Vďaka kampani „Zoznamka 365“ som si dal víkendové rande s novým Renaultom Clio 1.0 TCe vo výbave Intens. Kilometrov sme síce spolu neabsolvovali veľa, ale aj napriek tomu na mňa zaútočilo svojimi silnými stránkami.
Je úplne nové, a je to cítiť. Aj keď sa to zvonku na prvý pohľad nezdá, nie je to len prezlečená a prepudrovaná minulá generácia. Clio piatej generácie má úplne novú podvozkovú platformu CMF-B, nové EURO 6D-temp certifikované benzínové motory 1.0 TCe (H4D) a 1.3 TCe (H5Ht), úplne nový design a kvalitu interiéru, ktorú je vidieť a cítiť. A svedčí mu to ako nikdy predtým.
Čo sa týka motora 1.0 TCe, je nepriamovstrekový s variabilným časovaním ventilov na sacej strane a reťazovým rozvodom. Vďaka nepriamemu vstrekovaniu mu nevadia krátke mestské jazdy a navyše nemá filter pevných častíc, kedže ho nepotrebuje. A čo v aute nie je, to sa nekazí. Konštrukčne je veľmi podobný motoru 0.9 TCe (H4Bt) z minulej generácie Clia, ktorý sa s odstupom rokov ukázal ako nadpriemerne spoľahlivý.
Moje postrehy po víkende – veci, čo sa mi páčili (+) a nepáčili (-):
+ interiér – design, ergonómia, odhlučnenie, použité materiály, vnímaná kvalita blížiaca sa k prémiovej triede
+ design exteriér – viacerí, nie úplne veci znalí, sa ma pýtali či je to Clio R.S. = veľký kompliment
+ motor – spojenie overených technológií s modernými v rozumnom kompromise
+ svetlomety – FULL LED už v základe od najnižšej výbavy (pre stupeň výbavy Intens sú štandardom FULL LED Performance so svetelným podpisom v tvare písmena „C“)
+ parkovacia kamera 360° – príplatok, ktorý stojí zato, kamery majú použiteľný výstup vo dne aj v noci
+ riadenie – akoby z momentálne chýbajúcej verzie R.S. inžinieri preniesli časť jej DNA na riadenie, avšak pedál spojky s nadpriemerne vysokým zdvihom vás rýchlo vráti späť na zem. Uzavrime to tak, že auto sa príjemne riadi a nebude skapínať ani menej skúseným vodičom
+ veľmi nízke oficiálne hodnoty spotreby a emisií – v prípade zdanenia nadpriemerne znečisťujúcich áut bude majiteľ platiť nižšie poplatky alebo dane
+ cena vzhľadom na porovnateľnú konkurenciu – Clio je prinajhoršom rovnako drahé, avšak väčšinou lacnejšie, ako vozidlá v triede
+ základná záruka 5 rokov/ 100 000km s možnosťou predplatenia EASY SERVICE - pravidelných servisných prehliadok (práca + materiál) na dané obdobie za 499 €
- motor – nezaprie svoj konštrukčný 3-valcový pôvod a pri štarte, resp. v nízkych otáčkach, sú cítiť vibrácie a menej kultivovaný chod
- výhľad pre šoféra šikmo dozadu je slabší
- ak hľadáte auto s najväčším vnútorným priestorom v triede, tak hľadajte ďalej, Clio patrí priestorovo k tým o niečo menším
- absencia lakťovej opierky vpredu – ani dobre vybavená výbava Intens ju nemá v štandarde (dá sa dokúpiť v balíku Drive alebo aj samostatne – pozor na skladové vozidlá, nemusia ju mať)
- grafika digitálneho LCD prístrojového panela (budíkov) by sa dala spraviť atraktívnejšie, čo platí pre všetky doterajšie modely Renault (plne grafický virtual cockpit, ktorý bude onedlho k dispozícií vyzerá oveľa lepšie)
Vzhľadom na názov výbavy sa mi nakoniec núka otázka, či bol víkend s Cliom intenzívny zážitok. Na danú triedu a cenu môžem povedať, že áno. Odporúčam si ho vyskúšať. Len pozor. Riskujete, že vás zláka.
Dňa: 18.02.2020
Redaktor a foto: Zdenko Ružička