Nové Audi A6 limuzína
redaktor: v.ptáček, 1.3.2018;

Novým A6 predstavuje Audi ôsmu generáciu svojej limuzíny vyššej strednej triedy a prináša do segmentu množstvo inovácií. Či v oblasti digitalizácie, komfortu alebo športovosti – elegantne tvarované Audi A6 je multitalentom vo vyššej strednej triede.



Plne digitálny systém MMI touch response umožňuje intuitívne ovládanie. Rozsiahle prvky konektivity a asistenčné systémy demonštrujú digitálne zosieťovanú inteligenciu. Interiér dôsledne stavia na digitalizáciu a udáva trend budúcnosti vo svojom segmente. Podvozok kombinuje príjemný komfort a vysokú stabilitu so športovým charakterom. Všetky motory sú sériovo vybavené systémom mild-hybrid pre komfort a efektívnosť.

Ovládací systém MMI touch response – personalizovateľný a intuitívny
Systém MMI touch response v novom Audi A6 intuitívnym ovládaním a možnosťami personalizácie vytvára nové meradlá. Širokými, inteligentnými možnosťami personalizácie sa automobil prispôsobuje vodičovi: plne digitálny ovládací systém umožňuje centrálne funkcie vozidla – podobne ako pri aplikáciách pre smartfóny – pohybom „Drag and Drop“ umiestniť na želané miesto na obrazovke MMI. Skrátené voľby a tlačidlá favoritov vytvárajú ideálnu bázu pre individuálne preferencie a vysoký komfort pri ovládaní.

Ideálne pre flotilových zákazníkov: až sedem vodičov si môže svoje preferované nastavenia uložiť do individuálnych užívateľských profilov a nastaviť do 400 parametrov. Vďaka svojej logickej a plochej štruktúre menu systém umožňuje rýchly prístup k funkciám vozidla. Na želanie môže byť aj spínač osvetlenia a tlačidlá na multifunkčnom volante vytvorené technikou touch response.

Hlasové ovládanie prirodzenou rečou robí z nového Audi A6 inteligentného partnera pre dialóg a sprievodcu na ceste: systém povely a otázky spracúva dvoma spôsobmi – s využitím dát uložených onboard a – v kombinácii so systémom MMI navigácia plus navyše s detailnými vedomosťami z cloudu.

Ovládací systém MMI touch response s haptickou a akustickou spätnou väzbou umožňuje rýchle a intuitívne zadávanie: keď dotyk prsta aktivuje určitú funkciu, užívateľ počuje a cíti kliknutie ako potvrdenie.

Na hornom displeji, ktorý má pri vybavení vozidla systémom MMI navigácia plus uhlopriečku 25,7 cm (10,1 palca), vodič ovláda infotainment. Dolný displej s uhlopriečkou 21,8 cm (8,6 palca) umožňuje ovládanie klimatizácie, komfortných funkcií a zadávanie textu. Pri tom môže zápästie vodiča pohodlne spočívať na širokej voliacej páke automatickej prevodovky. Na želanie Audi dodáva head-up displej, ktorý premieta dôležité informácie na predné okno. Spolu so systémom MMI navigácia plus výrobca montuje digitálny združený prístroj Audi virtual cockpit s uhlopriečkou 31,2 cm.



MMI navigácia plus a Audi connect – väčší komfort v business class
Pre najvyššiu úroveň bezpečnosti, komfortu a personalizácie ponúka nové Audi A6 rozsiahle spektrum prvkov konektivity. Sériové vybavenie obsahuje systém MMI navigácia, za príplatok sa montuje systém MMI navigácia plus – multimediálna centrála nového typu. Modul na prenos dát v najvyššej verzii využíva nový štandard LTE Advanced.

Aj pri navigácii systém MMI navigácia plus prináša mnoho noviniek. Patrí k nim samočinne sa učiaca funkcia na základe často absolvovaných trás, ktorá sa prejavuje inteligentnými návrhmi pre vyhľadávanie. Navádzanie do cieľa prebieha online na serveroch poskytovateľa služieb HERE, ktoré zohľadňujú dopravnú situáciu v celom regióne. Ak by došlo k prerušeniu dátového toku, navigácia prepne na paralelne bežiace onboard navádzanie do cieľa. Štandardne má vodič k dispozícii šesť bezplatných aktualizácií máp navigácie, ktoré sú vydávané v polročných intervaloch.

Ešte atraktívnejší je systém MMI navigácia plus s voliteľnými doplnkovými modulmi, medzi ktorými sú aj dva ozvučovacie systémy. Špičková verzia, Bang & Olufsen Advanced Sound System, prináša fascinujúce trojrozmerné (3D) priestorové ozvučenie s informáciou o výške priestoru aj do zadnej časti kabíny. Aj telefonovanie dosahuje s modulom Audi phone box novú úroveň, rovnako v oblasti ovládania ako aj zvuku a kvality spojenia.

Okrem toho sú s online službami Audi connect k dispozícii aj informácie o dopravných značkách a nebezpečenstve – služby Car-to-X, ktoré využívajú aj skupinovú inteligenciu flotily automobilov Audi a digitálne sieťovo prepájajú okolie. Krátko po spustení predaja pribudne služba On-Street Parking, uľahčujúca vyhľadávanie voľných parkovacích miest na uliciach. Pomocou aplikácie myAudi App sa môžu majitelia nového Audi A6 prostredníctvom smartfónu pripojiť k digitálnym službám značky.

Na želanie kľúč Audi connect nahrádza konvenčný kľúč od vozidla. Robí ovládanie limuzíny ešte pohodlnejším a umožňuje odomknutie, zamknutie a naštartovanie motora pomocou smartfónu s operačným systémom Android. Prenos dát medzi smartfónom a vozidlom sa uskutočňuje prostredníctvom Near Field Communication. Majiteľ môže prístupové dáta preniesť na celkovo päť smartfónov rozličných osôb.

Asistenčné systémy
Ešte väčší komfort, suverenita a bezpečnosť na dlhých a krátkych trasách – nové A6 svojimi novými a zdokonalenými asistenčnými systémami vytvára nové meradlá vo vyššej strednej triede. Patrí k nim parkovací pilot a garážový pilot, ktoré v priebehu roka doplnia ponuku vybavenia na želanie. Tieto systémy automaticky zavedú limuzínu na parkovacie miesto alebo do garáže a opäť ho vyparkujú. Vodič môže predtým vystúpiť a proces aktivovať a monitorovať na svojom smartfóne prostredníctvom aplikácie myAudi App. Na to musí vodič neustále držať stlačené príslušné funkčné tlačidlo.

Parkovací pilot a garážový pilot patria do balíka Parkovanie, jedného z troch kompletov asistenčných systémov. Asistenčný balík Mesto obsahuje okrem iného nový križovatkový asistent. Asistenčný balík Tour obsahuje adaptívny asistent pre jazdu, ktorý dopĺňa radarový tempomat adaptive cruise control ľahkými korektúrami riadením pri udržiavaní jazdného pruhu a asistent efektívnej jazdy. Ten podporuje vodiča pri úspornej jazde.

Za množstvom asistenčných systémov stojí prvok high-tech od Audi: centrálna riadiaca jednotka asistenčných systémov zFAS. Z fúzie dát senzorov permanentne vypočítava obraz okolia. Na to využíva dáta komplexnej sústavy senzorov. Podľa vybavenia môže obsahovať až 5 radarových senzorov, 5 kamier, 12 ultrazvukových senzorov a jeden laserový skener – čo je ďalšia významná novinka.

Technológia mild-hybrid – všetky motory elektrifikované
Všetky motory v novom A6 majú sériovo nový systém mild-hybrid (MHEV) od Audi. Systém využíva hlavnú elektrickú sústavu s napätím 48 V a štartovací generátor RSG, pripojený k motoru drážkovaným remeňom, napájaný lítiovo-iónovou akumulátorovou batériou. Vďaka tomuto systému môže Audi A6 v rozsahu rýchlosti od 55 do 160 km/h jazdiť s vypnutým motorom a potom s RSG komfortne opäť naštartovať.



Funkcia štart-stop je výrazne rozšírená a aktivuje sa už pri rýchlosti od 22 km/h. Vďaka sériovej prednej kamere sa opätovný štart motora pri stojacom vozidle uskutoční prediktívne, len čo sa vozidlo pred A6 rozbehne. Pri spomaľovaní RSG dosahuje rekuperačný výkon až do 12 kW. V reálnej premávke technológia MHEV prináša úsporu paliva do 0,7 litra na 100 kilometrov.

Karoséria a rozmery – viac miesta na nohy v business class
Aj karoséria nového Audi A6 prispieva k uvoľnenej atmosfére v kabíne. Jedným z faktorov je detailne prepracovaná aerodynamika: s koeficientom aerodynamického odporu minimálne 0,24 (pri neskôr zavedenej motorizácii) a vycibrenej aeroakustike zostáva limuzína príjemne tichá, a to aj pri vysokých rýchlostiach.

Druhým faktorom je vysoká pevnosť karosérie, ktorá vytvára základ pre špičkový kvalitatívny dojem a športové jazdné vlastnosti. Pri skelete karosérii Audi využíva inteligentnú zmiešanú konštrukciu z ocele a hliníka. Komponenty ako predné horné uloženia tlmiacich/pružiacich jednotiek sú vyrobené z hliníka, rovnako ako dvere, kapoty a blatníky.

Vnútorný priestor kabíny nového Audi A6 má ešte veľkorysejšie dimenzie ako pri predchádzajúcej generácii. Veľkosťou priestoru na nohy vzadu prekonáva nielen predchodcu ale aj hlavných konkurentov. Okrem toho sa oproti predchádzajúcej generácii zväčšila vnútorná výška nad zadným sedadlom a šírka v úrovni pliec. Aj batožinový priestor má väčšiu šírku – naprieč sa doňho zmestia dva golfové vaky. Objem 530 litrov zostal nezmenený. Veko batožinového priestoru môže mať elektrické otváranie, aktivované pohybom nohy pod zadným nárazníkom.

Novo vyvinuté sedadlá podčiarkujú charakter Audi A6 ako suverénnej cestovnej limuzíny. Zvlášť vysoký komfort poskytujú všestranne nastaviteľné sedadlá s individuálnym profilom vpredu, na želanie aj s ventiláciou a masážnou funkciou. Postarané je aj o dobrú klímu v kabíne: príplatkový komplet Air Quality Paket zlepšuje vzduch v kabíne efektívnym filtrom škodlivín, ionizátorom a dvoma decentnými vôňami. Voliteľné panoramatické strešné okno s veľkými sklenenými plochami prináša do kabíny veľa prirodzeného svetla. K ďalším komfortným prvkom vybavenia patria stierače s integrovanými dýzami ostrekovača a voliteľné, elektricky vyhrievané predné okno.

Podvozok – agilný ako športový automobil, obratný ako kompaktný model
Nové Audi A6 je oproti svojmu predchodcovi výrazne športovejšie – predovšetkým vďaka inovatívnym riešeniam na podvozku. Bez tak športový prevodový pomer sériového progresívneho riadenia sa so zväčšujúcim uhlom natočenia kolies stáva ešte bezprostrednejším, okrem toho nová koncepcia tlmenia sprostredkúva intenzívnejšiu, jemne diferencovanú spätnú väzbu od cesty. Nové Audi A6 jazdí obratne v meste, agilne na vidieckych cestách a suverénne komfortne na diaľnici.

Významný podiel na agilite a obratnosti má dynamické riadenie všetkých kolies. Kombinuje bezprostredné, športové riadenie so suverénnou stabilitou jazdy a tým rieši klasický cieľový konflikt medzi agilitou a komfortom. Prevodový pomer riadenia sa mení podľa rýchlosti od 9,5:1 do 16,5:1. Na to slúži prídavná prevodovka na hriadeli riadenia, ktorá mení celkový prevodový pomer hrebeňového riadenia. Na zadnej náprave vretenový prevod natáča zadné kolesá v rozmedzí do 5 stupňov. Pri nízkej rýchlosti sa zadné kolesá natáčajú v opačnom zmysle oproti predným, čo zvyšuje agilitu A6 a zmenšuje priemer otáčania o 1,1 metra na 11,1 metra. Vďaka tomu limuzína s dĺžkou takmer päť metrov ľahko manévruje. Pri vyšších rýchlostiach sa kolesá zadnej nápravy natáčajú súhlasne s prednými. To zvyšuje smerovú stabilitu pri rýchlej zmene jazdného pruhu. Vďaka tomu cestujú aj pasažieri komfortnejšie, pretože zmeny smeru jazdy pociťujú na zadnom sedadle výrazne jemnejšie.

Prepracované závesy kolies so väčšinou vyrobené z ľahkého hliníka. Napriek väčším kolesám v porovnaní s predchádzajúcou generáciou – až do formátu 21 palcov s pneumatikami 255/35 má nové Audi A6 zlepšený komfort pruženia a zníženú hlučnosť podvozka. Na prednej náprave sú ventilované kotúčové brzdy s pevnými brzdičmi z hliníka. Pri vyhotovení podvozka si zákazníci môžu vybrať zo štyroch verzií: konvenčný podvozok s oceľovými pružinami, športový podvozok, tlmiče s elektronickou reguláciou charakteristiky a pneumatické pruženie adaptive air suspension so samočinným vyrovnávaním svetlej výšky.

Pohon
Pri štarte predaja na európskych trhoch bude nové Audi A6 k dispozícii s dvoma výkonnými a kultivovanými motormi V6 s objemom 3,0 litra – jedným naftovým a jedným benzínovým. Obidva sú vybavené prepĺňaním turbokompresorom a priamym vstrekovaním paliva. Benzínový motor s označením 55 TFSI (kombinovaná spotreba paliva v l/100 km: 6,7 – 7,1, kombinované emisie CO2 v g/km: 151 – 161) dosahuje výkon 250 kW (340 k) a maximálny krútiaci moment 500 Nm. Limuzíne vyššej strednej triedy udeľuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy, maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na 250 km/h. Podobné jazdné výkony umožňuje aj turbodiesel s označením 50 TDI (kombinovaná spotreba paliva v l/100 km: 5,5 – 5,8; kombinované emisie CO2 v g/km: 142 – 150), ktorý dosahuje výkon 210 kW (286 k) a maximálny krútiaci moment 620 Nm. Kým naftový motor TDI sa kombinuje s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, benzínový motor TFSI sa montuje so 7-stupňovou prevodovkou S tronic s dvoma spojkami. Obidve motorizácie majú sériovo pohon všetkých kolies quattro. Ten však má rozličnú koncepciu. Pri prevodovke tiptronic využíva samosvorný medzinápravový diferenciál, pri prevodovke S tronic sa montuje systému quattro s technológiou ultra, ktorý v záujme zníženia spotreby paliva pripína zadné kolesá do záberu iba vtedy, keď je to potrebné.

V kombinácii s prevodovkou tiptronic Audi za príplatok montuje športový diferenciál zadnej nápravy, ktorý aktívne rozdeľuje krútiaci moment na zadné kolesá. Rovnako ako dynamické riadenie všetkých kolies, tlmiče s elektronickou reguláciou charakteristiky alebo pneumatické pruženie adaptive air suspension je športový diferenciál integrovaný do elektronickej platformy podvozka. Vďaka tomuto vzájomnému zosieťovaniu systémy navzájom spolupracujú s veľkou precíznosťou. Vodič môže pomocou systému regulácie jazdnej dynamiky Audi drive zvoliť rozličné jazdné profily – škála od komfortu po športovosť je ešte výrazne širšia ako pri predchádzajúcej generácii.

Vonkajší dizajn – technický a elegantný
Rovnako ako modely A8 a A7 Sportback je aj A6 výrazným ambasádorom nových výrazových prostriedkov dizajnu Audi. S napnutými plochami, ostrými hranami a markantnými líniami limuzína vyššej strednej triedy nezameniteľne signalizuje svoj charakter: športová elegancia, high-tech a vysoká kvalita.

Exteriér sa vyznačuje vyváženými proporciami – dlhá kapota motora, dlhý rázvor, krátke previsy karosérie. A6 má dĺžku 4.939 milimetrov, to je o 7 milimetrov viac ako pri predchádzajúcej generácii. Šírka je vzrástla o 12 milimetrov na 1.886 milimetrov a výška je s hodnotou 1.457 milimetrov o 2 milimetre väčšia ako u predchodcu.

Široká, nízko položená jednodielna maska chladiča (singleframe), úzke reflektory a výrazne kontúrované otvory na vstup vzduchu v nárazníku vyžarujú športový charakter. Pri pohľade zboku tri markantné línie opticky zmenšujú výšku automobilu. Energicky napnuté kontúry, ktoré sa tiahnu nad kolesami, poukazujú na gény quattro od Audi. Siluetu determinuje splývajúca línia strechy, ktorá vybieha do výrazne sklonených zadných stĺpikov karosérie. Krátke veko batožinového priestoru končí v odtrhovej hrane pre optimalizovanú aerodynamiku. Markantná chrómovaná lišta akcentuje trojrozmernú skulptúru zadnej časti karosérie a spája zadné svetlá.

Paleta farieb pre nové Audi A6 obsahuje 14 odtieňov, z toho 7 je nových. Podobne ako pri iných nových modeloch Audi sú okrem základnej verzie k dispozícii dve exteriérové línie vyhotovenia sport a design, ako aj komplet S line Exterieurpaket. Jednotlivé verzie sa líšia v mnohých detailoch, napríklad vo vyhotovení masky chladiča alebo bočných otvorov na vstup vzduchu v nárazníku. Všetky línie a farby využívajú hru svetla a tieňa na povrchu karosérie a tým umocňujú modelovaný tvar karosérie.



Svetelný dizajn – viditeľná technika
Svetelný dizajn zvýrazňuje technický charakter A6. Audi montuje predné reflektory v troch vyhotoveniach. Pri špičkovej verzii – reflektoroch HD Matrix LED tvorí päť horizontálnych línií svetelnú signatúru denných svetiel, ktoré vizuálne zvýrazňujú šírku prednej časti karosérie. Nad nimi ležia moduly tlmených svetiel, ktoré pôsobia ako zrenice. Zadné skupinové svetlá v príplatkovom vyhotovení majú na každej strane jednu horizontálnu líniu a deväť vertikálnych segmentov, oblasť medzi nimi vypĺňa brzdové svetlo. Špičkové vyhotovenie zadných svetiel zahŕňa aj dynamické smerové svetlá. Pri odomknutí a zamknutí dverí pulzujúca funkcia coming home/leaving home vo svetlách umožňuje zažiť pre Audi typické spojenie dizajnu a technik.

V interiéri Audi ponúka dva rozličné osvetľovacie komplety: ambientný svetelný paket a kontúrovo-ambientný svetelný paket. Obidva subtílne inscenujú priestor, objemy a materiály. Ambientné osvetlenie necháva prístrojový panel a stredovú konzolu zdanlivo sa vznášať v priestore. Kontúrové svetlo kopíruje jasné línie architektúry interiéru a dá sa nastaviť v 30 farbách.

Interiér – inovatívny dizajn
Prístrojový panel nového Audi A6 má dizajn Black Panel – úhľadný vzhľad, ktorý vyjadruje technickú kompetenciu a digitálny charakter limuzíny vyššej strednej triedy. Tým vzniká uvoľnená atmosféra lóže vo výrazových prostriedkoch, ktoré pôsobia redukovane a vecne. Štíhly prístrojový panel a pokojné, priebežne horizontálne línie vytvárajú vzdušné prostredie.



Stredová konzola nového Audi A6 je natočená k vodičovi, aj horný displej MMI touch response je zľahka natočený doľava. So svojim dizajnom Black Panel je vo vypnutom stave takmer neviditeľne integrovaný do hliníkovej obruby. Pri otvorení dverí sa displej aktivuje, jeho grafické ovládacie rozhranie sa svojim redukovaným dizajnom hodí k dizajnu interiéru.

Farby a materiály – rozmanitosť výbavy pre každý vkus
Farby a materiály, ktoré Audi pri novom A6 ponúka vo veľkom výbere, dodávajú dizajnu interiéru celkom odlišný charakter – od elegantného po športový, od technického po futuristický. Na výber je päť verzií vybavenia: základná, sport, design, design selection a S line Sportpaket (s 19-palcovými kolesami a športovým podvozkom). S každou verziou sú spojené rozdielne farebné koncepcie. Výber a použitie materiálov – od drevených obkladov s otvorenými pórmi až po kožený poťah prístrojového panelu – dokazujú nekompromisne vysokú kvalitu novej limuzíny. Pre všetky línie vybavenia Audi na želanie ponúka S line Exterieurpaket.

Nové Audi A6 sa bude vyrábať v závode Neckarsulm a na nemeckom trhu sa začne predávať v júni 2018. Základná cena Audi A6 50 TDI quattro je 58.050 EUR (odporúčaná predajná cena s DPH v Nemecku).

Zdroj: PORSCHE SLOVAKIA, spol. s r.o.



Tento článok nájdete na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
http://www.aad.sk

Adresa tohoto článku je:
http://www.aad.sk/sections.php?op=viewarticle&artid=1556