Honda Jazz
Honda Jazz

S celkovou dĺžkou 3830 mm sa päťdverový model Honda Jazz zaraďuje do hornej časti segmentu B. Unikátne umiestnenie palivovej nádrže v prostriedku (pod prednými sedadlami), prispieva k veľmi priestrannému interiéru na úrovni segmentu C. Torzný nosník zadnej nápravy v tvare H umožňuje rovnako zníženie podlahy v zadnej časti vozu. Táto koncepcia zároveň zvyšuje tuhosť karosérie, zvýšenú ochranu v prípade nárazu z akéhokoľvek smeru, rovanko ako palivová nádrž, ktorá chránená po celom obvode prostredníctvom podlahových nosníkov a rámom podlahy.

Jedným zo zaujimavých prvkov Hondy Jazz je tzv, „kúzelné“ zadné sedadlo, ktoré je delené v pomere 2:1 a je charakteristické svojou jednoduchou manipuláciou a bezkonkurečnou flexibilitou. Pri jeho použití je možné dosiahnuť buď celý batožinový priestor s rovnou podlahou alebo ďalší nezávislý batožinový priestor medzi prednou a zadnou radou sedadiel, kde je možné umiestniť napríklad menšie batožiny, vysoké rastliny alebo invalidný vozík.

Batožinový prestor je 380 litrov, čím porovnateľný s vozidlami segmentu C. Podlaha batožinového priestoru je vo výške 462 mm a nákladová hrana je iba 600 mm na zemou (hodnota pri prázdnom batožinovom priestore).

Srdce automobilu je úplne nový benzínový motor so zdvihovým objemom 1.4 litra typ i-DSI (Dual and Sequential Ignition = duálne a sekvenčné zapaľovanie), ktorý predstavuje druhú fázu vývoja i-série motorov Honda.

Nízky obsah škodlivín v emisiach a mimoriadne vysoká hospodárnosť bola dosiahnutá pomocou dvoch zapaľovacích sviečok na každý valec, umiestnených diagonálne a vytvorením kompaktného spaľovacieho priestoru s vysokým vírivým účinkom. Toto usporiadanie urýchluje šírenie plameňa, čím sa dosiahne mimoriadne rýchleho a vysokoefektívneho zapaľovania, ktoré generuje vysoký tlak a tým aj vysoký výkon.

Duálny sekvenčný systém optimalizuje zapaľovanie každej zapaľovacej sviečky v závislosti na otáčkach a zaťažení motora. Intenzívne spaľovanie v celom rozsahu otáčok motora nielen že potláča klepanie motora, ale v porovnaní s konvenčnou konštrukciou umožňuje oveľa väčší kompresný pomer (10,8) pre dosiahnutie vyššieho výkonu s menšou spotrebou paliva.

Výsledkom sú temperamentné jazdné výkony v celom rozsahu otáčok motora spolu s vynikajúcou spotrebou paliva (5,5 l/100 km). Motor so zdvihovým objemom 1.4 litra dosahuje výkon 61 kW pri 5700 ot./min. a krútiaci moment 119 Nm pri otáčkach 2800 ot./min.

Honda Jazz je v ponuke s jednou úrovňou výbavy (S), ktorá zahŕňa napríklad: čelné a bočné airbagy, predpínače bezpečnostných pásov, elektrický posilňovač riadenia, DO centrálne uzamykanie vozidla, imobilizér, el. ovládané voznkajšie spätné zrkadlá, úchyty detskej sedačky ISOFIX.

Model Jazz, ktorý sa v Japonsku predáva pod názvom Fit je u nás možno dostať za cenu: 564.000,- Sk.





Tento článok nájdete na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
http://www.aad.sk

Adresa tohoto článku je:
http://www.aad.sk/sections.php?op=viewarticle&artid=201