„Die Bike 2004“ - najväčšia motocyklová výstava Rakúska

22-25. január 2004;
Za motorkami sme vycestovali k susedom do Rakúska. Cez 100 vystavovateľov motocyklov a motocyklových doplnkov prezentovalo v halách 10 a 16 viedenského výstaviska novinky nastávajúcej sezóny 2004. Táto výstava motocyklov sa v Rakúsku koná každý druhý rok a je už siedma v poradí.

Stredobodom pozornosti tejto výstavy boli samozrejme nové modely všetkých motocyklových značiek. Okolo 500 motocyklov vystavených na ploche 20.000 m2 si bolo možné i vyskúšať, samozrejme len komfort posedu a radenie prevodových stupňov. Obdivovať bolo možné naozaj všeličo. Netradičné motocykle, ktorým možno povedať i umelecké diela, boli vystavované v hale 16 v stánku Style & Tuning Performance 2004. Tu boli tie najkrajšie, najneobyčajnejšie, skrátka najlepšie Custombikes a prestavby motocyklov Rakúska. V súčasnosti sa týmto úpravam nekladú žiadne medze, a preto sa upravuje všetko, čo sa upraviť a zlepšiť dá: rám, motor, kapotáž. Cieľom je dosiahnuť vysoký výkon pri čo najmenšej hmotnosti. Preto sú čoraz častejšie používané ľahké a drahé materiály (hliník, titan či horčík).

Tieto jedinečné stroje zdobili samozrejme i dievčatá, ktoré nám s ochotou a úsmevom zapózovali pred naším objektívom.
V neďalekom stánku sme mali možnosť vidieť a pripomenúť si legendárne skútre Vespa z roku 1949 – 2000 v tých najneobvyklejších vyhotoveniach.
Výrobcovia motocyklov, predovšetkým u superšportoch a športových motocykloch, čerpajú v súčasnosti čoraz viac poznatkov z pretekárskych okruhov a ich továrenských špeciálov. Tieto následne využívajú pri vývoji svojich nových modelov pre cestné využitie.


Niektoré z noviniek 2004

Aprilia RSV Tuono
Tuono, muscle-bike postavený na základe úspešnej RSV Mille, prináša so svojou skromnou plastovou kapotážou, výhľadom na techniku V2 a širokými superbike riadidlami radosť z jazdy na každej ceste.
Najpredávanejší model Aprilie v roku 2003 sa prezentuje oveľa športovejšie vďaka sviežim farbám a naskrz červeno lakovanými kolesami. Z farieb je na výber zo striebornej, červenej a čiernej, technicky vstupuje RSV Mille Tuono do novej sezóny nezmenená. Streetfighter pre širokú cieľovú skupinu. Agresívny vzhľad, špičkové výkony, jednoduchá ovládateľnosť v každej polohe a pre každého jazdca.
Technické údaje:
Stavba motora :Kvapalinou chladený 2-válec ,4-takt, V motor rozovretý do 60°
Zdvihový objem: 998 ccm
Výkon: 92 kW (125 k)
Hmotnosť: 216 kg (s plnou nádržou)

Buell XB12S Lightning a XB12R Firebolt
S novým dynamickým streetfighter-om XB12S Lightning a s charizmatickým športfighter-om XB12R Firebolt rozširuje Buell svoju modelovú paletu pre rok 2004. Obidva modely disponujú výnimočným dizajnom a technickými inováciami modelov XB9, s ktorými Buell nasadil novú latku v konštrukcii naozajstných strojov : stabilný multifunkčný rám z ľahkých zliatin, ktorý zároveň obsahuje palivo, ako aj formou vydarená zadná kývačka z ľahkej zliatiny s integrovanou zásobou motorového oleja slúžia k centralizovaniu hmôt, zníženiu ťažiska a poskytujú novým Buell modelom v harmónii s radikálnou geometriou podvozku obdivuhodnú ovládateľnosť. Pre docielenie optimálneho nastavenia podvozku, sú všetky tlmiace a pružiace elementy plne nastaviteľné.

Inovatívna brzda Zero Torsional Load (ZTL) na prednom kolese má priemer 375 mm, je plávajúco uložená na ráfiku a obopínaná šesťpiestikovým strmeňom.
Vzduchom chladený V-Twin motor so zdvihovým objemom 1.203 cm3 má zväčšený zdvih na 96,8 mm. Zdroj sily, ukotvený patentovaným uniplanárnym závesom, podáva 101 koní (74,6 kW) a mohutný krútiaci moment 110 Nm. Vstrekovanie paliva preberá Buell DDFI (Buell Dynamic Digital Fuel Injection), tvorba zmesi prebieha prostredníctvom zvislých kanálov.
Obidva stroje očarúvajú vďaka extrémne kompaktným rozmerom a svojim charizmatickým zjavom, ktorý ich nezameniteľne oddeľuje od masy motorizovaných dvojkolies.

Honda CBR 1000RR Fireblade
Zdedená technika novej CBR1000RR Fireblade pochádza nezameniteľne z Hondovej neporaziteľnej RC211V – tieto gény predstavujú výkon a ovládateľnosť na najvyššej športovej úrovni. Opticky sa superšport prezentuje športovými líniami ako aj formovo krásnym centre-up výfukovým systémom, ktorý končí pod sedadlom. Jeho technickú rafinovanosť dokumentuje kompaktný, úplne nový 1000 cm3 veľký hnací agregát s katalyzátorom, duálne sekvenčné vstrekovanie paliva, ľahký rám z hliníkových zliatin, zavesenie zadného kolesa Unit-Pro-Link a v neposlednej rade revolučný elektrohydraulický tlmič riadenia, ktorý zaisťuje rozumné vlastnosti riadenia špeciálne pri tvrdšom zaobchádzaní. Úplne jedno ako tvrdo sa ide na vec, CBR1000RR Fireblade dokáže svoje prednosti nekompromisne nasadiť.

Honda CBF600
Flexibilita a mnohostrannosť sú víťazné karty novej Hondy CBF600. Svojou variabilitou stelesňuje nový motocyklový koncept. Kapotovaná verzia má okrem iného nastaviteľné riadidlá a sedadlo (sedadlo až v 3 stupňoch). Tým má každý jazdec garantovanú optimálnu jazdeckú pozíciu, či už žena alebo muž, vysokí 160 alebo 190 cm. Bez kapoty vytvára tento motocykel rovnako dobrý zjav. Aj tu sa riadidlá a sedadlo dajú nastaviť. V krátkosti : dokonalý motocykel pre rázny šprint s nosom vo vetre, rovnako ako pre turistickú jazdu aj na niekoľko hodín vo dvojici. Pritom radový štvorválec so zdvihovým objemom 600 cm3 poskytuje v každej situácii dynamický potenciál zrýchlenia a nekomplikovanú radosť z jazdy na dvoch kolesách. Rosiahla sériová výbava s výstražnou funkciou smerových svetiel, ukazovateľom stavu paliva a na prianie dodávaným ABS presvedčí aj posledného váhavca.

KTM 950 Adventure
Po úspešnom zavedení na trh sa 950 Adventure 2004 objavuje v troch farbách : strieborná, oranžová a úplne nová čierna. Všetky modely sú v aktuálnom modelovom roku vybavené čiernymi eloxovanými ráfikmi. 950 Adventure S sa odlišuje väčšími zdvihmi pruženia a považuje sa za priame odvodenie od 950 Rally – súťažného motocykla továrenských jazdcov KTM. Táto vyššia varianta sa v roku 2004 prezentuje ako zvláštny model v aktuálnom modro-oranžovom rally dizajne a ukazuje tým aj opticky svoju príbuznosť k športu.

Suzuki 650 V-Strom
Stavaná pre radosť, pripravená pre dobrodružstvo. Pohyb dopredu zaisťuje neobyčajne kompaktný 645 cm3 objemný V dvojválec do 90°, ktorý dodáva plných 49,3 kW / 67 k. Vďaka inovatívnemu motorovému manažmentu s elektronickým vstrekovaním (SDTV) motor „visí“ na plyne a obdivuhodne prenáša svoju silu na asfalt už z nízkych otáčok. Balík, vytvorený z Twin-Spar rámu a kývačky z hliníkových zliatin, ako aj individuálne nastaviteľným tlmením a predpätím umožňuje vynikajúce jazdné vlastnosti takmer v každom teréne. Pri jazde vo dvojici sa ponúka možnosť jednoducho zmeniť predpätie zadnej vidlice ručne nastavovateľným kolieskom. O optimálne spomalenie sa stará brzdová sústava s dvojpiestovou kotúčovou brzdou priemeru 310 mm vpredu a 260 mm vzadu. Bohatá výbava zahŕňa ergonomické sedadlo pre maximálny komfort aj na rozsiahlych výletoch, multireflektor, 22-litrovú nádrž a nastaviteľný veterný štít s 3 polohami, ktorý poskytuje aj vysokým jazdcom optimálnu ochranu pred vetrom. Smerovky sú kompaktnej stavby, rovnako ako kokpit, vybavený analógovými (otáčkomer, a tachometer) a digitálnymi ukazovateľmi (počítadlo kilometrov, palivomer, teplomer, olejová kontrolka a hodiny).

Fotogaléria:

Redaktori: O. Mauer, Ing. J. Cvopa



Tento článok nájdete na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
http://www.aad.sk

Adresa tohoto článku je:
http://www.aad.sk/sections.php?op=viewarticle&artid=346