Hybridný crossover Kia Niro
redaktor: p.purdes, 19.2.2016;

Na medzinárodnom ženevskom autosalóne 2016 (86. Salon International de l’Automobile) sa 1. marca v európskej premiére predstaví úplne nová Kia Niro. Tento úplne nový hybridný crossover s nízkymi emisiami predstavuje výsledok vývoja prvej automobilovej platformy Kia špeciálne zameranej na ekológiu.

Kia Niro ponúkne praktickosť a príťažlivosť priestranného crossovera v kombinácii s nízkou spotrebou paliva vďaka modernému hybridnému pohonu. Atraktívny, moderný dizajn tohto vozidla, ktoré bolo od základov konštruované ako hybrid, určite vynikne medzi hybridnými konkurentmi s konzervatívnym vzhľadom.

Úplne nová platforma modelu Kia Niro bola vyvinutá nezávisle od existujúcich modelov Kia. Je navrhnutá tak, aby mohla pojať špecifický súbor technológií zameraných na ekológiu a pohonné sústavy budúcej generácie. Hybridný pohon modelu Niro tvorí 1.6-litrový zážihový motor s priamym vstrekovaním paliva (GDI) a lítiovo-iónová polymérová akumulátorová batéria, 32 kW elektromotor a šesťstupňová dvojspojková prevodovka. Jeho vývoj sa ešte dokončuje a podľa konštruktérov by sa hladina emisií CO2 ma pohybovať na úrovni 89 g/km.

Michael Cole, prevádzkový riaditeľ spoločnosti Kia Motors Europe, pri tejto príležitosti uviedol: „Kia Niro ponúkne majiteľom neodolateľnú zmes praktických vlastností crossovera so štýlovým, moderným dizajnom, povestným pre značku Kia, a nízke prevádzkové náklady vďaka novému, vysoko efektívnemu hybridnému pohonu. Kia Niro, ako crossover s ekologický hybridným pohonom, vypĺňa medzeru na súčasnom trhu a určite osloví široké spektrum európskych zákazníkov. Objem predaja hybridných automobilov sa v Európe za päť rokov viac ako zdvojnásobil, a podľa predpovedí by ročný objem predaja takýchto vozidiel v Európe mal do roku 2020 stúpnuť až na 700 000 kusov. Model Kia Niro umožní značke Kia podieľať sa na uspokojovaní rastúceho dopytu po vozidlách s alternatívnym pohonom a pomôže nám splniť náš globálny plán znížiť do roku 2020 priemernú spotrebu paliva v rámci nášho sortimentu modelov o 25 % oproti úrovniam z roku 2014.“

Dizajn typu crossover, prevyšujúci súčasnú ponuku hybridných automobilov

Kia Niro, úplne nový, bezprecedentný prírastok do rodiny dizajnovo zameraných modelov značky Kia, zaujme novými, sviežimi tvarmi. Exteriér vznikal pod vedením dizajnových centier spoločnosti Kia Motors v Kalifornii a v kórejskom Namyangu. Snúbi sa v ňom praktickosť a pôvab kompaktného crossovera so štíhlym, aerodynamickým tvarom karosérie a rafinovane vymodelovanými plochami.

Aj napriek aerodynamickej siluete, inšpirovanej tvarmi vozidiel typu crossover, delikátne formovaným plochám a ostrým, moderným líniám, je pri pohľade na automobil okamžite jasné, že ide o zástupcu značky Kia. Tento nový model má najnovšiu verziu masky chladiča v tvare „tigrieho nosa“, typickom pre vozidlá Kia, charakteristicky široký zadný stĺpik karosérie a rôzne ďalšie typické dizajnové prvky.

Kia Niro s tvarom kompaktného SUV sa pýši splývavou, aerodynamickou siluetou, kým jeho pomerne široký „postoj“ prezrádza stabilitu vďaka nízko položenému ťažisku. Vďaka relatívne dlhej kapote, krátkym previsom, vyššie umiestneným svetlometom a stúpajúcej bočnej línii sa crossover Kia Niro s atletickým zovňajškom odkláňa od dnešného štandardu v kategórii vozidiel s hybridným pohonom. Silueta sa smerom dozadu mierne zužuje a je zakončená decentným zadným strešným spojlerom nad vysoko umiestnenými koncovými svetlami a širokým, hranatým zadným nárazníkom. V spojení s výraznými blatníkovými oblúkmi tento dizajn vytvára dojem väčšieho objemu nad zadnými blatníkmi.

Karoséria bola navrhnutá v prvom rade s cieľom dosiahnuť čo najlepšiu aerodynamiku a tak sa hodnota koeficientu odporu vzduchu Cd dostala na úroveň 0,29 - čo je menej než v prípade mnohých hybridných konkurentov. Relatívne dlhý rázvor náprav (2 700 mm) a krátky predný a zadný previs (870, resp. 785 mm) sú zárukou veľkorysého priestoru pre cestujúcich.

Pokiaľ ide o rozmery, Kia Niro vyplní v sortimente modelov tejto značky doteraz neobsadený priestor. S dĺžkou 4 355 mm, šírkou 1 800 mm a výškou 1 535 mm je celkovo menšia ako úplne nová Kia Sportage, hoci má väčší pôdorys než hatchback Kia cee’d.

V Európe bude Kia Niro k dispozícii v siedmich farbách karosérie s možnosťou výberu 16- alebo 18-palcových zliatinových diskov kolies.

Moderný, horizontálny dizajn palubnej dosky, zdôrazňujúci priestrannosť interiéru

Interiér je navrhnutý tak, aby pôsobil priestranne a moderne, k čomu prispieva aj široká palubná doska a výrazné vodorovné línie. Kia Niro ide v šľapajach najnovších modelov Kia, pokiaľ ide o použitie vysokokvalitných, na ohmat príjemných materiálov v celom interiéri.

Neprehliadnuteľné línie, tiahnuce sa po celej šírke kabíny, delia palubnú dosku na jednotlivé sekcie; združený prístroj a používateľské rozhranie HMI ležia na jednej rovnobežke, pod ktorou sa nachádza blok ovládacích prvkov, zahŕňajúci ovládače kúrenia a vetrania a spínače jazdných asistenčných systémov. Horizontálne usporiadanie palubnej dosky núti pozorovateľa vnímať šírku kabíny, čo umocňuje dojem priestrannosti. Ergonomicky navrhnutá stredová konzola je mierne naklonená k vodičovi.

Kia Niro bude k dispozícii s jednofarebným interiérom, dostupným v čiernom alebo tmavosivom vyhotovení s textilnými poťahmi, textilno-koženými alebo celokoženými poťahmi z pravej kože.

Moderný hybridný pohon s predpokladanými emisiami CO2 na úrovni 89 g/km

Pri vývoji pohonnej jednotky sa tím konštruktérov sústredil predovšetkým na dosiahnutie najnižšej spotreby paliva v segmente kompaktných crossoverov. Kia Niro ponúka kombináciu štýlového dizajnu s nízkymi emisiami a vysokou hospodárnosťou; podľa interného testovania spoločnosti Kia Motors by mali emisie CO2 v kombinovanom jazdnom cykle dosahovať hodnotu 89 g/km.

Model Kia Niro, navrhovaný od začiatku ako hybrid, bude tieto ultranízke emisie a pôsobivé hodnoty spotreby paliva dosahovať vďaka hybridnému pohonu s maloobjemovým motorom. Agregát 1.6 „Kappa“ GDI z dielne Kia Motors s výkonom 105 koní a krútiacim momentom 147 Nm je spriahnutý s elektromotorom s výkonom 32 kW, napájaným z lítiovo-iónovej polymérovej akumulátorovej batérie s kapacitou 1,56 kWh. Celkový výkon pohonnej sústavy 141 koní sa na kolesá prenáša prostredníctvom vysoko efektívnej šesťstupňovej dvojspojkovej prevodovky (6DCT). Maximálny celkový krútiaci moment 264 Nm dokáže na prvom prevodovom stupni udeliť vozidlu pôsobivú akceleráciu.

V novom motore sa v záujme maximálnej účinnosti prvýkrát využíva kombinácia Atkinsonovho spaľovacieho cyklu, chladeného systému recirkulácie výfukových plynov (EGR), priameho vstrekovania benzínu a konštrukcie s dlhým zdvihom piestov a malým vnútorným priemerom valcov. K hospodárnosti a ekologickosti ďalej prispieva systém využívania tepla výfukových plynov, ktorý skracuje fázu zahrievania motora tým, že privádza chladiacu kvapalinu do tepelného výmenníka vo výfukovom systéme.

Najnovšia verzia prevodovky Kia 6DCT vychádza z rovnakej architektúry ako vysokoúčinná nová prevodovka 7DCT, vyvinutá spoločnosťou Kia pre nedávno modernizovaný modelový rad cee’d. Prevodovka 6DCT, špeciálne prepracovaná kvôli použitiu v modernej hybridnej pohonnej sústave modelu Niro, sa vyznačuje priamejšími a pohotovejšími reakciami než bežné prevodovky s plynule meniteľným prevodom (CVT), vďaka čomu si vodič môže vychutnať vzrušujúcejšiu jazdu. Prevodovka 6DCT v modeli Kia Niro dokáže radiť prevodové stupne automaticky, no zanietenejší vodiči ju môžu potiahnutím radiacej páky k sebe prepnúť do športového manuálneho režimu a radiť jednotlivé stupne manuálne.

Kvôli použitiu v modeli Kia Niro má prevodovka 6DCT upravené usporiadanie a prevodové súkolesie, aby mala menšiu hmotnosť a kompaktné rozmery. Nové ložiská s malým trením a prevodový olej s nízkou viskozitou minimalizujú mechanické trenie, vďaka čomu má prevodovka rýchlejšie reakcie a je tichšia.

Spoločnosť Kia Motors vyvinula nové zariadenie TMED (Transmission-Mounted Electric Device), ktoré prevodovke DCT umožňuje optimálne pracovať v hybridnom pohonnom systéme. Vďaka zariadeniu TMED môže prevodovka súčasne prenášať plný výkon spaľovacieho aj elektrického motora s minimálnymi energetickými stratami. Tým sa toto riešenie líši od systému s deličom výkonu, typického pre hybridné pohony s prevodovkou CVT. V ňom sa totiž časť výkonu spaľovacieho motora mení na elektrickú energiu, ktorú potom využíva elektromotor, pričom pri tejto premene energie dochádza k stratám. Vďaka použitiu nového zariadenia TMED môže navyše hybridný systém priamo využívať energiu z akumulátorovej batérie pri vyšších rýchlostiach, čo vozidlu umožňuje pohotovejšie akcelerovať.

Moderná akumulátorová batéria s technológiami na úsporu a získavanie energie

Lítiovo-iónová polymérová akumulátorová batéria s kapacitou 1,56 kWh je najľahšia a najvýkonnejšia batéria, aká bola doteraz použitá vo vozidlách Kia. Má až o 50 % vyššiu energetickú hustotu a o 13 % vyššiu energetickú účinnosť než akumulátorové batérie používané hlavnými konkurentmi. Akumulátorová batéria s hmotnosťou len 33 kg, vybavená moderným výkonovým relé, sa v modeli Kia Niro dobíja počas spomaľovania.

Vysoká stabilita a vzrušujúce jazdné vlastnosti vďaka plne nezávislému zaveseniu kolies

Kia Niro bola vyvinutá nezávisle od iných modelov Kia, čo sa prejavilo aj výrazne odlišnou konštrukciou komponentov podvozka oproti existujúcim platformám. Nová platforma bola navrhnutá tak, aby mohla pojať špecifické prvky hybridného pohonu, no vďaka globálnemu vývojovému a testovaciemu programu si zachováva vlastnosti, aké vodiči očakávajú od moderných vozidiel Kia, teda komfortné odpruženie v spojení s agilnosťou a vysokou stabilitou.

Kia Niro má plne nezávislé zavesenie predných kolies so vzperami MacPherson, vyladené v záujme maximálnej spätnej väzby v okolí stredovej polohy volantu, schopnosti okamžite reagovať na pokyny vodiča a stability vo vysokých rýchlostiach.

Vzadu má Niro plne nezávislú viacprvkovú nápravu s dvojitými dolnými ramenami. Výsledkom je komfortné odpruženie za každých podmienok, pretože každé koleso dokáže nezávisle absorbovať rázy a otrasy, v kombinácii s agilnosťou a stabilitou vďaka väčšej styčnej ploche pneumatík v zákrutách než pri tradičnej náprave s torznou tyčou, akou bývajú bežne vybavené kompaktné crossovery a vozidlá s hybridným pohonom.

Zvláštnu pozornosť konštruktéri venovali aj charakteru bŕzd. Aplikujúc poznatky z vývoja dvoch generácií modelu Optima Hybrid a plne elektrického modelu Soul EV, sa konštruktérom spoločnosti Kia Motors podarilo systém rekuperácie energie v modeli Kia Niro dokonale skombinovať s hydraulickým systémom trecích bŕzd. Výsledkom je konzistentnejší a lineárnejší priebeh brzdenia než pri iných hybridných vozidlách.

Kia Niro navyše obsahuje najnovšie elektronické jazdné asistenčné systémy, ako napríklad systém riadenia stability vozidla (Kia VSM) alebo elektronický stabilizačný systém (ESC), ktoré pomáhajú zachovať stabilitu, trakčnú schopnosť a bezpečnosť za každých podmienok.

Vyššia kultivovanosť v čisto elektrickom režime aj v hybridnom režime vďaka opatreniam na tlmenie hluku, vibrácií a pocitu tvrdosti

Pri návrhu úplne nového modelu Kia Niro sa aplikovalo množstvo opatrení zameraných na zníženie hlučnosti, prenosu vibrácií a pocitu tvrdosti (tzv. parametrov NVH). Hoci to v prípade modelu Kia Niro nebolo vôbec jednoduché, vďaka týmto opatreniam sa konštruktérom podarilo vytvoriť v jeho interiéri maximálne tiché, kultivované prostredie.

Keďže novinka využíva paralelný hybridný systém, je dôležité, aby prostredie v kabíne ostalo čo najkultivovanejšie, aj keď beží jeho 1,6-litrový motor GDI. Tento úplne nový model preto obsahuje celý rad prvkov, ktorých úlohou je minimalizovať prenikanie hluku motora do interiéru. Patria sem napríklad špeciálne navrhnuté asymetrické prvky uchytenia motora, absorbujúce pohyby pohonnej sústavy v každom bode prednej nápravnice, izolačný kryt pod kapotou z materiálu s vysokou hustotou a zvukovoizolačný akustický štít so špeciálnou opornou štruktúrou, ktorý vylepšuje zvuk motora pri akcelerácii v najčastejšie využívanom rozsahu otáčok.

V rámci snahy o minimalizáciu prenosu hluku a vibrácií do kabíny bolo obzvlášť dôležité redukovať prenos hluku od kolies. Minimalizovať tento hluk a do najvyššej možnej miery zachovať jeho konzistentnosť na rôznych druhoch povrchu sa podarilo vďaka použitiu tuhých silentblokov s vysokou izolačnou schopnosťou na prednej nápravnici. Prídavná izolácia sa nachádza aj v okolí základní predných a stredných stĺpikov karosérie. Prenos hluku a vibrácií zo zadnej časti vozidla sa podarilo minimalizovať vďaka vystuženiu lemov zadných blatníkov použitím vysokopevnostnej ocele.

Rovnako dôležité bolo aj potlačenie aerodynamického hluku, predovšetkým vo vyšších rýchlostiach. Kia Niro má preto zvukovoizolačné čelné sklo a stierače ukryté pod presahom kapoty, aby sa minimalizovali turbulencie pri dolnom okraji čelného skla. K minimalizácii dunenia a hvízdania vetra prispieva aj starostlivo zvolený profil vonkajších spätných zrkadiel a - nakoľko to požiadavka na praktickosť pri vozidle typu crossover dovoľuje - prekrytie otvorov na strešných lyžinách (na montáž priečnych nosičov).

Praktickosť crossovera s platformou schopnou pojať hybridný pohonný systém

Hybridný crossover Kia Niro je navrhnutý tak, aby bol mimoriadne praktický a aby mal komfortný, priestranný interiér aj napriek kompaktnému pôdorysu. Jeho relatívne dlhý rázvor náprav (2 700 mm) poskytuje veľkorysý priestor pre všetkých cestujúcich; dĺžka priestoru na nohy cestujúcich na predných sedadlách je 1 117 mm a na zadných sedadlách je to 950 mm. Vďaka šírke karosérie 1 800 mm majú cestujúci dostatok priestoru aj vo výške pliec: 1 423 mm vpredu a 1 402 mm vzadu. Špičková je aj výška nad sedákmi všetkých sedadiel: až 1 049 mm vpredu a 993 mm vzadu - to je viac, ako ponúka väčšina kompaktných SUV.

Vďaka karosérii typu crossover a väčšej svetlej výške podvozka sedia všetci cestujúci trochu vyššie než v konkurenčných hybridoch a hatchbackoch, čo uľahčuje nastupovanie a vystupovanie; sedenie za volantom je navyše komfortnejšie.

Dostatok priestoru v kabíne umožnil konštruktérom a dizajnérom vytvoriť nový dizajn predných sedadiel. Nové sedadlo je o 1,3 kg ľahšie než sedadlá v súčasných modeloch Kia, no napriek tomu dokáže absorbovať silnejšie vibrácie vďaka väčšej hustote materiálu čalúnenia a rámu z vysokopevnostnej ocele. Výsledkom je menšia únava aj po dlhších cestách. Upravené profily pružín a výplní poskytujú lepšiu oporu stehnám a bedrám a zaručujú lepšie bočné vedenie.

Platforma, na ktorej je postavená Kia Niro, je navrhnutá tak, aby komponenty hybridného pohonu nezmenšovali batožinový priestor. Kia Niro má objem batožinového priestoru 421 litrov (podľa VDA), pričom akumulátorová batéria doň nijako nezasahuje. Batéria sa totiž nachádza pod zadnými sedadlami, čo umožnilo zachovať maximálny možný objem batožinového priestoru vzhľadom na kompaktné rozmery vozidla. Batožinový priestor má navyše dostatočne veľký objem a vhodný tvar aj na uloženie plnohodnotného rezervného kolesa pod podlahou (v niektorých krajinách). Palivová nádrž s objemom 45 litrov sa nachádza vedľa akumulátorovej batérie pod zadnými sedadlami.

Od 4. štvrťroka 2016 bude nový model Kia Niro ako jeden z mála v kategórii vozidiel s hybridným pohonom za príplatok k dispozícii aj s ťažným zariadením, umožňujúcim ťahať brzdený príves až do hmotnosti 1 300 kg.

Informačno-zábavný systém s balíkom funkcií Kia Connected Services a rozhraním Android Auto™

Nový model Kia Niro je vybavený množstvom technológií, ktorých úlohou je poskytnúť vodičovi a cestujúcim vyšší komfort a moderné vymoženosti.

Srdcom palubnej dosky je najnovšie rozhranie Kia HMI (Human Machine Interface) a informačno-zábavný systém s veľkou 7,0- alebo 8,0-palcovou dotykovou obrazovkou, ktorého súčasťou môže byť aj navigačný systém. Oba systémy podporujú bezdrôtové pripojenie smartfónu a prenos zvuku cez rozhranie Bluetooth a príjem digitálneho rozhlasového vysielania (DAB), ktoré je už k dispozícii v mnohých európskych krajinách. Ich výstupy sú pripojené na šesťreproduktorový audiosystém. Hudobní nadšenci si navyše môžu objednať nový osemreproduktorový audio systém JBL® s výstupným výkonom 320 wattov a externým zosilňovačom.

Nový model Niro bude k dispozícii s balíkom funkcií Kia Connected Services s technológiami od spoločnosti TomTom®. Tieto nové funkcie, zamerané na konektivitu, poskytujú vodičom širokú škálu aktuálnych informácií vrátane dopravných správ, upozornení na radary na meranie rýchlosti a informácií o ich polohe, miestneho vyhľadávania bodov záujmu a predpovedí počasia. Funkcie Kia Connected Services, dostupné vo vozidlách vybavených navigačným systémom, budú mať európski zákazníci k dispozícii bezplatne počas siedmich rokov od kúpy vozidla.

Niro bude navyše prvý model Kia vybavený rozhraním Android Auto™, umožňujúcim spoluprácu s telefónmi s operačným systémom Android 5.0 (Lollipop) alebo novším. Rozhranie Android Auto™, ktoré bude k dispozícii hneď od uvedenia modelu na trh, po vytvorení spojenia so smartfónom umožní jeho používateľovi obsluhovať aplikácie a funkcie v smartfóne – napríklad navigáciu Google Maps s hlasovým navádzaním, hlasité telefonovanie alebo funkcie rozpoznávania textu a hlasu – prostredníctvom informačno-zábavného systému vozidla. Rozhranie Android Auto™ navyše umožňuje prenášať hudbu zo servera Google Play Music™. Systém v modeli Niro je navrhnutý tak, aby pôsobil čo najmenej rušivo a aby mohol vodič mať ruky stále na volante a sledovať cestu pred sebou.

Reagujúc na súčasný rozmach smartfónov, Kia Niro ponúka novú bezdrôtovú nabíjačku pre mobilné zariadenia, pomocou ktorej si môžu používatelia počas jazdy dobíjať svoje mobilné zariadenie bez toho, aby museli použiť kábel. Nabíjačka s výkonom 5 W má funkciu „detekcie cudzieho predmetu“, vďaka ktorej na spustenie dobíjania stačí položiť kompatibilné mobilné zariadenie na príslušnú plochu v dolnej časti stredovej konzoly. Praktická je aj funkcia, ktorá upozorní vodiča, keď pri vystupovaní z vozidla nechá telefón položený na nabíjačke. Stav dobíjania telefónu je monitorovaný a prehriatiu počas používania bráni príslušná bezpečnostná funkcia.

Kombinácia karosérie z vysokopevnostnej ocele a arzenálu technológií aktívnej bezpečnosti

Kia Niro, ako všetky vozidlá tejto značky, patrí medzi najbezpečnejšie vozidlá na súčasných cestách a ponúka vysoký štandard, pokiaľ ide o bezpečnosť cestujúcich a chodcov v prípade nehody. Je skonštruovaná tak, aby spĺňala požiadavky tých najprísnejších a najnáročnejších nárazových testov na svete, má pevnú karosériu, doplnenú rozsiahlym radom prvkov pasívnej bezpečnosti a najmodernejšími technológiami aktívnej bezpečnosti a autonómnymi systémami na prevenciu nehôd.

Konštrukcia karosérie modelu Kia Niro je mimoriadne pevná aj vďaka na mieru šitej novej platforme, obsahujúcej značný podiel progresívnej vysokopevnostnej ocele (AHSS). Zvýšenie miery využívania ocele AHSS, ako súčasť širšieho zámeru automobilky, umožní splniť plán na zníženie priemernej hmotnosti karosérií nových vozidiel Kia do roku 2020 o 5 % oproti stavu z roku 2014, a pritom dosiahnuť vyššiu bezpečnosť vozidiel.

Karoséria je z 53 % tvorená ľahkou, no pevnou oceľou AHSS, pričom z hliníka je vyrobená kapota, zostava panelov piatych dverí, výstuha predného nárazníka a niekoľko prvkov prednej nápravy, dolných ramien prednej nápravy a brzdových strmeňov. K zníženiu hmotnosti prispelo aj použitie pedála parkovacej brzdy s konštrukciou z vláknami vystuženého plastu (FRP). Tieto opatrenia na zníženie hmotnosti priniesli nielen zvýšenie bezpečnosti, ale tiež špičkovú hospodárnosť.

Pevná, za tepla lisovaná oceľ je použitá aj na spevnenie kabíny, predovšetkým jej predných a stredných stĺpikov, pozdĺžnych strešných nosníkov a blatníkových oblúkov. Vďaka týmto materiálom má karoséria vysokú torznú tuhosť a dokáže účinne rozptýliť sily pri náraze, čo znamená maximálnu bezpečnosť cestujúcich.

Už v štandardnej výbave je sedem airbagov, zaručujúcich optimálnu úroveň pasívnej bezpečnosti. Ide o airbagy vodiča a spolujazdca, kolenný airbag vodiča, bočné airbagy na predných sedadlách a bočné hlavové airbagy pre prvý a druhý rad sedadiel. V záujme maximálnej bezpečnosti detí sú sedadlá v druhom rade štandardne vybavené prvkami na upevnenie detských sedačiek ISOFIX a ukotvenie poistných remeňov detských sedačiek.

Nový model Kia Niro má všetky predpoklady na to, aby v rámci bezpečnostných testov Euro NCAP úspešne bodoval v čoraz dôležitejšej kategórii bezpečnostných asistenčných prvkov. Hodnotia sa v nej najmodernejšie technológie, ktorých úlohou je predchádzať nehodám a minimalizovať následky nárazu.

Súčasťou štandardnej výbavy nového modelu je systém riadenia stability vozidla (Kia VSM), ktorý zaisťuje stabilitu počas brzdenia a zatáčania prostredníctvom precíznych zásahov do činnosti elektronického stabilizačného systému (ESC) a elektrického posilňovača riadenia. Ak systém VSM zistí stratu priľnavosti kolies, vodičovi pomôže udržať vozidlo bezpečne pod kontrolou.

Voliteľná výbava úplne nového modelu Niro bude v závislosti od krajiny predaja obsahovať mnohé z najnovších technológií na predchádzanie nehodám. Ponuka dostupných systémov zahŕňa:

- systém autonómneho núdzového brzdenia (AEB) s detekciou chodcov, ktorý pomocou radarového detekčného systému   zisťuje potenciálne nebezpečenstvo zrážky s iným vozidlom alebo chodcom a pomáha zastaviť vozidlo s cieľom zabrániť   zrážke,
- inteligentný tempomat (SCC), ktorý regulovaním rýchlosti jazdy dokáže automaticky udržiavať bezpečnú vzdialenosť od   vozidiel vpredu,
- systém varovania pred opustením jazdného pruhu (LDWS), štandardne montovaný do všetkých verzií modelu Kia Niro pre   Európu, ktorý vydáva zvukový výstražný signál, keď vodič začne opúšťať svoj jazdný pruh bez znamenia o zmene smeru   jazdy,
- takisto štandardne montovaný systém na udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu (LKAS), ktorý deteguje polohu vozidla voči   vodorovným čiaram vymedzujúcim jazdné pruhy, a ak vozidlo začne opúšťať jazdný pruh bez toho, aby vodič dal znamenie   smerovými svetlami, automaticky zasiahne, aby vozidlo išlo správnym smerom,
- systém detekcie objektov v mŕtvom uhle (BSD), ktorý sleduje vozidlá vzadu a rozsvecuje výstražnú kontrolku v spätnom   zrkadle, keď sa v mŕtvom uhle nachádza iné vozidlo,
- funkcia upozorňovania na križujúce vozidlá vzadu (RCTA), ktorá upozorňuje na iné vozidlá pohybujúce sa vzadu pri cúvaní z   parkovacieho miesta.

Plán spoločnosti znížiť spotrebu paliva do roku 2020 o 25 % oproti úrovni z roku 2014

Vývoj úplne nového modelu s novou platformou a na mieru šitou pohonnou sústavou pomôže spoločnosti Kia Motors pri plnení ambície stať sa do roku 2020 lídrom na trhu s vozidlami s nízkymi emisiami. V priebehu piatich rokov chce Kia rozšíriť svoj sortiment „zelených“ modelov zo súčasných štyroch na jedenásť – počínajúc hybridom Kia Niro a plug-in hybridom Kia Optima – a dosiahnuť 25-percentné zníženie priemernej spotreby paliva v rámci svojho sortimentu oproti úrovniam z roku 2014.

Toto rozšírené portfólio modelov s nízkymi emisiami bude zahŕňať vozidlá s najrôznejšími modernými typmi pohonu, od hybridov a plug-in hybridov cez akumulátorové elektromobily až po elektromobily na vodíkové palivové články (FCEV). Kia Niro patrí medzi prvé modely z nového sortimentu vozidiel značky, ktoré budú navrhnuté, vyvinuté a vyrábané v rámci tohto plánu.

Popri investovaní do vývoja moderných pohonných technológií chce spoločnosť Kia Motors sedem zo svojich súčasných desiatich radov motorov do roku 2020 nahradiť zážihovými a vznetovými pohonnými jednotkami novej generácie s väčším podielom motorov s turbodúchadlom. V pláne je tiež vývoj vysoko hospodárnych, viacstupňových prevodoviek a konštruktéri chcú prostredníctvom zvýšenia miery využívania ocele s ultravysokou pevnosťou dosiahnuť zníženie priemernej hmotnosti karosérie nových vozidiel o 5 %.

Spustenie predaja v Európe v priebehu 3. štvrťroka 2016

Po európskej premiére úplne nového modelu Kia Niro na ženevskom autosalóne 2016 by sa v máji 2016 mala naplno rozbehnúť jeho sériová výroba v najmodernejšej továrni v kórejskom Hwasungu.

Kia Niro sa v celej Európe začne predávať koncom tretieho štvrťroka 2016, samozrejmosťou je tak ako pre každé vozidlo Kia predávané v Európe jedinečná záruka Kia, štandardne platná počas prvých 7 rokov alebo 150 000 km.

Zdroj: Kia Slovensko



Tento článok nájdete na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
http://www.aad.sk

Adresa tohoto článku je:
http://www.aad.sk/sections.php?op=viewarticle&artid=1380