Cadillac opäť na Slovensku! (10/2011)
redaktor: j.čík, 07.11.2011;

Dňa 28. októbra sme sa zúčastnili tlačovej konferencie pri príležitosti otvorenia nového showroomu firmy TODOS s.r.o., vďaka ktorej sa legendárne americké vozidlá Cadillac a Corvette opäť začali oficiálne predávať aj na Slovensku. Moderný showroom dostal miesto na Panónskej ceste 32 v Bratislave, v blízkosti petržalského nákupného centra Danubia a showroomov značiek Kia, Ford a Nissan.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Na naše potešenie bola tlačovová konferencia, ktorú viedli zástupcovia Cadillac Europe p. Juergen Schauer - riaditeľ predaja a p. Hanspeter Ryser - riaditeľ komunikácie, spojená s uvedením horúcej novinky predstavenej na tohtoročnom ženevskom autosalóne, kombi verzie športovej rodiny CTS-V. Okrem iného nám predstavili aj novinky z blízkej budúcnosti značky Cadillac ako luxusný 4-dverový kabriolet Ciel Concept z nedávno skončeného frankurtského autosalónu, elektromobil ELR Concept či novinky naplánované na rok 2012 - nový kompaktný športový sedan ATS a veľký luxusný sedan XTS.

Po skončení produktovej prezentácie nás čakalo asi to najlepšie. Pred showroomom nás čakala kompletná rodina CTS-V, pripravená na krátke otestovanie. Tá sa na Slovensko dostala vďaka celoeurópskej akcii Cadillac Roadshow 2011. My sme si vyskúšali pekelné zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 4 sekundy na vlastnej koži vo verzii wagon s manuálnou prevodovkou a v 4-dverovom sedane s automatickou prevodovkou. Už samotné papierové údaje o motorizácii s objemom 6.2 V8 s maximálnym výkonom 415 kW (564 koní) prenášaným len čisto na zadnú nápravu, dávali tušiť, že nás čaká nezabudnuteľný zážitok.



So spomínaným výkonom 564 koní je CTS-V sedan najrýchlejší 4-dverový sedan na svete a to isté platí aj pre wagon. Príslušnosť do rodiny CTS-V nám už pri prvom pohľade dávala najavo odlišná chromovaná mriežka chladiča, žlté brzdové strmene, oválne koncovky výfuku na oboch stranách či znak "V" na predných dverách a zadnej kapote. Rovnaké pocity, že sa nejedná o bežné CTS, sme nadobudli aj po usadnutí do obopínajúcich športových sedadiel Recaro s koženým čalúnením a elektrickým ovládaním. Ihneď nás dostal aj športový volant a radiaca páka čalúnené brúsenou kožou.

Po vyšliapnutí dosť tvrdej spojky a naštarovaní nás privítal nádherný dunivý zvuk 8-valca. A konečne prichádza na rad jazda. Pri rozbiehaní zatláčam plynový pedál s veľkým rešpektom a príjemne ma prekvapuje, že hukot motora počuť už v nízkych otáčkach. Po pripojení na širšiu dvojprúdovú cestu po chvíli neváham zošliapnuť pedál na podlahu. Neuveriteľný záťah takmer odspodu vďaka kompresoru Supercharged ma zatlačí do sedadla a vytvára mi úsmev na tvári. V priebehu pár sekúnd predbiehame autá, ktoré sa javia akoby zrazu zastali. Mohutné zrýchľovanie vôbec neustáva ani pri pridaní plynu vo vyšších rýchlostiach. Pripadáme si ako v nejakej videohre a začíname strácať prehľad o reálnej rýchlosti. O chvíľu prechádzame ostrejšou zákrutou nižšou rýchlosťou a skúšam razantnejšie pridať plyn. Okamžite nám ulietava zadok, ale naštastie stabilizačný systém StabiliTrak ihneď všetko skoriguje. Toto auto je proste neskutočné!

Zvonku sa javí ako nenápadné rodinné kombi alebo rodinný sedan, ale to čo skrýva pod kapotou je hotové peklo. Ale nie je to len ohromný výkon, čím vyniká. O bezpečnú dynamickú jazdu sa stará podvozok s najrýchlejšie reagujúcimi tlmičmi na svete - systémom Magnetic Ride Control a samosvorný diferenciál na zadnej náprave.

Škoda, že sme sa testovania nezúčastnili v Nemecku, kde na určitých diaľničných úsekoch platí neobmedzená maximálna rýchlosť. Tá je u CTS-V s manuálnou prevodovkou až neuveriteľných 308 km/h. A nejaké mínusy? Asi len, že nie je naše...


Okrem športového modelu CTS-V je v ponuke aj klasický model CTS vo verziách sedan, wagon a coupé. Na výber sú dva benzínové agregáty 3.0 V6 s výkonom 203 kW (276 koní) a 3.6 V6 s výkonom 229 kW (311 koní). V ponuke je iba s automatickou 6-stupňovou prevodovkou a pohonom zadných alebo všetkých kolies AWD. Cena 4-dverového sedanu začína na hodnote 49.966 EUR, verzia wagon je od 52.504 EUR a verzia coupe od 59.329 EUR.

V ponuke značky Cadillac sa nachádza aj crossover s označením SRX, ktorý sa ponúka s jedným benzínovým motorom 3.0 V6 s výkonom 197 kW (268 koní). Je vybavený pohonom všetkých kolies AWD a na výber sú výbavy Elegance a Sport Luxury. Cena modelu začína na hodnote 51.879 EUR.

Paletu modelov uzatvára robustné SUV Escalade s benzínovým motorom 6.2 V8 s výkonom 301 kW (409 koní) a automatickou prevodovkou, ktorého cena začína na hodnote 78.985 EUR. Pre vyznávačov eco jazdy je k dispozícii aj verzia Hybrid s kombináciou benzínového agregátu 6.0 V8 248 kW (337 koní) a elektromotora v cene od 89.149 EUR.

Okrem vozidiel značky Cadillac sú oficiálne v ponuke aj exkluzívne značky športových vozidiel Corvette, Wiesmann a Spyker dodávané cez spoločnosť A. Charouz spol. s r.o. z Českej republiky.

Majiteľ firmy TODOS s.r.o., pán Peter Vojtko nie je nováčikom v automobilovej branži, je to skúsený businessman, ktorý vie, že okrem predaja nových vozidiel je potrebné pre zákazníkov zabezpečiť celý rad ďalších služieb: od kvalitného servisu začínajúc, cez predaj náhradných dielov, poistenie, leasing,  prihlásenie vozidel až po požičovňu. So svojím tímom je pripravený splniť všetky želania zákazníkov, ktoré súvisia s ich štvrokolesovými miláčikmi. 

Text: Jaroslav Čík
Foto: Jaroslav Čík





Tento článok nájdete na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
http://www.aad.sk

Adresa tohoto článku je:
http://www.aad.sk/sections.php?op=viewarticle&artid=879