Audi A1 (8/2010)
redaktor: v.ptáček, 16.08.2010;

Audi prichádza s novým modelovým radom. A1 komprimuje všetky atribúty značky na dĺžke kratšej ako štyri metre. Progresívny dizajn, nekompromisnú kvalitu a inovatívne technológie účinnosti. S agilným podvozkom a výkonnými motormi je najšportovejším automobilom v segmente.

Importér PORSCHE SLOVAKIA, s.r.o. predstavil novinárom tento najmenší prírastok do rodiny Audi v priestoroch showroomu Audi centra na Zlatých Pieskoch 20. júla 2010 (pozri článok). My sa ho pokúsime predstaviť najprv prostredníctvom tohto článku a neskôr aj prostredníctvom testu, pretože ako prvá redakcia sme ho získali aj na testovanie.

Dizajn
zväčšiť obrázok Značka Audi je synonymom automobilovej vášne. A1 je typické Audi. Na ceste pôsobí výrazne energicky a markantne. Aj rozmery dokumentujú jeho dynamické tvarovanie. Pri dĺžke 3,95 metra má najmladší model Audi pomerne veľkú šírku 1,74 metra, no výšku iba 1,42 metra. Rázvor je 2,47 metra, čo vytvára krátky predný a zadný previs karosérie.

Charakteristický oblúk strechy, výrazná bočná línia a silne sklonené zadné stĺpiky karosérie dodávajú trojdverovému vozidlu charakteristickú siluetu. Všetky detaily karosérie pôsobia hodnotne a sú čisto vyhotovené. Značka Audi je známa tým, že mnohé idey a inovácie zo svojich štúdií prenáša do sériovej výroby. A1 nadväzuje na hlavné znaky štúdie A1 project quattro z roku 2007. Dizajn je úzko spätý s výrazovými prostriedkami značky, je emocionálny, odvážny a progresívny.

Už predná časť karosérie vyjadruje príslušnosť k rodine Audi, no v detailoch prináša osobitné akcenty. Napríklad veľká jednodielna maska chladiča single frame predstavuje nový evolučný stupeň. Priečne lišty masky akoby sa voľne vznášali v priestore. Veľké otvory na vstup vzduchu do motorového priestoru s plastickými okrajmi a horizontálnymi lištami vo vonkajších rohoch nesú reflektory do hmly.

Audi A1 sa „pozerá“ rozhodne a koncentrovane na cestu. Spodnú hranu reflektorov tvorí zvlnené „krídlo“ – kontúra, ktorá má podľa použitej techniky rozdielny tvar. Reflektory štandardne obsahujú denné svetlá, ako pri každom Audi. Pri príplatkových bi-xenónových reflektoroch Xenon plus sú denné svetlá v každom reflektore vytvorené z dvoch 10-wattových svietiacich diód LED s vodičom svetla. Pôsobia ako homogénna krivka, pod ktorou sú umiestnené smerové svetlá.

zväčšiť obrázok Pri pohľade zboku tvorí plynulý oblúk strechy charakteristický prvok dizajnu A1. Na želanie môže byť nalakovaný v niektorej zo štyroch farieb, kontrastujúcich s lakom karosérie. Oblúk strechy plynulo prechádza do výrazne sklonených zadných stĺpikov karosérie, čo dodáva zadnej časti dynamické zakončenie, zvýraznené spojlerom na zadnej hrane strechy.

Výrazným prvkom pri pohľade zboku je rovný, k zadnej časti zľahka stúpajúci priebeh línií, ktoré A1 vizuálne predlžuje a dodáva mu dynamiku. Horná hrana kapoty motora pokračuje pod bočnými oknami až na zadnú časť karosérie. Tam, kde trojrozmerná kapota prilieha na blatník ako pri športovom Audi TT vzniká základ pre typický prvok dizajnu Audi. Je ním tzv. Tornadolinie. Prebieha cez dvere a zadný bočný diel. Línia tesne a precízne prilieha k výrezom blatníkov a tým dodáva A1 energický postoj na ceste.

Pri pohľade zozadu šírku vozidla vizuálne zväčšujú dvere batožinového priestoru, zasahujúce do bokov karosérie. Tento exkluzívny prvok je nový v segmente kompaktných automobilov. Dvere batožinového priestoru majú markantný tvar. Šírku vozidla podčiarkujú aj nedelené zadné skupinové svetlá klinovitého tvaru, plasticky integrované do dizajnu zadnej časti karosérie.

zväčšiť obrázok Už pri základnej verzii svietia koncové svetlá nezvyčajne široko a homogénne. Pri vybavení vozidla reflektormi Xenon plus alebo aj ako samostatný prvok výbavy na želanie je každé zadné svetlo vytvorené z 54 svietiacich diód LED, ktoré majú spolu spotrebu iba 3,5 wattu. Takzvané SuperRed-LED majú intenzívnu tmavočervenú farbu. Vytvárajú trojrozmernú svetelnú skulptúru vo forme dvoch pretiahnutých oblúkov.

Dve chrómované clony, ktoré zosilňujú reflektory, dodávajú brzdovému svetlu prstencový obraz. Koncové svetlo do hmly je integrované v brzdovom svetle a využíva tie isté LED, ktoré sa dajú flexibilne ovládať. Pretože pri otvorených dverách batožinového priestoru nevidno koncové svetlá, A1 má na zadných stĺpikoch karosérie prídavné svetlá z LED.

Športový čierny difúzor v nárazníku dodáva vozidlu pri pohľade zozadu energický postoj. Na ľavej strane vyúsťuje výfuk, podľa motora s jednou alebo dvoma (pri 1.4 TFSI) koncovkami.

Konfigurácie exteriéru
Okrem rozličných farieb laku ponúka Audi široký program individualizácie. Obsahuje vyše 800 možných konfigurácií exteriéru až po samolepiace fólie na oblúk strechy. Telesá vonkajších spätných zrkadiel môžu byť nalakované vo farbe strešného oblúka alebo karosérie. Súprava Competition Kit Aerodynamik, ktorá sa začne dodávať neskôr, obsahuje spodnú lištu predného spojlera, nástavce prahov karosérie, zadný difúzor a chrómované športové koncovky výfuku. K dispozícii je aj veľké krídlo na zadnú hranu strechy.

Karoséria
Dve tretiny karosérie pozostávajú z ocele vysokej a najvyššej pevnosti. Na ich špičke sú tvarovo vytvrdzované ocele. Platne sa v peci zohrejú na extrémnu teplotu a hneď potom sa vytvarujú vo vodou chladenom lise. Tento teplotný skok im dodáva extrémnu pevnosť v ťahu.

Z tvarovo vytvrdzovaných ocelí je vyrobených 11 percent karosérie. Využívajú sa v kabíne posádky, v zadných častiach pozdĺžnych nosníkov, na predných a stredových stĺpikoch karosérie a v ráme strechy, všade tam, kde je potrebné dosiahnuť extrémnu pevnosť pri nízkej hmotnosti. Ocele vysokej a ultra vysokej pevnosti významne prispievajú k nízkej hmotnosti karosérie iba 221 kilogramov.

zväčšiť obrázok Aj v oblasti ochrany posádky pri nehode je A1 na špici vo svojej triede. Pri čelnom náraze s čiastočným prekrytím sa energia nárazu prenáša na opačnú stranu vozidla čo umožňuje udržať zaťaženie posádky na nízkej úrovni. Stredové stĺpiky karosérie, stena motorového priestoru a zadné pozdĺžne nosníky svojou extrémnou pevnosťou zvyšujú ochranu posádky. Štyri senzory, ktoré reagujú na zrýchlenie a nárast tlaku vzduchu, dodávajú riadiacej jednotke systému airbagov detailné informácie o každom type nárazu.

Sériovo má A1 dva čelné airbagy, bočné airbagy v operadlách predných sedadiel a bočné závesové airbagy po celej šírke bočných okien. Komplex zádržných systémov dopĺňajú napínače bezpečnostných pásov a obmedzovače sily, ako aj integrálne aktívne opierky hlavy. Súčasťou sériového vybavenia sú úchyty detskej sedačky systému Isofix. K zvýšeniu bezpečnosti prispieva aj indikácia nezapnutých bezpečnostných pásov na všetkých sedadlách v združenom prístroji.

Aerodynamika
zväčšiť obrázok S koeficientom aerodynamického odporu základnej verzie 0,32 patrí Audi A1 k najaerodynamickejším automobilom svojej triedy; čelná plocha vozidla je 2,04 m2. Je to výsledok náročnej detailnej optimalizácie v aerodynamickom tuneli v Ingolstadte. Počas vývoja sa koeficient aerodynamického odporu znížil o 0,08 čo znižuje spotrebu paliva až o 0,6 litra na 100 kilometrov.

Celá karoséria je dôsledne optimalizovaná od kolies cez odtrhovú hranu na zadných svetlách až po rohy pripojenia zadného spojlera ku karosérii. Plastový kryt kompletne pokrýva podlahu vozidla, chráni ju pred soľou a odletujúcimi kameňmi a odvádza vzduch ďalej bez prerušenia prúdenia. Aj tu bola venovaná veľká pozornosť najmenším detailom pred kolesami a ešte aj pred vaňou rezervného kolesa sú integrované malé spojlery. Aerodynamická podlaha znižuje koeficient odporu o približne 10 percent.

Okolie masky chladiča je kompletne utesnené, prúdiaci vzduch sa privádza prakticky bez straty k chladiču a nevíri sa. Aerodynamickú účinnosť zvyšuje aj ventilátor chladiča s bezstupňovou reguláciou otáčok.

Interiér
zväčšiť obrázok Elegantne klenutá palubná doska je inšpirovaná krídlom lietadla. Z horizontálnej deliacej línie vystupujú štyri kruhové mriežky ventilácie, pripomínajúce turbíny prúdového lietadla. Mriežky sa dajú nastavovať pomocou sofistikovanej kužeľovej mechaniky.

Stredová konzola v dizajne zadnej časti trupu jachty akoby sa opticky vznášala nad stredovým tunelom, odpútaná od palubnej dosky. Vzpriamená stredová konzola je zľahka naklonená k vodičovi. Na spodnom konci má lištu so sekundárnymi spínačmi a ovládacími prvkami klimatizácie.

V stredovej konzole sú umiestnené ovládacie prvky audiosystému, resp. ovládacieho a informačného systému MMI. Displej s uhlopriečkou 6,5 palca (16,5 cm), sériovo od autorádia concert, je zasunutý v palubnej doske. Po stlačení sa mechanicky vysunie dohora, presne do zorného poľa vodiča. Výsuvný monitor v tejto triede vozidiel doteraz nikto neponúka.

zväčšiť obrázok Združený prístroj s dvoma veľkými kruhovými stupnicami s čiernym podkladom, červenými ručičkami a bielymi číslicami má jasnú a elegantnú grafiku, kombinované páčky prepínačov na stĺpiku riadenia sú ergonomicky perfektne navrhnuté ako je to u Audi tradíciou. Prístroje majú v noci biele osvetlenie, ovládacie prvky sú osvetlené červenou farbou.

Komplet vnútorného osvetlenia z LED je ďalším exkluzívnym prvkom v tomto segmente. Bielo svietiace diódy pôsobia ušľachtilo a vyznačujú sa minimálnou spotrebou energie; používajú sa na náladové osvetlenie vo dverách a v strešnom module, ale aj na vnútorné osvetlenie, svetlá na čítanie, osvetlenie priestoru na nohy a osvetlenie kozmetických zrkadielok. Komplet osvetlenia z LED je súčasťou balíka media style Paket alebo sa dá objednať aj samostatne.

V informačnom systéme je integrovaný palubný počítač s programom efektivity, ktorý dáva vodičovi odporúčania pre úspornú jazdu. Zväčšené zobrazenie indikátora optimálneho radenia signalizuje vodičovi kedy má preradiť na iný prevodový stupeň. Ďalšia funkcia informuje vodiča, ktoré spotrebiče vo vozidle, napríklad klimatizácia alebo vyhrievanie zadného okna, sú aktívne a akú veľkú spotrebu paliva vyvolávajú.

zväčšiť obrázok Predné sedadlá v A1 poskytujú posádke optimálnu podporu a vedenie osoby akejkoľvek veľkosti sa v nich cítia pohodlne. Sedadlo vodiča má štandardne výškové nastavovanie. Pri výbave Ambition montuje Audi športové sedadlá s bedrovou opierkou, tu má aj sedadlo spolujazdca sériovo výškové nastavovanie.

Funkcia Easy Entry pre pohodlný prístup do zadnej časti kabíny je sériovo súčasťou oboch línií vybavenia. Opierky hlavy na zadných sedadlách sa dajú zasunúť tak, že neprekážajú vodičovi pri výhľade spätným zrkadlom.

Na všetkých miestach je k dispozícii množstvo odkladacích priestorov, dva držiaky na nápoje sú na stredovom tuneli, vo dverách a na bočnom čalúnení vzadu sú odkladacie priehradky, k dispozícii je aj elektrická zásuvka 12V. Základná verzia vybavenia má v prístrojovom paneli namiesto výsuvného displeja schránku s vekom.

Kvalita a materiály
zväčšiť obrázok Prémiový charakter modelu A1 sa prejavuje na všetkých detailoch interiéru. Pri výbere materiálov, ich spracovaní a na tesných, rovnomerných špárach medzi jednotlivými dielmi sa nerobili nijaké ústupky oproti väčším modelom Audi. Povrch prístrojového panelu je mäkký, všetky tlačidlá a ovládacie prvky sa pohybujú presne, ešte aj rukoväť ovládajúca poistku kapoty motora pri pohybe vyjadruje mimoriadnu kvalitu.

Obidve línie výbav sa líšia materiálmi v interiéri. Línia Attraction má čierne alebo sivé (Titangrau) textilné poťahy sedadiel, v rovnakej farbe je stredová konzola, stredová lakťová opierka a mriežky reproduktorov. Športové sedadlá línie Ambition majú dvojfarebné vyhotovenie v čiernej farbe v kombinácii s kontrastnou sivou farbou Titangrau alebo zelenou Wasabigrün. Okrem toho je na výber aj čisto čierne vybavenie.

zväčšiť obrázok Celá oblasť farieb a vybavenia interiéru je inovatívna, mladistvá a moderne orientovaná. Pri mriežkach ventilácie na prístrojovom paneli je na výber široká ponuka farieb okrasných lemov. Sériovo majú matné (Attraction) alebo lesklé (Ambition) čierne vyhotovenie potlačené fólie s priehľadnou vrstvou, hrubou 3 milimetre, vytvárajú nezvyčajnú hĺbku farby.

Audi A1 je prémiovým automobilom pre mladých, mestských ľudí. Ponuka jeho systémov infotainmentu a multimediálnych systémov reprezentuje najnovší stav techniky a pochádza z luxusnej triedy. Jednotlivé komponenty sú koncipované modulárne a dajú sa rozširovať.

Základ tvorí sériové autorádio chorus. Má mechaniku CD-prehrávača, ktorá číta aj disky so záznamom vo formáte MP3 a automatickú reguláciu hlasitosti podľa rýchlosti GALA. Autorádio chorus napája štyri reproduktory vpredu.

Ďalší stupeň predstavuje úplne novo vyvinuté autorádio concert. Jeho základom je výkonný procesor s dvoma jadrami. Ovládacia logika využíva princíp MMI z väčších modelových radov Audi. Má sériovo samostatný farebný výklopný displej s uhlopriečkou 6,5 palca (16,5 cm). Autorádio je vybavené mechanikou CD-prehrávača, čítačkou na pamäťové karty SD, externým vstupom AUX-IN a ôsmimi reproduktormi vpredu i vzadu. Autorádio concert má trojitý tuner. Prvý tuner prijíma program, druhý vyhľadáva alternatívne frekvencie s lepším signálom a tretí prijíma dopravné informácie TMC.

Vrchol ponuky predstavuje systém MMI Navigation plus; ako multimediálna centrála high-end posúva latku v subkompaktnej triede vozidiel. Skladá sa zo štyroch hlavných modulov. Z takzvanej hlavnej jednotky (Main Unit) s pevným diskom 60 GB, modulu rádia (Radio Unit), ovládacieho terminálu MMI a z farebného displeja. Audi ho štandardne kombinuje s ôsmimi reproduktormi.

Výklopný displej s uhlopriečkou 6,5 palca (16,5 cm) vďaka vysokému rozlíšeniu poskytuje zvlášť ostrý obraz. Zobrazuje grafiky, medzi nimi aj obaly albumov pri prehrávaných skladbách. Pri navigácii trojrozmerne zobrazuje mapu s modelmi miest a rozličnými pamätihodnosťami.

Batožinový priestor
Batožinový priestor Audi A1 má rovné bočné steny a nízku úroveň nakladacej hrany. Základný objem je 270 litrov. Súčasťou sériového vybavenia je dvojitá podlaha batožinového priestoru, vyrobená sčasti z prírodných materiálov. Vyklopenú podlahu fixujú dve poistky na bokoch. Na pravej bočnej stene je multifixačný bod.

Sklopením deleného operadla zadného sedadla sa využiteľný objem batožinového priestoru zväčší na približne 920 litrov pri naložení až po strop. Pri sklápaní nie je potrebné vyberať opierky hlavy. Na želanie Audi dodáva úložný komplet do batožinového priestoru s praktickými odkladacími priehradkami pod podlahou, so sklopnými hákmi, druhým multifixačným bodom, sieťou na upevnenie batožiny, elektrickou zásuvkou 12V, druhým svetlom a upevňovacím popruhom. Pre fanúšikov zimných športov je k dispozícii vak na lyže a snowboardy.

Ani pri batožinovom priestore nerobí Audi nijaké ústupky v oblasti kvality. Dvere batožinového priestoru sa odomykajú elektricky, aj pomocou kľúča s diaľkovým ovládaním. Uzamykací oblúk zámku na karosérii má vlastný ochranný kryt, ktorý ho chráni pred znečistením, aj to je typický detail modelov Audi.

Pohon
Audi vysiela A1 na štart so štyrmi motormi. Dva benzínové motory TFSI a dva naftové motory TDI pokrývajú výkonové rozpätie od 63 kW (86 k) do 90 kW (122 k). Všetky agregáty majú priame vstrekovanie paliva a prepĺňanie turbokompresorom. Táto inovatívna koncepcia downsizingu im spolu so systémom štart-stop a rekuperáciou energie poskytuje vysoký výkon pri minimálnej spotrebe paliva. Hodnoty sa pohybujú medzi 3,8 a 5,3 L/100 km.

Menší benzínový motor je nový 1.2 TFSI. Dosahuje výkon 63 kW (86 k) a už od 1.500 do 3.500 otáčok za minútu poskytuje maximálny krútiaci moment 160 Nm. Štvorvalec, ktorý sa kombinuje s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, zrýchľuje z pokoja na tempo 100 km/h za 11,7 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 180 km/h. V kombinovanom cykle merania spotreby podľa metodiky EÚ sa uspokojí s 5,1 litrami benzínu na 100 km čomu zodpovedá ekvivalent emisií CO2 iba 118 gramov/km.

Novo vyvinutý štvorvalec je exemplárnym príkladom filozofie downsizingu u Audi, nahradenia objemu prepĺňaním. Motor s dvojventilovou konštrukciou má objem iba 1.197 cm3 a je dôsledne optimalizovaný na nízku hmotnosť a malé vnútorné trenie. Blok motora odliaty z hliníka má osobitný okruh chladiacej kvapaliny, oddelený od hlavy valcov. Po štarte voda v bloku neobieha v chladiacom okruhu poháňanom čerpadlom, čím motor rýchlejšie dosiahne svoju prevádzkovú teplotu a skráti sa fáza zvýšených trecích odporov v dôsledku chladného oleja.

Elektromagneticky ovládané injektory vstrekujú palivo do spaľovacích priestorov pod tlakom maximálne 150 barov. Turbokompresor je vybavený elektrickým servomotorom, ktorý ovláda obtokovú klapku veľmi rýchlo a presne, prepĺňací tlak sa spontánne zvýši, v oblasti čiastočného zaťaženia sa znižuje spotreba. Kvapalinový chladič komprimovaného vzduchu je integrovaný priamo v nasávacom potrubí, čo zlepšuje reakciu motora.

Väčší motor 1.4 TFSI dosahuje výkon 90 kW (122 k). Jeho maximálny krútiaci moment 200 Nm je k dispozícii konštantne v rozpätí otáčok od 1.500 do 4.000 za minútu čo umožňuje v takmer všetkých situáciách jazdu s nízkymi otáčkami. Motor so štvorventilovou konštrukciou a objemom 1.390 cm3 prepĺňa turbokompresor s kvapalinovým chladičom komprimovaného vzduchu.

Nový naftový motor 1.6 TDI má objem presne 1.598 cm3; kompaktný štvorvalec so vstrekovaním Common Rail sa vyznačuje minimálnym vnútorným trením. Piezoinjektory systému Common Rail môžu počas jedného pracovného taktu uskutočniť až šesť samostatných vstreknutí, z čoho profituje kvalita spaľovania, prvotná produkcia emisií a kultúra behu. Tangenciálny kanál v nasávacom potrubí uvádza vzduch do cieleného pohybu, špirálový kanál zlepšuje plnenie valcov. Celkovú koncepciu dopĺňa turbokompresor s variabilnou geometriou a optimalizovaná nasávacia i výfuková sústava.

Audi ponúka motor 1.6 TDI v dvoch verziách. Silnejšia verzia dosahuje výkon 77 kW (105 k) a maximálny krútiaci moment 250 Nm v rozpätí otáčok od 1.500 do 2.500 za minútu. Kombinuje sa s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Štvorventilový agregát poháňa A1 veľmi energicky, udeľuje mu zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,5 sekundy a maximálnu rýchlosť 190 km/h. Priemerná normovaná spotreba paliva je iba 3,9 litra/100 km.

Slabšia verzia motora 1.6 TDI (uvádzané hodnoty sú predbežné), ktorá sa začne dodávať neskôr, dosahuje výkon 66 kW (90 k) a krútiaci moment 230 Nm v rozpätí otáčok od 1.500 do 2.500 za minútu. V kombinácii s päťstupňovou manuálnou prevodovkou umožňuje A1 akceleráciu z 0 na 100 km/h za 11,5 sekundy a maximálnu rýchlosť 182 km/h. Príkladná priemerná spotreba iba 3,8 litra/100 km zodpovedá ekvivalentu emisie CO2 99 gramov/km.

Podvozok
Audi A1 s pohonom predných kolies je najšportovejším automobilom kompaktnej triedy. Je obratné a agilné v meste, precízne mimo mesta a komfortné na diaľnici. Za svoje kvality vďačí predovšetkým svojmu dôsledne konštruovanému podvozku so širokým rozchodom kolies a vyváženému rozloženiu hmotnosti.

zväčšiť obrázok Predný previs je s dĺžkou 808 milimetrov nezvyčajne krátky. Podľa použitého motora pripadá na prednú nápravu medzi 61 a 63 percent celkovej hmotnosti, čo je pre subkompaktný automobil nízka hodnota. K tomuto priaznivému pomeru prispieva niekoľko detailných konštrukčných opatrení, ako napríklad umiestnenie akumulátorovej batérie, ktorá je pri väčšine motorov uložená pod podlahou batožinového priestoru. S pohotovostnou hmotnosťou základnej verzie iba 1.040 kilogramov je A1 najľahším vozidlom subkompaktnej triedy premium segmentu.

Závesy predných kolies tvoria vzpery McPherson so spodnými trojuholníkovými ramenami a novou elastokinematikou, namontované na nápravnici z ocele vysokej pevnosti. Zadnú nápravu tvoria vlečené ramená spojené torzne pružnou priečkou, odpružené oddelenými pružinami a tlmičmi. Elastokinematika silentblokov zadnej nápravy je optimalizovaná z hľadiska jazdnej dynamiky a komfortu. Rázvor 1.477 milimetrov vpredu a 1.471 milimetrov vzadu je nezvyčajne veľký v pomere k rozmerom vozidla.

Kolesá a brzdy
Systém ESP v A1 kontroluje veľké a výkonné kotúčové brzdy na všetkých kolesách. Predné brzdové kotúče majú vnútornú ventiláciu, pri dvoch slabších motoroch majú priemer 256 milimetrov, pri výkonnejších motoroch 288 milimetrov. Na zadnej náprave sú kotúčové brzdy s masívnymi kotúčmi priemeru 230 milimetrov. Pri núdzovom brzdení začnú brzdové svetlá blikať aby upozornili vozidlá idúce vzadu na nebezpečenstvo, keď vozidlo potom zastane, zapnú sa automaticky výstražné svetlá.

Kolesá majú pri línii vybavenia Attraction formát 15 palcov a disky z oceľového plechu. Pri základnom motore je rozmer pneumatík 185/60 R 15, pri ostatných motoroch 205/55 R 15. A1 Ambition má 16-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny v odlišnom dizajne s pneumatikami 215/45 R 16, na želanie sa montujú pneumatiky pre núdzový dojazd.

Zdroj: Ing. Marta Kučerová, marketing and PR manager, PORSCHE SLOVAKIA, s.r.o.



Tento článok nájdete na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
http://www.aad.sk

Adresa tohoto článku je:
http://www.aad.sk/sections.php?op=viewarticle&artid=728