Nissan GT-R (2011) predstavený novinárom (11/2010)
redaktor: p.mauer, foto: j.kvál, 11.11.2010;

Nissan Sales Central and Eastern Europe Kft. v spolupráci s AUTO-IMPEX spol. s r.o., výhradným predajcom športových automobilov Nissan GT-R, vo svojom showroome na Rožňavskej ulici v Bratislave predstavil slovenským novinárom vynovený športový Nissan GT-R (modelový rok 2011).

zväčšiť obrázok Nissan GT-R odprezentoval tím pracovníkov AUTO-IMPEX pod vedením obchodného riaditeľa Vladimíra Hausa a Petra Šatku PR & marketingového konzultanta importéra automobilov Nissan. To, prečo práve AUTO-IMPEX dostal licenciu na predaj toho športového automobilu sme sa dozvedeli z prezentácie, v ktorej pán Haus vymenoval doterajšie úspechy spoločnosti založenej v roku 1991 (o rok bude oslavovať dvadsiatku). Za devätnásť rokov sa spoločnosť AUTO-IMPEX vypracovala na významného obchodného partnera značiek Nissan, IVECO, FIAT, IRISBUS IVECO, IVECO Magirus a od roku 2009 aj pre značku Nissan GTR. V súčasnosti vykonáva predaj a servis osobných, nákladných automobilov, autobusov a montáž požiarnej techniky v troch centrách. V Bratislave vo Vlčom hrdle a na Rožňavskej ulici a v Trnave na Trstínskej ceste.

Takmer dvadsaťročné obchodné a servisné skúsenosti sú dostatočnou zárukou na to, aby starostlivosť o športové GT-R a ich majiteľov bola v dobrých rukách.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Početné otázky novinárom zodpovedali špecialisti pre predaj GT-R-ka páni Jaroslav Čáp a Marián Straka. Okrem iného sme sa dozvedeli, že predošlý model na Slovensku vlastní 26 majiteľov v strednom veku a jedno vozidlo bolo predané za hranice Slovenska. Majitelia za ne zaplatili od 86.600 do 88.500 € v závislosti od modelu Premium Edition alebo Black Edition a za prémiovú striebornú farbu laku Ultimate si mohli doplatiť ešte 2.100 €.

Aj modelový rok 2011 sa bude na slovenský trh dodávať v rovnakých stupňoch výbavy. Premium Edition je už dnes v ponuke za 90.000 € a Black Edition za cenu 91.100 € vrátane DPH s možnosťou rovnakého príplatku za lak Ultimate.

Nás zaujímalo v čom je modelový rok 2011 zaujímavejší alebo lepší ako predchádzajúci.
Nová verzia Nissanu GT-R ponúka športovejší vonkajší aj vnútorný vzhľad. Ostrejšie tvary údajne prispeli k lepším hodnotám aerodynamiky. Úplnou novinkou je režim "SAVE", ktorý pri predpisovej jazde diaľnicou sám optimalizuje točivý moment a upravuje schému radenia za účelom dosiahnutia nižšej spotreby paliva (8,5 l/100 km).

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Úpravou plniaceho tlaku turbodúchadla, časovania ventilov a znížením odporu nasávania sa zvýšil výkon motora z 357 kW na 390 kW (530 k) pri 6400 ot./min. Najvyšší krútiaci moment je teraz 612 Nm v rozmedzí od 3200 do 6000 ot./min. (pôvodná hodnota 588 Nm). Súčasne sa podarilo znížiť aj spotrebu paliva na 8,5 km/l (11,76 l/100 km). Katalyzátor s nízkym obsahom vzácnych kovov a riadiaca jednotka motora (ECM) s výkonným mikroprocesorom zabezpečuje aj menej emisií vo výfukových plynoch.

Inovácii sa nevyhol ani brzdný systém, ktorého kotúče s Ø 390 mm boli vyvinuté špeciálne automobilkou Nissan. Zabezpečujú väčšiu brzdnú silu, pri vysokých teplotách pomalšie vädnutie bŕzd a citlivejšie dávkovanie brzdového účinku. Zmeny na zavesení predných kolies zlepšili reakciu pneumatík na zvislé zaťaženie. Zvýšila sa aj priľnavosť pneumatík v zákrutách a stabilita pri jazde v rovnom smere. Na zadnej náprave došlo ku zmene charakteristiky zbiehavosti. Výsledkom je lepšia priľnavosť vnútorných kolies pri zatáčaní a lepšia väzba od vozovky. Hliníkové tlmiče novej konštrukcie zabezpečujú presnejšie tlmenie a vyššie pohodlie počas jazdy. Tuhosť karosérie posilnila priečna výstuha z uhlíkových vlákien medzi prednými tlmičmi.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Nový je aj predný nárazník s otvorom pre prúdenie vzduchu k chladiču. Má novú konštrukciu s dvojitými usmerňovacími rebrami a dennými svetlometmi Hyper Daylight s veľkoplošnými reflektormi a výkonnými bielymi LED. Tvar predného nárazníka zvyšuje prítlak a súčasne znižuje odpor vzduchu vo vnútri motorového priestoru. Zvyšuje aj prietok vzduchu chladičom a okolím predných bŕzd. Zadný nárazník má rozšírený difúzor, čím sa zlepšil výkon chladenia podvozku a súčasne klesol odpor vzduchu. Nové postranné výduchy v zadnom nárazníku odvádzajú vzduch z podbehov zadných kolies. Zlepšilo sa tak chladenie tlmičov výfuku a zvýšil sa prítlak na zadnú nápravu. Takýmito úpravami sa prítlak zvýšil približne o 10 %, zatiaľ čo súčiniteľ odporu vzduchu dosiahol hodnotu 0,26 z pôvodných 0,27. Vozidlo je vybavené zadnými hmlovkami s výkonným LED osvetlením. Lak karosérie teraz môže mať jeden zo šestich známych farebných odtieňov, alebo jeden z dvoch nových: čierny Meteo Flake Black Pearl alebo modrý Aurora Flare Blue Pearl.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Vypínače na stredovej konzole dostali kvalitnejšiu povrchovú úpravu. Sedadlá v prevedeniach Pure Edition a Premium Edition ponúkajú väčšie pohodlie a bezpečnejšie vedenie v zákrutách. Ovládajú sa elektricky, kruhovým ovládačom na boku sedadla. Škoda, že nemajú nastaviteľnú bedrovú opierku. Verzia Black Edition je vybavená čierno-červenými koženými sedadlami v prevedení Recaro, tie sme si však mohli pozrieť len na fotkách.

Na záver statickej prezentácie tohto superšportového modelu nás usporiadatelia ubezpečili, že na jar budúceho roku si budeme môcť vyskúšať GT-R naživo na Slovakia Ringu - automobilovom okruhu v Orechovej Potôni. Naše dojmy Vám z okruhových jázd určite priblížime.

Otvoriť stránku predajcu Nissan GT-R (2011)

Súvisiace články:
Nový Nissan GT-R (10/2010)
Nissan GT-R už aj na našich cestách (10/2009)
Spoločnosť Auto-Impex výhradný distribútor Nissanu GT-R (04/2008)

Foto: Bc. Juraj Kvál a Peter Mauer





Tento článok nájdete na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
http://www.aad.sk

Adresa tohoto článku je:
http://www.aad.sk/sections.php?op=viewarticle&artid=753