VW T-Roc (mini-test pre Das WeltAuto 04/2018)
redaktor: v.ptáček, 10.5.2018;

V rámci skvalitňovania služieb spojených s predajom jazdených vozidiel pod značkou Das WeltAuto. (priamy odkaz) sme boli pozvaní na testovacie jazdy zamerané na správanie sa automobilov v kritických situáciách za podpory bezpečnostných systémov. Jazdné vlastnosti sme testovali v areáli Slovakia Ringu - na testovacej ploche profesionálnej školy šmyku Driving Academy (Akadémia vzdelávania vodičov, s.r.o.). Vozidlo zapožičala spoločnosť Porsche Slovakia, spol. s r.o., ktorá na Slovensku zastrešuje značku jazdených vozidiel Das WeltAuto.

Volkswagen priniesol do kategórie kompaktných SUV pútavý model T-Roc. Veľkostne sa zaradil pod model Tiguan. Premiéru mal model na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. Slovenská premiéra prebehla v októbri minulého roka a následne začal predaj tohto atraktívneho modelu. Ponúka sa v troch stupňoch výbavy (základný model, Style a Sport). Tento čerstvý prírastok sa vyznačuje bohatou individualizáciou. Verzia Style je zameraná na exteriér a interiér s veľkým množstvom dekoračných farebných kombinácii. Verzia Sport sa orientuje na športové prvky vo vozidle.

T-Roc zľahka vystupuje z radu modelov Volkswagen. Výrazná je nová predná maska spojená s LED svetlami chrómovou lištou. Veľmi zaujímavé sú 6-uholníkové obrysové LED denné svetlá, ktoré sa menia na smerovky. Pri pohľade zboku upúta chrómová lišta tiahnuca sa od predného stĺpika k zadnému a tmavé plastové obklady na blatníkoch, prahoch a nárazníkoch, ktoré sú typické pre úpravu offroad. Najvýraznejší prvok je strecha, predné stĺpiky a kryty spätných zrkadiel lakované v kontrastnej farbe. Zadné skupinové svetlá sú z LED. Pod znakom výrobcu je neprehliadnuteľný nápis modelu T-ROC.

Výrazný dizajn exteriéru sa preniesol aj do interiéru, kde sú dekoračné obklady vo voliteľných farbách. V testovanom vozidle udrie do očí modrá farba dekoratívnych obkladov po celej prístrojovej doske a stredovej konzole. Modrú lakovanú lištu má aj výplň dverí a látkové sedadlá majú tiež modré prvky v strede. Na konzervatívnu značku VW to pôsobí extravagantne. Namiesto klasického združeného prístroja je možnosť si priplatiť LCD prístrojový panel Active Info Display s bohatým výberom zobrazení a funkcií. V strede prístrojovej dosky je 8“ farebný dotykový displej, pod ktorým sú už známe ovládacie prvky. Ovládanie dotykového displeja je prehľadné a reakčná odozva rýchla. Ručná parkovacia brzda je riešená elektronicky. Odkladacích priečinkov je vo vozidle dostatok. Pohodlie v kabíne zabezpečuje automatická 2-zónová klimatizácia. V zimnom období to sú vyhrievané predné sedadlá a ostrekovače čelného skla. V päťmiestnej kabíne je vpredu priestoru dostatok vo všetkých smeroch, vďaka úzkym predným stĺpikom je výhľad výborný.

Zadné operadlá sú sklopné a delené v pomere 60:40. V strede je otvor na dlhé predmety a stredová opierka s držiakmi na nápoje. Vzadu sa pohodlne odvezú dve dospelé osoby. Batožinový priestor má objem 445 litrov, po sklopení zadných operadiel takmer do roviny narastie objem na 1290 litrov.

T-Roc má pod kapotou nový štvorvalcový benzínový motor 1.5 TSI ACT s výkonom 110 kW (150 k) pri 5000 - 6000 ot./min. a max. krútiacim momentom 250 Nm pri 1500 - 3500 ot./min. Motor pracuje so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou s presným radením. Systém ACT (aktívny manažment valcov) umožňuje režim, kedy motor využíva len 2 valce, aby sa znižovala spotreba. Režim vypínania pracuje pri splnení určitých podmienok a posádka ani nepostrehne, kedy k tomu príde. Pracuje bezproblémovo a plynulo. Motor je pre tento model dostačujúci a umožňuje aj svižnejšie zvezenie. Výrobca udáva priemernú spotrebu 5,3 litra, zrýchlenie 8,4 s a max. rýchlosť 205 km/h. Na výber sú ešte benzínové motory 1.0 TSI (85 kW), 2.0 TSI (140 kW) a naftový motor 2.0 TDI (110 kW).

Vozidlo disponuje veľkým množstvom asistenčných systémov. Systémom monitorovania premávky pred vozidlom „Front Assist“ s funkciou núdzového brzdenia City Emergency Brake a rozpoznávaním chodcov, multikolíznou brzdou a asistenčným systémom pre udržiavanie jazdného pruhu „Lane Assist“. Ďalšia bezpečnostná sériová výbava: airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy vpredu a vzadu, ESC, ABS s EBV, ASR, EDS, MSR, asistent rozjazdu do kopca, ISOFIX systém na uchytenie dvoch detských sedačiek na zadných sedadlách, opierky hlavy, kontrola tlaku v pneumatikách. Výbava Style má v sériovej výbave adaptívny tempomat ACC.

  • Prvá prišla na rad skúška plného brzdenia za horizontom na šmykľavom povrchu do pravotočivej zákruty. Nájazd tvorilo esíčkové stúpanie. Následne sa pár metrov za vrcholom začalo plne brzdiť z kopca. Neskôr sme sa aj snažili vyhnúť vodným stenám. Nájazdové rýchlosti začínali na 50 km/h a končili pri 65 km/h. Na vrchole sa vozidlo vždy trochu odľahčilo, riadenie si vyžadovalo plnú koncentráciu.

  • Táto skúška ukázala bezchybnú prácu elektronických systémov. Pri nájazdovej rýchlosti 50 km/h sa model T-Roc vyhol vodnej prekážke bez problémov. Samozrejme bola potrebná rýchla a správna reakcia vodiča, aby vozidlo išlo pri vyhýbaní požadovaným smerom. Pri brzdení pomáhali systémy ABS a ESC zdarne T-Roc zastaviť alebo sa vyhnúť vodnej stene. Svoju činnosť zvládli vynikajúco, prirodzene sa na brzdnej dráhe odrážalo obutie letných alebo zimných pneumatík.

  • Pri druhej skúške sme zisťovali hranicu nedotáčavosti vozidla. Jazdili sme v oboch smeroch na kruhovej dráhe. Šmykľavá bola polovica kruhu, jazdilo sa v rýchlostiach okolo 40 km/h. Vyskúšali sme si aj jazdu dvomi autami naraz, keď sa jedno snaží dobehnúť druhé.

  • Tu si tiež počína T-Roc stabilne a bezpečne. Pri zvýšení rýchlosti mal tendenciu predok vozidla dostať von zo zákruty. Vtedy postačilo ubrať plyn a vozidlo sa vrátilo do požadovaného smeru. Správna a rýchla reakcia vodiča v súčinnosti so systémom ESC zabezpečila stabilnú ovládateľnosť. Pri dobiehaní druhého vozidla veľmi záleží na pneumatikách. Vozidlo so zimnými pneumatikami malo výhodu voči vozidlám s letnými, čiže sa v praxi ukázalo opodstatnenie zimného obutia.

  • Poslednou skúškou bola jazda cez priečnu odtrhovú plošinu. Nájazdová rýchlosť bola od 40 do 55 km/h. V momente, keď predné kolesá prešli cez plošinu, tá sa aj s vozidlom posunula do strany a zadnú časť vozidla „hodila“ do šmyku. Smer pohybu plošiny bol náhodný a intenzita trhnutia regulovaná. Aby bol šmyk simulovaný dokonale, povrch bol hladký a polievaný vodou. Neskôr sme sa snažili v šmyku vyhnúť vodným stenám.

  • Pri tejto skúške sa najviac prejavila práca a pomoc bezpečnostných systémov. ABS, ASR aj ESC sú výborní pomocníci. S ich pomocou nebol problém poradiť si s kritickou situáciou a zrovnať vozidlo do pôvodného smeru. Potrebné bolo plné sústredenie vodiča, aby reagoval kontrou na volante do opačného smeru kam smerovalo vozidlo. Vodič má na reakciu minimum času. Oneskorená reakcia môže mať v bežnej premávke fatálne následky. Taktiež vypnuté systémy, čo sme si tiež vyskúšali. Systém ESC sme síce nevypli úplne, ale aj tak sme mali plné ruky práce. Museli sme reagovať rýchlejšie a presnejšie aby sme situáciu zvládli. Ukázala sa dôležitosť aktívnych bezpečnostných systémov. Pri ich zapnutí sme nemali pocit, že danú situáciu nezvládneme.

  • Potom sme už len vykonali statickú obhliadku vozidiel so zameraním na výbavu, známky opotrebenia a pripravenosť na predaj.

  • Všetky prvky bohatej výbavy fungovali bezchybne. Či už elektrické súčasti (napr. osvetlenie prístrojov, svetlá na strope a vonkajšie osvetlenie) alebo mechanické (ovládanie a sklápanie sedadiel, otváranie odkladacích priestorov) nevykazovali žiadne nedostatky. Miera opotrebenia a známky používania sú minimálne. Vozidlo budí dojem nového kusu. Pripravenosť vozidla na následný predaj je na profesionálnej úrovni.

    Záverečné hodnotenie
    ___________________________________________________________________________________________________

    Najmenšie SUV z modelového radu Volkswagen vyniká atraktívnym dizajnom. Vďaka farebným kombináciám zaujme. Najvýraznejším prvkom je dvojfarebné lakovanie s farebne odlišnou strechou spolu s prednými stĺpikmi a krytmi zrkadiel. T-Roc je rozmerovo podobný modelu Golf, ale nastupovanie je pohodlnejšie a sedenie je vyššie vďaka vyššej svetlej výške 161 mm. Dá sa s ním absolvovať aj ľahší terén. Na výber je verzia s predným pohonom alebo pohonom všetkých kolies s označením 4MOTION. Model obsahuje značné množstvo bezpečnostných a asistenčných systémov, čo prispieva k bezpečnosti posádky. Spracovanie interiéru je precízne a použité materiály sú prijemné na dotyk.

    Modely značky Volkswagen si hodnotu držia veľmi dobre. Kúpou vozidla z portfólia
    Das WeltAuto. kupujúci získa vozidlo so známou servisnou históriou a zárukou.
    ___________________________________________________________________________________________________

    Video

    Video na YouTube



    Výsledky ďalších našich testov:
    Seat Arona
    VW Tiguan Allspace
    VW Arteon

    Text: Ing. Václav Ptáček
    Foto: redakcia

    Podobné články:
    S Das WeltAuto v Driving Academy (03/2016)
    S Das WeltAuto v Driving Academy (05/2015)
    S Das WeltAuto v Driving Academy (09/2014)
    S Weltautom na Slovakia Ringu (11/2012)
    Testovali sme jazdené automobily z portfólia Weltauto (09/2011)
    V Pachfurthe sme testovali jazdené vozidlá z portfólia Weltauto (06/2010)





    Tento článok nájdete na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
    http://www.aad.sk

    Adresa tohoto článku je:
    http://www.aad.sk/sections.php?op=viewarticle&artid=1567