Renault Thalia (novinka 11/2008)

Renault predstavil na moskovskom autosalóne vo svetovej premiére ďalší z modelov, ktorý je súčasťou plánu Renault Contrat pre rok 2009 - Nový Renault Thalia.

zväčšiť Tvary tohto nového trojpriestorového sedanu sú sofistikované a elegantné. Výrazná predná časť vozidla je umocnená inovovaným tvarom svetlometov a špecifickou maskou chladiča. Pre zadnú časť vozidla sú typické robustné tvary, ktoré vzbudzujú dojem vozidla vyššej triedy. Kabína je pohodlnná a jej prevedenie nenechá nikoho na pochybách o úsilí a starostlivosti, ktoré jej jej tvorcovia venovali.

Nový Renault Thalia je vozidlo so skutočne nízkymi prevádzkovými nákladmi. Motory najnovšej generácie, s ktorými sa tento model predáva, sa vyznačujú vysokým výkonom, nízkou spotrebou a ohľadupným prístupom k životnému prostrediu. Pre toto vozidlo je typická najnižšia spotreba v rámci danej kategórie, čo platí pre dieselové aj benzínové motory. Motor 1.5 dCi s výkonom 85 koní má spotrebu paliva len 4,3 litrov na 100 kilometrov, pričom emisie CO2 sú 116 g/km, zatiaľ čo benzínový agregát 1,2 16v s výkonom 75 konských síl odčerpá z palivovej nádrže 5,9 litrov na 100 kilometrov s emisiami 140 CO2/km.

zväčšiť Nový Renault Thalia ponúka príkladnú kvalitu života na palube a referenčný jazdný komfort. Podvozok, ktorý je prevzatý z modelu Clio II, je uznávaný pre spojenie jazdného komfortu s vynikajúcou jazdnou a smerovou stabilitou. Cestujúcich uvíta po nástupe do vozidla dokonale odhlučnená kabína. Pri vývoji tepelného komfortu vo vozidle boli zohľadnené extrémne klimatické podmienky, v ktorých sa vozidlo pohybuje (Rusko, Turecko, a. i.).

Priestorný a veľmi praktický batožinový priestor s obsahom 506 dm3 sa hravo prispôsobí najrôznejším životným situáciám a užívateľským podmienkam, za ktorých môže byť vozidlo používané, či už je to dovolenka v rodinnom kruhu, cestovanie v rámci výkonu profesie alebo víkendy a voľný čas mimo mesta. Tento nový trojpriestorový sedan je vozidlo, ktoré v oblasti bezpečnosti posádky nepripúšťa žiadne kompromisy, čo je zárukou vysoko efektívnej ochrany všetkých cestujúcich.

zväčšiť Inovovaný model Renault Thalia vynáša vysoké karty, aby si získal priaznivcov z radov milovníkov rodinných vozidiel v strednej a východnej Európe, v Rusku, v Turecku, v krajinách Maghrebu (severná Afrika) aj Golfského zálivu. Toto nové vozidlo je dôkazom inovácie, ktorá postupne čaká všetky trojpriestorové vozidlá značky Renault. Na Slovensku bude Nový Renault Thalia uvedený na trh 1.11.2008.

Skutočný symbol
Renault predstavil na autosalóne v Moskve vo svetovej premiére Nový Renault Thalia, čo je prvý trojpriestorový sedan, ktorý sa predstavil motoristickej verejnosti v rámci plánu Renault Contrat 2009. Tento nový model bol vyvinutý preto, aby splnil požiadavky a očakávania zákazníkov na najdynamickejšie sa rozvíjajúcich automobilových trhoch, ako je Rusko a Turecko. Nový model Renault Thalia je výsledkom medzinárodnej spolupráce inžinierskych tímov automobilových závodov Renault.

zväčšiť Na vývoj nového modelu Renault Thalia bylo potrebných len 26 mesiacov. Vďaka digitálnym vývojovým technológiám (maketovanie, simulácia dynamickej premávky), ktoré boli použité vo všetkých etapách vývoja, boli dosiahnuté vysoké úspory predovšetkým v oblasti nákladov a skrátenia termínov jednotlivých fáz projektu. Celková investícia do vývoja nového Renaultu Thalia je 100 miliónov eur, pričom táto čiastka zahrňuje i prostriedky, ktoré bolo treba investovať do výrobného procesu v závode, kde sa model vyrába. Podvozok prevzatý z modelu Clio Storia, čo je skutočný pojem v danom segmente z hľadiska jazdného pohodlia a výkonu, umožnil skrátenie konečných termínov jednotlivých etáp vývoja a zaistenie vysokej úrovne kvality.

Kým Thalia bola odvodená od modelu Clio Storia, tak Nový Renault Thalia je úplne svojrázny model. Na jeho vývoji sa podieľali pracovníci vývoja Renaultu vo francúzskom Technocentre, zväčšiť zväčšiť ktorým zdatne sekundovali kolegovia z Turecka a Rumúnska. Nový Renault Thalia sa vyrába v automobilovom závode Oyak-Renault v tureckej Burse. Tento výrobný závod spĺňa najnáročnejšie podmienky kvality skupiny Renault. Turecký výrobný závod je certifikovaný podľa noriem ISO 9001 a ISO 14001 a používa štandardy výrobného systému Renault (SPR). Súčasťou riadenia kvality je i riadenie diverzifikovanej výroby v tomto závode, ktorý vyrába päť rôznych karosérií na jednej výrobnej linke. Maximálna výrobná kapacita tureckého závodu je 360.000 vozidiel ročne v trojsmennej prevádzke, pričom výroba zahrňuje 5 vyrábaných modelov - Nový Renault Thalia, Clio III v trojdverovom a päťdverovom prevedení, Clio Grandtour a štvordverový Mégane sedan.

Vozidlo v službách ekonomického rastu na mimoeurópskych trhoch
zväčšiť Rozhodnutie vyrábať tento model v tureckom závode Bursa bolo prijaté veľmi skoro, a to už v štádiu začiatku projektu. Dôvodom voľby bola výroba vozidla v tesnej blízkosti trhov, na ktorých sa toto vozidlo uplatňuje. Kľúčovými trhmi pre odbyt tohto modelu je Rusko, Turecko, Rumunsko a Alžírsko. Na týchto trhoch by sa malo uplatniť viac ako 80 % celkovej produkcie, zbytok produkcie bude smerovať na trhy krajín strednej a východnej Európy, Stredného Východu a Afriky.

Tento nový trojpriestorový sedan je teda určený na predaj na automobilových trhoch, ktoré vykazujú vysoký rast. V rokoch 2000 až 2007 zaznamenali trhy BRIC (Brazília, Rusko, India a Čína) nárast o 176 %. Nové, dynamicky sa rozvíjajúce trhy (ako napríklad krajiny Maghrebu alebo Turecko) vykazujú 87% nárast, zatiaľ čo na ekonomicky zrelých trhoch (západná Európa, Severná Amerika a Japonsko) bol zaznamenaný pokles predaja o 4,5 %. Ekonomické štúdie dokazujú, že táto tendencia by mala byť v budúcnosti ešte silnejšia.

zväčšiť V obnovenom vysoko konkurenčnom prostredí má Nový Renault Thalia celý rad výhod preto, aby sa presadil medzi konkurentami. K silným argumentom na podporu predaja patrí bezpochyby výkonnosť značky na tomto segmentu. Predajný úspech modelu Thalia je od roku 2000 úplne nesporný, naviac nebol za túto dobu nikdy prerušený, o čom svedčí celkový predaj modelu tejto značky, ktorý predstavuje viac jak 600.000 vozidiel. Ešte v roku 2007 bola Thalia najpredávanejším vozidlom v Turecku. Na konci apríla 2008 bola Thalia najpredávanejším vozidlom v rámci svojej kategórie v Turecku a v Rumunsku, v Maroku a v Alžírsku bola druhým najpredávanejším modelom v danom segmente.

Nový Renault Thalia - vozidlo ako šité na mieru
Nový Renault Thalia je predávaný v rámci organizačnej štruktúry členenej na jednotlivé regióny, ktorú Renault zaviedol v roku 2006. Toto regionálne usporiadanie vychádza z pravidelných zasadnutí konaných za účasti všetkých miestnych aktérov a zastúpenia centrálnych funkcií, ktoré umožňujú vysoko pružné rozhodovanie v tesnej blízkosti potrieb jednotlivých trhov. Region Euromed1 bol zapojený do vývoja projektu, a to predovšetkým v štádiu technickej špecifikácie výrobku a následne pri vypracovávaní predajných predpokladov.

zväčšiť Prieskumy mienky zákazníkov a informácie získané priamo v „teréne“ už v začiatočnej fáze projektu umožnili starostlivú a podrobnou analýzu potrieb trhu, aby sme mohli ponúknuť vozidlo, ktorý bude spĺňať očakávania zákazníkov. Dve kritériá sa ukázali ako zásadné, a to vnútorný design a prevádzkové náklady (spotreba, údržba a prípadné opravy vozidla).

Pokiaľ jednotlivé trhy vykazujú špecifické rozdiely, na druhej strane sa tu profilujú charakteristiky typickej klientely, ktorá bude vyhľadávať inovovaný model Renault Thalia. Kupujúci je skôr muž, ktorý si praje kúpiť pre svoju rodinu priestranné vozidlo, ktoré bude pohodlné, nenáročné na údržbu a bude umožňovať široké využitie (cestovanie s rodinou alebo cesta do práce). Typický zákazník Renaultu Thalia hľadá najlepší pomer medzi kvalitou a cenou vozidla, ktorý má byť podľa jeho predstáv bezpečný a praktický. Nový Renault Thalia predstavuje pre automobilové závody Renault prvú etapu na ceste k vytvoreniu ponuky modelového radu trojpriestorových vozidiel. Značka má možnosť využiť skúsenosti tisíciek zákazníkov, ktorí sú spokojní so svojou Thaliou, a získavať novú klientelu predovšetkým vďaka reprezentatívnemu designu a nízkym prevádzkovým nákladom tohto vozidla.

ZVODNÁ MOC ATRAKTIVITY A ELEGANCIE

Vďaka výraznej prednej časti a harmonickému profilu navodzuje Nový Renault Thalia dojem rafinovanosti a elegancie. Pri nastupovaní do vozidla uvíta vodiča i posádku komfortná kabína, ktorej bola venovaná všetka starostlivosť.

Elegantná a ladná silueta
zväčšiť Najmodernejší Nový Renault Thalia je novo vyvinutý trojpriestorový sedan so zvodnými tvarmi. Vozidlo stojí na 14-palcových kolesách a vďaka dĺžke 4,26 m a výške 1,44 m sú jeho proporcie esteticky vyvážené. Tvar predných svetlometov a spätné zrkadlá vo farbe karosérie (s výnimkou základnej výbavy) umocňujú elegantný vzhľad prednej časti vozidla. Harmonický profil evokuje svet prestížnych sedanov. Šťastnou voľbou je i tretie bočné okno, ktoré zaisťuje vynikajúcu viditeľnosť. Na zadnej časti vozidla našli uplatnenie robustné tvary, ktoré vzbudzujú dojem vozidla vyššej triedy. Zadný nárazník vyhotovený vo farbe karosérie a mohutné svetlá tento dojem ešte viac umocňujú. Rafinovanosť vyhotovenia je umocnená použitím chrómu na dekoratívnej maske chladenia, na zadnom páse karosérie a na vnútorných kľučkách (v závislosti na stupni výbavy). Nový Renault Thalia môže byť vybavený zadným spojlerom (v rámci príslušenstva a dodatočnej výbavy).

Pohodlný a starostlivo vyhotovený interiér
zväčšiť Vyhotovenie interiéru sa taktiež nesie v znamení atraktívneho designu a viditeľnej kvality. Interiér Nového Renaultu Thalia prináša posádke pocit užívateľského komfortu, jazdného pohodlia a praktickosti. Prístrojová doska získala na elegancii vďaka lište, ktorá vzbudzuje dojem rafinovanej elegancie a veľkého štýlu. Súčasťou prístrojovej dosky je otáčkomer, rad svetelných kontroliek a palubný počítač zobrazujúci potrebné informácie. Hlavica radiacej páky je ako stvorená, aby vkĺzla do ruky nedočkavého vodiča. Volant s chromovaným kruhom (v závislosti od verzie) a sedadlo vodiča sú výškovo nastaviteľné.

VOZIDLO S NÍZKYMI PREVÁDZKOVÝMI NÁKLADMI

zväčšiť Nový model Renaultu Thalia je vozidlo vykazujúce skutočne nízke prevádzkové náklady. Motory najnovšej generácie, s ktorými je tento model ponúkaný, sa vyznačujú vysokým výkonom, nízkou spotrebou a ohľaduplným prístupom k životnému prostrediu. Pre toto vozidlo je typická najnižšia spotreba v rámci danej kategórie, čo platí pre dieselové i benzínové motory. Motor 1,5 dCi s výkonom 85 k má spotrebu len 4,3 l na 100 kilometrov (pričom emisie CO2 predstavujú 116 g/km), zatiaľ čo benzínový agregát 1,2 16v s výkonom 75 konských síl odčerpá z palivovej nádrže 5,9 litrov na 100 odjazdených kilometrov (s 140 g emisií CO2/km ).

Príkladne nízka spotreba
Nový Renault Thalia vyniká nízkou spotrebou, ktorá je najnižšia v danom segmente. Oba pohonné agregáty, tj. dieselový motor 1,5 dCi s výkonom 85 koní a benzínová verzia 1,2 16v s výkonom 75 konských síl, majú v rámci svojej kategórie rekordne nízku spotrebu i emisie CO2 v porovnaní s hodnotami, ktoré bežne vykazuje trojpriestorové vozidlo tejto veľkosti. Motory majú spotrebu: jeden 4,3 l/100 km v kombinovanom cykle (116 g emisií CO2/km ) a druhý 5,9 l/100 km v kombinovanom cykle (140 g emisií CO2/km).

zväčšiť Aby dosiahli takúto príkladnú spotrebu, pracovníci vývoja Renaultu zapracovali predovšetkým na aerodynamických vlastnostiach (koeficient SCx = 0,691) a hmotnosti vozidla. Preto verzia s motorom 1,2 16v s výkonom 75 koní váži iba 904 kg, čo umožňuje dosiahnutie špičkového pomeru výkon/spotreba. Nový Renault Thalia sa tak podieľa na záväzku „120 - 140“, ktorý bol vytýčený v rámci plánu Renault Contrat 2009. Renault sa zaviazal, že od roku 2008 predá milión vozidiel s emisiami CO2 pod hodnotou 140 g/km, z čoho celá jedna tretina pripadne na vozidlá vykazujúce emisie CO2 nižšie ako 120 g/km.

Ponuka motorov, kde ide výkon ruka v ruke s nízkou spotrebou
zväčšiť zväčšiť Nový Renault Thalia je ponúkaný s motormi najnovšej generácie. Tieto motory sú v ponuke už od najnižšej kategórie modelového radu Renault (Twingo, Clio a Modus) a z hľadiska spotreby, výkonu a tichosti chodu motora patrí k tomu najlepšiemu, čo súčasný trh ponúka. Medzi ponúkané benzínové agregáty v Slovenskej republike patrí motor 1,2 16V s výkonom 55 kW (75 koní), motor 1,4 16V s výkonom 72 kW (98 koní). Ponuku vznetových pohonných jednotiek tvorí dieselový motor 1,5 dCi, ktorý je k dispozícii v dvoch výkonových verziách - motor s výkonom 48 kW (65 koní) a motor s výkonom 62 kW (85 konských síl). V závislosti od krajín, v ktorých sa predávajú spĺňajú motory emisnú normu Euro 1, Euro 3 alebo Euro 4.

PONUKA BENZÍNOVÝCH MOTOROV

Motor 1,2 16v s výkonom 75 k
zväčšiť zväčšiť Motor 1,2 16v (D4F) s objemom 1149 cm3 je schopný vyvinúť výkon 75 k (55 kW) pri 5500 ot./min a krútiaci moment 105 Nm, ktorý je k dispozícii od 4250 ot./min. Tento agregát sa vyznačuje plynulým chodom a vysokou disponibilitou krútiaceho momentu, ktorý je k dispozícii už pri nízkych otáčkach, čo umožňuje, aby po ňom bola vyžadovaná skutočná prevádzková polyvalentnosť a možnosť použitia na všetkých typoch trás. Vodič využíva 90 % maximálneho krútiaceho momentu v širokom užívateľskom rozsahu od 1750 do 5750 ot./min. Vačkový hriadeľ v hlave s valčekovými vahadlami ventilov so špecifickými režimami nasávania znižuje rýchlosť voľnobehu na 650 ot./min, čo umožňuje zníženie spotreby o 2% až 3% pri jazde v mestskej premávke. Nový Renault Thalia s týmto motorom vykazuje najnižšiu spotrebu benzínu v rámci svojej kategórie, pričom v kombinovanom cykle je spotreba paliva iba 5,9 l/100 km (tzn. 140 g emisií CO2 /km).

Motor 1,4 16v s výkonom 98 konských síl
Vďaka výkonu 72 kW (98 koní) dosahovanom pri 6 000 otáčkach za minútu pri objeme 1390 cm3 poskytuje tento motor vynikajúci pôžitok z jazdy. Krútiaci moment je 127 Nm, pričom 90 % krútiaceho momentu je k dispozícii v užívateľskom rozsahu 2000 až 5750 ot./min. V Slovenskej republike je tento motor k dispozícii s manuálnou 5-stupňovou prevodovkou.

PONUKA VZNETOVÝCH MOTOROV

1,5 dCi
zväčšiť zväčšiť Ponuka vznetových motorov sa sústredila na motor 1,5 dCi (K9K), ktorého vstrekovací systém Common rail druhej generácie s tlakom vstrekovania 1600 bar umožňuje kvalitnejšie spaľovanie a teda aj nižšiu spotrebu paliva. Tento motor sa teší širokej obľube motoristickej verejnosti pre svoj výkon a tichý chod, ktorý je dosahovaný predovšetkým vďaka pružnému zotrvačníku, ktorý vyrovnáva nepravidelnosti v otáčaní. Tento motor s objemom 1461 cm3 je ponúkaný v dvoch výkonových verziách:

- 48 kW (65 koní): vďaka krútiacemu momentu 160 Nm, ktorý je k dispozícii už pri veľmi nízkych otáčkach, umožňuje táto verzia pohonnej jednotky 1,5 dCi veľmi energický rozbeh motora. Táto skutočnosť robí z nového Renaultu Thalia skutočne polyvalentné vozidlo, ktoré je vhodné na prevádzku na všetkých typoch vozoviek a tratí. Vďaka tomuto motoru vykazuje Nová Thalia veľmi nízku spotrebu.

- 62 kW (85 koní): výkonnejšia verzia hnacieho agregátu 1,5 dCi poskytuje ešte presvedčivejší výkon. Vďaka turbokompresoru s nízkou nečinnosťou a krútiacemu momentu 200 Nm, ktorý je dosahovaný už od 1 750 ot./min, ponúka tento pohon veľmi príjemný užívateľský komfort. Tento motor vykazuje v rámci svojej kategórie najnižšiu spotrebu, ktorá je iba 4,3 l/100 km v kombinovanom cykle európskeho typu (116 g emisií CO2/km). Pohonný agregát v tomto prevedení spĺňa emisné normy Euro 4.

KĽUDNÉ A BEZPEČNÉ RIADENIE

Nový Renault Thalia ponúka príkladnú kvalitu života na palube a užívateľský komfort, ktorý sa stal skutočnou referenciou. Toto nové vozidlo je postavené na platforme prevzatej z modelu Clio Storia, ktorá je uznávaná pre vysoké pohodlie spojené s vynikajúcou jazdnou stabilitou. Posádku vozidla privíta výborne odhlučnená kabína. Tepelný komfort zohľadňuje rozmanitosť klimatických podmienok, v ktorých je vozidlo prevádzkované (horúce podnebie i extrémne studená klíma).

Vynikajúce jazdné vlastnosti
zväčšiť Správanie sa nového Renaultu Thalia je vždy predvídateľné, a to za akýchkoľvek prevádzkových podmienok, teda aj pri jazde na mokrej vozovke. Podvozok prebraný z Clia Storia, šírka vozidla v oblasti predných kolies (1,41 m) a dĺžka rázvoru (2,47 m) sú zárukou stability a zdravých, užívateľsky príjemných jazdných vlastností, ktoré vodičovi ušetria nepríjemné prekvapenia. Stabilita jazdy a vedenia vozidla má dva zásadné dôvody – bezpečnosť a pohodlie. Predná náprava typu McPherson s hydraulickým tlmičom a s vinutými pružinami je doplnená stabilizačnou tyčou, ktorá znižuje sklon karosérie v zatáčkách a priečne nakláňanie. Pri modeli s benzínovým motorom s výkonom 75 koní (1,2 l) meria 23 mm, zatiaľ čo pri modeloch s ostatnými typmi motorov je predĺžená na 24 mm. Nastavenie tvrdosti odpruženia taktiež zaznamenalo zmeny k lepšiemu, aby boli dosahované kvalitnejšie jazdné vlastnosti a vyššie pohodlie počas jazdy. Zadná H náprava s aktívnym programovaným riadením je kompaktná a ľahká. Na tlmenie vibrácií a zaistenie pohodlia počas jazdy je vybavená vertikálne osadenými tlmičmi a pružinami s variabilným odpružením. Tieto pružiny sú tlmené na horných a spodných dosadacích plochách pomocou gumových prvkov, aby sa redukoval prenos vibrácií na karosériu.

Vysoko efektívny brzdový systém
zväčšiť Pre zaistenie efektívneho brzdenia je Nový Renault Thalia vybavený plnými alebo vetranými brzdovými kotúčmi s priemerom 238 mm alebo 259 mm v závislosti na type motora. Väčšina verzií je vybavená zadnými bubnovými osem-palcovými brzdami. Nový model je vybavený systémom ABS s elektronickým rozdeľovačom brzdnej sily. Posilňovač riadenia umožňuje presnosť riadenia a umocňuje pocit bezpečnosti pri jazde na vozovke alebo pri vyššej rýchlosti.

Vysoko kvalitné odhlučnenie
Hlukové i vibračné emisie vykazujú u nového Renaultu Thalia najpriaznivejšie hodnoty v rámci danej kategórie. Použitie podvozku z modelu Clio Storia je zárukou kvalitného odhlučnenia kabíny. Tesnenie na spodnej strane čelného skla, protihluková pena a špecifické tlmiče použité na prístrojovej doske a na deliacej priečke motorového priestoru a kabíny znižujú akustický hluk a vibrácie pohonnej jednotky v kabíne a taktiež smerom von. Pridané zvukové izolačné materiály, ako napr. silnejšie penové panely, prispievajú k zníženiu aerodynamického hluku.

Skutočný tepelný komfort
zväčšiť Tepelný komfort bol prepracovaný tak, aby vyhovoval klimatickým podmienkam vo viacerých krajinách. Vedenie vetracieho potrubia prešlo špecifickým vývojom, aby bola rýchlo dosiahnutá požadovaná prevádzková teplota v etape štartovania a rozjazdu predovšetkým v extrémne teplých alebo studených klimatických podmienkach. V závislosti na krajine predaja je nový Renault Thalia vybavený systémami:
- Manuálna klimatizácia pre rýchle a efektívne dodávky studeného vzduchu (na želanie zákazníka),
- Automatická klimatizácia, ktorá umožňuje udržovanie stabilnej teploty v kabíne (na želanie zákazníka),
- Vysoko výkonný systém na dodávky teplého vzduchu,
- Výkonný systém vyhrievania a dodávok homogenného prúdu teplého vzduchu, ktorý je rýchlo privádzaný na celú plochu čelného skla.

Motor 1,5 dCi je vybavený ohrievacími telieskami. Tieto telieska zaisťujú vyššiu rýchlosť zahrievania motor, a tiež rýchlejšie vykúrenie interiéru vozidla.

PRAKTICKOSŤ A BEZPEČNOSŤ NA NAJVYŠŠEJ ÚROVNI

zväčšiť Nový Renault Thalia sa hravo prispôsobí najrôznejším životným a užívateľským situáciám vďaka praktickému a veľmi priestrannému batožinovému priestoru s obsahom 506 dm3, ktorý je ako stvorený pre rodinnú dovolenku, cestovanie v rámci pracovných povinností či na víkendy na vidieku. Toto vozidlo nepripúšťa žiadne kompromisy v oblasti bezpečnosti, čo je zárukou vynikajúcej ochrany všetkých cestujúcich.

Veľký a praktický batožinový priestor
zväčšiť Nový Renault Thalia ponúka jeden z najpriestrannejších batožinových priestorov v rámci svojej kategórie. Vďaka veľkorysému objemu 506 dm3, rovnej podlahe a šírke väčšej než 1,10 m spĺňa batožinový priestor potreby všetkých pasažierov, či cestujú na rodinnú dovolenku alebo na víkend na vidiek. Toto nové trojpriestorové vozidlo má široké odkladacie boxy v predných a zadných dverách (v závislosti od verzie). Prístrojová doska ukrýva uzatvárateľný odkladací box s objemom 6 litrov na strane spolujazdca. Táto zostava môže byť doplnená v závislosti od verzie o odkladacie vrecká umiestnené na zadnej časti operadiel predných sedadiel.

Vysoko efektívny systém bezpečnosti
zväčšiť Na novom Renaulte Thalia našli uplatnenie všetky poznatky spoločnosti Renault v oblasti bezpečnosti. Pre zaistenie optimálnej bezpečnosti všetkých cestujúcich je tento trojpriestorový sedan vybavený celou škálou bezpečnostných prvkov, z ktorých je na prvom mieste použitie špecifických materiálov, ako sú napríklad plechy s vysokou hranicou pohlcovania nárazu. Tento typ plechov zaisťuje vyššiu pevnosť karosérie a zníženie možnosti jej deformácie predovšetkým v prípade čelného nárazu. Vystužená štruktúra s naprogramovanou deformáciou tak plní dôležitú úlohu v prípade nárazu. Motorový priestor a vonkajší nosník motora majú rovnako vylepšenú koncepciu. V prípade bočného nárazu je posádka vozidla chránená bočnými výztuhami v predných a zadných dverách, ktoré bránia preniknutiu súčastí z motoru do vozidla.

zväčšiť Do nového modelu Renault Thalia je sériovo montovaný airbag vodiča a spolujazdca. Tento bezpečnostný prvok môže byť doplnený (na želanie) dvoma bočnými airbagmi pre ochranu hrudníka, ktoré zaisťujú dodatočnú ochranu cestujúcich v prípade bočného nárazu. Systém ochrany je doplnený pyrotechnickými predpínačmi bezpečnostných pásov na predných sedadlách, ktoré zaisťujú optimálne držanie cestujúcich v prípade nárazu. Súčasťou bezpečnostnej výbavy nového Renaultu Thalia je 5 trojbodových bezpečnostných pásov, ktoré sú vybavené obmedzovačmi ťahu, ktorých úlohou je zaistiť zvýšenú ochranu hrudníka. Tieto trojbodové bezpečnostné pásy sú na predných sedadlách taktiež doplnené o systém výškového nastavenia, ktorý umožňuje vyššie cestovné pohodlie. Nastaviteľné opierky hlavy na predných a zadných sedadlách boli vyvinuté tak, aby nedošlo k poraneniu krčných stavcov pri prudkom zadnom náraze. Tato konfigurácia prestavuje podstatné zlepšenie pre držanie chrbtice a hlavy cestujúceho pri jazde, a teda aj vyššie cestovné pohodlie pre hlavové partie. Pokiaľ ide o bezpečnosť detí cestujúcich na palube vozidla, tento nový sedan je sériovo vybavený systémom Isofix na zadných bočných sedadlách a detskou poistkou pre uzamknutie zadných dverí.

Zdroj: Renault Slovensko, s.r.o. 11.11.2008





Tento článok nájdete na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
http://www.aad.sk

Adresa tohoto článku je:
http://www.aad.sk/sections.php?op=viewarticle&artid=595