Mitsubishi Fuso Canter (06/2006)

Od júna 2006 je v ponuke aj s motormi spĺňajúcimi emisné normy Euro 4 pomocou filtra pevných častíc a recirkulácie výfukových plynov s rozsahom výkonov od 81 kW do 132 kW.

Funkčnosť a mnohostrannosť, životnosť a spoľahlivosť, komfort a bezpečnosť – to sú heslá, ktoré doprevádzali vývoj už siedmej generácie vozidiel Mitsubishi Fuso Canter.Úžitkovosť vozidla Canter je zrejmá z hľadiska užitočného zaťaženia, ložného objemu a počtu sedadiel. V porovnaní s konkurentami v triede do 7,5 t má nový Canter s rázvorom 2750 mm najvyššiu užitočnú hmotnosť – až 4890 kg. Koncepcia s kabínou umiestnenou nad motorom poskytuje pri porovnateľnej celkovej dĺžke vozidiel najvyšší ložný objem. Dvojkabína v prevedení Comfort je dostatočne priestorná až pre 7 osôb. Mnohostrannosť využitia je daná predovšetkým 4 rozmerovo odlišnými kabínami, 4 kategóriami hmotností (3,5 – 6,5 t) a veľkým počtom možných rázvorov náprav od 2500 mm až po novú vrcholnú variantu 4470 mm s obzvlášť širokým rámom. So základnou úzkou kabínou Standard, širokou Comfort, krátkou alebo dvojitou až sedemmiestnou, spĺňa nový Canter nespočetné požiadavky na prepravu tovaru, rozvážkovú dopravu, hlavnú i vedľajšiu stavebnú činnosť, záhradníctvo, remeselníkov a množstvo najrôznejších služieb.

Prvý ľahký nákladný automobil s kabínou umiestnenou nad motorom a radením na prístrojovej doske

Nový Canter sa pyšní skutočnou zvláštnosťou. V dobe uvedenia na trh v Japonsku bol vo svetovom meradle prvým nákladným automobilom s kabínou umiestnenou nad motorom a radením typu „Joy Stick“ priamo na prístrojovej doske. Krátka radiaca páka je v Canteri „pri ruke“ v optimálnej polohe šetriacej miesto, čo neobyčajne uľahčuje pohyb naprieč kabínou. Podobne zaujímavé je aj nové umiestnenie páky parkovacej brzdy vpravo vedľa sedadla vodiča.

Voľnosť pohybu v kabíne

Sklopná kabína Mitsubishi Fuso Canter, nová zvonku aj zvnútra, je riešená predovšetkým z hľadiska pohodlia. Kabína je znateľne dlhšia, vyššia a v oblasti strechy aj širšia. Čelné sklo je menej sklonené, čo vo svojom dôsledku vedie k nadpriemerne veľkému vnútornému priestoru. Pohodlie zaručuje mimo iné novoodpružené sedadlo vodiča Isringhausen, dvojmiestna lavica pre spolujazdca, početné odkladacie priestory na novej prehľadnej prístrojovej doske pre drobnosti i veľké doklady. Naviac k tomu ešte pristupujú odkladacie poličky pod strechou.

Nový bezpečnostný systém Mitsubishi Fuso RISE

Stredobodom pozornosti vývoja bola samozrejme aj bezpečnosť. Pod názvom Mitsubishi Fuso RISE (Realized Impact Safety Evolution) vyvinuli technici nový bezpečnostný systém búdky. Tvorí ho mimo iné dvojica pozdĺžnych výstuh dverí ako ochrana proti bočnému nárazu, zosilnený rám podlahy kabíny, progresívne deformovateľný držiak palubnej dosky a vystužené pozdĺžniky rámu v prípade čelného nárazu. Veľkým prínosom sú aj opatrenia v oblasti aktívnej bezpečnosti. Štandardným vybavením všetkých typov rady sú kotúčové brzdy obidvoch náprav a pre typy nad 3,5 t s protiblokovacím zariadením ABS. Použitie systému ABS môže závisieť aj na požiadavkách legislatívy či trhu v jednotlivých krajinách Európy.


Robustný rám a nápravy podvozku

K vysokej životnosti a prevádzkovej spoľahlivosti prispievajú mimo iné spoľahlivé preplňované štvorvalce s výkonmi 92 kW a 105 kW, odolné päťstupňové alebo šesťstupňové prevodovky, tuhý obdĺžnikový (rebrinový) rám a zadné nápravy s dvojmontážou kolies. K významnému zlepšeniu jazdných vlastností a pohodlia prispelo použitie nových, znateľne dlhších parabolických pružín, vedúcich tuhú prednú nápravu.

Záručné podmienky

Na základe vysokej spoľahlivosti vozidla Canter poskytuje Mitsubishi Fuso záruku po dobu 3 rokov alebo 100.000 km.

Zdroj: DaimlerChrysler Automotive Bohemia





Tento článok nájdete na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
http://www.aad.sk

Adresa tohoto článku je:
http://www.aad.sk/sections.php?op=viewarticle&artid=439