Nissan Murano 2.5 dCi – modernizovaný crossover (09/2010)
redaktor: j.kvál, foto: o.mauer, 21.09.2010;

Večerná párty v znamení nových crossoverov Juke a Murano pokračovala ráno testovacími jazdami po bratislavských uliciach. Po vyskúšaní najnovšieho crossoveru Juke sme presadli do modernizovaného a najväčšieho crossoveru z dielne Nissan.

Nissan Murano 2.5 dCi - prvý dojem z hodinovej jazdy

zväčšiť obrázok Murano prvej generácie bolo predstavené po prvý raz v Spojených štátoch v roku 2003 a okamžite vytvorilo novú triedu vozidiel – crossover. Kombináciou vlastností luxusnej športovej limuzíny a výhod SUV, vznikla na trhu celkom nová kategória vozidla, pričom z oboch si zachovalo tie najlepšie prvky. Od svojho európskeho predstavenia na jeseň 2008 zaberá Murano druhej generácie popredné miesto na trhu luxusných crossoverov. Dá sa predpokladať, že od tohoročnej jesene záujem o nové Murano ešte vzrastie. Dôvody na to sú hneď dva: facelift a dieselový motor.
Murano druhej generácie sa dodáva vo farbách: nemetalizovanej čiernej alebo metalickej sivej, sivohnedej, striebornej, tmavomodrej, bielej a vo farbe Meriot. Pre nás bolo pripravené v stupni výbavy "Premium" v modernej bielej farbe (za príplatok k základnej cene), ktorá mu inak veľmi svedčí. Keď sme si ho lepšie poobzerali, tak sme sa zhodli ma tom, že dizajn exteriéru je vydarený a atraktívny. Murano má prepracovanú prednú časť. S novou maskou, mriežkou chladiča a nárazníkom má ešte elegantnejší vzhľad. Na ostatnej časti karosérie sme výraznejšie úpravy nenašli.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Interiér v svetlom prevedení dýcha luxusom, pohodlím a pripomínal nám autá americkej produkcie. Kožou obtiahnuté výplne sedadiel a operadiel sú na náš vkus príliš mäkké a v zákrutách moc nepodržali. Elektricky sa dá nastavovať a ovládať v tomto aute skoro všetko. Vyhrievané predné sedadlá majú na strane vodiča až 8 nastavení a na sedadle spolujazdca o polovicu menej. Sedadlo vodiča má naviac aj nastaviteľnú bedrovú opierku a nastaviteľnú lakťovú opierku s dvojitou odkladacou schránkou. Zadné sedadlá s nastavením sklonu operadiel sú tiež vyhrievané a k pohodliu dvoch cestujúcich poslúži aj stredová lakťová opierka. Operadlo je delené (60/40) a po sklopení vzniká rovná podlaha. Dokonca z batožinového priestoru sa dajú operadlá elektricky zdvihnúť do vzpriamenej polohy. Interiér príjemne presvetľuje a prevzdušňuje dvojdielne strešné okno. Chvíľu sme si však museli zvykať na netradičný uhol sklonu elektricky nastaviteľného koženého volantu (podobný ako v úžitkových vozidlách). V batožinovom priestore sme ocenili vyklápaciu stenu so zádržnými sieťkami. Nákup vďaka tomu nebude v „kufri lietať“.

Murano (prvej aj druhej generácie) sa až doteraz predávalo s jediným 3.5-litrovým benzínovým motorom v kombinácii s variátorovou prevodovkou CVT. Časy sa však menia a bez dieselovej motorizácie sa dnes v tomto segmente ťažko presadzuje. A tak už aj Murano môže mať vzadu nápis dCi a pod prednou kapotou vylepšenú verziu dieselového, štvorvalcového motora 2.5 dCi. Maximálny výkon 140 kW (190 k) dosahuje pri otáčkach 4 000 ot./min. a maximálny krútiaci moment 450 Nm pri 2 000 ot./min. Systém priameho vstrekovania pracuje s tlakom až 2 000 barov. Palivo je vďaka tomu rozptýlené na menšie čiastočky, čo zabezpečuje jeho dokonalejšie spaľovanie. Motor je vybavený časticovým filtrom (DPF), ktorý pomáha dosiahnuť parametre emisnej normy Euro 5.
Motor je dobre zladený so šesťrýchlostnou, adaptívnou automatickou prevodovkou. Vďaka vysokému pomeru uzamknutia meniča (lock-up) má motor živú odozvu a aj menšiu spotrebu paliva. Výkon je na vozovku prenášaný vyspelou technológiou Nissan All Mode 4x4-i, ktorá prenáša výkon aj na zadné kolesá, ak zistí stratu stability alebo trakcie. Nechýba aj tlačidlo 4WD Lock pre uzamknutie medzinápravového diferenciálu.

Výkon tohto 2.5 litra je postačujúci a majiteľa poteší aj jeho spotreba. My sme pri dynamickej jazde dosiahli priemerný odber paliva 10,1 l na 100 km. Modernizované Murano je vybavené systémom rekuperačného brzdenia. Pri brzdení sa vytvára energia a tá sa ukladá v batérii vozidla, čo znižuje nároky na odber výkonu alternátorom čím sa znižuje zaťaženie motora a tým aj spotreba.

Kombinácia podvozkovej platformy D s viacprvkovou zadnou nápravou poskytuje dobré ovládanie a väčší komfort. Systém pohonu všetkých kolies Nissan All Mode 4x4-i a 20-palcové zliatinové ráfiky s pneumatikami 225/55 R 20 poskytujú istotu prejazdnosti v ťažších podmienkach. Jazda s novým Muranom je tichá, komfortná a skôr plavná. Zásluhu na tichej prevádzke má aj zmenený pohon čerpadla posilňovača riadenia z reťazového prevodu na remeňový. Za účelom odstránenia vibrácií a nepríjemných zvukov prenášaných do kabíny bolo modernizované Murano doplnené o piaty bod pre uchytenie motora. Zároveň bol do motorového priestoru pridaný ďalší zvukovo-izolačný materiál. To že prenos hluku motora do kabíny je minimálny možeme potvrdiť. Vyskúšali sme si aj športovú jazdu, tá však tomuto crossoveru nesedí.

Nissan Murano 2.5 dCi sa predáva v cene od 39.900 € (Base). Nami skúšaná najvyššia výbavová verzia "Premium" má aktuálnu predajnú cenu 48.700 €.

Viac o Nissan Murano 2.5 dCi

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Nissan Murano porovnanie motorov
Motor 2.5 dCi 3.5 V6
Preplňovanie áno nie
Zdvihový objem motora [ccm] 2488 3498
Uloženie/počet valcov R/4 V/6
Max. výkon [kW]/pri otáčkach [min-1] 140/4000 188/6000
Max. krútiaci moment [Nm]/pri otáčkach [min-1] 450/2000 334/4400
Prevodovka 6-stupňová automatická CVT-variátorová
Kombinovaná spotreba [l/100 km] 8,0 10,9
Emisie CO2 [g/km] 210 261
Max. rýchlosť [km/h] 196 210
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 10,5 8,0
Celková hmotnosť [kg] 2495 2380

Fotogaléria
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok




Tento článok nájdete na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
http://www.aad.sk

Adresa tohoto článku je:
http://www.aad.sk/sections.php?op=viewarticle&artid=737