Renault Fluence (novinka 1/2010)
redaktor: l.kiss, 20.01.2010;

SKUTOČNÁ LIMUZÍNA

Renault Fluence je sedan s charizmou a elegantným štýlom, ktorý má upevniť pozíciu značky na medzinárodnom trhu v segmente M. Renault Fluence bol vytvorený tak, aby vynikal ako najatraktívnejšie auto vo svojej triede a mal bohatú výbavu, ktorou sa líši od svojich konkurentov, napríklad robustný športový exteriér, pohodlná kabína a celý rad užitočných technologických pomôcok.
zväčšiť Fluence sa zameriava na zákazníkov, ktorí hľadajú sedan, ktorý zdôrazní ich spoločenské postavenie.

Renault Fluence vyvinul medzinárodný tím inžinierov v aliancii Renault-Nissan a bude sa montovať na existujúcej montážnej linke vo fabrike Oyak-Renault v Burse v Turecku, kde sa predtým montoval Mégane Sedan II.

1. CHARIZMATICKÝ A ELEGANTNÝ ŠTÝL
Kombinácia veľkosti, výkonu a veľkorysej výbavy radí Renault Fluence medzi kompaktné rodinné sedany triedy M a vyššiu strednú triedu. Nad svojimi konkurentmi vyniká elegantnými líniami ako aj pohodlnou kabínou a vycibreným interiérom, ktoré sú rozpoznateľné na prvý pohľad vďaka vysokej kvalite spracovania, obkladových materiálov a pozorne navrhnutej ergonómii.

2. RENAULT FLUENCE KLADIE DÔRAZ NA POHODLIE CESTOVANIA
Veľkorysé rozmery Renaultu Fluence výstižne naznačujú príjemnú a pohodlnú kabínu, vytvorenú pre pohodlie cestujúcich.

3. POKROČILÁ TECHNOLÓGIA UĽAHČUJE CESTOVANIE
Renault Fluence ponúka balík výbavy vyššej kategórie. Má napríklad dlhý zoznam asistenčných technológií ako bezkľúčový prístup a štartovanie s automatickým centrálnym zamykaním, keď držiteľ karty odíde od auta. Tiež má nový integrovaný navigačný systém Carminat TomTom® za 490 €, ako aj celý rad audio systémov, napríklad 3D Sound by Arkamys® s Bluetooth® telefonovaním a pripojením Plug & Music.

4. POTEŠENIE Z JAZDY
Vďaka nastaveniu podvozkov jazdí Fluence pohodlne a príjemne. Zavesenie kolies a odpruženie bolo zostrojené tak, že riadenie a ovládanie sú veľmi presné a filtrujú vonkajší hluk a vibrácie.

5. MOTORY KOMBINUJÚCE CITLIVOSŤ A EKONOMICKÚ SPOTREBU PALIVA
V závislosti od trhu je Renault Fluence k dispozícii so širokým radom ekonomických hnacích jednotiek a na všetkých je radosť jazdiť:
- dve verzie Renault eco2 diesel - dCi 85 s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, a dCi 105 so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou,
- jedna benzínová verzia - 1,6 16V 110 s päťstupňovou manuálnou prevodovkou

6. PEVNÉ ZÁKLADY – KVALITA, BEZPEČNOSŤ A REŠPEKTOVANIE ŽIVOTNÉHO PROSTREDIA
Renault Fluence bol starostlivo navrhnutý a počas vývoja bol podrobený záťažovým testom v extrémnych podmienkach. Tým sa preveril jeho výnimočný štandard v spoľahlivosti a životnosti, najmä vo svetle náročných cestných podmienok, ktorým bude na niektorých trhoch pravdepodobne čeliť. Zároveň bol vyvinutý tak, aby sa výkon spojil s vysokou bezpečnosťou a to na všetkých trhoch. Je to vďaka obsiahlej výbave, vrátane ABS s podporou pri núdzovom brzdení AFU, šiestim airbagom, trojbodovým bezpečnostným pásom s prepínačmi a obmedzovačmi záťaže, tempomatu s obmedzovačom rýchlosti atď.

7. NOVÉ VOZIDLO S GLOBÁLNYM ZAMERANÍM
zväčšiťRenault Fluence vyvinul medzinárodný tím inžinierov z aliancie Renault-Nissan. Bude sa predávať vo viac ako 80 krajinách sveta s globálnym zameraním na podporu línie Renaultu v segmente na trhoch ako Turecko, Rumunsko, Rusko, Stredomorská oblasť, Austrália, Stredný Východ a Európa.
Svojimi elegantnými líniami, výkonom a výbavou vyššej kategórie a atraktívnou cenou sa Renault Fluence pokúša osloviť motoristov po celom svete.


1. CHARIZMATICKÝ, ELEGANTNÝ ŠTÝL

Kombinácia veľkosti, výkonu a veľkorysej výbavy Renaultu Fluence ho radí medzi kompaktný rodinný sedan triedy M a vyššiu strednú triedu. Nad svojimi konkurentmi vyniká elegantnými líniami ako aj pohodlnou kabínou a vycibreným interiérom, ktoré sú rozpoznateľné na prvý pohľad vďaka vysokej kvalite spracovania, obkladových materiálov a pozorne navrhnutej ergonómii.

Moderné, atraktívne tvary

zväčšiťRenault Fluence je atraktívny dobre vyvážený sedan. Je dlhý 4 620 mm, vysoký 1 479 mm a široký 1 809 mm, s rázvorom 2 700 mm.
Elegantné predné svetlomety naznačujú začiatok elegantnej bočnej línie, ktorá harmonicky prechádza po stranách až k batožinovému priestoru vzadu. Okolie horného prívodu vzduchu a chrómovaná mriežka zdobia prednú masku auta a dávajú jej športový nádych, podobne tiež vytvarované blatníky a dlhá kapota. Vzadu sú dvojdielne svetlá, ktoré naznačujú veľkorysý otvor batožinového priestoru a ešte viac zdôrazňujú moderný štýl auta.

Fluence má niekoľko čŕt, ktoré ho spájajú s vyššou triedou: dolné obklady okien a prahov, chrómové obloženie hmlových svetiel a kľučiek. Stĺpiky karosérie sú lesklé čierne, podobne ako bočné ochranné lišty karosérie.

Vnímanie sily a kvality

Zmysel pre silu a bezpečnosť zosilňuje starostlivo vyvážená rovnováha medzi oknami a veľkou plochou dverí. Ich spodná časť má zapracované ochranné panely. Pri pohľade zboku vidno charakteristickú líniu od predných blatníkov až dozadu, zdôrazňujúcu silné zadné partie auta.
Renault Fluence budí dojem kvality. Špeciálna pozornosť sa venovala osadeniu a vypracovaniu panelov karosérie (napríklad stĺpiky čelného skla a otvor nádrže). V zadnom nárazníku sú diskrétne zapracované parkovacie senzory. Stierače čelného skla sú ukryté za hornou hranou kapoty, sčasti z estetických dôvodov, ale tiež preto, aby sa tak redukoval hluk vetra a zlepšila sa aerodynamika.

Jednoduchý ale elegantný interiér

zväčšiťVzdušná čelná plocha kabíny má čisté, jednoduché línie doplnené pruhmi obkladu prístrojovej dosky. Základné jazdné funkcie a užitočné pomôcky ľahko padnú do ruky. Sú prehľadne umiestnené okolo volantu a stredovej konzoly, čo robí auto pre užívateľa ešte dostupnejšie.
Významná starostlivosť sa venovala výberu materiálov a vypracovaniu: vrchné obloženie prístrojovej dosky má mäkké vypracovanie a pritom je odolné voči bežnému používaniu ako aj priamemu slnečnému žiareniu.
Pokrok je tiež viditeľný na detailoch v kabíne, ako chrómové obloženie kľučiek, okolie prístrojov a hlavica radiacej páky, ako aj možnosť výberu z tmavšieho alebo svetlejšieho koženého čalúnenia. Zvláštna pozornosť sa tiež venovala dekoratívnej úprave, čím sa vytvoril rad charakteristických interiérov a tiež to umožnilo rozlišovanie medzi rôznymi úrovňami výbavy. Zákazníci si môžu vybrať svetlejší elegantný interiér zdôrazňujúci pohodlie alebo niečo tmavšie, športovejšie.


2. RENAULT FLUENCE KLADIE DÔRAZ NA POHODLIE CESTOVANIA

Veľkorysé rozmery Renaultu Fluence výstižne naznačujú príjemnú a pohodlnú kabínu, vytvorenú pre pohodlie cestujúcich.

Ergonomická jazdná pozícia

Je veľmi jednoduché cítiť sa ako doma na kolesách Renaultu Fluence, vďaka jeho dôkladnej ergonómii a priamym prepojeniam. Každý vodič si bude vedieť nájsť ideálnu pozíciu sedadla vďaka širokým možnostiam prispôsobenia, pričom všetky ovládače sú poruke. Vodič môže v priebehu niekoľkých sekúnd:
- prispôsobiť uhol operadla a opierky hlavy,
- prispôsobiť bedrovú opierku chrbtice,
- prispôsobiť volant pozdĺžne aj výškovo (v závislosti od stupňa výbavy),
- prispôsobiť pozíciu sedadla (pozdĺžne do 240 mm a výškovo +/-35 mm).
Všetky základné funkcie ľahko padnú do ruky. Patria sem ovládače navigácie a klimatizácie, ovládanie rádia a telefónu na volante a ovládač tempomatu.

Priestor a miesto na všetko

Zmysel pre komfort na palube zosilňujú detaily ako znížená hladina hluku a vysoký štandard vnútorného priestoru. Sem patrí napríklad aj lakťová opierka (1480 mm vpredu, 1475 mm vzadu). Pasažieri na zadných sedadlách si isto užijú výnimočný 238 mm priestor na nohy a kolená.

Kabína Renaultu Fluence poskytuje viac ako 23 litrov odkladacích priestorov, vrátane:
- osvetlenej, 9-litrovej klimatizovanej (v závislosti od stupňa výbavy) odkladacej skrinky,
- 2,2-litrovej stredovej konzoly,
- 2,6-litrovej skrinky v oboch predných dverách.

zväčšiťBatožinový priestor s objemom 496 dm3 je jedným z najväčších vo svojej triede. Prístup zlepšuje nízka výška prahu (727 mm) a široký nakladací otvor (1 020 mm). Ten vznikol vďaka vstavaniu časti zadných svetiel do dverí batožinového priestoru.

Delené zadné sedadlá v pomere 1/3 – 2/3 umožňujú zvýšiť kapacitu batožinového priestoru podľa potreby. Chýbajúce oceľové predelenie medzi kabínou a batožinovým priestorom je veľmi užitočné pri preprave dlhých alebo nadrozmerných predmetov.

Vždy perfektná teplota v kabíne

Konštruktéri venovali zvýšené úsilie aj teplotnému komfortu. Aby sa dosiahli maximálnu účinnosť, najmä na trhoch s vysokou teplotou a vlhkosťou, majú všetky verzie Renaultu Fluence klimatizáciu v základnej výbave – dokonca aj základný model. Systém je vybavený výduchmi umiestnenými:
- na spodku čelného skla a v strede a na oboch koncoch palubnej dosky pre pasažierov vpredu

Pri verzii Fluence Exception je k dispozícii automatická dvojzónová klimatizácia. Tento systém, odskúšaný na rade Mégane, je vysoko účinný a tichý. Umožňuje vodičovi a spolujazdcovi zvoliť si individuálne teplotu a silu ventilátora cez ovládanie 'Soft-Auto-Fast':
- režim 'Auto' optimalizuje teplotný a akustický komfort a rýchlo prispôsobí systém príslušnému nastaveniu,
- tichý režim 'Soft' kladie dôraz na efektívnu distribúciu,
- režim 'Fast' zaistí rýchlu ventiláciu v celej kabíne.


3. POKROČILÁ TECHNOLÓGIA UĽAHČUJE CESTOVANIE

Renault Fluence ponúka balík výbavy z vyššej kategórie. Má napríklad dlhý zoznam technológií na pomoc vodičovi, ako bezkľúčový vstup a štartovanie s automatickým centrálnym zamykaním, keď držiteľ karty odíde od auta. Tiež má nový integrovaný navigačný systém Carminat TomTom® za 490 €, ako aj celý rad audio systémov, napríklad 3D Sound by Arkamys® s Bluetooth® telefonovaním a prístupom Plug & Music.

Nový integrovaný navigačný systém Carminat TomTom®

Navigačný systém Carminat TomTom® sa jednoducho používa, je v sériové výbave vo verzii Fluence Exception a poskytuje:
- jasné a presné mapy zobrazené na veľkom 5,8-palcovom displeji,
- dopravné informácie v reálnom čase a alternatívne trasy,
- upozornenia na rýchlostné limity,
- obsiahly výber zaujímavostí,
- upozornenia na radary (v závislosti od trhu),
- rad funkcií, ktoré umožnia prispôsobiť systém individuálnym potrebám.
Integrácia systému do palubnej dosky je výhodou v zmysle kvality a bezpečnosti.
Tiež sa jednoducho aktualizuje a vylepšuje a to jednoduchým pripojením SD karty na internet. Stránka http://www.renault-multimedia.com poskytuje aktuálne cestné informácie a umožňuje používateľom robiť vlastné zmeny v nastaveniach.

Nový audio systém zameraný na kvalitu zvuku a konektivitu

zväčšiťRenault Fluence od základného modelu profituje zo 60W systému RadioSat Classic, ktorý zahŕňa ovládanie na volante, MP3 CD prehrávač a pripojenie RCA.
Pre zákazníkov, ktorí hľadajú ešte lepšie vyhotovenie, vyvinul Renault spolu s výrobcom Arkamys® systém 3D Sound by Arkamys®, ktorý obsahuje:
- silný 120W systém šiestich reproduktorov,
- pripojiteľnosť k Bluetooth®,
- Arkamys® digitálne ladenie, ktoré poskytuje trojdimenzionálny zvuk a presnú reprodukciu zvuku a je ušité na mieru tvaru kabíny a použitých materiálov,
- dvojitú anténu, ktorá zabezpečí optimálny príjem rozhlasového vysielania.
Funkcia Plug & Music umožňuje pripojiť prídavné prehrávače (ako iPod® alebo čokoľvek s pripojením USB) a ovládať ich priamo z volantu. Menu a zoznam nahrávok sa zobrazuje na obrazovke na palubnej doske.
Pripojenie Bluetooth® tiež umožňuje vodičovi ovládať telefón prostredníctvom diaľkového ovládania na volante.

Niekoľko ďalších drobností dopĺňa high-tech balík (pri niektorých modeloch v štandardnej výbave, pri iných ako doplnková výbava). Patria sem bezkľúčový prístup a karta zapaľovania (s automatickým zamykaním, keď sa držiteľ karty vzdiali od auta) (v sérii pre Fluence Exception) a tempomat s obmedzovačom rýchlosti už v základnej výbave.


4. POTEŠENIE Z JAZDY

Renault Fluence dostal podvozok, ktorý spája výkon, komfort a potešenie z jazdy. Nápravy prešli vývojom v prospech zabezpečenia vyššej tuhosti, presnosti riadenia a vysokej miery filtrácie hluku a vibrácií.

Spojenie komfortu a jazdných vlastností na najvyššej úrovni

Renault Fluence dostal prednú nápravu typu pseudo-McPherson so spodným trojuholníkovým ramenom a stabilizátorom s priemerom 22 mm. Vzadu pracuje vlečná náprava s priečkou s programovanovou tuhosťou. Naladenie náprav a tlmičov sa zameralo na zaistenie maximálneho možného komfortu, pri minimálnych možných náklonoch karosérie.

zväčšiťRenault Fluence ťaží z bohato dimenzovaného brzdného systému, ktorý prešiel testami aby vydržal maximum namáhania. Kotúčové brzdy na oboch nápravách (vpredu ventilované s priemerom 280 mm, vzadu plné s priemerom 260 mm) zabezpečujú, že auto zabrzdí z rýchlosti 100 km/h na vzdialenosti 39 m. K dispozícii sú kolesá a pneumatiky v troch veľkostiach:
- 15-palcové s rozmerom 205/65 s pneumatikami Bridgestone alebo Michelin,
- 16 -palcové s rozmerom 205/60 s pneumatikami Bridgestone alebo Good Year
- 17 -palcové s rozmerom 205/55 s pneumatikami Bridgestone.

Nová generácia elektrického posilňovača riadenia

Elektrický posilňovač riadenia na Renaulte Fluence ponúka vynikajúcu synchronizáciu medzi požiadavkami vodiča a odozvou systému, čo má za následok veľmi prirodzený prejazd zákrutami. Použitá technológia a spôsob nastavenia riadiacej jednotky zaručujú presné riadenie a potešenie z jazdy.
Zlepšenia sa zamerali na:
- výmenu indukčného snímača natočenia volantu (0,6 ms), je 4 krát rýchlejší ako optická verzia,
- zrýchlenie toku dát do riadiacej jednotky (1000 Hz oproti 420 Hz v prípade modelu Mégane II),
- zrýchlenie odozvy posilňovača riadenia (300 Hz oproti 70 Hz v prípade modelu Mégane II).


5. ÚSPORNÉ A VÝKONNÉ MOTORY

Renault Fluence dostal širokú paletu motorizácií, spájajúcich striedmosť a výkon:
- 2 verzie naftových motorov s označením Renault eco2 - dCi 85 BVM5, dCi 105 BVM6
- 1 benzínová verzia - 1.6 16v 110 BVM5

Ponuka benzínových motorov

Renault Fluence dostane 1 benzínový motor: 1.6 16v s výkonom 81 kW (110 k), ktorý sa vyznačuje kultúrou chodu v nízkych otáčkach, záťahom vo vyšších a jedinečným zvukovým prejavom v celom rozsahu používania.

Motor 1.6 16v s výkonom 81kW (110 k) má krútiaci moment 151 Nm pri 4 250 ot/min. Spolupracuje s manuálnou 5-rýchlostnou prevodovkou (JH3)

Paleta naftových motorov

S ponukou naftových motorov: dCi 85, dCi 105 sa Renault Fluence stáva vozidlom, ktoré je trhovým lídrom v oblasti pomeru výkon/spotreba.
Motor s objemom 1,5 l dCi (1 461 cm3), ktorý sa stal všeobecne obľúbeným pre svoju kultúru chodu a nízku spotrebu, prichádza v štyroch výkonových verziách. Verzie s výkonom 63 kW (85 k) a 77 kW (105 k) sa vyznačujú nízkymi emisiami CO2 (119 g/km), čo im umožnilo získať označenie Renault eco2.


6. PEVNÉ ZÁKLADY – KVALITA, BEZPEČNOSŤ A REŠPEKTOVANIE ŽIVOTNÉHO PROSTREDIA

Renault Fluence bol starostlivo navrhnutý a počas vývoja bol podrobený záťažovým testom v extrémnych podmienkach. Tým sa preveril jeho výnimočný štandard v spoľahlivosti a životnosti, najmä vo svetle náročných cestných podmienok, ktorým bude na niektorých trhoch pravdepodobne čeliť. Zároveň bol vyvinutý tak, aby bol výkon spojený s vysokou bezpečnosťou a to na všetkých trhoch. Je to tak vďaka rozsiahlej výbave, vrátane ABS s podporou pri núdzovom brzdení, AFU, šiestim airbagom, trojbodovým bezpečnostným pásom s prepínačmi a obmedzovačmi záťaže, tempomatu s obmedzovačom rýchlosti atď.

Spoľahlivosť a životnosť dokázaná v extrémnom záťažovom testovacom programe – záruka kvality Renault

zväčšiťPočas rôznych fáz vývoja bol Renault Fluence podrobený náročnému záťažovému testovaciemu programu v krutých podmienkach (extrémna horúčava a chlad, zlé cesty, prach a pod.). Flotila viac ako 100 testovacích áut najazdila takmer päť miliónov kilometrov, aby bol Renault Fluence doladený do dokonalosti. V rámci štandardného testovacieho programu sa vytvoril rad ďalších previerok, ktoré vzali do úvahy náročné cestné podmienky vo väčšine krajín, na ktorých sa bude Renault Fluence predávať.
Fluence ťaží z neustáleho úsilia Renaultu znižovať každodenné náklady motoristov o 20 až 30%. Napríklad interval výmeny oleja sa zvýšil na 30 000 km (alebo každé dva roky) vo všetkých verziách (okrem dCi 85: 20 000 km alebo každý rok) a klimatizácia je bezúdržbová.

Skutočná bezpečnosť, ktorá spĺňa potreby a očakávania zákazníkov
Fluence sa vyvíjal s tou istou filozofiou ako celý rad modelov Renault. Spoločnosť zužitkovala štúdie vedené LAB-om (Laboratórium nehodovej analýzy, biomechaniky a ľudského správania sa PSA Peugeot-Citroën a Renault) a tiež využila svoju rozsiahlu technickú expertízu a vyvinula účinné bezpečnostné systémy prispôsobené skutočným jazdným podmienkam, aké sú v krajinách, kde sa bude Fluence predávať.

Základné modely Fluence sú vybavené:
- ABS s elektronickou distribúciou brzdnej sily,
- podporou pri núdzovom brzdení s automatickou aktiváciou výstražných svetiel,
- ESC (elektronický stabilizačný systém) s CSV s kontrolou nedotáčavosti,
- trojbodovými samonavíjacími bezpečnostnými pásmi s napínačom a obmedzovačom záťaže na predných sedadlách,
- trojbodovými samonavíjacími bezpečnostnými pásmi s obmedzovačom záťaže na všetkých troch zadných sedadlách,
- 6 airbagmi vodiča a spolujazdca, dvomi bočnými hrudníkovými airbagmi a dvomi závesovými airbagmi,
- výstražným upozornením, ak sú vodič alebo spolujazdec nepripútaní,
- trojbodovým ukotvením Isofix na vonkajších zadných sedadlách,
- tempomatom s obmedzovačom rýchlosti,
- opierkami hlavy najnovšej generácie.

Úsilie v záujme životného prostredia

Vďaka svojej váhe 1 250 kg, pozorne zdokonaľovanej aerodynamike a výberu z dvoch naftových verzií (všetky vypúšťajú 119 g CO2/km), je Renault Fluence dokonalou ilustráciou trvalého pokroku značky Renault v oblasti ochrany životného prostredia.

Všetky naftové motory Fluence získali označenie Renault eco2 splnením nasledovných kritérií:
- emisie CO2 menej ako 140g/km,
- vyrobené vo fabrike s certifikátom ISO 14001 (Oyak-Renault, Bursa, Turecko),
- vozidlá na konci životnosti sú na 95% recyklovateľné, najmenej 5% použitých plastov je recyklovaných.
Renault Fluence je na konci životnosti na 95% recyklovateľný a takmer 7% použitých plastov je recyklovaných, čo zodpovedá asi 12 kg.


7. NOVÉ VOZIDLO S GLOBÁLNYM ZAMERANÍM

Renault Fluence vyvinul medzinárodný tím inžinierov z aliancie Renault-Nissan. Bude sa predávať vo viac ako 80 krajinách sveta s globálnym zameraním na podporu línie Renaultu v segmente M. Kórejský ekvivalet Fluence – menovite nový SM3, ktorý sa vyrába pod značkou Renault Samsung Motors – sa už ukazuje ako druhý najlepšie predávaný model vo svojej triede v Kórei, celkový predaj zatiaľ dosiahol 13 000 kusov.

Medzinárodný vývoj

Renault Fluence je výsledkom úzkej spolupráce inžinierskych tímov z Francúzska, Japonska, Kórey a Turecka. Tento kolektívny vývoj, ku ktorému patrilo aj rozdelenie úloh medzi štyri tímy vo veľmi odlišných kultúrach, sa ukázal ako obzvlášť stimulačná výzva v rámci aliancie Renault-Nissan.

Synergie v rámci aliancie zahŕňali spoločné stretnutia ako aj prieskum ďalšieho predaja v Kórei, z ktorého vyvstal prvý model ekonomickej triedy projektu.

Renault Fluence je postavený na rovnakej platforme ako Mégane III, má základový rám ako Mégane II, zadné zavesenie/odpruženie od Nissanu (z Nissanu Sentra), klimatizáciu vyššej triedy (ako má Laguna a Mégane) a pohonné jednotky aliancie Renault-Nissan, s cieľom vyťažiť to najlepšie z každej platformy a zužitkovať overené technológie.

Celkový vývoj od odsúhlasenia návrhu po uvedenie modelu trval 28 mesiacov. Schéma prenosu úloh, zahŕňajúca prenos úlohy jednej skupiny svojmu náprotivku na kompletizáciu jej čiastkovej úlohy. To umožnilo rôznym inžinierskym tímom zjednodušiť koordináciu projektu.

Koncom roka 2006 bol vyslaný tím 30 kórejských inžinierov do Renault Technocentre blízko Paríža, kde pracovali na vývojových procesoch kórejskej verzie Renault Fluence (nový SM3).

Určité komponenty Renaultu Fluence ako reproduktory, upevnenie zadných bezpečnostných pásov a chrómové prvky, vyšli zo spolupráce kórejských a francúzskych inžinierskych tímov. Podobne strávilo 6 mesiacov v Technocentre aj 30 tureckých inžinierov. Kórejský a turecký tím mali stretnutia každý týždeň a približne 20 kórejských inžinierov vycestovalo do Turecka, kde pomáhali pri spustení produkcie nového modelu v Burse.
Nissan tiež zohral dôležitú rolu vo vývoji nového Renaultu Fluence, jeho prínos bol najmä v oblasti pohonných jednotiek a zadného zavesenia/odpruženia.

V neposlednom rade sa Renault Fluence podrobil vyčerpávajúcemu cestnému testovaciemu programu v krajinách, kde sa bude predávať: Kórea, Austrália, Dubaj, Rusko, Rumunsko atď.

Globálny trh

Trojpriestorové vozidlá sú normou na medzinárodnom trhu v segmente M a pri zarátaní všetkých segmentov majú po celom svete najväčší podiel na trhu.

Renault Fluence je predurčený pre predaj najmä v Turecku a tiež na trhoch východnej a strednej Európy a postupne bude uvedený vo zvyšku sveta, obzvlášť na strednom Východe, v Austrálii a v západnej Európe – začne sa v roku 2010.

Na strednom Východe zaberá segment M takmer štvrtinu celkového trhu, tri štvrtiny pokrývajú trojpriestorové vozidlá a na tomto trhu dominujú najmä ázijskí výrobcovia (japonskí a kórejskí), ale očakáva sa, že Renault Fluence umožní Renaultu zvýšiť svoj podiel v tomto živom trhu s možnosťou vzostupu, keďže predaj trojpriestorových vozidiel segmentu M sa v rokoch 2000 až 2008 zvýšil osemnásobne a stále rastie.

V Austrálii je trh s kompaktnými trojpriestorovými vozidlami menší ako na Strednom Východe, je to asi 10% z celkového trhu. To znamená, že trojpriestorové vozidlá reprezentujú značný a stabilný podiel trhu v segmente M (viac ako 80%).

V západnej Európe sa trh s trojpriestorovými vozidlami počíta približne na 3% segmetnu M. Vedie španielsky trh s 5% v segmente. Napriek poklesu predaja kompaktných trojpriestorových vozidiel v posledných rokoch, západná Európa a najmä Španielsko sa pre Renault rysuje ako skutočná trhová príležitosť. Fluence uzatvára modelový rad nového Mégane pridaním trojpriestorovej verzie, ktorá podporí zostavu Renaultu v segmente M, objemovo najväčšiu v Európe.


Zdroj: Renault Slovensko, s.r.o.
Spracoval: Ladislav Kiss
dňa: 20.1.2010





Tento článok nájdete na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
http://www.aad.sk

Adresa tohoto článku je:
http://www.aad.sk/sections.php?op=viewarticle&artid=661