Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
bezpečnosť: S Weltautom na Slovakia Ringu (11/2012)  Vytlačiť stránku
redaktor: k.zechmeister, 21.11.2011;

Aj tento rok sme dostali pozvánku na testovacie jazdy ojazdených vozidiel z portfólia spoločnosti Weltauto. Na vozidlách sme si okrem správania sa v kritických situáciách za podpory bezpečnostných systémov všímali aj ich celkovú prípravu na ďalší predaj, mieru opotrebenia a zostatkovú hodnotu.
______________________________________________________________________________________________

logo Weltauto Weltauto je registrovaná značka spoločnosti Porsche Austria. Zaoberá sa predajom ojazdených vozidiel prevažne značiek VW, Audi, Škoda a Porsche. Na Slovensku má 13 zmluvných partnerov.
______________________________________________________________________________________________

Areál Slovakia Ringu vzdialený z Bratislavy do 45 minút jazdy autom je nám už dobre známy. Jeden z najdlhších okruhov v Európe nás privítal zamračeným a veterným počasím, ale nám to nevadilo. Na parkovisku sme už videli vozidlá, kvôli ktorým sme prišli. Tentoraz mali na prednej maske rovnaký znak – VW. Rôznejšie už ani nemohli byť. Od najmenšieho 5-dverového modelu up! 1.0 MPI BlueMotion Technology high up!, cez SUV model Tiguan 2.0 TDI 4Motion Sport&Style až po „minibus“ Caravelle 2.0 TDI Comfortline. Naozaj pestrá a hlavne rôznorodá skupina.

Čakali nás tieto testy:

  • Ako prvá prišla na rad priečna odtrhová plošina. Nájazdová rýchlosť bola na začiatku 40 km/h, neskôr sme zrýchlili na 60 km/h. V momente, keď predné kolesá plošinu opustili, tá sa aj s vozidlom posunula do strany a zadnú časť vozidla (zadné kolesá) poslala do šmyku. Smer pohybu plošiny (doľava alebo doprava) je náhodný a rýchlosť pohybu regulovaná. Aby bol šmyk simulovaný dokonale, povrch je hladký a polievaný vodou. Vodné steny tvoria ďalšie prekážky. Testy sme najprv absolvovali pri nastavení na základnú obtiažnosť bez vodnej steny. Neskôr aj so stenou.
  • Druhým testom bolo núdzové brzdenie na šmyklavom povrchu v priamom smere z rýchlosti od 50 do 80 km/h. Brzdilo sa do úplného zastavenia, dôraz sa kládol na funkciu systému ABS.
  • Z rovnakej rýchlosti na šmyklavom povrchu sme brzdili aj v treťom teste, ale tentoraz sme sa museli vyhnúť pomyselnej prekážke a točiť volantom, aby sme zistili, či zostane vozidlo ovládateľné.
  • V ďalšom teste sme brzdili na rôznom povrchu, kedy ľavá časť vozidla bola na asfalte a pravá na šmyklavom povrchu. Zisťovalo sa, či vozidlo nebude mať tendenciu pri brzdení vybočiť do strany.
  • Zaujímavý bol piaty test. Po nájazde do obrovskej kaluže sme sa snažili vyvolať aquaplaning. Tento nebezpečný jav vzniká, keď nie je dostatočne odvádzaná voda medzi pneumatikami a vozovkou. Vytvorený vodný film spôsobí, že sa vozidlo začne po vode kĺzať, vodič stratí nad ním kontrolu a môže to skončiť veľmi nepríjemne. V bezpečí areálu bola nájazdová rýchlosť 80 km/h.
  • Následne sme sa presunuli na kopec. A z neho na šmyklavom povrchu do ľavotočivej zákruty sme brzdili a snažili sa vyhnúť vodným stenám pri rýchlosti od 40 do 60 km/h.
  • Posledným dynamickým testom sme zisťovali hranicu nedotáčavosti vozidiel. Jazdili sme v oboch smeroch na šmyklavej kruhovej dráhe.
  • Potom sme už len vykonali statickú obhliadku vozidiel so zameraním na výbavu, známky opotrebenia a pripravenosť k predaju.

  • Podrobnosti o testovaných vozidlách a ako dopadli pri jednotilivých skúškach si môžete prečítať tu:
    VW up! 1.0 MPI BlueMotion Technology high up!
    VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion Sport&Style
    VW Caravelle 2.0 TDI Comfortline

    Text: Karol Zechmeister
    Foto: Pavel Hron, Karol Zechmeister

    Podobné články:
    Testovali sme jazdené automobily z portfólia Weltauto (09/2011)
    V Pachfurthe sme testovali jazdené vozidlá z portfólia Weltauto (06/2010)
      

    [ Späť na bezpečnosť | Zoznam sekcií ]