Renault Clio 1.0 TCe Intens (01/2020)
redaktor: z.ružička, 18.02.2020;

Vďaka kampani „Zoznamka 365“ som si dal víkendové rande s novým Renaultom Clio 1.0 TCe vo výbave Intens. Kilometrov sme síce spolu neabsolvovali veľa, ale aj napriek tomu na mňa zaútočilo svojimi silnými stránkami.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Je úplne nové, a je to cítiť. Aj keď sa to zvonku na prvý pohľad nezdá, nie je to len prezlečená a prepudrovaná minulá generácia. Clio piatej generácie má úplne novú podvozkovú platformu CMF-B, nové EURO 6D-temp certifikované benzínové motory 1.0 TCe (H4D) a 1.3 TCe (H5Ht), úplne nový design a kvalitu interiéru, ktorú je vidieť a cítiť. A svedčí mu to ako nikdy predtým.

Čo sa týka motora 1.0 TCe, je nepriamovstrekový s variabilným časovaním ventilov na sacej strane a reťazovým rozvodom. Vďaka nepriamemu vstrekovaniu mu nevadia krátke mestské jazdy a navyše nemá filter pevných častíc, kedže ho nepotrebuje. A čo v aute nie je, to sa nekazí. Konštrukčne je veľmi podobný motoru 0.9 TCe (H4Bt) z minulej generácie Clia, ktorý sa s odstupom rokov ukázal ako nadpriemerne spoľahlivý.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


Moje postrehy po víkende – veci, čo sa mi páčili (+) a nepáčili (-):

+ interiér – design, ergonómia, odhlučnenie, použité materiály, vnímaná kvalita blížiaca sa k prémiovej triede
+ design exteriér – viacerí, nie úplne veci znalí, sa ma pýtali či je to Clio R.S. = veľký kompliment
+ motor – spojenie overených technológií s modernými v rozumnom kompromise
+ svetlomety – FULL LED už v základe od najnižšej výbavy (pre stupeň výbavy Intens sú štandardom FULL LED Performance so svetelným podpisom v tvare písmena „C“)
+ parkovacia kamera 360° – príplatok, ktorý stojí zato, kamery majú použiteľný výstup vo dne aj v noci
+ riadenie – akoby z momentálne chýbajúcej verzie R.S. inžinieri preniesli časť jej DNA na riadenie, avšak pedál spojky s nadpriemerne vysokým zdvihom vás rýchlo vráti späť na zem. Uzavrime to tak, že auto sa príjemne riadi a nebude skapínať ani menej skúseným vodičom
+ veľmi nízke oficiálne hodnoty spotreby a emisií – v prípade zdanenia nadpriemerne znečisťujúcich áut bude majiteľ platiť nižšie poplatky alebo dane
+ cena vzhľadom na porovnateľnú konkurenciu – Clio je prinajhoršom rovnako drahé, avšak väčšinou lacnejšie, ako vozidlá v triede
+ základná záruka 5 rokov/ 100 000km s možnosťou predplatenia EASY SERVICE - pravidelných servisných prehliadok (práca + materiál) na dané obdobie za 499 €

- motor – nezaprie svoj konštrukčný 3-valcový pôvod a pri štarte, resp. v nízkych otáčkach, sú cítiť vibrácie a menej kultivovaný chod
- výhľad pre šoféra šikmo dozadu je slabší
- ak hľadáte auto s najväčším vnútorným priestorom v triede, tak hľadajte ďalej, Clio patrí priestorovo k tým o niečo menším
- absencia lakťovej opierky vpredu – ani dobre vybavená výbava Intens ju nemá v štandarde (dá sa dokúpiť v balíku Drive alebo aj samostatne – pozor na skladové vozidlá, nemusia ju mať)
- grafika digitálneho LCD prístrojového panela (budíkov) by sa dala spraviť atraktívnejšie, čo platí pre všetky doterajšie modely Renault (plne grafický virtual cockpit, ktorý bude onedlho k dispozícií vyzerá oveľa lepšie)

Vzhľadom na názov výbavy sa mi nakoniec núka otázka, či bol víkend s Cliom intenzívny zážitok. Na danú triedu a cenu môžem povedať, že áno. Odporúčam si ho vyskúšať. Len pozor. Riskujete, že vás zláka.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Dňa: 18.02.2020
Redaktor a foto: Zdenko Ružička



Tento článok nájdete na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
http://www.aad.sk

Adresa tohoto článku je:
http://www.aad.sk/sections.php?op=viewarticle&artid=1626