Renault Mégane Collection 2012 (04/2012)
redaktor: j.cvopa, 04.04.2012;

Dňa 3.4.2012 sme prijali pozvanie na tlačovú konferenciu spoločnosti Renault Slovensko, s.r.o.. Témou bolo predstavenie vynovených modelov Mégane. Ešte pred tým usporiadala pre novinárov Jana Rajcová – PR manažérka a hovorkyňa Renaultu - obrodu na tému smiechu.

zväčšiť obrázok Smiech
Novinárskej smiechovej obrody sa ujal „smiechológ“ Petr Fridrich, ktorému je tvorba dobrej nálady a kreatívneho prostredia koníčkom. Smiech používa pre rozvoj radosti, pozitívnej „energie“ a tvorivosti, čo vedie k úsmevu a smiechu. Smiech používa aj ako terapiu proti depresiám, či vyhoreniu. Používa mimické a smiechové cvičenia. Napríklad pozerať sa na seba do zrkadla, robiť na seba smiešne grimasy, smiať sa pre seba v sede, skrátka zapojiť mimiku, bránicu a hlasivky. Dá sa smiať vo dvojici aj skupine a súperiť v smiechu, skúšať chrochtavý, či diabolský smiech, plieskať sa pri smiechu po stehnách, či tlapkať po ramene, alebo rolovať sa po zemi. Hodnotí sa najmä autenticita. Ide o umelý smiech, založený na predpoklade, že telo nerozlišuje medzi umelým a prirodzeným smiechom a spúšťa svoje biochemické reakcie aj tak.

Na úvod sme na papierovú tácku písali otázku prečo a na ďalšiu ľubovoľnú odpoveď pretože. Odpovede potom kolovali a každý dostal k svojej otázke absurdné odpovede. Následne si všetci uvoľňovali mimiku uvoľnením tvárových svalov a natriasaním hlavy, skúšali rôzne intenzity umelého smiechu zodpovedajúce akoby radeniu rýchlostných stupňov na automobile, držali priečne v zuboch slamku pre dosiahnutia maximálnej smiechovej mimiky, nasadili si červený nos, skúšali smiech pri natankovaní benzínu do dízlového auta, zabudnutí dokladov, poliatí sa nápojom pri šoférovaní a neobišiel nás ani tzv. „prkenný“ smiech. To je smiech v stuhnutom „figúrkovom“ stoji s mierne otvorenými ústami a vyludzovaním periodického zvuku typu: h-h-h-h-h-h-h-h... Sme sa pobavili. Tiež platí zásada, že smiechológovia sa pri zoznamovaní nepredstavujú, ale podajú si ruky a navzájom sa hlasito zasmejú. To na okraj. Použitie na vlastné riziko. Každopádne za takto neobvyklý nápad patrí PR manažérke Jane Rajcovej z Renaultu uznanie a pochvala.

zväčšiť obrázok Renault Mégane
Po umelosmiechovom úvode sme sa dostali k bodu tlačovej konferencie, teda k faceliftovanému Méganu. Méganu aktuálnej 3. generácie sa na Slovensku predalo 3419 kusov, Mégane R.S. vlastní na Slovensku 19 majiteľov.

Exteriér
Tento rok došlo na facelift/obnovu, aj keď len v detailoch. Napr. exteriér: pribudli LED svietidlá, je tu trošku agresívnejšia maska, veľká lakovaná časť v rámci nárazníka a lakované bočné lišty. Verzia kombi dostala chrómovanú okennú lištu. Pre verzie Dynamique, GT a R.S. sú k dispozícii nové športovejšie série ľahkých diskov kolies. Farebnú paletu dopĺňajú dve nové farby: modrá Majorelle Blue a perleťová biela, ktorá bola pôvodne dostupná len pre verzie Coupé-Cabriolet a GP Monaco.

Interiér
ostáva až na detaily (lišty, chrómové detaily) v pôvodnom stave. Dá sa objednať šesť nových typov látkových čalúnení a dve dvojfarebné kombinácie koža+alcantara. Zaujímavé sú nové výbavové prvky:

- Visio systém – systém s kamerou s nočným videním, ktorý automaticky prepne diaľkové a stretávacie svetlá a vykoná výstrahu opustenia jazdného pruhu,
- Hill holder – samočinné dočasné aktivovanie bŕzd pri rozjazde do kopca,
- smerovkový trojblik – automatické 3-násobné zablikanie smerovky po krátkom impulze od vodiča,
- parkovací asistent s kamerou,
- senzor kvality vzduchu pre dvojzónovú automatickú klimatizáciu,
- R-Plug&Radio+ s hands-free Bluetooth, USB rozhraním priamo na paneli rádia,
- BOSE Energy Efficient audio systém – energeticky úsporný systém s 9 reproduktormi vrátane subwoofera,
- audiosystém Arkamys ostáva v ponuke.

Motory
Základná benzínová jednotka 1.6 16V s výkonmi 74 a 81kW ostávajú. Z ponuky vypadla preplňovaná 1.4 TCE a 1.9 dCi. Pribudol štvorvalec 1.2 TCE 85kW. Tento motor je podobne ako 1.6 dCi zástupcom radu Energy. Jedná sa o štvorcový (vŕtanie = zdvihu) zážihový motor vyvinutý v spolupráci s divíziou Renault Sport. Má ľahké turbodúchadlo, hliníkový blok, znížené vnútorné trenie (grafitový poťah plášťov piestov, vačkové hriadele s diamantovým povlakom - carbon light diamond), rekuperáciu (odľahčenie alternátora pri bežnom napájaní spotrebičov a jeho zaťažovanie pri brzdení vozidla), štart-stop systém (motor by mal vydržať 410.000 štartovacích cyklov), olejové čerpadlo s premenlivým prietokom oleja, rozvodovú reťaz s hydraulickým napínaním a teflonovým povlakom a variabilné časovanie ventilov. Výsledkom je kombinovaná spotreba 5,3 l/100 km a 190 Nm/2000 min-1 a importér tvrdí, že aj nízke prevádzkové náklady.

Ďalší, ale v podstate už známy motor z radu Energy je vznetový 1.6 dCi, ktorý sme mali možnosť testovať v novom Grand Scénicu, kde je aj konštrukcia podrobne rozpísaná. Táto jednotka nahrádza 1.9 dCi, v kombinovanom cykle spotrebuje 4 l/100 km a na zotrvačník dá 96kW a 320Nm.

GT a GT Line
Ide o verziu, ktorú si možno vytvoriť príplatkom 1490 eur k druhej najsilnejšej výbave Dynamique. Zahŕňa odlišný dizajn čelnej časti auta, športový podvozok, zadný difúzor pod nárazníkom, sedadlá typu RS, hliníkové pedále; kľučky dverí a spätné zrkadlá v oceľovo šedej farbe; spodnú časť predného a zadného nárazníka vo farbe karosérie.

R.S.
Zmien sa dočkal aj aktuálny kráľ rebríčku časov Nürburgringu vo svojej kategórii – kupé Mégane R.S. V prvom rade nastalo zvýšenie výkonu z 250k na 265k a krútiaceho momentu z 340Nm na 360Nm. Ostatné zmeny sú opäť len decentné – LED diódy, lištičky, sedadlá a podobne. Podstata ostáva. Hlavné prvky:

- záves prednej nápravy so samostatnými zvislými čapmi nábojov kolies,
- samosvorný mechanický diferenciál GKN Driveline (žiadna podpora zo strany bŕzd) s pomerom medzi krútiacim momentom kolesa s najlepším a s najslabším záberom 2,3:1,
- dynamický manažment s módmi – ON (250k, 340Nm, ESP plne účinné), Sport (265k, 360Nm, ESP dovoľuje menší šmyk), OFF (265k, 360Nm, ESP úplne vypnuté),
- R.S. monitor – zobrazuje plniaci tlak motora, teplotu oleja, aktuálny výkon a krútiaci moment, priečne a pozdĺžne zrýchlenie, stopky (s pamäťou), čas šprintu na 400m a zrýchlenia z 0-100 km/h,
- úprava nastavenia plynového pedálu - “lineárne”, “'normálne”, “sneh”, “šport” a extrémne”.

Fluence
Tento sedan odvodený od Méganu dostal nové výbavové stupne Techno Feel a Sportway. Benzínová 1.2 TCE ani vznetová 1.6 dCi sa mu neušli.


Fotogaléria

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


Text a foto: Ing. Juraj Cvopa





Tento článok nájdete na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
http://www.aad.sk

Adresa tohoto článku je:
http://www.aad.sk/sections.php?op=viewarticle&artid=949