Peugeot 207 SW RC (novinka 12/2007)

Peugeot 207 SW Outdoor; Peugeot 207 SW; Peugeot 207 CC; Peugeot 207 RC

Jeho osobitá karoséria a celkový dojem prezrádzajú športového ducha podporeného benzínovým motorom THP s výkonom 128 kW (175 k) a dynamickými vlastnosťami na vysokej úrovni. Táto verzia nabáda svojich piatich cestujúcich, aby si vyskúšali jej priestor a vynaliezavosť pri práci, alebo záľubách a využili ju aj na prepravu materiálu.

Priestor pre športovú vášeň

Peugot 207 SW RC Peugot 207 SW RC ešte viac zvýrazňuje prirodzene svalnatú postavu Peugeot 207 SW a inšpirovaný hatchbackom zdôrazňuje svoju športovosť so zdravým sebavedomím.
Nadšencov zlákajú základné vonkajšie znaky, ktorými sa vyznačuje:
- športová maska s mriežkou vstupu vzduchu v hliníkovej farbe
- zatmavené zadné bočné sklá, okienka a zadné sklo
- veľký aerodynamický spojler v hornej časti zadného skla
- dvojitá chrómovaná koncovka výfuku
- hliníkové kolesá „Pitlane“ obuté do pneumatík Bridgestone Potenza 205/45 R17
- vonkajšie zrkadlá s povrchovou úpravou z matného chrómu.
Peugot 207 SW RC Táto verzia bez strešných tyčí spája silné dizajnérske prvky s výbavou, ktorá prezrádza veľkú snahu o vysokú úroveň života na palube a senzorickú pohodu, na ktorých sa podieľa napríklad:
- panoramatická presklená strecha s elektrickou clonou
- zadné sklo otvárajúce sa nezávisle od výklopných dverí pomocou diaľkového ovládania, alebo špeciálnym ľahko rozoznateľným tlačidlom.

Srdce „atléta“ pripraveného vyštartovať

Peugeot 207 SW RC je poháňaný motorom 1.6 l THP (Turbo Haute Pression) s výkonom 128 kW (≈ 175 k) a krútiacim momentom 240 Nm, ktorý sa dosahuje už od 1.600 ot./min, a ktorého hodnota sa nemení až do 4.500 ot./min. Možno ju, ale dočasne zvýšiť na hodnotu 260 Nm pomocou funkcie „overboost“ na troch najvyšších prevodových stupňoch. Motor je spojený s manuálnou päťstupňovou prevodovkou so špeciálne odstupňovanými prevodovými stupňami.
Peugot 207 SW RC Tento motor sa objavil v trojdverovom hatchbacku 207 RC a svojím výkonom a krútiacim momentom zaručuje vysoký potenciál pri nízkych otáčkach a výnimočné zrýchlenie pri súčasne rozumnej spotrebe pri stabilných otáčkach.

Pokiaľ je vodič sám, vozidlo dosahuje nasledujúce parametre:
- maximálna rýchlosť 220 km/h
- 1.000 m s pevným štartom prejde za 28.6 s
- zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7.6 s
- pružnosť z 80 na 120 km/h (najvyšší prevodový stupeň) za 7.9 s
Spotreba v kombinovanom cykle je 7.4 l/100 km čomu zodpovedá 175 g CO2/km.

Úspešné vyriešenie danej technickej úlohy podmienili viaceré technologické inovácie, najmä:
– Vysokotlakové priame vstrekovanie benzínu, ktoré umožňuje spojiť vysoký špecifický výkon s nízkou spotrebou a tvorbou emisií.
– Systém „overboost“ umožňuje dočasne zvýšiť krútiaci moment z 240 Nm na 260 Nm na troch najvyšších prevodových stupňoch.
– Turbodúchadlo Twin-Scroll použité po prvý raz v motore THP 150 k. Princíp jeho činnosti spočíva v spojení tokov plynov z dvojíc valcov („twin“) v zbernom výfukovom potrubí a v turbodúchadle, pričom výsledné dva pulzujúce toky plynov ústia do špirál („scroll“).
– Variabilné časovanie vačkového hriadeľa nasávania (Variable Valve Timing) a vahadlá s valčekmi znižujúcimi trenie. Spoločne prispievajú k zvýšeniu výkonu a krútiaceho momentu a zároveň priaznivo vplývajú na spotrebu paliva a tvorbu emisií.
– Riadené olejové čerpadlo poskytuje presne potrebné množstvo oleja a potláča energetické straty, ktoré negatívne vplývajú na spotrebu paliva.

Podvozok ušitý na mieru podľa schopností vozidla

Peugeot 207 SW RC vďačí za svoje jazdné vlastnosti vynikajúcej tuhosti konštrukcie, výkonným a precíznym nápravám a príjemnému elektrickému posilňovaču riadenia. Vyvážená sústava zavesenia kolies a riadenia bola špeciálne vyvinutá pre Peugeot 207 SW RC. Vychádza z modelu 207 RC využívajúc jeho kolesá 7Jx17 a pneumatiky Bridgestone Potenza rozmeru 205/45 R17, parametre tlmičov a geometriu prednej nápravy. Vyznačuje sa, ale mnohými odlišnosťami zohľadňujúcimi špecifikácie karosérie, možné zaťaženie zadnej nápravy a tiež očakávania zákazníkov vo vzťahu k tomuto typu karosérie najmä v zmysle komfortu.

Pri prednej náprave sa upustilo od guľových čapov a použili sa pružné kĺby, zadná náprava je vybavená priečnym stabilizátorom prispôsobeným hmotnosti, pričom sa vyznačuje menšou tuhosťou ako v hatchbacku RC, pružiny sú elastickejšie. Táto definícia a jemné naladenie umožnili Peugeotu 207 SW RC dosiahnuť vysoký stupeň primárnej bezpečnosti.

Výkonné brzdy sú vybavené ventilovanými kotúčmi s rozmermi 302x26 mm vpredu a 249x9 mm vzadu.Tento model 207 má vo výbave ESC (electronic stability control) integrujúci funkciu SSP (steering stability program), ktorá sprostredkúva dialóg medzi ESC a elektrickým posilňovačom riadenia. Výsledkom je skrátenie brzdnej dráhy na povrchoch s rôznou priľnavosťou a udržanie stability vozidla. Pretože športová povaha Peugeotu 207 SW RC mala byť menej „radikálna“, ako v prípade hatchbacku, funkcie ochrany pred preklzávaním a kontroly stability sú vypínateľné a opätovne sa zapínajú automaticky po dosiahnutí rýchlosti 50 km/h.

Bezpečnosť a psychická pohoda

Piati pasažieri chránení vysoko odolnou konštrukciou schopnou pohlcovať energiu majú k dispozícii celý súbor zádržných prostriedkov. Šesť airbagov, päť bezpečnostných pásov s výstrahou nezapnutia/rozopnutia (na zadných sedadlách iba rozopnutia), dva úchyty Isofix, dve krajné opierky hlavy vzadu so zakrivenými tyčkami maximalizujúcimi bezpečnosť pri „whiplash“ (hyperextenzia krčnej chrbtice).
Model 207 SW RC je vybavený automatickým uzamykaním dverí pri dosiahnutí rýchlosti 10 km/h.

Kabína - prostredie so športovou atmosférou

Peugot 207 SW RC Interiér vozidla je evidentne v športovom štýle s niektorými črtami prevzatými z modelu 207 RC:
- ukazovatele s ciferníkmi s chrómovanými rámčekmi so šachovnicovou sieťotlačou, vejárovitou typografiou a červenými ručičkami
- dekorácia palubnej dosky „Indy“
- volant potiahnutý dvojitou kožou, hladkou a perforovanou, s pozíciou pre palce a dekoráciou Indy
- dierkované hliníkové pedále
- športová kovová hlavica radiacej páky
- čierne obšité koberčeky z čiernej kože s kontrastnými svetlými stehmi

Peugeot 207 SW RC však interpretuje športovosť veľmi osobitým spôsobom. Tvarované anatomické sedadlá modelu 207 RC zamenil za športové sedadlá s bočným vedením modelového radu 207 vhodnejšie na trávenie voľného času v 207 SW RC. Sedadlá sú potiahnuté tkaninou v „záhadnej sivej Payerne“ doplnenou v bočných častiach čiernou kožou. Celkový dojem je umocnený kontrastnými bledo sivými stehmi.

Peugeot 207 SW RC túto športovosť spríjemňuje prvkami, ktoré poskytujú radosť z jazdenia s kamarátmi a s výstrojom napríklad na surfovanie, alebo potápanie, nehu rodinných víkendov s detským kočiarom a postieľkou, jednoduchosť improvizácie pri kúpe predmetu, ktorý ste náhodou objavíte v starožitnostiach.
Spomedzi týchto prvkov spomeňme:
- veľký batožinový priestor s objemom 337 dm3 VDA (alebo 448 dm3 vody) kde je celý voľný priestor maximálne prakticky využiteľný a ktorého objem so sklopenými zadnými sedadlami dosahuje 1.258 dm3 VDA (alebo 1.433 dm3 vody)
- „magickú“ modulárnosť zadnej časti, ktorá umožňuje jedným prstom sklopiť operadlo k sedáku, ktorý poklesne, aby vznikla úplne rovná plocha
- praktický trojdielny zadný kryt batožinového priestoru umožňujúci ľahký prístup k batožine tromi spôsobmi, napríklad aj z kabíny.

Peugot 207 SW RC Pre Peugeot SW RC je k dispozícii súbor komfortnej výbavy modelového radu 207, napríklad dvojzónová automatická klimatizácia s chladením príručnej skrinky, podľa krajiny predaja v sériovej prípadne voliteľnej výbave, systém hi-fi JBL a celkom nový systém RT4, ktorý je novinkou zároveň v modeli 207 Outdoor.
V záujme vodičovho pohodlia, uľahčenia manévrovania a bezpečnosti sú všetky Peugeoty 207 SW RC vybavené parkovacím asistentom vzadu. Podľa krajiny predaja sú v sériovej, alebo voliteľnej výbave obmedzovač rýchlosti spolu s tempomatom, priamy detektor podhustenia, svetlomety spriahnuté so statickým smerovým osvetlením, elektrochromatické vnútorné spätné zrkadlo, automatické stierače s dažďovým senzorom, automatické rozsvecovanie svetlometov, ...

Paleta farieb karosérie

V ponuke je šesť farieb.
Matné laky: Biela banquise a Červená Aden
Metalizované/perleťové laky: Čierna obsidien, Sivá aluminium, Sivá shark a Modrá Neysha


Zdroj: Ivana Orviska, Peugeot Slovakia s.r.o.
Spracoval: Juraj Kvál, 14.11.2007



Tento článok nájdete na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
http://www.aad.sk

Adresa tohoto článku je:
http://www.aad.sk/sections.php?op=viewarticle&artid=541