Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
dojem z jazdy: Audi A3 Limousine 1.4 TFSI (mini-test pre Das WeltAuto 09/2014)  Vytlačiť stránku
redaktor: k.zechmeister, 30.09.2014;

V rámci skvalitňovania služieb spojených s predajom jazdených vozidiel pod značkou Das WeltAuto sme boli pozvaní na testovacie jazdy zamerané na správanie automobilov v kritických situáciách za podpory bezpečnostných systémov. Jazdné vlastnosti sme testovali v areáli Slovakia Ringu - na testovacej ploche profesionálnej školy šmyku Driving Academy. Vozidlo zapožičala spoločnosť DS Car, s.r.o., autorizovaný partner značky Das WeltAuto.

Audi svoj model A3 ponúka v troch karosárskych verziách. Ako trojdverový hatchback, päťdverový Sportback a ako sedan. Trojpriestorová karoséria prišla do predaja na slovenský trh v septembri 2013. Presne po roku sme dostali možnosť si ju vyskúšať v areáli Slovakia Ringu.

Sedan pôsobí elegantne a zároveň športovo. Typický znak vozidiel Audi, jednodielna maska chladiča, je lemovaná chrómovou lištou. Zachmúreným dojmom pôsobiace svetlomety v sebe skrývajú efektné denné LED svetlá. Zboku zaujmú 10-lúčové disky kolies z ľahkých zliatin, chrómová lišta po obvode presklenia a prelis tiahnuci sa od predných svetlometov k zadným. Veko batožinového priestoru disponuje výraznou odtrhovou hranou. Združené zadné svetlá sa prezentujú modernou grafikou.

Vo vnútri je cítiť prémiovosť pri každom dotyku. Materiály sú kvalitné a spracovanie špičkové. Chod všetkých ovládacích prvkov je precízny. Minimálny počet tlačidiel pod stredovými výduchmi ventilácie poteší. Rovnako ako pekné podsvietenie ovládania klimatizácie. Výsuvanie resp. zasúvanie stredového displeja prebieha automaticky a ticho. Na prepínanie zobrazených informácií slúži otočný ovládač s pridruženými tlačidlami na stredovom tunely. Všetko dôležité sa však zobrazuje aj na multifunkčnom displeji medzi otáčkomerom a rýchlomerom. Pred štvorramenným koženým volantom sa ukrývajú tri páčky. Dve „bežné“ a tretia tempomatová. Výbava obsahuje aj komfortné príplatkové prvky ako zadný parkovací asistent, vyhrievané predné sedadlá alebo MMI rádio s 8 reproduktormi.

Odkladacích priestorov je tu dostatok. Či už vo dverách, pred prevodovou pákou, pod nastaviteľnou lakťovou opierkou alebo samozrejme pred spolujazdcom. Možnosti nastavenia sedadla vodiča sú široké, každá postava si tu nájde vyhovujúcu polohu. Za pozornosť stojí aj vzor látky na sedadlách.

Vzadu je miesta dostatok pre postavy do 180 cm. Vyšším sa stretne hlava so stropom, daň za tvar zvažujúcu sa strechu. Batožinový priestor má objem 425 litrov. Pánty veka nezasahujú do priestoru. Otvor je aj napriek krátkemu veku dostatočný.

Pod prednou kapotou pracuje benzínový prepĺňaný motor o objeme 1395 ccm. Jeho maximálny výkon je 92 kW (125 koní) pri 5000 ot./min. Maximálny krútiaci moment 200 Nm dosahuje pri 1400 ot./min. Je spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Jeho práca je od naštartovania tichá a kultivovaná. Dynamika vozidla je vďaka nemu viac než uspokojivá. Výkonom uspokojí väčšinu majiteľov. Systém automatického vypínania motora funguje spoľahlivo a rýchlo. Chod prevodovej páky je ľahký, dráhy radenia sú presne vymedzené.

V testoch bezpečnosti organizácie Euro NCAP získala A3-ka v 3-dverovom prevedení päť hviezdičiek. Vozidlo je sériovo vybavené bezpečnostnými prvkami ako ABS, EBV, EDS, ASR, ESC, brzdový asistent, airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy vpredu a vzadu, kolenný airbag na strane vodiča, Audi pre sense basic - preventívne opatrenie pred hroziacim nebezpečenstvom, ukotvenie detskej sedačky ISOFIX so systémom Top Tether.

  • Ako prvá prišla na rad skúška na šmykľavom povrchu do ľavotočivej zákruty z kopca. Do nej sme brzdili a snažili sa vyhnúť vodným stenám pri rýchlosti do 40 km/h.

  • Tu sme zistili, že elektronické systémy na podporu brzdenia pracujú bezchybne. Pri nájazdovej rýchlosti do 35 km/h sa A3-ka vodnej prekážke vyhla chvályhodne. Stačila správna a zároveň rýchla reakcia vodiča a vozidlo pri vyhýbaní išlo požadovaným smerom. Pri brzdení pomáhal systém ABS úspešne zastaviť vozidlo pred vodnou stenou.

  • Druhou skúškou bol rozbeh do šmykľavého kopca. Rozbiehali sme sa s aktivovaným aj deaktivovaným protipreklzovým systémom ASR.

  • Pri takomto rozbehu je systém ASR neoceniteľný pomocník. Systém okrem pribrzďovania prekĺzavajúcich kolies vďaka spolupráci s manažmentom motora uberie aj plyn. Vodič má tendenciu plyn pridávať, čo je chyba. Pomocou ASR-ka je rozbeh do šmykľavého kopca plynulý a nehrozí, že vozidlo sa šmykne do strany. Po vypnutí systému sa kolesá prešmykujú a rozbeh nie je ani zďaleka taký jednoduchý.

  • Nasledovne sme zisťovali hranicu nedotáčavosti vozidiel. Jazdili sme v oboch smeroch na šmykľavej kruhovej dráhe.

  • Jazdili sme do oboch smerov. Simulovali sme pravotočivú aj ľavotočivú zákrutu a snažili sa dostať vozidlo do nedotáčavého šmyku. Vodič pridával plyn pri súčasnom zatáčaní do kruhu. Ak začala predná časť vozidla smerovať von zo zákruty, stačilo ubrať plyn a vozidlo sa zrovnalo do pôvodného smeru. Stabilita a ovládateľnosť boli aj vďaka systému ESP zaručené. Vodič nemal v nijakej chvíli pocit, že situáciu nemá pod kontrolou.

  • Posledným testom bola jazda cez priečnu odtrhovú plošinu. Nájazdová rýchlosť bola do 40 km/h. V momente, keď predné kolesá plošinu opustili, tá sa aj s vozidlom posunula do strany a zadnú časť vozidla (zadné kolesá) poslala do šmyku. Smer pohybu plošiny (doľava alebo doprava) je náhodný a rýchlosť pohybu regulovaná. Aby bol šmyk simulovaný dokonale, povrch je hladký a polievaný vodou. Vodné steny tvoria ďalšie prekážky. Testy sme najprv absolvovali pri nastavení na základnú obtiažnosť bez vodnej steny. Neskôr aj so stenou.

  • Tento test vo veľkej miere o reakcii vodiča. Musí byť rýchla a hlavne správna. V okamihu pretáčania zadnej časti vozidla trebalo volant natočiť do protismeru natáčania prednej časti (bez brzdenia, len so stlačeným spojkovým pedálom) aby sa zachytila pôvodná stopa priameho smeru. Následne sa jemným zošliapnutím akcelerátora za pomoci elektronického stabilizačného systému ESP dostali kolesá do záberu a pokračovalo sa v jazde. Aj pri nesprávnej reakcii sa elektronika snažila chybu vodiča napraviť. Elektronika pracovala aj tu veľmi spoľahlivo.

  • Potom sme už len vykonali statickú obhliadku vozidiel so zameraním na výbavu, známky opotrebenia a pripravenosť k predaju.

  • Všetky časti výbavy fungovali bezchybne. Či už elektrické súčasti (napr. osvetlenie prístrojov, svetlo na strope a v batožinovom priestore, vonkajšie osvetlenie) alebo mechanické (ovládanie a sklápanie sedadiel, nastavenie lakťovej opierky, otváranie odkladacích priestorov) nemali žiadnu závadu. Miera opotrebenia a známky používania sú minimálne. Pripravenosť vozidla na následný predaj je na špičkovej úrovni.

    Záverečné hodnotenie
    ________________________________________________________________________________________________

    Model A3 Limousine, ako znie jeho označenie v cenníku, je elegantný sedan so športovým nádychom. V červenej farbe s chrómovými lištami a 10-lúčovými diskami bol hviezdou v rámci testovacieho dňa. Moderne a efektne pôsobí svetelný podpis predných a hlavne zadných svetiel. Silnou stránkou interiéru je ergonómia a kvalitné materiály. Vypracovanie ovládacích prvkov si zaslúži absolutórium. Rovnako ako graficky vydarené displeje. Vysúvateľný stredový má ideálnu veľkosť a zároveň jednoduché ovládanie. Motor ponúka kultivovaný prejav a zároveň dostatočnú dynamiku.

    Miera opotrebenia a známky používania sú minimálne. Vozidlo je prakticky nové. Pokles hodnoty prémiovej značky Audi je veľmi pozvoľný, hodnotu si drží veľmi dobre. Kúpou vozidla z portfólia Das WeltAuto kupujúci získa vozidlo so známou servisnou históriou a zárukou.

    ________________________________________________________________________________________________

    Video

    Video na YouTube



    Výsledky ďalších našich testov:
    VW Sportsvan 1.4 TSI
    VW Caddy Maxi 1.6 TDI
    VW Crafter 2.0 BiTDI

    Text: Karol Zechmeister
    Foto: Karol Zechmeister, Ing. Václav Ptáček

    Podobné články:
    S Weltautom na Slovakia Ringu (11/2012)
    Testovali sme jazdené automobily z portfólia Weltauto (09/2011)
    V Pachfurthe sme testovali jazdené vozidlá z portfólia Weltauto (06/2010)

      

    [ Späť na dojem z jazdy | Zoznam sekcií ]