Dacia Lodgy - vstup do segmentu mpv (05/2012)
redaktor: j.cvopa, 15.05.2012;

Dňa 10.5.2012, sme prijali pozvanie na tlačovú konferenciu spoločnosti Renault Slovensko, s.r.o.. Témou bolo uvedenie nového modelu značky Dacia na slovenský trh. Predaj začne do jedného mesiaca.

Konferenciu uviedla tradične PR manažérka, hovorkyňa Renault Slovensko a organizátorka akcie Jana Rajcová, ktorá odovzdala slovo generálnemu riaditeľovi Richardovi Evansonovi. Ten načrtol genézu začiatkov značky Dacia v Českej republike, v ktorej vtedy pôsobil, ako aj pôsobivé čísla k Dacii, ktorá neustále rastie a za rok 2011 navýšila produkciu o vyše 20%.

Od Logana k Lodgy

zväčšiť obrázok Nasleduje rekapitulácia modernej histórie Dacie v skratke. V roku 2004 došlo k uvedeniu nového modelu Logan, ktorý predstavoval samostatný vývoj značky Dacia pod vedením Renaultu. Primárne bol určený pre trhy ako Bulharsko, Rumunsko, Balkán, Afrika..., ale neskôr padlo rozhodnutie o spustení predaja na všetkých trhoch. Za tým stál fakt, že o lacné približovadlá sa v Európe zaujímali Španieli aj Nemci. No a samozrejme v roku 2008 dorazila hospodárska kríza, čo len podporilo nastavený smer. V súvislosti s tým sa značka začala postupne preorientovávať z „low-cost“ na „smart-buy“.

Sedan však v Európe nebol až takým lákadlom, akým by bol hatchback, či kombi, a tak sa v roku 2007 verejnosti predstavilo obrovské kombi Logan MCV a o rok na to aj nový hatchback Sandero. Oba modeli používali množstvo prvkov exteriéru, interiéru a techniky z Loganu a zaznamenali veľmi slušný predajný úspech. Test Sandera tu. S postupným rozmachom značky súvisel aj rozvoj obchodnej a servisnej siete až k dnešnému stavu, kedy 23 z 29 predajných miest na Slovensku distribuuje aj Dacie. Pritom výhľadovo bude značka Dacia od Renaultu úplne oddelená a dostane samostatnú predajno-servisnú sieť.

No a vyšok je história - rok 2009 priniesol na Slovensko dodávku Logan van a pick-up ako zástupcov kategórie N1, rok na to začalo brázdiť naše necesty revolučné "smart-buy" SUV Duster (test) a pokračovaním tohto rentabilného ťaženia Renaultu - pardon, Dacie - je dnešný rodinný van s názvom Lodgy. Uvedený bol 10.5.2012 na tlačovej konferencii, tak sa pozrime na postrehy z akcie.

Dacia Lodgy

Tento van dostal špecifickú prednú masku, s ktorou prezentuje príslušnosť k značke. Na dĺžku zaberá 4,5 metra, čo je na úrovni predposlednej generácie Zafiry (typ. rada B), široká je 1,75 a vysoká 1,68 metra, čo je zhruba hodnota VW Touran-u. Piate dvere sa na rozdiel od Loganu MCV vyklápajú nahor, čo je užitočné napr. v daždi. Nasledujú spomínané postrehy k Lodgy, ktoré zazneli prezentoval Martin Horeličan, zodpovedný za marketing slovenského importéra:

- nová palubná doska z čierneho plastu s chrómovanými prvkami,
- druhá rada sedadiel pojme tri detské sedačky, má 3x úchyty ISOFIX,
- pri sedemmiestnej verzii ostáva objem batožinového priestoru 207 litrov pri naložení do výšky operadiel,
- päťmiestna verzia disponuje batožinovým objemom 827 litrov pri naložení do výšky operadiel,
- dvojmiestna verzia (odstránená druhá rada sedadiel) uskladní 2617 litrov pri naplnení po strop,
- sedemmiestna verzia so sklopenými operadlami v druhej a tretej rade pojme 1861 litrov,
- lavica v druhom rade váži 18 kg, t.j. ako 1 sedadlo v Grand Scénicu,
- novinkou je vstavané multimediálne zariadenie so 7“ dotykovou obrazovkou, ktoré v sebe zahŕňa navigáciu (menu v angličtine), prehrávanie hudby z rádia alebo externého zariadenia (cez USB alebo Bluetooth) s možnosťou listovať v adresároch zariadení na obrazovke a ovládaním cez displej, hands-free telefonovanie cez Bluetooth s možnosťou listovať v kontaktoch telefónu a zadávania tel. čísla na obrazovke, prehrávanie mp3 súborov, vstup USB priamo na čelnom paneli,
- autorádio, telefón aj externé zariadenia sa dajú ovládať pod volantom,
- pribudla tiež možnosť objednania tempomatu s obmedzovačom rýchlosti, ktorý sa aktivuje na stredovej konzole a ovláda cez volant,
- elektrické ovládanie okien sa presunulo z konzoly na dvere,
- dodávať sa budú aj parkovacie senzory,
- vetranie má vývody prúdiaceho vzduchu k nohám predných aj zadných cestujúcich,
- výkon klimatizácie je prispôsobený väčšiemu objemu interiéru,
- odkladacie priestory sa dajú nájsť na 12 miestach a spolu disahujú objem 30 litrov,
- motory budú 4: atmosférický zážihový 1.6 MPI (60 kW), preplňovaný zážihový 1.2 TCe (85 kW) – bude v ponuke až od júla a jeden turbodízel 1.5 dCi v dvoch výkonových stupňoch 66 kW a 81 kW, kde silnejší z nich dostane 6-stupňovú manuálnu prevodovku,
- sľubovaný je robustný skelet (uvidíme, čo povie bariérový test),
- samozrejmosťou je ABS, ASR, 4x airbag (čelné a predné bočné), brzdový asistent a za príplatok aj ESP,
- kotúčové brzdy vpredu dostali priemer 280 mm,
- rezervné koleso bude za príplatok 50,- EUR,
- na výber budú 4 metalické farby.

Toľko k postrehom. Lodgy sa začne predávať v štyroch výbavových variantách Access, Ambiance, Arctica a Exception. Ceny sme sa nedozvedeli, ale dostali sme uistenie, že najnižšia výbava Access by mala začínať na cene okolo 9000,- EUR (cieľ je 8990,- EUR a je predmetom jednania s centrálou). Cenník by mal byť k dispozícii do konca mesiaca. Čo sa týka servisu, Lodgy bude bežať v režime low-cost, ktorý využíva diely a náplne Motrio. (Olej Motrio pripravuje spoločnosť Shell.) Servisný interval je stanovený na 1 rok alebo 20.000 km a každý má vopred určenú cenu. Hodinová sadzba by mala byť o 20% nižšia v porovnaní s Renaultom. A najzásadnejšia vec, ktorá sa dotkla celého modelového portfólia značky Dacia je prechod na pozinkované plechy karosérie, čo umožňuje 6 ročnú záruku na prehrdzavenie. Záruka na ostatné komponenty dosahuje štandard 3 roky alebo 100.000 km, podľa toho, čo nastane skôr.

Fotogaléria

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


Zdroj: Tlačová konferencia Renault Slovensko, s.r.o. zo dňa 10.5.2012
Text a foto: Ing. Juraj Cvopa



Tento článok nájdete na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
http://www.aad.sk

Adresa tohoto článku je:
http://www.aad.sk/sections.php?op=viewarticle&artid=962