Juke-R Street Driving Show 2012
redaktor: p.mauer, 07.06.2012;

Bratislavský event nazvaný Juke-R Street Driving Show 2012 sa uskutočnil 6. júna v areáli bratislavského výstaviska Incheba. Princípom bolo predviesť motoristickým novinárom, odbornej a laickej verejnosti na špeciálnej dráhe, ktorá bola pre túto príležitosť vybudovaná na volnej ploche areálu Incheby, naživo limitovanú sériu automobilu Nissan Juke-R s 3.8 litrovým motorom o výkone 545 k a s maximálnou rýchlosťou 258 km/h. Zajazdiť si na super-športovom crossovery Juke-R sme si nemohli nechať ujsť, a preto sme pozvanie prijali.
______________________________________________________________________________________________

O 12:30 hod sa celé podujatie začalo registráciou jazdcov - motoristických novinárov. Pri registrácii sme obdržali štartovacie číslo 10. Mohli sme si vybrať jazdu na mieste spolujazdca alebo šoférovať za asistencie prísediaceho profesionálneho pilota. Obidve možnosti sľubovali nezabudnuteľný zážitok. Jazdiť na mieste spolujazdca so známym pilotom Michaelom Mallockom vyžaduje silný žalúdok. Trasa nebola príliš dlhá, ale zato samá šikana a Michael ju prešiel s profesionálnou zručnosťou za necelú minútu.

Náš redaktor Juraj Kvál, si vybral možnosť šoférovať model Juke-R, ktorý má homologizáciu pre bežnú cestnú premávku a pohonnú sústavu z modelu GT-R vyvinutú firmou RML v spolupráci s technickým centrom Nissan Technical Centre for Europe (NTC-E). Jazdu kolegov novinárov s nižším poradovým číslom sme sledovali pri kávičke na obrazovkách v hlavnom stane. Záznamy z jednotlivých jázd snímali kamery rozostavené pri dráhe, ale aj v kokpite vozidla, a tak bolo zaujímavé sledovať prácu rúk pilota amatéra, pokyny profesionála, ale aj samotnú techniku jazdy na monitoroch alebo na veľkoplošnej obrazovke vedľa hlavného stanu.

Keď prišiel rad na nášho redaktora, zišli sme do improvizovaného boxu, aby vyfasoval rukavice, textilnú kuklu a ochrannú prilbu. Takto vystrojeného ho hosteska priviedla najprv k červenému sériovému Juke (1.6 DIG-T 190 k), s ktorým absolvoval jedno "zahrievacie" kolo, aby sa oboznámil s traťou. Jeho navigátorom bol Juraj Ulrich, profesionálny rally jazdec na Nissane Navara. Na trati bolo vždy len jedno vozidlo, striedalo sa tam sériové Juke s limitovaným R-kovým, a tak prestup do vytúženého matno-čierneho Juke-R bol rýchly. Obvyklá póza pred objektívmi fotoaparátov a kameramanov a trochu zložité nastupovanie do kokpitu cez výstuhy. Ešte pozdravenie sa s prísediacim profesionálom, krátka inštruktáž počas zapínania štvorbodových popruhov a presun na štartovaciu čiaru. Hosteska odmávala šachovnicovou zástavkou pokyn na jazdu. Chvíľka zaváhania a potom sa už z pneumatík zadymilo. Prvú pravotočivú šikanu prechádza ešte opatrne, ale v druhej tomu už naložil. Žiaľ, zo stanovišťa nebolo vidieť na celú dráhu, ale zvuk motora dával tušiť, že je stále na dráhe. V tom sa spoza stromov vyrútilo Juke-R najprv do prvej a hneď do druhej šikany, aby v zápätí prešlo cieľovou rovinkou. Po tejto jazde som si nemohol odpustiť otázku.

Aká bola jazda s Juke-R?
„Musím sa priznať, že už len vidieť toto auto zblízka a môcť nahliadnuť do jeho interiéru bol pre mňa zážitok. A ja som mal to šťastie, že Juke-R som mohol nielen vidieť, ale aj šoférovať.
Juke-R vznikol skrížením crossoveru Juke so superšportovým coupé GT-R a je to na ňom nielen vidieť, ale pri jazde aj cítiť. K tomuto superdrahému, superšportu som pristupoval s veľkým rešpektom. A možno aj preto som si na krátkom zákrutovom okruhu viac dovolil v prvej jazde so sériovým 190 koňovým Juke. V sériovom Juke je vyšší posed a tým pádom aj lepší výhľad na trať ako v R-kovom so škrupinovým sedadlom. A nebol som jediný. Jazdu v Juke-R by som si viac užil na klasickom a prehľadnejšom okruhu, kde by naplno vynikli všetky jeho prednosti.
Každopádne klobúk dole pred konštruktérmi a vôbec značkou Nissan, že takéto jedinečné a inovatívne vozidlo vzniklo a v obmedzenej sérii sa dá dokonca aj objednať,“
povedal Juraj Kvál.

Aký čas si náš redaktor vyjazdil, nie je podstatné, dôležité bolo, že si mohol vyskúšať automobil, z ktorého sú momentálne vyrobené len dva kusy, jeden s ľavostranným a jeden s pravostranným riadením. Mali sme šťastie, pretože po tejto jazde usporiadateľ vyhlásil prestávku. Odpočinúť si potreboval Mike Collins, ale aj prehriaty Juke-R.

Keď sme z tohto podujatia pre pracovné povinnosti odchádzali, ešte sme stretali novinárov z vyššími štartovacími číslami, takže na výsledky a konečné umiestnenie nášho kolegu v novinárskej súťaži si budeme musieť počkať. Podujatie, ktoré sa pre nás skončilo, pre verejnosť ešte len začínalo. Usporiadateľovi počasie vyšlo na jedničku. Veríme, že rovnako dobre dopadli aj ďalšie jazdy na tomto silnom stroji, a že sa bratislavská Juke-R Street Driving Show 2012 niesla v dobrom motoristickom duchu až do večerných hodín.

Boli sme spokojní, slovenskému importérovi značky Nissan za mimoriadny zážitok ďakujeme.

Video z jazdy

Fotogaléria

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Ďalšie články súvisiace s modelom Juke-R:
Crossover Juke-R v limitovanej sérii
Nissan Juke-R odhalený
Nový Nissan Juke-R vnáša novú energiu na trh s crossovermi
______________________________________________________________________________________________

Dňa: 07.06.2012
Redaktor: Peter Mauer
Foto: Peter Mauer




Tento článok nájdete na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
http://www.aad.sk

Adresa tohoto článku je:
http://www.aad.sk/sections.php?op=viewarticle&artid=975