Nový SsangYong Korando (02/2011)
redaktor: j. čík, 17.02.2011;

Dňa 17. februára sa v priestoroch showroomu SsangYong u bratislavského predajcu Istros konala tlačová konferencia pri príležitosti obnovenia predaja značky a uvedenia nového modelu SsangYong Korando na náš trh.

Nové Korando je prvým modelom po znovuobnovení výroby kórejskej značky SsangYong vďaka novému silnému akcionárovi z Indie, spoločnosťou Mahindra. S predchádzajúcimi generáciami má nové Korando spoločné iba meno (KORANDO = KOREA CAN DO), ide o úplne nové vozidlo v triede crossoverov. Na rozdiel od doterajších modelov SsangYong, ktoré používali rámovú konštrukciu, nové Korando dostalo samonosnú karosériu ako je trendom aj u ostatných značiek v tomto segmente. Moderný a štýlový dizajn vozidla bol navrhnutý v Európe renomovaným návrhárom Giorgettom Giugiarom. Vsadiť na neho sa rozhodne oplatilo, nové Korando už nie je extravagantné vozidlo ako to bolo zvykom u doterajších modelov tejto značky, ale je pripravené osloviť oveľa väčšiu skupinu zákazníkov.

Dĺžka vozidla je 4410 mm, šírka 1830 mm, výška 1710 mm a rázvor 2650 mm. Základný objem batožinového priestoru predstavuje hodnotu 486 litrov. To, že nové Korando nie je určené iba do mesta dokazuje aj vysoká svetlá výška 180 mm, maximálny uhol stúpania 48% (pri AWD) či uhol náklonu 40%.

V ponuke je momentálne s jedným naftovým motorom 2.0 e-XDi s výkonom 129 kW (175 k) so vstrekovaním common rail tretej generácie a elektricky ovládaným turbom s premenlivou geometriou lopatiek E-VGT. Štandardne je vybavený katalickým filtrom pevných častíc CDPF, motor spĺňa emisnú normu Euro 5 a je dokonca konštruovaný tak, aby spĺňal požiadavky budúcich predpisov Euro 6. Disponuje mohutným krútiacim momentom 360 Nm v rozmedzí 2000-3000 ot.min-1. Momentálne sú k dispozícii iba verzie so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, automatická 6-stupňová by mala pribudnúť v druhej polovici tohto roka.

Základná verzia Active je v ponuke iba s pohonom predných kolies, ostatné sú dodávané výlučne s pohonom všetkých kolies AWD. Štandardne ide však 100% krútiaceho momentu na prednú nápravu aby sa zaručila hospodárnosť ako u bežných rodinných automobilov. V prípade horších jazdných podmienok a preklzovaní kolies prednej nápravy sa automaticky pripojí zadná náprava. V náročnejšom teréne je k dispozícii aj uzávierka, ktorá rozdelí hnacie sily medzi prednú a zadnú nápravu, funguje však iba do rýchlosti 36 km/h, po prekročení sa automaticky vypne.

Nové Korando sa ponúka v troch stupňoch výbavy Active, Comfort a Executive. Už v základnej výbave nechýbajú aktívne bezpečnostné systémy ako ABS s EBD a brzdovým asistentom BAS, signalizácia núdzového brzdenia ESS a stabilizačný systém ESP s protipreklzovým systémom ARP. Nechýba ani asistent rozjazdu do kopca HSA. O bezpečnosť posádky sa ďalej starajú predné, bočné a hlavové airbagy pre posádku vpredu i vzadu.

Cena nového Koranda začína na hodnote 23.010 €, za čo dostanete naftovú verziu 2.0 e-XDi vo výbave Active s pohonom predných kolies a manuálnou 6-stupňovou prevodovkou. Za najdrahší model 2.0 e-XDi Executive s pohonom 4x4 a 6-stupňovou automatickou prevodovkou zaplatíte 30.550 €.

Dôkazom, že nové Korando vsadilo na kvalitu je poskytnutá 5-ročná záruka alebo 100.000 km.

Podrobný zoznam štandardnej výbavy, cien a technické údaje nájdete v oficiálnom cenníku

S osobnými dojmami vás oboznámime už čoskoro v našom redakčnom teste, no musím priznať, že na prvý dojem ma nové Korando príjemne prekvapilo.

Fotogaléria






Súvisiaca správa: Ssangyong Motor a Mahindra podpísali konečnú dohodu

Foto: Jaroslav Čík





Tento článok nájdete na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
http://www.aad.sk

Adresa tohoto článku je:
http://www.aad.sk/sections.php?op=viewarticle&artid=776