Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi Premium (09/2014)  Vytlačiť stránku
redaktor: j.čík, 02.10.2014;

Rok po tom, ako sme si vyskúšali SUV od kórejskej automobilky Hyundai s označením Santa Fe, sa nám do rúk dostal väčší resp. dlhší súrodenec s prívlastkom Grand. Pod kapotou má ukrytý rovnaký agregát: naftový 4-valec 2.2 CRDi s výkonom 145 kW (197 koní) v kombinácii so 6-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom 4x4. To všetko v najvyššom a zároveň jedinom výbavovom stupni Premium.

testoval Jaroslav Čík




Americký sen po kórejsky

Dlhšia a priestrannejšia verzia SUV modelu Santa Fe, teda model Grand Santa Fe, sa na náš trh dostal na jar tohto roku. Na rozdiel od kratšej verzie, ktorá prišla takmer o dva roky skôr ako nástupca predchádzajúcej generácie rovnomenného modelu, verzia Grand nahradila model ix55 (mimo Európy známy aj pod menom Veracruz), ktorý sa v našich končinách predával od konca roku 2008 do leta 2013. To, že prémiovým dizajnom spolu s výborným vnútorným priestorom disponuje už krátka verzia Santa Fe som sa presvedčil pred rokom, ako na tom bude verzia Grand? Poďme sa ňu pozrieť.

Exteriér
zväčšiť obrázok Rovnako ako krátka verzia, aj prevedenie Grand už na prvý pohľad zaujme svojim prémiovo a sebavedomo pôsobiacim zovňajškom. Dizajn vychádza z novej koncepcie ‘Storm Edge’, ktorá evokuje výrazné a dynamické obrazy, vznikajúce v prírode pred schyľujúcou sa búrkou. Pri porovnaní s predchodcom ix55 zaznamenal v tomto smere Grand Santa Fe posun vpred minimálne o dve triedy a okrem veľkosti nezostalo nič pôvodné. Dlhšie prevedenie vychádza z klasickej verzie Santa Fe, či už po stránke vonkajšieho dizajnu alebo takmer identického interiéru, takže ich budem porovnávať navzájom.

zväčšiť obrázok Najväčšie rozdiely oproti krátkej verzii nájdeme najmä pri bočnom a zadnom pohľade. Zmeny sa však udiali aj vpredu, ktoré nie sú na prvý pohľad také markantné. Na mohutnej prednej časti dostala tradičná šesťuholníková maska chladiča s chrómovanou úpravou jemnejšie rebrovanie a jedno rebro navyše. Predné, oku lahodiace, dizajnové adaptívne xenónové svetlomety so statickým prisvecovaním do zákrut zostali, na rozdiel od predných hmloviek s novým tvarom s horným LED pásom na denné svietenie, nezmenené. Zmenu nájdeme aj na spodnej časti predného nárazníka, kde pribudlo strieborné orámovanie.

Pri bočnom pohľade je to už oveľa jasnejšie. Rázvor sa predĺžil o 10 cm, narástol zadný previs a teda aj celková dĺžka. Predĺžili sa aj zadné dvere, vďaka čomu sa ľahšie nastupuje do tretieho radu sedadiel. Veľmi efektnú stúpajúcu hranu okna zadných dverí cez "C" stĺpik smerom dozadu, ktorou sa môže pochváliť krátka verzia Santa Fe, verzia Grand už nezdedila. Trochu tým stratila na dynamike a pôsobí tak konzervatívnejšie. Nepatrne sa zmenil aj tvar vonkajších spätných zrkadiel s integrovanými smerovkami, ktoré sú okrem automatického sklápania vybavené aj funkciou naklápania zrkadla pri zaradení spiatočky. Pochváliť musím opäť riešenie spodnej časti dverí s plastovým lemovaním, ktoré efektne zakrývajú podbehy a zabraňujú tým zašpineniu nôh pri nastupovaní a vystupovaní. Veľmi ľahko je rozpoznateľná aj zadná časť vozidla vďaka odlišnému tvaru a dizajnu koncových svetiel s LED technológiou. Dvojitú koncovku výfuku na pravej strane nahradili samostatné koncovky s chrómovaným lemovaním na oboch stranách. Ku chrómovaným lemom okien či vonkajším kľučkám pribudla aj elegantná chrómovaná lišta medzi logom značky a evidenčným číslom, ktorá spája koncové svetlá.

Porovnanie Grand Santa Fe vs. Santa Fe Porovnanie Grand Santa Fe vs. ix55
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


Interiér
zväčšiť obrázok O zdvihnutej latke kvality a prevedenia interiéru som už písal v teste pri klasickej verzii. Nebudem ho preto znovu detailne opisovať, je takmer totožný. Rozdiel je akurát vo zväčšení už aj tak slušného miesta pre pasažierov na zadných sedadlách a v batožinovom priestore. Palubná doska, ktorú tvorí kombinácia mäkčených a tvrdých plastov s dekoratívnymi lištami s textúrou karbónu, pôsobí hodnotne a prehľadne. Napriek tomu, na prémiovejšie použitými materálmi a prevedením stále nedosiahla, aj keď sa o to snaží. Ergonómia ovládacích prvkov je na výbornej úrovni, tlačidlá sú dostatočne veľké, prehľadné a hlavne po ruke. Multifunkčný kožený volant s ovládaním audia, tempomatu a telefónu cez Bluetooth, disponuje dostatočným rozsahom (manuálneho) nastavenia. V zime poteší jeho vyhrievanie.

Na stredovej konzole nechýba veľký farebný displej pre automatickú trojzónovú klimatizáciu (ovládanie aj v 3. rade), navigáciu, audiosystém s CD/MP3 prehrávačom s 10-timi reproduktormi, subwooferom a externým zosilňovačom či parkovaciu kameru s navádzacími čiarami. Je dobre čitateľný a disponuje aj dotykovým ovládaním. Parkovanie skoro 5-metrového auta v meste uľahčujú okrem spomínanej kamery aj senzory vpredu a vzadu. Pre menej skúsených vodičov či vodičky je k dispozícii aj inteligentný parkovací asistenčný systém (Smart Parking Assist System), ktorý po aktivovaní tlačidlom vedľa radiacej páky nájde vhodné miesto pri pozdĺžnom parkovaní a takmer sám zaparkuje. Na vodičovi ostáva iba práca s brzdovým a plynovým pedálom a radiaciou pákou, o natočenie volantu sa postará systém. Systém som vyskúšal a fungoval spoľahlivo.

zväčšiť obrázok Dokonalé presvetlenie s množstvom prirodzeného denného svetla, či výhľad na hviezdy v noci, zaručuje presklená panoramatická strecha s otvárateľnou prednou časťou. Interiér disponuje výbornou priestrannosťou vo všetkých radoch, skoro ako v rodinnom MPV a nechýba ani množstvo užitočných úložných priečinkov. Komfortné predné kožené sedadlá so širokými a dostatočne dlhými sedákmi sú elektricky nastaviteľné. Vodičove navyše s pamäťou. Nechýba vyhrievanie (aj v 2. rade) a pri koženom čalúnení som ocenil ventiláciu, ktorá v letných mesiacoch zabráni nechcenému "prilepeniu" o sedadlo. Rovnako dobre a možno aj lepšie je to vzadu. Delené sedadlá (sedáky 60/40, operadlá 40/20/40) v druhom rade sú široké ako kreslá s výbornou oporou stehien a pochválim ich aj za ukážkovú variabilitu. Dajú sa posúvať v pozdĺžnom smere, meniť sklon operadiel a sklápať ich dokonca aj z batožinového priestoru po zatiahnutí tiahla. Cestovanie spríjemní výklopná lakťová opierka s výsuvným držiakom na poháre a pri potrebe prevozu dlhších predmetov sa dá stredná časť operadla aj samostatne sklopiť. V slnečných dňoch dobre poslúžia slnečné roletky na bočných oknách.

zväčšiť obrázok Dve samostatné sedadlá s dobrým prístupom vďaka dlhším zadným dverám nájdeme aj v 3. rade, dokonca so samostatným ovládaním klimatizácie na pravej strane. Najlepšie sa v nich budú cítiť asi deti, ale v núdzových prípadoch poslúžia aj dospelým. Priestoru do šírky a hlavu je dostatok, sedáky sú však umiestnené nižšie čo nie je pre dospelého človeka veľmi komfortné. Síce sa nedajú vyberať, čo sa však dnes už ani veľmi nenosí, ale dajú sa jednoducho sklopiť do podlahy a negatívne sa to na objeme batožinového priestoru ani veľmi neodrazí.

V základnom prevedení pojme oproti klasickej verzii Santa Fe o 49 litrov viac batožiny (634 litrov), čo je na SUV slušný údaj. Po sklopení 2. a 3. radu dokonca vynikajúcich 1842 litrov, čím sa približuje k hodnotám rodinných vanov. Mne sa so sklopeným 3. radom sedadiel do neho podarilo naložiť jeden 26" horský bicykel (rozobratý - demontované kolesá), jeden skladací bicykel, dve detské odrážadlá, dve detské cyklosedačky, dve veľké cestovné tašky a množstvo ďalšej menšej batožiny. Až sa mi nechcelo uveriť, čo sa všetko do neho zmestí. Po sklopení posledného radu sedadiel ostáva pod podlahou ešte úložný priestor na povinnú výbavu a kryt batožinového priestoru. Rezerva sa nachádza rovnako zospodu vozidla za zadnou nápravou. Zásuvku na 12V vzadu dopĺňa aj druhá na 230V, ktorá je určená pre spotrebiče s odberom do 200 W. Na rozdiel od testovanej krátkej verzie, je elektrické otváranie a zatváranie piatych dverí pomocou tlačidla na dverách, alebo diaľkovom ovládači, štandardom.

Motor a prevodovka
zväčšiť obrázok Pod kapotou bola osadená rovnaká pohonná jednotka ako v prípade testovanej krátkej verzie Santa Fe. Jedná sa teda o radový štvorvalec 2.2 CRDI s výkonom 145 kW (197 koní), ktorý je pri Grand Santa Fe jediný možný variant pohonu. Celohliníkový agregát je vybavený turbokompresorom s variabilnou geometriou (VGT), ktorý disponuje maximálnym krútiacim momentom 436 Nm v rozmedzí 1800 až 2500 ot./min. Rovnako aj tu poskytuje vozidlu veľmi slušnú dynamiku a na nedostatok výkonu sa nedá sťažovať ani pri plne obsadenom aute. Odhlučnenie je na dobrej úrovni, mierne vyšší hluk sa dostaví jedine ak motor pracuje v hornom pásme otáčok.

zväčšiť obrázok Ak je pri výbere vozidla jednou z vašich priorít manuálna prevodovka, máte jednoducho smolu. Model Grand Santa Fe sa ponúka výhradne so 6-stupňovou automatickou prevodovkou z vlastnej produkcie. Napriek tomu, ak by ste chceli sami voliť prevodové stupne, nie je to nemožné. Okrem automatického radenia v režime D ponúka aj možnosť sekvenčného radenia +- presunutím páky z polohy D smerom doprava, pádla pod volantom však nenájdete. Pri jazde v meste sa snaží držať vyššie otáčky motora blízko spodnej hranice maximálneho krútiaceho momentu, čo je sprevádzané zvýšeným hlukom motora. Je to dané naprogramovaním prevodovky, na druhej strane je však motor pripravený pohotovejšie akcelerovať pri zošliapnutí plynového pedála. Svojim celkom hladkým chodom nijako nevybočuje z radu dnešných moderných automatov. Veľkým plusom najmä v meste a pri posúvaní sa kolónach je funkcia Autohold, ktorá pri zastavení automaticky brzdí vozidlo a netreba tak v zaradenom režime D stáť na brzdovom pedále. Systém sa aktivuje tlačidlom vedľa radiacej páky, škoda však, že pri zhasnutí motora a opätovnom naštartovaní neostáva režim automaticky zapnutý.

V nasledujúcej tabuľke uvádzam otáčky motora pri rôznych prevodových stupňoch a rýchlostiach podľa tachometra.

50 km/h 4. stupeň 1550 ot./min.
60 km/h 5. stupeň 1450 ot./min.
90 km/h 6. stupeň 1550 ot./min.
110 km/h 6. stupeň 1850 ot./min.
130 km/h 6. stupeň 2250 ot./min.

S Grand Santa Fe som počas týždňového testovania prešiel vyše 1 500 km. Okrem dochádzania do práce v úvode týždňa z Pezinka na okraj Bratislavy (Nové Mesto), kedy sa mi podarila najnižšia spotreba 7,0 l / 100 km, som s ním absolvoval aj cestu k Jadranskému moru na predĺžený víkend. Konečnú priemernú spotrebu uviesť neviem, nakoľko som palubný počítač viackrát resetoval. Vyše 600 km dlhú trasu z Pezinka na Istriu po rakúskych a slovinských diaľniciach však Grand Santa Fe zvládol za 7,5 l/ 100 km a rovnako aj cestu späť, čo je veľmi slušný výsledok. Síce pri rýchlosti 130 km/h ukazoval palubný počítač spotrebu blížiacu sa ku hranici 9 litrov na 100 km, ale vďaka úsekom s nižšou povolenou rýchlosťou sa priemerná spotreba dostala nižšie. Jazda čisto v meste je závislá podľa aktuálnej hustoty premávky a takisto aj štýlu jazdy. Dosiahnuť však spotrebu 10 litrov na 100 km nie je vôbec problém. Musím ešte podotknúť, že takmer celý čas som jazdil s aktivovaným systém "active ECO", ktorý šetrí palivo. Po deaktivácii sa dostaví rýchlejšia reakcia na zatlačenie plynového pedála a prevodovka pracuje v dynamickejšom režime.

Podvozok
zväčšiť obrázok Koncepcia sa oproti krátkej verzii nezmenila. Prednú nápravu tvorí zavesenie kolies McPherson s ramenami v tvare L, priečnym skrutným stabilizátorom a plynovokvapalinovými tlmičmi s vinutými pružinami. Vzadu je použité viacprvkové zavesenie kolies odpružené vinutými pružinami. Tlmiče zadnej nápravy sú štandardne vybavené systémom automatického vyrovnávania svetlej výšky, ktorý udržiava konštantnú výšku bez ohľadu na zaťaženie vozidla a rozloženie nákladu v kabíne, čo má za následok lepšie jazdné vlastnosti a ovládateľnosť, ako aj komfort pruženia.

Napriek tomu je naladenie odlišné. Aj keď Grand Santa poskytuje dobrý komfort a dokáže väčšinu bežných nerovností na našich vozovkách slušne odfiltrovať, s niektorými väčšími má trochu problém a prenosu nárazov do kabíny sa neubránite. Nie je to však nič neznesiteľné, ale pri porovnaní s prémiovejšími značkami tu cítiť drobné nedostatky. Prejazdy zákrutami vyššou rýchlosťou zvláda dobre bez väčších náklonov, vyššiu hmotnosť vozidla však cítiť. Stačí si zvyknúť začať brzdiť skôr pred nájazdom do zákruty. V prípade, že to neodhadnete, je pripravený zasiahnuť stabilizačný systém ESP. Nemám čo vytknúť výkonným kotúčovým brzdám, ktoré sa dobre dávkovali a nevädli ani pri opakovanom brzdení. Riadenie trpí trochu gumenou odozvou hlavne okolo stredovej polohy a je vybavené elektrickým posilňovačom FLEX STEER s tromi rôznymi charakteristikami Normal, Comfort a Sport, ktoré je možné meniť pomocou tlačidla na volante podľa chuti a potreby vodiča. V režime Comfort sa posilňovač zapája viacej a s volantom sa otáča veľmi ľahko, v režime Sport zasa riadenie trochu prituhne.

A keďze ide o SUV s pohonom všetkých kolies 4x4, nechýba asistent zdolávania prudkých kopcov, či uzávierka diferenciálu (Lock), ktorá rozdelí krútiaci moment medzi nápravy v pomere 50:50. Takáto jazda je možná do rýchlosti 40 km/h. Za normálnych podmienok sa prenáša 100 % krútiaceho momentu motora na predné kolesá a v prípade zhoršených podmienok sa automaticky pripája zadok až do pomeru 50:50. Náročný terén som síce neskúšal, ale na strmej rozbitej lesnej ceste si Santa Fe poradil bez zaváhania aj cestou hore so zapnutou uzávierkou, aj cestou dole s asistentom zdolávania prudkých kopcov, ktorý si automaticky pribrzďoval a udržiaval konštantnú nízku rýchlosť.

Bezpečnosť
otvoriť test Euro NCAP zväčšiť obrázok Hyundai Grand Santa Fe zatiaľ neabsolvoval testy bezpečnosti Euro NCAP. Stihla to však jeho kratšia verzia Santa Fe v roku 2012. Obstála s veľmi dobrým výsledkom, keď dosiahla plný počet päť hviezdičiek. Za ochranu pasažierov získala 96%, za ochranu detí 89%, chodcov 71% a za bezpečnostné systémy 86%.

Krátka verzia si veľmi dobre počínala aj v testoch amerického inštitútu IIHS, ktorý od roku 2012 uskutočňuje čelný náraz s malým prekrytím iba 25 % v rýchlosti 64 km/h do pevnej prekážky, kde prvé testované vozidlá dokonca aj prémiových značiek značne pohoreli. Hyundai Santa Fe však ani tu nesklamal a potvrdil vysokú mieru bezpečnosti.

Tú zaručuje vďaka robustnej karosérii a systémom ako ABS s EBD a brzdovým asistentom BAS, stabilizačnému systému ESP s protipreklzovým systémom TCS či manažmentom stability vozidla VSM s kontrolou stability prívesu. Z najnovších systémov nechýba asistent vedenia vozidla v jazdných pruhoch (Lane Keeping Assistant System), ktorý upozorňuje zvukovou a vizuálnou signalizáciou na stredovom dipleji prístrojového panelu na nechcené vybočenie z jazdného pruhu. Systém dokáže čítať a zobrazovať pruhy veľmi rýchlo, no v prípade neplánovaného zaspatia by som uvítal aj impulz do volantu. Nechýba ani funckia varovných svetiel pri núdzovom brzdení. V prípade nárazu je pripravených zasiahnuť 7 airbagov: čelné, bočné vpredu, hlavové airbagy pre všetky tri rady sedadiel a kolenný airbag vodiča. Aby však Grand Santa Fe mohlo konkurovať prémiovým SUV, muselo by ponuku bezpečnostných systémov rozšíriť. V nej totiž nenájdeme napr. adaptívny tempomat, systém automatického zastavenia alebo spomalenia pred prekážkou či systém sledovania pohybu za vozidlom.


Obstarávacia cena (spracované dňa 09.09.2014)

Základná cena s danou motorizáciou a výbavou:
Grand Santa Fe 2.2 CRDi Premium
44.990 €
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
Santa Fe 2.2 CRDi Premium
45.590 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
ABS + elektronický rozdeľovač brzdnej sily EBD, protipreklzový systém TVC, stabilizačný systém ESC s managementom stability VSM vrátane kontroly stability prívesu, brzdový asistent HBA, asistent rozjazdu do kopca HAC, asistent pre kontrolovaný zjazd z kopca DBC, airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy vpredu a vzadu, kolenný airbag vodiča, posilňovač riadenia, imobilizér, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním a alarmom, bezklúčové otváranie a štartovanie, adaptívne xenónové svetlomety AFLS, predné a zadné parkovacie senzory, parkovacia kamera, inteligentný poloautomatický parkovací systém, asistent pre vedenie vozidla v jazdných pruhoch, kotviace miesta ISOFIX pre uchytenie detskej sedačky na zadných sedadlách
Interiér:
el. ovládané predné a zadné okná, manuálne nastaviteľný kožený volant výškovo a pozdĺžne, kožené sedadlá, elektricky ovládané predné sedadlá s pamäťou u vodiča, elektricky nastaviteľné bedrové opierky vpredu, vyhrievané sedadlá vpredu a v 2. rade, ventilované predné sedadlá, 7x hlavová opierka, delené a sklopné zadné sedadlá v pomere 40/20/40, dve samostatné sedadlá sklopné do podlahy v 3. rade, elektricky ovládané dvere batožinového priestoru, volant s ovládaním rádia a tempomatu, automatická trojzónová klimatizácia, palubný počítač, ukazovateľ vonkajšej teploty, multiinformačný displej, autorádio s CD a MP3 prehrávačom, navigácia, externého zosilňovača a subwooferu, 10 reproduktorov, USB a AUX port, Bluetooth, elektrická zásuvka na 230V v batožinovom priestore, manuálne protislnečné roletky na zadných bočných oknách, panoramatické strešné okno
Exteriér:
nárazníky vo farbe karosérie, el. nastaviteľné, vyhrievané a automaticky sklopné spätné zrkadlá vo farbe karosérie s ukazovateľmi smeru, chrómované vonkajšie kľučky dverí, hmlovky, LED svetlá s funkciou denného svietenia, zadné LED svetlá, disky kolies z ľahkých zliatin + pneumatiky 235/55 R 19, čierne strešné lyžiny, zatmavené zadné okná od B stĺpika
Výbava za príplatok k základnej cene: lak - metalíza = 600 €



Porovnanie s konkurenciou (spracované: 09.09.2014 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

Väčšie SUV-čka segmentu E sú doménou hlavne prémiových značiek ako Audi, BMW, Mercedes či Volvo, ktoré sú však od Grand Santa Fe cenovo veľmi vzdialené. V ponuke tých "bežných" ich veľa nenájdeme, ale predsa niečo. Svojimi vonkajšími rozmermi tu zapadá Fiat Freemont, aj keď ponúka menšie vnútorné rozmery, slabšiu výbavu a nie tak výkonný agregát. Veľmi zaujímavou ponukou vďaka výbornej cene je Mazda CX-9, ktorá môže byť napriek menej úspornému benzínovému agregátu (s dieselovým sa nedodáva) vhodnou alternatívou pre vodičov s menším kilometrovým ročným nájazdom. Do štvorice pridávam Jeep Grand Cherokee, ktorý síce nedisponuje tretím radom sedadiel, ale rozmermi zapadá do porovnania. Ak si však nepotrpíte na mimoriadne bohatú výbavu a stačí vám základ vo veľkom a prémiovom vozidle, občas majú niektoré prémiovky časovo a kusovo obmedzenú akciu. Ako práve teraz u Audi, kde model Q7 začína na sume 44.000 €.

Hyundai Grand Santa Fe FIAT Freemont Mazda CX-9 Jeep Grand Cherokee
Značka a model Hyundai Grand Santa Fe Fiat Freemont Mazda CX-9 Jeep Grand Cherokee
Motor 2.2 CRDi 2.0 MultiJet 3.7 V6 3.0 V6 CRD
Stupeň výbavy Premium Black Code Revolution Top Laredo
Zdvihový objem motora 2199 1956 3726 2987
Uloženie / počet valcov R/4 R/4 V/6 V/6
Preplňovanie áno áno nie áno
Palivo nafta nafta benzín nafta
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 145/3800 125/4000 204/6250 140/4000
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 436/1800-2500 350/1750-2500 367/4250 440/1600
Prevodovka 6-stupňová automatická 6-stupňová automatická 6-stupňová automatická 8-stupňová automatická
Pohon 4x4 4x4 4x4 4x4
Max. rýchlosť (km/hod) 200 184 192 190
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod (s) 10,3 11,1 10,1 10,2
Priemerná spotreba (l/100 km) 7,6 7,3 11,3 7,5
Pohotovostná hmotnosť (kg) 2056 2004 2070 2328
Dĺžka (mm) 4915 4888 5095 4828
Šírka (mm) 1885 1878 1936 1943
Výška (mm) 1695 1745 1728 1802
Rázvor (mm) 2800 2890 2875 2915
Počet dverí/miest 5/7 5/7 5/7 5/5
Objem batožinového priestoru (l/VDA) 634/1842 145/540/1461 267/928/1911 782/1554
Záruka 5 rokov bez obmedzenia km 5 rokov / 100.000 km 3 roky / 100.000 km 5 rokov / 100.000 km
Cena modelu bez príplatkov (€) 44.990 35.910 36.490 47.300
Akčná cena (€) - 32.900 - -
Cena testovaného / porovnateľne vybaveného modelu (€) 45.590 33.600 36.490 50.730

Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu:

  • Fiat Freemont
  • má navyše: integrované detské sedačky v 2. rade
    nemá: kolenný airbag vodiča, ventilované predné sedadlá, pamäť nastavenia sedadla vodiča, vyhrievané zadné sedadlá, vyhrievaný volant, delené zadné sedadlá v pomere 40/20/40 (Freemont má 60/40), panoramatickú strechu, systém udržania v jazdných pruhoch, predné parkovacie senzory, automaticky sklopné spätné zrkadlá pri zaradení spiatočky, LED denné svetlá vpredu, zásuvku na 230V v batožinovom priestore

  • Mazda CX-9
  • má navyše: systém umožňujúci sledovanie pohybu za vozidlom Rear cross traffic alert, automatické diaľkové svetlá
    nemá: ventilované predné sedadlá, vyhrievané zadné sedadlá

  • Jeep Grand Cherokee
  • má navyše: -
    nemá: systém udržania v jazdných pruhoch, kožené čalúnenie, pamäť nastavenia sedadla vodiča, ventilované predné sedadlá, vyhrievané zadné sedadlá, vyhrievaný volant, tretí rad sedadiel (7-miestne prevedenie), panoramatické strechu so strešným oknom, zadnú parkovaciu kameru, predné a zadné parkovacie senzory, poloautomatický parkovací systém, zatmavené zadné okná, elektricky sklopné vonkajšie zrkadlá s pamäťou, el. zatváranie veka batožinového priestoru



    Záverečné hodnotenie

    Nový Hyundai Grand Santa Fe ponúka vďaka predĺženému rázvoru a celkovej dĺžke ešte viac priestoru na zadných sedadlách v 2. a 3. rade a takisto aj pre batožinu, ako jeho kratší súrodenec. Silnou stránkou je sebavedomý a prémiovo pôsobiaci zovňajšok. Mimoriadne priestranný interiér s ukážkovou variabilitou môže smelo konkurovať rodinným vozidlám kategórie MPV. Na rozdiel od prémiovejších konkurentov disponuje mimoriadne bohatou komfortnou a bezpečnostnou výbavou bez nutnosti priplácania a to za značne nižšiu cenu. Nevýhodou je obmedzená ponuka pohonu, kde figuruje iba jediný naftový agregát 2.2 CRDi so štyrmi valcami v spojení s automatickou 6-stupňovou prevodovkou. Za svoju dynamiku a pružnosťou s dostatočným výkonom 145 kW sa však vôbec nemusí hanbiť. Cena nie je najnižšia, ak ale poškuľujete po veľkom 7-miestnom SUV s nadštandardnou výbavou, nedostanete nič porovnateľné. Iba občas sa v prípade rôznych akcií dokážu dostať aj prémiovejšie SUV-čka na podobnú cenu, ale v základnej výbave. Potom je to už iba o prioritách.


    Fotogaléria

    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


    Súvisiace: Fiat Freemont 2.0 MultiJet Urban (08/2012)

    Test: Hyundai i10 1.2 MPI Comfort
    Test: Hyundai i40 kombi 1.7 CRDi Business Edition
    Test: Hyundai Genesis Coupe 3.8 GDI V6 Premium
    Test: Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi Premium
    Test: Hyundai i20 1.1 CRDi Comfort
    Test: Hyundai i20 1.2i Comfort
    Test: Hyundai i30 1.6 CRDi Comfort
    Test: Hyundai i30 1.6 MPI Comfort
    Test: Hyundai i40 1.7 CRDi Premium
    Test: Hyundai Elantra 1.6i D-CVVT Style
    Test: Hyundai Veloster 1.6 GDI Extreme
    Test: Hyundai i40 1.6 GDI Style
    Test: Hyundai ix20 1.4 CRDi Style 4x2
    Test: Hyundai ix35 1.6 GDI Style 4x2

    Dňa: 02.10.2014
    Text a foto: Jaroslav Čík

      

    [ Späť na Test | Zoznam sekcií ]