelov s celkovou hmotnosťou do 3,5 tony a je spojením najlepších vlastností dvoch predchádzajúcich verzií:
  • max. dovolené zaťaženie prednej nápravy 1900 kg (+100 kg)
  • svetlá výška podvozka s kabínou 175 mm (+45 mm)
  • zvýšené užitočné zaťaženie (+40 kg v porovnaní so zavesením MecTor)
Nové rázvory uplatnili vývojári predovšetkým na dodávkach s jednoduchou montážou kolies zadnej nápravy. V kombinácii s novým pružením sa podieľajú na výraznom zlepšení stability vozidla a odozvy riadenia, čo umožňuje dosahovať priečne zrýchlenie podobné výkonnému osobnému automobilu (0,74 g).


Vozidlá novej generácie s dvojitou montážou kolies zadnej nápravy dostali tiež inovovaný systém zavesenia predných kolies QUAD-TOR, ktorý je určený pre väčšie namáhanie, resp. intenzívne používanie, pričom maximálne zaťaženie nápravy dosahuje až 2500 kg (alebo 2100 kg pri verziách vozidiel s celkovou hmotnosťou do 5 ton). Toto riešenie, ktoré ako tlmiaci prvok využíva torznú tyč, je vo svojom segmente jedinečné a bolo silnou stránkou modelov Iveco Daily už od ich prvého uvedenia na trh.

Pri modeloch s jednomontážou kolies prešlo zmenou aj zavesenie zadnej nápravy. Zmenou geometrie sa znížila pretáčavosť a zvýšila sa účinnosť tlmičov pruženia. Vďaka zníženiu hmotnosti o 8 kg v porovnaní s predchádzajúcim modelom a zníženiu nakladacej hrany o 55 mm je nové Daily významným hráčom na trhu úžitkových vozidiel s pohonom zadných kolies.

Nové Daily je tiež bezpečnejšie. Okrem sériovo dodávaného elektronického stabilizačného programu (ESP) má nastupujúci modelový rad k dispozícii mnoho moderných asistenčných systémov. Napríklad varovanie pri mimovoľnom vybočení z jazdného pruhu (LDWS) – akustický signál upozorní vodiča, ak vozidlo prejde cez deliacu čiaru jazdného pruhu bez zapnutia smerovky. Systém je extrémne účinný pri predchádzaní nehodám, ktoré spôsobuje nepozornosť alebo únava.

Ponuka motorov a výkonov nového Daily


Zákazníci si pre nové Daily môžu vybrať medzi motormi so zdvihovým objemom 2,3 litra alebo 3,0 litra, dvoma druhmi palív (nafta alebo stlačený zemný plyn) a 9 výkonmi od 106 do 205 k. Motory sú k dispozícii vo verzii Euro5b+ so systémom EGR a vo verzii Euro VI s kombinovaným systémom EGR + SCR. Modul dodatočného spracovania výfukových plynov je kompaktný a výškovo nepresahuje horný obrys rámu podvozka. Nezasahuje tak do nákladového priestoru dodávkových vozidiel a nekomplikuje montáž nadstavieb na podvozky určené na dostavbu. Pri verziách Euro VI nová generácia systému common rail umožňuje vstrekovanie paliva pri tlaku až 2000 barov. Ponuku pohonných jednotiek uzatvára verzia Natural Power na zemný plyn s výkonom 136 k, ktorá znižuje náklady na palivo, emisie škodlivín aj hlučnosť.

Všetky prevodovky sú šesťstupňové vrátane automatizovanej prevodovky Agile, ktorú možno používať v automatickom alebo sekvenčnom pracovnom režime.

Rentabilnosť: Nové Daily ponúka zatiaľ najhospodárnejšiu spotrebu

Pri vývoji nového modelového radu Daily bolo dôležité uplatniť technologické inovácie, podporujúce šetrenie paliva: Spotrebu je možné znížiť priemerne o 5,5 %, v závislosti od modelu. Ak si prevádzkovateľ objedná EcoPack pre dopravu v meste, dokáže usporiť až 14 % nafty. Zlepšila sa tiež aerodynamika vozidiel, a to najmä v prípade dodávkových vozidiel, kde súčiniteľ aerodynamického odporu (Cx) klesol o 6 % (z 0,335 na 0,316).

Jednoduchým tlačidlom na palubnej doske sa dá aktivovať funkcia EcoSwitch, ktorá aktivuje vstrekovaciu mapu s nižším maximálnym krútiacim momentom motora (obzvlášť vhodné pri jazde iba čiastočne naloženého vozidla) a nastaví obmedzovač rýchlosti o 5 km/h pomalšie. Smart Alternator je inteligentný prevádzkový režim alternátora, ktorý využíva kinetickú energiu vznikajúcu pri brzdení vozidla motorom a vypína sa, ak je batéria dobitá.


Ovládanie prevádzkovej logiky automatickej klimatizácie zabezpečuje EcoMac: Optimalizuje prevádzku kompresora klimatizácie v závislosti od reálnych požiadaviek na chladenie kabíny s ohľadom na vnímaný ekvivalent teploty.

Zoznam opatrení na zníženie spotreby paliva završujú riešenia zacielené na zníženie energetických strát zapríčinených trením pohybujúcich sa dielcov. Využívajú sa napríklad novo vyvinuté piestové krúžky so zníženým trením, olej s nízkou viskozitou a pneumatiky so zníženým valivým odporom.

Najväčšia verzia dodávkového vozidla s celkovou hmotnosťou 7 ton odvezie viac než 4 tony nákladu a disponuje takmer 20 m3 využiteľného nákladového priestoru. Ďalšiu výhodu ponúka vzduchové odpruženie zadnej nápravy, ktoré je dostupné pre všetky verzie dodávkových vozidiel a podvozkov s kabínou, pre modely s jednomontážou aj dvojmontážou kolies na zadnej náprave. Pri modeloch podvozkov s kabínou určených na dostavbu je horná plocha rámu úplne rovná a bez výčnelkov, čo maximálne zjednodušuje montáž nadstavieb.

Okrem toho zlepšenie aerodynamiky a technologické riešenia použité vo vozidle (od funkcie EcoSwitch až po inteligentný alternátor) pri oboch verziách umožňujú úsporu paliva až o 5,5 %. Výsledkom je výrazná úspora na celkových nákladoch na prevádzku vozidla.

Dizajn exteriéru: Nápaditý a funkčný

Na novom Daily debutuje myšlienka „rodinného“ dizajnu vozidiel značky IVECO. Tím dizajnérov kompletne prepracoval vzhľad vozidla, a tak dôležitý modelový rad výrobcu Iveco opäť vyniká svojou silnou osobnosťou, výrazným štýlom a citlivo prepracovanými detailmi.


Predná časť karosérie vznikla umným spojením viacerých modulov: Čelné sklo orámované čiernymi stĺpikmi plynulo prechádza do bočných okien a na úrovni spätných zrkadiel sa spája s efektnými líniami, ktoré vytvárajú predné svetlá a maska chladiča. Kapota medzi týmito modulmi je ako ostrov: Jeho tvar a rozmery umožňujú dobrý prístup do priestoru motora. Pozrime sa nižšie, kde nárazníky prechádzajú do robustných blatníkov a svojím horizontálnym dizajnom prispievajú k pôsobivému celku. Dizajn nového Daily je rovnako sofistikovaný ako dizajn osobných áut, má však svoju vlastnú a jasnú identitu, ktorú hrdo ukazuje, lebo tvary sú úzko spojené s ich funkciou.

Reflektory sú umiestnené vyššie a trocha posunuté dozadu – mimo zóny, v ktorej najčastejšie hrozí riziko poškodenia pri menších kolíziách. Línia medzi reflektormi a maskou chladiča klesá, čo zvýrazňuje energiu a spoľahlivé držanie stopy. Bočné plastové panely na bokoch karosérie vozidlo nielen chránia, ale aj opticky oddeľujú spodné partie s mechanickými prvkami od hornej časti, ktorá je vyhradená pre kabínu a nákladný priestor. Vďaka väčšej presklenej ploche je interiér svetlejší a vodič má lepší výhľad vďaka čelnému sklu vyššiemu o 40 mm. Nový dizajn tiež zlepšuje aerodynamické vlastnosti vozidla.

Dizajn interiéru: Nový koncept pohodlnej jazdy

Nový interiér kabíny vytvára ešte príjemnejšie pracovné prostredie pre vodiča a spolujazdcov, a to vďaka zdokonalenej ergonómii, zlepšenému výhľadu a lepšej zvukovej izolácii kabíny. Nová palubná doska bola od základu prepracovaná s cieľom dosiahnuť špičkové ergonometrické parametre vozidla, sedadlo a volant s menším priemerom sa dajú nastaviť ako v prémiovom osobnom automobile.


Všetky ovládacie prvky a úložné priestory vznikli tak, aby na ne vodič ľahko dosiahol, a to vrátane piatich uzatváracích schránok, troch držiakov na poháre, ako aj špeciálnych priečinkov na mobilné telefóny a tablet.

Inteligentne rozvrhnutý priestor interiéru, akustický komfort zlepšený aplikovaním materiálov pohlcujúcich zvuk a efektívnejšie ovládanie systému klimatizácie – to je komplex riešení, zásluhou ktorých je pobyt vo vozidle mimoriadne pohodlný bez ohľadu na zaťaženie a typ práce.

Tento pocit príjemného pracovného prostredia ešte umocňuje široká ponuka informačno-telematických systémov pripravených pre nové Daily. Najmä integrovaná platforma IVECONNECT prostredníctvom dotykovej obrazovky umiestnenej na palubnej doske ponúka vodičovi okrem profesionálneho navigačného systému široké možnosti pre relaxovanie a podporuje pohodu pri práci (rádio, MP3 prehrávač, pripojenie Bluetooth, spätná kamera).

Najširšia ponuka v triede

Nové Daily, ktorého cieľom je naďalej poskytovať zákazníkom paletu riešení vhodných pre každý typ dopravy, prichádza s logicky členenou a rôznorodou paletou vyše 8000 kombinácií podvozku, motora a mechanických častí:
  • 6 verzií celkovej hmotnosti vozidiel od 3,3 t až do 7,0 ton;
  • užitočné zaťaženie (vrátane vodiča) do 4700 kg, príves až do 3500 kg;
  • 6 rázvorov pre dĺžky nadstavieb od 3,0 do 6,2 m (pre podvozky);
  • 3 rázvory náprav, 5 dĺžok a 3 výšky (pre dodávky);
  • 9 objemov nákladového priestoru od 7,3 do 19,6 m3 (pre dodávky);
  • maximálna dĺžka nákladového priestoru zväčšená na 5,1 m (pre dodávky);
  • 9 motorov s výkonmi od 106 do 205 k, rekordné hodnoty krútiaceho momentu až do 470 Nm;
  • priemer otáčania 10,5 m;
  • 15 rozličných odkladacích schránok v kabíne, z nich 5 uzatváracích;
  • viac než 40 možností voliteľnej výbavy priamo z výroby
Ponuka nového radu Daily obsahuje dodávkové vozidlá, dodávky s čiastočne presklenými bočnými stenami nákladového priestoru, podvozky s kabínou, podvozky s kabínou s dvoma radmi sedadiel, podvozky pre dostavbu karavanov a minibusov a minibusy.

Vďaka svojmu variabilnému podvozku je nové Daily perfektný základ pre výrobcov nadstavieb, ktorým ponúka výnimočnú odolnosť a vysokú nosnosť. Naviac zaručuje dlhú životnosť a jednoduchšiu inštaláciu nadstavieb. Všetky tieto prednosti patria k prestížnym hodnotám v ponuke Daily a pre zákazníkov spoločnosti Iveco sú podstatné, pretože zaručujú spoľahlivosť a dlhodobo hospodárnu prevádzku s vysokou zostatkovou hodnotou.

Samozrejme, je toho oveľa viac: Vďaka svojej konštrukcii je nové Daily vhodné pre inštaláciu nádrží na stlačený zemný plyn, ktorý poháňa verziu Natural Power, ale rovnako sa hodí aj na integrovanie batérií budúcich elektrických alebo hybridných verzií. A to všetko bez obmedzenia nákladového priestoru.

Daily Minibus: Všetky prednosti New Daily v službách osobnej dopravy

Minibus New Daily bude k dispozíci v rôznych vyhotoveniach, aby vyhovoval potrebám zákazníkov, ktorí pôsobia v sektore osobnej dopravy v mestách, ale i v rýchlej preprave mimo mestských aglomerácií. Iveco Bus, jeden z európskych lídrov v tomto odvetví, navrhol nové Daily ako výsledok dôležitého projektu, ktorý so značnou rezervou spĺňa požiadavky emisnej normy Euro VI a viedol k vytvoreniu úplne nového vozidla. Minibus s logom Iveco kombinuje dobre známe kvality Daily s kompetenciami lídra v oblasti hromadnej osobnej dopravy.

Celý výrobný proces bol optimalizovaný vďaka novým metódam a riadiacim systémom, ale predovšetkým vďaka novej výrobnej linke v závode Suzzara (Taliansko), ktorá produkuje výhradne Minibus.


Nová generácia minibusov Daily ponúka všetky prednosti nového Daily – novú architektúru, novú paletu predĺžených rázvorov, inovovaný interiér aj exteriér i nové pracovisko vodiča s ergonomickou palubnou doskou. To všetko v štyroch rôznych verziách pre štyri hlavné typy nasadenia – mestská a medzimestská dopravu, cestovný ruch, doprava školákov.

Bezpečnosť na palube a pohoda vodiča aj cestujúcich sú pre Iveco Bus hlavnými prioritami. Vodič sa môže spoľahnúť na bezpečnostné systémy, ako sú ESP a LDWS, na špičkový komfort a vynikajúce jazdné vlastnosti. Pracovisko s upravenou pozíciou sedenia a menším volantom prispieva k celkovému komfortu ovládania vozidla.

Nový, moderný interiér je navrhnutý tak, aby cestujúcim spríjemnil aj tú najdlhšiu cestu vďaka zlepšeným systémom klimatizácie a vetrania.

Medzi najdôležitejšie novinky v rámci ponuky patrí 6,1- tonová verzia s rázvorom predĺženým na 4100 mm, ktorá pojme až 22 cestujúcich plus vodiča a turistického sprievodcu (v tejto kategórii je to najväčšia prepravná kapacita). Tento model má aj o 30 percent viac priestoru v časti pre batožinu než ponúkal predchodca.

Nový minibus je k dispozícii vo verziách: Line, Tourys, Citys a Pop:

zväčšiť obrázok
  • Daily Line je najuniverzálnejší variant ideálny pre mestské linky alebo ako školský autobus. Je k dispozícii v troch rozličných dĺžkach s dvomi typmi dverí a rozličnou konfiguráciou sedadiel. Odvezie až 22 cestujúcich a v ponuke je aj so špecifickou voliteľnou výbavou, napríklad rampou pre vozíčkarov.
  • Daily Tourys je zájazdová verzia porovnateľná s veľkými turistickými autobusmi pokiaľ ide o komfort aj o štýl. Príbuzenský vzťah medzi touto verziou a veľkými turistických autobusmi z produkcie Iveco Bus je dokonca ešte zreteľnejší. Vozidlo má nové podlahy, obloženie stropu a aj ďalšie inovatívne prvky ako LED osvetlenie alebo klimatizáciu s individuálnym ovládaním vetracích otvorov.
  • Daily Citys je model určený špeciálne pre malé mestá a prímestské oblasti a v ponuke je i verzia CNG. Charakteristickým prvkom sú dvojité stredné a jednokrídlové zadné dvere s rampou, ktorá umožňuje bezbariérové nastupovanie a vystupovanie.
  • Daily Pop je školský autobus určený pre taliansky trh. Dodáva sa v dieselovej aj v CNG verzii. Jeho maximálna kapacita na sedenie je 45 detí pre základné školy a 32 sedadiel pre stredné školy.

Nový Daily Camper: Maximálny komfort aj na tých najdlhších cestách

Kvality a hodnoty obsiahnuté v DNA nového Daily sú ideálnym základom aj pre kempingové a obytné automobily. Vozidlo po každej stránke reprezentuje špičkovú techniku – či už hovoríme o komforte, technológii, výkone alebo o ohľaduplnosti k životnému prostrediu. Pre zákazníkov, ktorí si vyberú karavan postavený na báze vozidiel Iveco, to znamená prísľub bezstarostných dovoleniek.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Technológia od spoločnosti Iveco zaručuje motorom výkon a pružnosť na špičke vo svojej kategórii. V kombinácii s pohonom zadných kolies a uzávierkou diferenciálu ponúkajú maximálnu trakciu, špeciálne v šmykľavom teréne alebo povrchu s nízkou priľnavosťou.

Vozidlo poskytuje vodičovi maximálny komfort aj na tých najdlhších cestách. Ergonomické sedadlo, optimálne rozmiestnené ovládacie prvky a nastaviteľná pozícia volantu (pozdĺžne v rozsahu 45 mm) podporujú koncentráciu vodiča na jazdu a pomáhajú znižovať únavu vodiča. Vďaka širokouhlému výhľadu cez čelné sklo a v spätných zrkadlách môže vodič ovládať vozidlo úplne bezpečne, aj keď riadi väčší model s obytnou nadstavbou.

Pohodlie zvyšujú aj technológie. Medzi najinovatívnejšie informačno-telematické riešenia, ktoré sú pre Daily k dispozícii, patrí ovládanie mobilu a rádia na volante, posádka môže počúvať hudbu z CD, MP3 alebo cez pripojenie USB. V ponuke medzi voliteľným príslušenstvom je tiež navigácia Iveco s veľkým 7-palcovým dotykovým displejom pre satelitný navigačný systém Iveco so softvérom rozšíreným pre kamióny (vodič pri voľbe trasy zadáva aj hmotnosť a rozmery vozidla). Okrem toho parkovacia kamera zobrazuje na displeji tiež priestor za vozidlom.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok O komfort pri jazde sa však stará aj technológia použitá na podvozku: Zadná náprava môže byť vybavená vzduchovým odpružením, ktoré v závislosti od rozloženia hmotnosti vozidla elektronicky riadi optimálne absorbovanie nerovností, a teda zaručuje maximálnu stabilitu i nízku hladinu hlučnosti pri jazde. Konštrukcia s oceľový rámom s rovnakou koncepciou, akú majú ťažké vozidlá Iveco, zabezpečuje robustnosť a dovoľuje montovať na podvozok rozmanité kempingové nadstavby – od kompaktnejších karavanov až po luxusnejšie verzie obytných vozidiel. Sortiment ponúkaných verzií patrí medzi najširší na trhu – obsahujú vozidlá s celkovou hmotnosťou 3,5 tony až 7,2 ton s jednomontážou alebo dvojmontážou kolies zadnej nápravy, na výber sú 4 motory a 3 prevodovky.

Ponuku vozidiel pre voľný čas spoločnosť Iveco rozšírila o nové varianty s celkovou hmotnosťou 4,0 tony, 5,6 tony a 7,2 ton na podvozkoch s dvojmontážou kolies zadnej nápravy.

Komunikačná kampaň Nové Daily 2014 – Silné od prírody

„Silné od prírody“. Takto znie slogan celosvetovej kampane na nové Daily. Vozidlo, ktoré je výnimočné svojou silou a odolnosťou, urobilo ďalší dôležitý evolučný krok. Od roku 1978 neprestáva imponovať svojou výnimočnosťou: Sila je súčasťou jeho DNA, dnes ju však prezentuje ešte pôsobivejšie.

Stručne povedané, ústredným motívom reklamnej kampane na nové Daily je najmä pozoruhodný vzhľad vozidla, ktorý z neho robí skutočnú hviezdu vo svete profesionálneho podnikania a pripomína všetky jeho silné stránky, či už ide o dodávkové vozidlá, podvozky s kabínou alebo minibusy.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Uvádzacou farbou automobilu je Boreal Metallic Blue. Jej výber vychádza z kreatívneho konceptu, ktorý má pripomínať farbu oblohy a oceánu, vyjadriť silu prírody a zároveň záväzok, ktorý Iveco cíti k udržateľnosti životného prostredia. Túto zodpovednosť Iveco každodenne potvrdzuje výrobou automobilov s alternatívnym pohonom. Iveco vytvorilo aj novú originálnu aplikáciu venovanú novému Daily pre používateľov mobilných zariadení iPhone, iPad a Android. Možno si ju stiahnuť v Apple App Store a v Google Play v angličtine, taliančine, španielčine, francúzštine, nemčine a poľštine. Aplikácia New Daily má intuitívne interaktívne menu, ktoré umožňuje používateľom získavať informácie o inováciách v nových modeloch vozidiel a tiež o všetkých službách, ktoré Iveco ponúka svojim zákazníkom. Medzi hlavné funkcie patrí panoramatická prehliadka interiérov a vonkajšieho vzhľadu vozidla, komplexné konfigurovanie výrobkov a röntgenové zobrazovanie najmodernejších technických špecifikácií.

Popredajné služby: Všetky nové výhody pre nové Daily

Pre zákazníkov, ktorí si chcú užívať exkluzívne výhody počas celého životného cyklu nového Daily, ponúka jedinečnú príležitosť Daily Club. Jednoduchá on-line registrácia na www.dailyclub.iveco.com otvára klientom prístup k užitočným informáciám o popredajných službách vrátane nových podnetov, špeciálnych ponúk a poskytuje aj prehľad o národných propagačných akciách, podujatiach, produktových novinkách, zľavách na náhradné diely, príslušenstve a ešte omnoho viac.

Nový sortiment doplnkov určených pre nové Daily je pozoruhodne všestranný a ponúka najvyššiu kvalitu materiálov a výrobných procesov, a teda ešte viac bezpečnosti pre prevádzkovateľov vozidiel, vodičov a ďalších účastníkov cestnej premávky. Je maximálne prispôsobený individuálnym potrebám užívateľov, aby pokryl širokú paletu požiadaviek a zároveň zvýraznil estetické stránky vozidla.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Kryt podlahy nákladového priestoru nového Daily možno ľahko vybrať vďaka otočnému zámku. Panely podlahoviny poskytujú dodávkovému vozidlu maximálnu ochranu, pretože sú extrémne odolné voči vlhkosti, chemickým látkam a poškriabaniu. Pre strešný nosič je k dispozícii rozmanité príslušenstvo, ktoré sa perfektne prispôsobí všetkým konfiguráciám a rázvorom.

Zákazníci nájdu v ponuke aj komplexný ochranný systém: Skladá sa z predného ochranného rámu a bočných prvkov chrániacich prahy karosérie, čím sa zvyšuje aktívna aj pasívna bezpečnosť vozidla i chodcov v prípade nehody.

Aerodynamické strešné spojlery Iveco, charakteristické svojím výrazným štýlom, sú vyrobené z inovatívneho materiálu a ľahko sa montujú. Sklon spojlera sa dá nastaviť a netreba ho premiestniť pri prípadnej montáži svetelnej rampy na strechu vozidla. Strešné spojlery účinne prispievajú k zníženiu spotreby paliva pri podvozkoch s kabínou – bez kompromisov pokiaľ ide o štýl a aerodynamiku.

Kompletný sortiment náhradných dielov

Sieť predajcov a servisov, ktorú tvorí viac než 4800 autorizovaných partnerov po celom svete (z nich vyše 2000 v Európe), ponúka všetkým majiteľom úžitkových vozidiel Iveco profesionálne a pohotové služby, čo je pre zákazníkov kľúčový faktor.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Originálne náhradne diely Iveco sú zárukou prísneho výberu špičkových dodávateľov aj surovín a dôsledného posudzovania kvality i kontroly spoľahlivosti v celom výrobnom procese a distribučnom reťazci. Osem veľkoskladov v Európe využíva inovatívnu technológiu, ktorá funguje ako jediné virtuálne distribučné centrum, schopné na najvyššej úrovni zvládnuť viac ako 350 000 položiek. Integrovaný systém dodávateľského reťazca zabezpečuje dostupnosť alebo dodanie náhradných dielov do 24 hodín, pričom sleduje celú ich cestu od zaregistrovania v sklade až ku konkrétnemu obchodnému zastúpeniu.

Zásluhou skúseností získaných v posledných desaťročiach, starostlivého výberu materiálov a dodávateľov a vďaka používaniu vyspelých technológií a postupov je Iveco schopné dodať „čerstvú miazgu“ aj používaným motorom, prevodovkám, turbodúchadlám, vstrekovačom a mnohým ďalším komponentom. Popri nových produktoch tak vo svojej ponuke poskytuje i hodnotný doplnkový sortiment.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Pri repasovaní výrobkov Iveco dodržiava rovnaké technické špecifikácie a výrobné normy ako pri všetkých originálnych náhradných dieloch. Prísne testy potvrdzujú najvyššiu kvalitu, ktorá zaručuje, že repasované náhradné súčiastky majú rovnakú životnosť a identické hodnoty emisií ako nové komponenty. Potvrdením tejto vysokej úrovne je fakt, že pre repasované náhradné diely platia rovnaké harmonogramy údržby a záručné podmienky, ako pre nové výrobky.

Výsledkom spolupráce Iveco a Magneti Marelli vznikla nová edícia náhradných dielov Value Line. Reaguje na potreby vlastníkov najstarších vozidiel Daily, ktoré už majú limitovanú životnosť. Táto edícia umožňuje zákazníkovi vybrať si z hlavných kategórií náhradných dielov, ktoré sa častejšie používajú pri pravidelnej údržbe. Sú to napríklad filtre, brzdové doštičky, hnacie remene, žiarovky a batérie. Value Line reprezentuje výhodnosť, kvalitu, bezpečnosť a efektívnosť.

IVECO ALL IN ONE: Originálne diely a práca za fixné ceny

Ponuka obsahuje rozsiahlu paletu kontraktov IVECO ALL IN ONE – balíky servisných úkonov zacielené na pravidelnú údržbu vozidla s presne stanoveným paušálnym poplatkom, v ktorom sú zahrnuté ceny za náhradné diely aj za prácu.

Popredajné služby

Pochopiteľne, Iveco zabezpečuje pre nové Daily aj dôležitý program asistenčných služieb. Servisné zmluvy Iveco Elements pokrývajú v dohodnutom rozsahu údržbu aj opravy a ponúkajú i modulárny a flexibilný systém predĺženia záruky – aby bolo vozidlo vo výbornej kondícii počas celého životného cyklu. Dôležitou prednosťou tejto služby je záruka, že všetky používané náhradné dielce sú originálne a zákazníci si môžu byť istí profesionálne vykonanou prácou technikov Iveco. Mimoriadna flexibilnosť zmlúv Iveco Elements zaručuje mimoriadne výhodné služby. Zákazníci si môžu vybrať taký rozsah služieb, aký najlepšie vyhovuje ich typu podnikania a majú pritom garanciu, že cena je fixná a pod kontrolou.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Navyše, nové Iveco Daily uvádzame na slovenský trh štandardne s predlženou zárukou bez obmedzenia kilometrov a s údržbovým servisným kontraktom na 6 rokov (alebo 300 000 km). V segmente 3,5 t je záruka predĺžená až na 3 roky.

Pri komunikácii s telefonickou službou Assistance Non Stop (ANS), ktorú ponúka Iveco, sa zákazníci dohovoria v 10 rôznych jazykoch. Linka je spoľahlivo k dispozícii nonstop: 24 hodín denne, 7 dní v týždni a 365 dní v roku. V prípade technického problému na cestách po Európe stačí len vytočiť bezplatné medzinárodné telefónne číslo. Riadiace centrum počas opravy kontroluje postup práce a garantuje, že vozidlo bude s najkratším možným prestojom pokračovať v jazde.

Iveco tiež uvádza do praxe najmodernejšie počítačové diagnostické zariadenia v autorizovaných servisoch i na cestách: Platforma EASY umožňuje zákazníkovi diagnostikovať rôzne elektronické riadiace jednotky vo vozidle, pričom sa používa elektronické spojenie s odborným strediskom Iveco cez softvér TELESERVICES a profesionáli v centrále môžu pracovať tak, ako keby boli priamo na mieste so zákazníkom.

Zdroj: Iveco Czech Republic, a. s.




Tento článok nájdete na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
http://www.aad.sk

Adresa tohoto článku je:
http://www.aad.sk/sections.php?op=viewarticle&artid=1216