Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily nákladné: Nové nákladné Volvo FMX  Vytlačiť stránku
redaktor: p.mauer, 15.04.2013;


zväčšiť obrázok S novým vozidlom Volvo FMX sa jazdí ľahšie a mnohé inovácie zároveň zvyšujú jeho efektívnosť a výkon v teréne. Vodič môže bez vynaloženia väčšej námahy ovládať ťažko naložené nákladné vozidlo vďaka novej technológii: Volvo Dynamic Steering.
„Patentovaný systém Volvo Dynamic Steering prináša výhody všetkým vodičom, ale jeho prednosti sa najviac prejavia počas jazdy pri nízkych rýchlostiach. Jednoduché ovládanie výrazne uľahčuje prácu vodiča stavebného nákladného vozidla," tvrdí Claes Nilsson, prezident spoločnosti Volvo Trucks.
Elektronicky ovládaný elektrický motor namontovaný k prevodu riadenia je hlavná technologická inovácia. Elektrický motor, ktorý pracuje spolu s hydraulickým servoriadením nákladného vozidla, je regulovaný niekoľko tisíckrát za sekundu prostredníctvom elektronickej ovládacej jednotky. Pozrite si video o systéme Volvo Dynamic Steering na www.youtube.com/user/VolvoTrucks.

„Pri nízkych rýchlostiach nahradí elektrický motor prácu svalov vodiča. Vodič si môže namiesto toho odpočinúť a šoférovať bez vynaloženia akéhokoľvek úsilia alebo námahy,‟ vysvetľuje Gustav Neander, projektový manažér pre Volvo Dynamic Steering. Vďaka tomu je systém dynamického riadenia odpoveďou na najčastejšie pracovné úrazy vodičov nákladných vozidiel. Ďalšou výhodou systému Volvo Dynamic Steering je automatické centrovanie aj počas cúvania.

Nové vzduchové odpruženie zadnej nápravy

Servis center Volvo

Väčšina funkcií nového podvozku a hnacej línie v novom vozidle Volvo FMX zvyšuje produktivitu nákladného vozidla.
„Ide o prioritnú oblasť pre našich zákazníkov zo stavebného odvetvia. Nový systém vzduchového odpruženia zadnej nápravy je šitý na mieru stavebným prácam bez akýchkoľvek ústupkov voči ostatným odvetviam,‟ vysvetľuje Peter Frleta, odborník na podvozky v spoločnosti Volvo Trucks. Dodáva: „Vzduchové odpruženie zadnej nápravy ponúka značné pohodlie a obratnosť bez ohľadu na to, či je vozidlo naložené alebo prázdne.‟

Systém odpruženia umožňuje automatické ovládanie svetlej výšky, ktorá pri 300 milimetroch zaručuje, že sa dostanete tam, kam potrebujete. Vzduchové odpruženie je dostupné pre konfigurácie náprav 4x2, 6x4 a 8x4. Priečny stabilizátor umiestnený v podvozku dodáva vozidlu výbornú stabilitu. Za poslednou nápravou nákladného vozidla pritom nie sú žiadne nechránené komponenty odpruženia. Ak chcete dosiahnuť menší polomer otáčania a znížiť opotrebovanie pneumatík, môžete si vybrať konfiguráciu 8x4 Tridem s hydraulicky riadenou vlečenou nápravou. Vlečenú nápravu môžete tiež zdvihnúť, ak chcete dosiahnuť vyšší záber hnacej nápravy v náročných prevádzkových podmienkach

Prevodovka I-Shift s vylepšeným pohonom na všetky kolesá

Prevodovka I-Shift je vysoko účinná už počas riadenia pri nízkych rýchlostiach a dá sa kombinovať aj s poháňanou prednou nápravou. Ďalšou novou charakteristikou prevodovky I-Shift je dlhší interval výmeny oleja (450 000 km). Systém poháňania predných kolies sa dá ďalej vylepšovať na dosiahnutie vyššieho výkonu v teréne a odolnosti. Poháňaná predná náprava bola presunutá o 100 mm dopredu na rovnakú pozíciu ako nepoháňaná predná náprava. Okrem toho bola riadiaca tyč presunutá vyššie na viac chránené miesto. Kratší predný previs znamená väčší nájazdový uhol. Poháňaná predná náprava je dostupná pre nasledujúce konfigurácie náprav: ťahač alebo podvozok určený na dostavbu 4x4, 6x6 a podvozok určený na dostavbu 8x6.

Dostupné pre 11- a 13-litrové motory.

Nové vozidlo Volvo FMX je k dispozícii vo variantoch 11- a 13-litrových motorov, ktoré spĺňajú normy Euro 6. Motor D13 má výkon od 380 do 540 koní, zatiaľ čo výkon motoru D11 sa pohybuje medzi 330 až 450 koní. Pre trhy mimo Európy budú dostupné motory prispôsobené tak, aby spĺňali normy Euro 3, Euro 4 a Euro 5. Aby motor spĺňal požiadavky normy Euro 6, bol vybavený systémom nechladenej recirkulácie výfukových plynov EGR. Tento systém optimalizuje teplotu výfukových plynov a úrovne NOX tak, aby bolo možné efektívne dočisťovať výfukové plyny. Filter pevných častíc sa v normálnych jazdných podmienkach automaticky regeneruje a patentovaný postup údržby spoločnosti Volvo Trucks v oblasti filtrov šetrí čas zákazníka a znižuje jeho náklady.

Zameranie na vodiča

Servis center Volvo

Nové vozidlo Volvo FMX bolo vyvíjané so zameraním na každodenné pracovné podmienky vodiča stavebného nákladného vozidla. Interiér kabíny bol úplne redizajnovaný a teraz obsahuje množstvo inovácií, ktoré uľahčujú a zefektívňujú prácu vodiča.
„Náš revolučný systém Volvo Dynamic Steering je úžasným zlepšením, najmä pre vodiča stavebného vozidla. Dokonca aj pri nízkych rýchlostiach môžete ťažko naložené nákladné vozidlo ovládať len jedným prstom,‟ uvádza Claes Nilsson. Medzi ďalšie novinky patrí systém vzduchového odpruženia zadnej nápravy, ktorý poskytuje väčšie pohodlie a vysokú priechodnosť vďaka vynikajúcej svetlej výške. Spoločnosť Volvo Trucks tiež ponúka zákazníkom balík školení navrhnutý špeciálne pre vodičov stavebných vozidiel.

Zvýšená produktivita

„Väčšina nových funkcií je navrhnutá s cieľom zvýšiť produktivitu a spoľahlivosť nákladného vozidla, čo je významný faktor pre zákazníkov v tomto odvetví. Napríklad nový systém vzduchového odpruženia zadnej nápravy vytvára vynikajúce jazdné vlastnosti a je šitý na mieru stavebným prácam bez kompromisov či spojení s inými odvetviami,‟ vysvetľuje Claes Nilsson. Kabína nového vozidla Volvo FMX je vyrobená z vysoko pevnej ocele. Všetky komponenty v prednej konštrukcii boli prepracované - a veľa z nich sa presunulo s cieľom dodať novému Volvo FMX viac odolnosti v náročnom prostredí stavebných prác.

Najlepšie stavebné nákladné vozidlo

„Vďaka našej bohatej ponuke výrobkov a služieb šitých na mieru je nové vozidlo Volvo FMX bezpochyby najlepším stavebným nákladným vozidlom na trhu,‟ tvrdí Claes Nilsson.

Nová kabína Volvo FMX

Robusný odolný a vystužený exteriér s pohodlnejším pracovným prostredím a ergonomicky vylepšeným interiérom. Kabína nového stavebného nákladného vozidla Volvo FMX dodáva nový rozmer efektívnym a bezpečným stavebným prácam. Dizajnéri a inžinieri spoločnosti Volvo Trucks doslova posilnili pôvodný robustný a suverénny imidž modelu. Kabína nového Volvo FMX je vyrobená z vysoko elastickej ocele, ktorá bola testovaná podľa najprísnejších bezpečnostných noriem s cieľom zaistiť čo najbezpečnejšie pracovné prostredie. Všetky komponenty prednej časti boli prepracované tak, aby sa dosiahla väčšia odolnosť a trvanlivosť.
„Charakter nového vozidla FMX je založený na poctivom, robustnom výzore. To, čo vidíte, je presne to, čo dostanete. Plne vybavený nástroj, ktorý je stopercentne pripravený na tvrdú prácu. Toto stavebné nákladné vozidlo je ako ozajstný akčný hrdina - vyzerá ešte lepšie po každom náročnom pracovnom výkone,‟ uvádza riaditeľ pre dizajn Rikard Orell.

Prvotriedna viditeľnosť

Nízka poloha kabíny voči podvozku zaručuje pohodlný vstup a výstup, ako aj prvotriednu viditeľnosť okolo vozidla. To znižuje riziko poškodenia vozidla a zvyšuje bezpečnosť ľudí pracujúcich v tesnej blízkosti nákladného vozidla. Rovnako ako v modeloch Volvo FH a FM bol klasický kovový znak Volvo presunutý hore pod čelné sklo. Na stavebnom nákladnom vozidle je kovový znak ešte väčší a diagonálna tyč je hrubšia a farebne ladí s čiernym pozadím. Praktická rukoväť je zabudovaná do dizajnu mriežky.

Odolnejšie detaily

Servis center Volvo

Zopár príkladov, ktoré ešte viac zvýrazňujú pevnosť a robustnosť kabíny:

  • Nárazník má mohutnejší dizajn. Pozostáva z troch častí, pričom dohora ohnutá stredná časť je lemovaná dvoma samostatnými rohmi, ktoré sú vytvarované ako praktické schody. Rohy sú vytvorené z elastického, nelámavého materiálu, ktorý odolá nárazom pri nízkej rýchlosti lepšie než predchádzajúce riešenie. Jednotlivé časti sa dajú jednoducho odstrániť a vymeniť.
  • Nad nárazníkom sa nachádza liatinové ucho vlečného zariadenia navrhnuté tak, aby zvládlo pôsobivých 32 ton.
  • Prepracované svetlomety s charakteristickými rohovými líniami sú teraz ešte masívnejšie a ponúkajú lepšie osvetlenie. Ich dizajn zdôrazňuje príbuzenské spojenie s ostatnými nákladnými vozidlami Volvo.

  • „Servis bol uľahčený vďaka skutočnosti, že všetky funkcie svetlometov, ako aj smerové svetlá a prudko zaoblené denné svetlá sú zabudované do toho istého krytu. Hlavné a tlmené svetlá sú lepšie než predtým,‟ tvrdí Rikard Orell. „Zákazník môže osvetlenie ďalej zlepšiť prostredníctvom výberu svetlometov Bi-Xenon.‟

    Lepšia poloha vodiča

    Interiér kabíny nového Volvo FMX bol úplne prepracovaný s cieľom poskytnúť vodičovi pohodlné a ergonomické pracovné prostredie. V porovnaní s predchádzajúcim modelom ponúka kabína viac priestoru pre vodiča a viac odkladacieho priestoru. Vodič sa môže tešiť na lepšie pracovné prostredie. Nové sedadlo sa dá nakloniť dopredu o ďalšie štyri stupne a zadné operadlo je o 10 milimetrov tenšie než predtým.

    Ovládacie prvky volantu a naklonený prístrojový panel

    Volvo FMX Volant je vybavený integrovanými ovládacími tlačidlami s viacerými funkciami, vrátane tempomatu, telefónu a navigácie atď. Nový čierny prístrojový panel je teraz ešte viac naklonený smerom k vodičovi.
    „To poskytuje vodičovi dobre navrhnuté a logické pracovné prostredie so všetkými tlačidlami, ovládacími prvkami a funkciami na dosah ruky,‟ tvrdí Ulf Andreasson, manažér pre vývoj kabín v spoločnosti Volvo Trucks. Kľúč zapaľovania bol presunutý na prístrojový panel, aby sa uvoľnilo viac miesta pre nohy. Hneď napravo od kľúča sú prakticky na dosah ruky umiestnené dôležité prvky ako veľký integrovaný informačný displej. Napravo od naklonenej časti sa nachádza univerzálny modul, ktorý obsahuje viacero ovládacích prvkov. Riadenie klimatizácie je jednoduché a jednotka je teraz ešte účinnejšia vďaka zlepšeným funkciám odmrazovania.

    Diaľkové ovládanie prostredníctvom mobilnej aplikácie

    Prevzatie novej mobilnej aplikácie s názvom My Truck umožňuje vodičovi z diaľky pozorovať a ovládať niektoré z funkcií vozidla. Pomocou aplikácie môžete na diaľku naštartovať kúrenie, ako aj skontrolovať alarm, zámok dverí a stav hladiny kvapaliny.

    Spoločnosť Volvo Trucks slávnostne uvedie na trh nové Volvo FMX na veľtrhu Bauma v Mníchove, 15. apríla 2013 o 15.00 hodine. Výroba nového vozidla Volvo FMX pre európskych zákazníkov sa spúšťa v septembri 2013.
    ______________________________________________________________________________________________

    Zdroj: VOLVO TRUCK SLOVAK, Katarína Frčová, Marketing Manager
    TS: 15. apríl, 2013

      

    [ Späť na automobily nákladné | Zoznam sekcií ]