Renault Mégane Coupé Cabrio (05/2010)
redaktor: j.cvopa, 20.05.2010;

Dovozca automobilov značky Renault a Dacia na Slovensku, spoločnosť Renault Slovensko, s.r.o., zvolal na 19.5.2010 tlačovú konferenciu, na ktorej predstavil novú generáciu modelu Mégane Coupé Cabrio.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Uvedenie modelu sa konalo vo vinárskom areáli neďaleko Modry. Akciu moderovala PR manažérka Jana Rajcová, ktorá predala slovo marketingovému manažérovi Petrovi Slánskému, ktorý model obšírne predstavil.

Nový model Mégane CC Renaul počíta za 6. novinku modelovej skupiny Mégane (ráta sa aj Scénic a Grand Scénic) a zosobňuje zavŕšenie kompletnej modelovej obnovy radu Mégane. Od uvedenia prvej generácie sa predalo zhruba 170.000 kabrioletov Mégane po celom svete, pričom v roku 2006 dosiahli 33%-tný podiel na trhu. To značí, že každý tretí kabriolet bol Mégane CC.

Nový model Mégane CC využíva pevnú skladaciu strechu od firmy Karmann. Je celopresklená, presklenie má takmer 1 m2 a strešné okno možno zatieniť polopriesvitnou roletkou. Sklá sú vybavené filtrom chrániacim posádku pred slnečným žiarením. Zadné sklo disponuje bežným rozmrazovacím vyhrievaním. Špeciálna pozornosť sa venovala vytesneniu potenciálnych priesakov. Starajú sa o to novovyvinuté profily gumených tesnení. Celý modul strechy váži 110 kg, z toho 75 pripadá na samotnú strechu a 25 na skladací mechanizmus. Výroba kompletu strechy prebieha v spoločnosti Karmann v Nemecku a do vozidla sa montuje v závode Douai, kde prebieha samotná výroba Méganu.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Skladanie strechy trvá 21 sekúnd, počas ktorých treba držať tlačidlo sklápania. Spolu so strechou zídu dolu aj všetky okná. Skladacia strecha využíva v zloženom stave priestor pod vekom batožinového priestoru. V zloženom stave strechy má Mégane CC k dispozícii 211 litrov pre batožinu vysokú maximálne 258 mm, v rozloženom stave strechy tento objem vzrastie na 417 litrov. Veko batožinového priestoru sa doviera samočinne elektricky. Pri aktivácii centrálneho uzamykania sa uzamkne aj skrinka pred spolujazdcom (objem 9 litrov).

Nový cabriolet je štvormiestny. Aerodynamické riešenia umožňujú štvorici jazdu bez výrazných vplyvov turbulencií do rýchlosti 90 km/h. Pri jazde vo dvojici je možné zadné dve miesta prekryť krytom zadných sedadiel a užívať si jazdu bez vplyvu vzdušných vírov v celom rýchlostnom spektre. Pre vstup zadných cestujúcich sa predné sedadlá odklápajú a sú vybavené pamäťou polohy pozdĺžneho nastavenia. V oblasti predných sedadiel je v mieste lakťov šírka interiéru rovná 1466 mm, čo je podľa oficiálnych materiálov najlepšia hodnota v segmente.

Výbava Mégane CC zahŕňa:
zväčšiť obrázok - "hands-free" kartu na uzamknutie auta po vzdialení sa
- elektronickú parkovaciu brzdu
- dvojzónovú automatickú klimatizáciu s režimami "Soft", "Auto" a "Fast", ktoré zabezpečujú mierny, normálny alebo rýchly postup dosiahnutia želaných teplotných podmienok
- smerové bi-xenónové svetlomety
- digitálne a analógové ukazovatele na prístrojovej doske (prístrojová doska prevzatá z Méganu)
- nové farebné rozhranie zobrazovania tempomatu/obmedzovača rýchlosti
- audio systém 3D Sound by Akramys s USB a mini Jack konektormi
- integrovanú navigáciu Carminat TomTom
- menu pre úpravu niektorých funkcií vozidla (parkovacie senzory, denné svietenie a iné)

Niektoré prvky spadajú pod výbavu za príplatok. Bližší popis týchto funkcií je aj v našom teste Méganu hatchback. Audio sústava je navrhnutá s ohľadom na materiálové a priestorové podmienky automobilu.

Podvozok a motorizácia
Podľa dostupných údajov Mégane CC pribral na hmotnosti oproti hatchbacku približne 160 kg, takže sa udiali niektoré zmeny na podvozku a karosérii. Niekoľko faktov od výrobcu:
zväčšiť obrázok - tuhosť predných tlmičov stúpla o 13%, zadných o 17%
- montuje sa priečny stabilizátor nápravy s o 50% vyššou tuhosťou
- uloženia tlmičov sú tuhšie
- pomer medzi tuhosťou pružín a odpruženou hmotnosťou je rovnaký ako pri hatchbacku
- statická odolnosť karosérie proti skrúteniu (torzná pevnosť) sa zvýšila o 80%, dynamická torzná pevnosť karosérie sa zvýšila o 30% v porovnaní s predchádzajúcim Méganom CC
- rýchlejšia odozva snímača natočenia volantu v porovnaní s predchodcom výmenou optického snímača za indukčný (odozva 0,6ms oproti 2,4ms)
- zrýchlenie frekvencie toku dát do riadiacej jednotky (1000Hz oproti 420Hz u Mégane II)
- zrýchlenie odozvy posilňovača riadenia (300Hz oproti 70Hz u Mégane II)
- pomer natočenia volantu bol zmenený z 18:1 na 17:1
- riadenie sa nastavilo tak, aby vodič cítil za volantom prirodzené úsilie

Zážihové motory Prevodovky
1.6 16V (81kW, 151Nm, nepreplňovaný) manuálna 6-stupňová
1.4 TCe (96kW, 190Nm, preplňovaný) manuálna 6-stupňová
Vznetové motory Prevodovky
1.5 dCi (81kW, 240Nm, preplňovaný) manuálna 6-stupňová
automatická dvojspojková 6-rýchlostná (EDC*)
1.9 dCi (96kW, 300Nm, preplňovaný) manuálna 6-stupňová
2.0 dCi (118kW, 380Nm, preplňovaný) manuálna 6-stupňová
* EDC - Efficient Dual Clutch

Nová 6-stupňová robotizovaná dvojspojková prevodovka Efficient Dual Clutch
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Vodič ovláda len 2 pedále (brzdu a akcelerátor) a volí na voliacej páke režimy práce prevodovky "P-R-N-D" (parkovanie-spiatočka-neutrál-jazda) ako pri automatickej prevodovke. K dispozícii je aj manuálny príkaz preraďovania prevodových stupňov. Práca prevodovky spočíva v súčasnom zaradení dvoch prevodových stupňov, z toho jeden sa používa cez 1. spojku, druhý je pripravený k zaradeniu na 2. spojke. Preraďovanie stupňov sa realizuje zopnutím pripravenej 2. spojky, súčasne sa na 1. spojke predzaradí iný stupeň.

Prenášaná sila motora pri radení nie je preušená vďaka precíznemu zosynchronizovaniu prepínania medzi spojkami. Jedna zo spojok sa viaže k prevodovým stupňom 1, 3, 5, druhá pokrýva párne prevodové stupne. Spojky sú suché lamelové. Čas zopínania je 290ms (0,29s), čo zaisťuje vysokú reaktivitu prevodovky. Integrovaná je aj funkcia plíženia. Keď automobil stojí a dôjde k pusteniu brzdového pedálu, začne sa pomaličky rozbiehať, akoby vodič púšťal spojku na bežnej manuálnej prevodovke. Funkciu je zaistená kontrolovaným preklzom spojky a využitie nájde pri posunovaní sa v zápchach.

Bezpečnosť
Štruktúra karosérie zaznamenala zvýšenie tuhosti. Spevnená je prepážka medzi interiériom a batožinovým priestorom, prahy, bočné výstuhy a stena motorového priestoru. Je tu tiež dvojitá podlaha, deformovateľný volant, skladací hriadeľ riadenia, odpojiteľný brzdový pedál, pyrotechnicky vystrelované ochranné oblúky za zadnými opierkami hlavy, dvojstupňovo nafukované bočné airbagy chrániace hlavu, hrudník a panvu, aibagy proti podšmyknutiu, aktívne opierky hlavy a Isofix upevnenia pre detské sedačky.

GT Line a cena
Čo sa štýlu týka, Renault vsadil na športový nádych a zaviedol balík výbavy GT Line. Jedná sa o sadu štýlových prvkov exteriéru a interiéru (obruby hmloviek, iné farby A-stĺpikov a ozdobných líšt, aerodyn. difúzor k zadnému nárazníku, kolesá 17" a znak GT Line), dokúpiteľný k výbave Dynamique za 1490,- Eur. Cena za nový Mégane CC začína na 24.690,- Eur.

Fotogaléria

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


Zdroj: Tlačová konferencia Renault Slovensko, s.r.o.





Tento článok nájdete na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
http://www.aad.sk

Adresa tohoto článku je:
http://www.aad.sk/sections.php?op=viewarticle&artid=705