Test: Mazda 6 Wagon 2.2 Skyactiv-D A/T Attraction (05/2013)
|
redaktor: j.čík, 09.07.2013;
Po dlhšej dobe sa nám do rúk dostala ďalšia Mazda, tentokrát nová generácia úspešného modelu 6 s moderným naftovým agregátom 2.2 Skyactiv-D v kombinácii s automatickou 6-stupňovou prevodovkou vo verzii Wagon, s ktorou som sa už stretol koncom februára pri jej uvedení na trh. Aby som ju poriadne odskúšal, rozhodol som sa, že ju zoberiem na predĺžený víkend k najväčšiemu talianskemu jazeru Lago di Garda.
Japonský vánok
Nová generácia Mazda 6 s typovým označením "GJ", vychádzajúca zo štúdie Takeri, sa na našom trhu začala oficiálne predávať začiatkom tohto roka súčasne v oboch karosárskych verziách sedan a kombi s označením Wagon. Svojím príchodom nahradila dosluhujúcu, druhú generáciu "GH", ktorá sa u nás predávala presne 5 rokov od januára 2008. Prvá generácia s typovým označením GG prišla ako nástupca úspešného modelu 626 a vyrábala sa od leta 2002 do konca roka 2008. Okrem vyššie spomínaných karosárskych verzií sa obe predchádzajúce generácie vyrábali aj v 5-dverovom prevedení liftback, no to si v aktuálnej generácii už svoje miesto nenašlo. Nahrádza ju však práve testovaná verzia Wagon, ktorá je kratšia ako 4-dverový sedan a ponúka sa bez cenového navýšenia. Poďme sa na ňu pozrieť bližšie.
Exteriér
Nová 6-tka je po CX-5-ke ďalšou Mazdou, ktorej tvary vychádzajú z aktuálneho dizajnérskeho štýlu značky "KODO - duša pohybu", ktorý spája pohyb s krásou a silou prírody. Priznám sa, že dravý dizajn je presne podľa môjho gusta a návrhárom nemám čo vytknúť.
Prednej časti dominuje veľká, kolmo usadená päťuholníková maska s logom značky uprostred. Tá spadá do nového korporátneho štýlu značky, ktorú zaviedol model CX-5, a nemala by chýbať ani na ďalších modeloch predstavených v blízkej budúcnosti. Spodnú časť masky lemuje elegantná chrómovaná lišta, ktorá efektne spája úzke, do blatníkov pretiahnuté, predné bi-xenónové svetlomety s ostrekovačmi. Tie sú vybavené systémom natáčania do zákrut AFS, funkciou automatického prepínania stretávacích a diaľkových svetiel HBC a po prvýkrát u Mazdy integrovaným LED denným svietením.
Pri pohľade zboku zaujme výrazná dynamická línia vychádzajúca z predĺženej kapoty a svalnatých blatníkov, ktorá sa stráca v predných dverách. Ďalšia linka vychádza od spodnej hrany A stĺpikov a klesajúc prechádza prednými a zadnými dverami. Naopak jemne stúpajúci prelis dostali spodné časti dverí. Eleganciu zdôrazňuje chrómované lemovanie okien, ktorému sekundujú strieborné strešné lyžiny. Chróm nechýba ani na zadnej lište, ktorá rovnako ako vpredu, spája svetlá. Zvýšené sebavedomie 6-tke pridáva dvojica chromovaných koncoviek výfuku.
Rozmerovo 6-tka Wagon narástla na 4805 mm (+20), v šírke na 1840 mm (+45), výška sa zmenšila na 1475 mm (-15) a narástol aj rázvor na 2750 mm (+25). To sa však vôbec neprejavilo na zvýšenej hmotnosti, skôr naopak. Vďaka odľahčovacej kúre s označením Skyactive je prevádzková hmotnosť testovanej verzie vrátane vodiča (75 kg) na dnešnú dobu v tomto segmente neskutočných 1430 kg.
Interiér
Kabína sa nesie v rovnakom štýle ako SUV model CX-5, a to je dobre. Palubnou doskou s kombináciou príjemných mäkčených plastov v popredí a tvrdých vzadu, sa nesú dve línie prechádzajúce do výplní predných dverí. Ako celok pôsobí interiér vyspelo a kvalitne. Ovládacie prvky sú navrhnuté prehľadne, ergonomicky a ich chod je presný bez vôle. Chválim aj kožou obšitý volant vybavený ovládačmi slušne hrajúceho audiosystému, palubného počítača a telefónu s handsfree systémom Bluetooth naľavo a tempomatu napravo, ktorý nebol príliš hrubý a veľkosťou akurát.
Stredový panel s obrazovkou v hornej časti a elegantným panelom automatickej dvojzónovej klimatizácie na štýl BMW v spodnej, rozdeľuje lakovaná dekoratívna lišta s osadenými výduchmi klimatizácie. Horný 5,8" farebný displej spolupracuje s audiosystémom, telefónom a navigáciou Tom Tom s mapami na SD karte (slot na kartu je pred vodičom naľavo), ktorá nás presne a bez problémov doviedla až do cieľa. Ovládanie je navrhnuté tak, aby si prišiel každý na svoje. Na výber je dotykové ovládanie, ktoré funguje celkom rýchlo, tlačidlá po stranách displeja, alebo otočný volič HMI Commander vedľa madla ručnej brzdy. Ten som si obľúbil, veľmi pohodlne sa s ním prepínali rádiostanice či posúvali skladby na CD disku s MP3-kami bez toho, aby som musel spúšťať zrak z vozovky. Oceňujem zmenu farby displeja na paneli klimatizácie na bielu (u CX-5 oranžová), ktorá konečne ladí s displejmi v troch budíkoch osadených v tubusoch s chrómovaným lemovaním. Na konzole nechýbajú digitálne hodiny a ako býva u japonských automobilov zvykom, musia pri nich byť aj tlačidlá na nastavenie. Pre Európanov nepochopiteľné, pre Japoncov pravdepodobne historický odkaz. K presunutiu nastavenia do menu palubného počítača sa asi nedočkáme. Medzi komfortnými prvkami nechýbali dažďový a svetelný senzor, vnútorné spätné zrkadlo s automatickým stmavovaním či predné a zadné parkovacie senzory so zvukovou a vizuálnou signalizáciou.
Mazda pri navrhovaní interiéru nezabudla ani na odkladacie priestory. Do predných dverí sa bez problémov zmestí 1,5l fľaša, nechýba lakťová opierka s úložným priestorom vybavená portami USB, AUX In a 12V zásuvkou či držiaky na poháre alebo malé fľaše na konzole pred opierkou. Samozrejmosťou je dostatočne objemná odkladacia schránka pred spolujazdcom vpredu s vypínaním airbagu spolujazdca. Na odloženie okuliarov slúži výklopná schránka v stropnej konzole a peňaženka s mobilom sa dá odložiť do priečinku v spodnej časti stredovej konzoly.
Predné sedadlá s látkovým čalúnením disponujú dostatočnou dĺžkou sedákov, šírkou operadiel s primeraným bočným vedením a priestorom okolo nich. Poskytujú dobrý rozsah nastavenia, vodičove je naviac vybavené výškovým nastavením a bedernou opierkou. Keby som tvrdil, že som po celom dni za volantom vystupoval oddýchnutý, klamal by som. To by som musel sedieť aspoň v sedadlách s masážnou funkciou. V chladných dňoch príde vhod trojstupňové vyhrievanie oboch predných sedadiel. Zadné sedadlá poskytujú takisto dostatok komfortu aj vďaka dobrému sklonu a pri dlhšom cestovaní príde vhod výklopná lakťová opierka s držiakmi na poháre. Škoda, že nedisponuje otvorom na dlhé predmety. Priestor na nohy aj hlavu je pre priemerne vysokú posádku výborný, aj keď napr. na Škodu Superb nemá.
Batožinový priestor v základnom prevedení pojme 522 litrov batožiny, čo ho radí k priemeru. V Mazde si však evidentne dali záležať na praktickosti. Takisto ako v CX-5, aj tu je použité veľmi dobré riešenie krytu batožinového priestoru, ktorý sa dá v rozvinutom stave pripevniť priamo na piate dvere. Po otvorení dverí sa tak roletka vyklopí spolu s nimi a odpadá nutnosť odťahovať ju ako pri bežných riešeniach. Navyše vysunutá časť je perforovaná takže posádka cez ňu bez problémov vidí dozadu. Štandardom je aj šikovná ochranná sieť oddeľujúca batožinový priestor od cestujúcich.
V prípade, že je treba využiť celých 1648 litrov batožinového priestoru, zadné delené operadlá sa dajú samostatne sklopiť aj zozadu zatiahnutím páčky. Sklápanie pravého sedadla nefungovalo na prvé zatiahnutie, ale verím, že to chcelo iba krátky servisný zásah. Roletka aj sieť sa navyše dajú jednoducho uložiť pod kryt podlahy, kde sú ďalšie menšie priečinky na drobnosti. Nechýbajú ani praktické výklopné háčiky na tašky či oká na lepšie uchytenie batožiny. Plusom je minimálna nakladacia hrana a pozitívne hodnotím aj dostatočnú výšku otvorenia piatych dverí, kde som sa s mojou výškou 180 cm akurát zmestil a nemusel sa krčiť.
Motor, prevodovka, jazda
Pod kapotou bol osadený moderný odľahčený naftový agregát 2.2 Skyactiv-D so vstrekovaním Common Rail, s ktorým sme sa už stretli minulé leto v testovanom modeli CX-5. Tentokrát však s výkonovo slabšou variantou 110 kW (150 koní), ktorej v cenníku asistuje aj silnejšia varianta so 129 kW (175 koní).
To, že ide slabšiu variantu prezrádzajú jedine údaje v technickom preukaze a v praxi to vôbec nie je cítiť. Maximálny výkon 110 kW dosahuje pri 4500 ot./min. a disponuje maximálnym krútiacim momentom 380 Nm v rozsahu 1800-2600 ot./min. Agregát veľmi svižne s úplnou ľahkosťou reaguje na zošliapnutie plynového pedála už takmer odspodu, od cca 1250 ot/min. Rovnako rýchle reakcie sa dostavujú bez ohľadu na rýchlosť, či som sa pohyboval v meste, mimo neho alebo diaľnici. Celkové odľahčenie vozidla proste cítiť. Plynulý nevädnúci výkon prekvapivo pokračuje až do vysokých otáčok k hranici 5200, ktoré nie sú pre naftové agregáty úplne bežné. Na lineárnom priebehu má zásluhu dvojité preplňovanie, ktoré vylepšuje výkonovú krivku. Pochváliť musím odhlučnenie, pri kľudnej jazde nedá na sebe vôbec znať, že spaľuje naftu. Jedine studené štarty prinášajú na krátky čas vyššiu úroveň hluku kvôli funkcii rýchleho ohrevu, kedy motor naskočí do vyšších otáčok. Do interiéru sa neprenášajú žiadne vibrácie a ticho v kabíne ostáva aj pri jazde vo vyšších rýchlostiach.
Nový naftový agregát 2.2 Skyactiv-D sa vyznačuje extrémne nízkym kompresným pomerom 14:1, ktorý je medzi sériovými naftovými motormi svetovým unikátom. Ten znižuje mechanické namáhanie motoru vďaka čomu môžu byť použité ľahšie časti ako napr. hliníkový blok, ľahšie piesty, ojnice či kľukový hriadeľ. Rovnako sa znížilo vnútorné trenie o 20% oproti doteraz používanej jednotke 2.2 MZR-CD u modelov Mazda. Pri takto nízkom kompresnom pomere u naftových agregátov je kritická teplota kompresie, ktorá je nízka pre zaručenie spoľahlivosti studených štartov a chodu v nízkych teplotách. To Mazda vyriešila keramickými žhaviacimi sviečkami, ktoré pri studenom štarte rýchlejšie zohrejú spaľovací priestor a spoločne s viacotvorovými piezovstrekovačmi sa starajú o dokonalejšie prehorenie.
Motor bol skombinovaný s novou 6-stupňovou automatickou prevodovkou Skyactiv-Drive. Ako jej označenie napovedá, ani ona sa nevyhla technológiam Skyactiv. Okrem zníženia hmotnosti sa vyznačuje vylepšeným premostením meniča, ktoré sa oproti 5-stupňovému automatu v predošlej generácii Mazdy 6 zvýšilo zo 64 na 89%. Prevodovka spája v sebe výhody klasických automatov s hydrodynamickým meničom krútiaceho momentu a dvojspojkových prevodoviek. Prekvapila ma rýchlym a veľmi hladkým radením prevodových stupňov bez zbytočnej odozvy a šklbania. Veľmi citlivo reaguje na zošliapnutie plynového pedála, takže pri jemnom pridávaní plynu zbytočne hneď nepodraďuje, ale využije dostupný krútiaci moment. Pri mohutnejšom zošliapnutí zasa veľmi pohotovo podradí. Je vybavená aj možnosťou sekvenčného radenia vybočením radiacej páky v polohe D doľava. Priznám sa ale, že prevodovka radila tak dobre, že som nemal vôbec potrebu túto funkciu použiť. Vytknem akurát zastaralú dráhu páky v tvare písmena J, ktorá sa dnes už príliš nenosí a vedel by som si predstaviť aj krajšiu hlavicu páky, ale to sú nepodstatné detaily. Ďalšou výhodou je aj jej malý vplyv na zvýšenú spotrebu paliva, ako býva zvykom u bežných automatov.
Testovaný naftový agregát už teraz spĺňa emisnú normu Euro 6 a pýši sa úspornou prevádzkou s udávanou tabuľkovou kombinovanou spotrebou 4,9 l/ 100 km. Presne rovnakú som podľa palubného počítača dosiahol ráno po ceste do práce na 15 km trase z Pezinka cez Svätý jur do Bratislavy. V meste si Mazda vypýtala približne 6-7 litrov, podľa štýlu jazdy a premávky. Po dni v uliciach Bratislavy a Pezinka som ďaľší deň ráno vyrazil na 800 km dlhú trasu k talianskemu jazeru Garda po rakúskych, nemeckých a talianskych diaľniciach s dodržiavaním maximálnych povolených rýchlostných limitov. V cieľovom mestečku Riva del Garda mi palubný počítač ukázal spotrebu 5,5 litra na 100 km. Tejto ukážkovej spotrebe prispel aj fakt, že od horského diaľničného priesmyku Brenner, ktorý spája Rakúsko a Taliansko bola cesta do cieľa už väčšinou dolu kopcom a taktiež úseky so zníženou maximálnou povolenou rýchlosťou. Prekvapivo dobrý výsledok som však dosiahol aj po rovnakej ceste späť. Po návrate na Slovensko mi palubný počítač ukázal spotrebu 6 litrov na 100 km, takže celkový priemer vychádza na 5,75 l/ 100 km. Napriek motoru s väčším objemom v kombinácii s automatickou prevodovkou je to pri trojčlennej posádke s batožinou vynikajúci výsledok.
Úspornej prevádzke napomáha aj vypínateľný inteligentný systém i-Stop (Start-Stop), ktorý šetrí palivo hlavne v meste. Aj keď nie som fanúšikom tohto systému, musím povedať, že fungoval na jednotku. Novinkou u Mazdy je unikátny systém i-ELOOP. Ide o rekuperáciu brzdnej energie, ktorá sa pri uvoľnení nohy z plynového pedála začne meniť na elektrickú a pomocou dvojcestného alternátora sa ukladá v kondezátore a je ďalej využívaná pre elektrické príslušenstvo ako klimatizáciu, audiosystém a podobne. Týmto systémom je možné ušetriť až do 10% paliva. Spolupracuje aj so spomínaným systémom i-Stop, a vďaka nahromadenej energii dokáže predĺžiť čas, keď je vozidlo vypnuté. O tom či sa práve nabíja informuje displej napravo od rýchlomera.
V nasledujúcej tabuľke sú uvedené otáčky motora pri rôznych rýchlostiach a prevodových stupňoch.
50 km/h |
4. stupeň |
1450 ot./min. |
90 km/h |
6. stupeň |
1500 ot./min. |
110 km/h |
6. stupeň |
1900 ot./min. |
130 km/h |
6. stupeň |
2300 ot./min. |
Podvozok
Vpredu je použité nezávislé zavesenie kolies McPherson a vzadu vylepšená viacprvková náprava. Tá sa chváli vyšším umiestnením uchytenia tlmičov, vďaka čomu lepšie filtruje nerovnosti a súčasne zabraňuje nadľahčovaniu zadnej časti pri brzdení. K lepšiemu pohlcovaniu vibrácíi prispeli aj naklonené zadné tlmiče.
Podvozok je naladený na radosť z jazdy, pri športovej jazde dobre drží stopu s minimálnymi náklonmi, a pritom dokáže veľmi komfortne žehliť aj väčšie nerovnosti na vozovke. 17" kolesá s pneumatikami rozmeru 225/55 R 17 obuté na diskoch z ľahkých zliatin sa zdajú byť dobrou voľbou. Najvyššia výbava Revolution ponúka väčšie 19" kolesá, tie by si ale s našimi "kvalitnými" cestami až tak nerozumeli. Odľahčenie Skyactive sa dotklo aj karosérie a podvozku a bolo to cítiť. Najmä pri dobrzďovaní z väčšej rýchlosti pred zákrutou, dynamickom prejazde a následnej prudkej akcelerácii z nej. Tieto situácie 6-tka zvládala s absolútnou ľahkosťou a s prehľadom. Citlivé riadenie je vybavené elektrickým posilňovačom s premenlivým účinkom, ktoré mi uľahčovalo manévrovanie v meste a naopak vo vyšších rýchlostiach príjemne stuhlo a dodalo mi väčší pocit istoty. Pochváliť musím aj brzdy, ktorých výkon sa dal citlivo dávkovať.
Bezpečnosť
Nová Mazda 6 zatiaľ neabsolvovala testy bezpečnosti spoločnosti Euro NCAP, ale dá sa predpokladať výborný výsledok a pochybujem, že by nezískala plný počet päť hviezdičiek.
V štandardnej výbave nechýbajú bezpečnostné systémy ako ABS s EBD, systém riadenia jazdnej stability DSC s protipreklzovým systémom TCS. V prípade nárazu sú pripravené vystreliť čelné a bočné airbagy vpredu a hlavové záclonové pre posádku vpredu aj vzadu.
Už druhý stupeň výbavy je štandardne vybavený systémom SCBS (Smart City Brake Support) na prevenciu čelného nárazu v mestskej prevádzke. Ide o systém významne prispievajúci k prevencii nehôd v nízkych rýchlostiach od 4 do 30 km/h (v kolónach a podobne). Infračervený senzor umiestnený na čelnom skle sníma priestor pred vozidlom do vzdialenosti 6 metrov. Akonáhle systém zaznamená hroziacu kolíziu, okamžitým zvýšením brzdného tlaku v posilovači pripraví brzdy na núdzové spomalenie. Pokiaľ vodič nereaguje, zaháji SCBS brzdenie sám. V rýchlostiach do 15 km/h je tak schopný úplne zastaviť automobil a zamedziť tak kolízii, v rýchlosti medzi 15 a 30 km/h svojim účinkom do veľkej miery eliminovať následky havárie.
Od tretieho stupňa výbavy Attraction 6-tka obsahuje
systém RVM (systém sledovania výjazdu z jazdného pruhu a systém sledovania obsadenosti jazdného pruhu - mŕtveho uhla) so zvukovou a vizuálnou signalizáciou v spätných zrkadlách. Rovnako tak systémom varovania pred neúmyselným opustením jazdného pruhu LDWS (Lane Departure Warning System), ktorý môže zvukovou signalizáciou zobudiť vodiča z mikrospánku.
V najvyššom stupni výbavy Revolution je v kombinácii s automatickou prevodovkou bezpečnosť ešte vylepšená o ďalší systém MRCC. Ide o prednárazový bezpečnostný systém s adaptívnym tempomatom. Keď to zhrniem, nová Mazda 6 patrí vďaka mimoriadne bohatej bezpečnostnej výbave k najbezpečnejším vozidlám vo svojom segmente.
Obstarávacia cena
(spracované dňa 21.05.2013)
Najnižšia cena: 6 Wagon 2.0 Skyactiv-G Emotion |
21.990 €
|
Základná cena s danou motorizáciou a výbavou: 6 Wagon 2.2 Skyactiv-D Attraction |
30.690 €
|
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov: 6 Wagon 2.2 Skyactiv-D Attraction |
31.745 €
|
Štandardná výbava |
Bezpečnosť a ochrana:
ABS + elektronický rozdeľovač brzdnej sily EBD, stabilizačný systém ESP s protipreklzovým systémom TCS, brzdový asistent HBA, asistent rozjazdu do kopca HLA, airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy vpredu a vzadu, aktívne hlavové opierky vpredu, posilňovač riadenia, imobilizér, bezkľúčové centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, systém sledovania mŕtveho uhla (RVM), systém varovania pred neúmyselným opustením jazdného pruhu (LDWS), kotviace miesta ISOFIX pre uchytenie detskej sedačky na zadných sedadlách, systém monitorovania tlaku v pneumatikách, predné a zadné parkovacie senzory, dažďový a svetelný senzor, vnútorné spätné zrkadlo s automatickým stmavovaním
Interiér:
el. ovládané predné a zadné okná, manuálne nastaviteľný volant výškovo a pozdĺžne, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča s bedernou opierkou, predné sedadlá vyhrievané, 5x hlavová opierka, delené a sklopné zadné sedadlá v pomere 60/40, lakťová opierka vpredu a vzadu, volant potiahnutý kožou s ovládaním rádia, tempomatu a telefónu, radiaca páka a madlo ručnej brzdy potiahnuté kožou, automatická dvojzónová klimatizácia, palubný počítač, ukazovateľ vonkajšej teploty, multiinformačný displej, tempomat, navigačný systém TomTom, audiosystém s CD a MP3 prehrávačom, 6 reproduktorov, port USB a AUX v lakťovej opierke, Bluetooth
Exteriér:
nárazníky vo farbe karosérie, el. nastaviteľné, sklopné a vyhrievané spätné zrkadlá vo farbe karosérie, kľučky dverí vo farbe karosérie, zatmavené okná od B-stĺpika bočné a zadné, predné hmlovky, predné a zadné LED svetlá, bi-xenónové adaptívne svetlomety s ostrekovačmi, disky z ľahkých zliatin, pneumatiky 225/55 R 17
|
Výbava za príplatok k základnej cene: |
lak - metalíza = 555 €
navigačný systém GPS s technológiou TomTom = 500 €
|
Porovnanie s konkurenciou (spracované: 21.05.2013 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
Značka a model |
Mazda 6 Wagon |
Toyota Avensis Kombi |
Honda Accord Tourer |
Opel Insignia Sports Tourer |
Motor |
2.2 Skyactiv-D |
2.2 D-CAT |
2.2 i-DTEC |
2.0 CDTI |
Stupeň výbavy |
Attraction |
Sol |
Lifestyle |
Active |
|
|
|
|
|
Zdvihový objem motora |
2191 |
2231 |
2199 |
1956 |
Uloženie / počet valcov |
R/4 |
R/4 |
R/4 |
R/4 |
Preplňovanie |
áno |
áno |
áno |
áno |
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) |
110/4500 |
110/3600 |
110/4000 |
118/4000 |
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) |
380/1800-2600 |
340/2000-2800 |
350/2000-2750 |
350/2000-2750 |
|
|
|
|
|
Prevodovka |
6-stupňová automatická |
6-stupňová automatická |
5-stupňová automatická |
6-stupňová automatická |
|
|
|
|
|
Pohon |
predný |
predný |
predný |
predný |
|
|
|
|
|
Max. rýchlosť (km/hod) |
202 |
205 |
207 |
215 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod (s) |
10,0 |
9,8 |
10,0 |
9,6 |
Priemerná spotreba (l/100 km) |
4,9 |
6,4 |
6,3 |
5,7 |
|
|
|
|
|
Pohotovostná hmotnosť (kg) |
1430 |
1600 |
1668 |
0 |
|
|
|
|
|
Dĺžka (mm) |
4805 |
4780 |
4750 |
4908 |
Šírka (mm) |
1840 |
1810 |
1840 |
1856 |
Výška (mm) |
1480 |
1480 |
1470 |
1520 |
Rázvor (mm) |
2750 |
2700 |
2705 |
2737 |
Počet dverí/miest |
5/5 |
5/5 |
5/5 |
5/5 |
Objem batožinového priestoru (l/VDA) |
522/1648 |
543/1609 |
406/ |
540/1530 |
|
|
|
|
|
Cena modelu bez príplatkov (€) |
30.690 |
32.800 |
33.950 |
34.690 |
Akčná cena (€) |
- |
28.900 |
- |
31.390 |
Cena testovaného / porovnateľne vybaveného modelu (€) |
31.745 |
29.500 |
36.109 |
34.380 |
Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu:
Toyota Avensis Kombi
má navyše: kolenný airbag vodiča, alarm, systém bezkľúčového vstupu a štartovania (Mazda 6 má iba štartovanie), elektricky nastaviteľnú bedrovú opierku sedadla vodiča (Mazda 6 má manuálne), kombinované čalúnenie alcantara/koža, zadnú parkovaciu kameru, koľajnice pre zaistenie nákladu v batož. priestore vrátane 4 posuvných úchytov, otvor na dlhé predmety v zadnom operadle
nemá: systém (SCBS) na prevenciu čelného nárazu v mestskej prevádzke pri rýchlosti
do 30 km/h, systém sledovania mŕtveho uhla (RVM), systém varovania pred neúmyselným opustením jazdného pruhu (LDWS), systém rekuperácie energie i-ELOOP
Honda Accord Tourer
má navyše: parkovaciu kameru, adaptívny tempomat, alarm, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca s nastaviteľnou bedrovou opierkou, 9 reproduktorov + subwoofer (Mazda 6 má 6 reproduktorov)
nemá: systém sledovania mŕtveho uhla (RVM), systém rekuperácie energie i-ELOOP
Opel Insignia Sports Tourer
má navyše: alarm, 18" disky z ľahkých zliatin (Mazda 6 má 17"), elektrickú parkovaciu brzdu, 7 reproduktorov (Mazda 6 má 6 reproduktorov)
nemá: systém (SCBS) na prevenciu čelného nárazu v mestskej prevádzke pri rýchlosti
do 30 km/h, systém sledovania mŕtveho uhla (RVM), systém varovania pred neúmyselným opustením jazdného pruhu (LDWS), systém rekuperácie energie i-ELOOP
Záverečné hodnotenie
Nová Mazda 6 ma upútala výrazným a sebavedomým dizajnom, ktorý nikoho nekopíruje a ide svojou cestou. Kvalitný a ergonomický interiér ponúka dostatočnú priestrannosť a pohodlie. Výkonný naftový agregát 2.2 Skyactiv-D si dobre rozumie s komfortnou 6-stupňovou automatickou prevodovkou, a pritom vie byť aj úsporný. Podvozok slušne filtruje nerovnosti a pri športovejšej jazde dobre drží stopu. Vďaka komplexnej diéte Skyactive sa nová 6-tka pohybuje po cestách ako svieži vánok. V podstate jej nemám čo vytknúť, ale vo svojom bohato obsadenom segmente to nebude mať ľahké. Pre vyznavačov japonských značiek sa však zdá byť voľbou číslo jedna.
Fotogaléria
Ostatné testy značky Mazda:
Test: Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D Revolution (08/2012)
Test: Mazda 3 2.3 DISI MPS (07/2012)
Súvisiace testy:
Test: Toyota Avensis Kombi 2.0 D-4D Sol (05/2012)
Test: Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC Lifestyle (03/2012)
Test: Hyundai i40 1.6 GDI Style (11/2011)
Dňa: 09.07.2013
Redaktor: Jaroslav Čík
Foto: Jaroslav Čík |