Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Hyundai Tucson 1.7 CRDi Style (01/2016)  Vytlačiť stránku
redaktor: j.čík, 19.02.2016;

Nový rok v našej redakcii sme začali testom kompaktného crossoveru kórejskej automobilky Hyundai. Testovaný Tucson bol vybavený naftovou 1.7-čkou (85 kW) s manuálnou prevodovkou a vo výbave Style. Na čerstvo zasnežených cestách by sme síce radšej prijali pohon 4x4, no reálne sa aj tak väčšina SUV-čiek pohybuje najmä v meste, takže si aspoň vyskúšame frekventovanejšie prevedenie.
testoval Jaroslav Čík





Veľkolepý návrat

Tucson (čítaj Tuson) prišiel ako priamy nasledovník mimoriadne úspešného modelu ix35, ktorý sa predával od jesene 2010 do konca roka 2015 a v našej redakcii nám spoločnosť robila verzia pred aj po facelifte. Hyundai sa tak rozhodol vrátiť k pôvodnému označeniu svojho kompaktného SUV, ktorého prvá generácia sa pod rovnakým menom vyrábala v rokoch 2004-2009. Rodiskom nového Tucsona sú, rovnako ako v prípade ix35-tky, české Nošovice, no pohonné jednotky sa môžu pochváliť hrdým prívlastkom "Made in Slovakia", keďže schádzajú z výrobných pásov na Slovensku.

Exteriér
zväčšiť obrázok Kým ix35-tka ťahala po dizajnovej stránke v porovnaní so svojou úspešnejšou sestrou Kia Sportage za kratší koniec, dovolím si tvrdiť, že teraz sa karta obrátila. Nový Tucson, inšpirovaný svojim väčším súrodencom Santa Fe, sa výrazne "poeurópštil" a teraz ponúka modernejší a atraktívnejší strih s vyváženými proporciami, ktorý sa snaží osloviť masy. Dizajnéri si urobili svoju prácu na výbornú a jednoducho mu nemáte čo vytknúť. Chválospevy na jeho adresu som počas týždňa počúval dokonca aj od zarytých fanúšikov konkurenčných značiek.

Predku dominuje tradičná veľká šesťuholníková maska s chrómovaným rebrovaním a lemovaním, na ktorú plynulo nadväzujú predné štýlové svetlomety vybavené dennými a stretávacími LED diódami doplnené o statické prisvecovanie do zákrut. Nechýbajú ostrekovače a rovnako tak hmlovky, pod ktorými je umiestnený ďalší LED pás denných svetiel. Stretávacie LED svetlá sa ale dodávajú, rovnako ako chrómovaná maska, až od výbavy Style a vyššie. Svetelný výkon a farebné podanie bielej je na výbornej úrovni. Rozdiel je badateľný ihneď po prepnutí na diaľkové svetlá, o ktoré sa starajú iba klasické halogénové žiarovky so žltejším odtieňom. Asistenta automatického tlmenia diaľkových svetiel ale v ponuke zatiaľ nenájdete.

zväčšiť obrázok Elegantný chróm nechýba ani na lištách spodnej hrany okien či vonkajších kľučkách s osvetlením. Tie sú vybavené tlačidlom otvárania a zatvárania dverí, nakoľko od výbavy Style v štandarde nájdete aj inteligentný kľúč so štartovacím tlačidlom. Bezkľúčový systém hodnotím ako silno návykovú komfortnú funkciu, za ktorú by som si určite priplatil.

Ako sa na správny crossover patrí, nemôžu chýbať plastové lemy blatníkov a kryty podbehov. Škoda, že sa dizajnérom nepodarilo potiahnuť dvere o kúsok nižšie, aby úplne prekryli podbehy ako je to u všetkých konkurentoch z porovnávacej tabuľky (viď nižšie). Pri nastupovaní a vystupovaní z vyššie položených sedadiel sa tak len veľmi ťažko vyhnete zašpineniu. Úplne sa mi to potvrdilo pri malých deťoch, ktoré sa pri vystupovaní šmýkali cez podbehy ako na šmykľavke a pekne poutierali všetku nazbieranú soľ z vozovky do oteplovačiek. Aby ostali čisté, museli by z auta rovno vyskakovať.

V ničom nezaostáva ani zadná časť s LED koncovými svetlami. Zadné veko síce pôsobí ako by bolo horizontálne delené, samostatným otváraním hornej časti ale nedisponuje. A ak by ste sa chceli na pohľad naučiť rozlíšiť štvorkolku od prednokolky, mám pre vás návod. Spodný lem zadného nárazníka v striebornej farbe sa dodáva iba do verzie 4x4.

Interiér
zväčšiť obrázok Rovnako ako pri zovňajšku, kameň na kameni nezostal ani v kabíne. Do večných lovíšť zmizli všetky fluidné zakrivenia a obliny. To, že nový Tucson vyšiel z vývojového centra v Európe a je zameraný na Európanov je cítiť aj tu, no na nemeckú precíznosť a zmysel pre detail ešte stále nedosahuje. Napriek tomu, v priestrannejšom a vzdušnejšom interiéri vďaka novej platforme vládne jednoduchosť, prehľadnosť a výborná ergonómia s veľkými a dobre dostupnými tlačidlami. To všetko zabalené do elegancie, čomu napomáha aj štýlový béžový interiér, ktorý výborne ladí s atraktívnou béžovou metalickou farbou karosérie. Časti náchylnejšie na znečistenie ako čalúnenie podlahy, obklady prahov či plastové bočné časti sedadiel našťastie zostali čierne, takže zvýšené obavy môžu ísť stranou. Teda pokiaľ nevozíte v aute malé deti, vtedy vám nepomôže asi nič.

Pochvalu si zaslúži jednoduchý prístrojový panel s veľmi dobre čitateľným združeným farebným TFT displejom (Supervision) uprostred, ktorý zobrazuje množstvo informácií, nastavenú rýchlosť tempomatu však nie. Jedným z údajov je aj digitálny kompas, takže druhý kompas s archaickým zeleným písmom zabudovaný v spätnom zrkadle, ktorý sa navyše nedá na stálo deaktivovať a pri každom opätovnom naštartovaní sa aktivuje, mi príde v našich končinách ako zbytočný rušivý element. Ďalší, veľký 8-palcový (20,3 cm) dotykový displej s dobrým rozlíšením a dobre reagujúcim dotykovým ovládaním sa nachádza na stredovej konzole v hornej časti, takže pri jazde nemusíte príliš skláňať zrak. Okrem audiosystému s CD/MP3 prehrávačom, telefónu cez Bluetooth, parkovacej kamery s aktívnymi navádzacími čiarami, ktorá pri parkovaní asistuje parkovacím senzorom vpredu aj vzadu či telefónu slúži aj pre navigačný systém novej generácie, ktorý je v porovnaní s doterajšími systémami používanými vo vozidlách Hyundai citeľne rýchlejší. Navigácia využíva digitálne mapy na SD karte s bezplatnou aktualizáciou pošas doby záruky. Súčasťou kompletu je bezplatné poskytovanie služieb TomTom LIVE, zahŕňajúce dopravné informácie TomTom traffic, places, radary a počasie.

zväčšiť obrázok Chválim aj kožený volant v novom, krajšom dizajne a novými ovládačmi rádia, tempomatu a telefónu, ktorým nemám čo vytknúť. Aj keď testované vozidlo nie je v najvyššej výbave, v základe sa nachádza vyhrievaný volant po celom obvode. V mrazivých dňoch som túto komfortnú funkciu spolu s vyhrievanými sedadlami s radosťou využíval a vyhrievanie nechýba dokonca ani na krajných zadných sedadlách. Komfortné sedadlá disponujú primeranou dĺžkou sedákov, no výšku a elektrickú bedrovú opierku s dobrým rozsahom si nastavíte len na sedadle vodiča. Vďaka vyššiemu posedu a aj napriek širším A-stĺpikom je výhľad z vozidla dobrý, rovnako tak smerom dozadu. Pre nižších pasažierov ale môže byť pri nastupovaní a vystupovaní vyšší posed naopak na obtiaž, takisto aj pre deti vzadu. Na zadných sedadlách s delenými a jednoducho, pomocou páčky na boku, polohovateľnými operadlami je priestoru viac než dostatok, či už v priečnom alebo pozdĺžnom smere, takisto aj na hlavu pre vyššie osoby. Okrem prednej lakťovej opierky s úložným priestorom, o ktoré mimochodom v novom Tucsone nie je núdza, sa nachádza aj jedna vzadu, no opäť bez tunela do batožinového priestoru na dlhé predmety.

zväčšiť obrázok Do batožinového priestoru s veľkorysými rozmermi vo všetkých smeroch a minimálnou nakladacou hranou podľa výrobcu naložíte 513 litrov batožiny, čo je viac než dostatočná porcia aj pre potreby viacčlennej rodiny pri ceste na dovolenku. Po sklopení zadných operadiel, kedy vám vznikne s podlahou kufra takmer rovina, až 1503 litrov. Pod dvojdielnym skladacím dnom bola umiestnená plnohodnotná rezerva na zliatinovom disku, no podľa cenníka mala mať testovaná verzia iba lepiacu sadu na opravu defektu. Sériovo by sa mala rezerva dodávať iba s motormi 1.6 T-GDi a 2.0 CRDi. Prijal by som, keby pod krytom podlahy bolo miesto určené na odloženie roletky, tá navyše nemá bočné vedenie. Vyťahovanie a zaťahovanie nie je teda práve ukážkové. Takisto tu nenájdete ani bočné páčky na uvoľnenie zadných operadiel. Piate dvere sa otvárajú dostatočne vysoko, elektrické bezdotykové otváranie Smart je ale dostupné až v najvyššej výbave Premium.

Motor a prevodovka
zväčšiť obrázok Testovaný Tucson poháňal základný naftový agregát s objemom 1,7 litra, ktorý sa dodáva výhradne s pohonom predných kolies a manuálnou 6-stupňovou prevodovkou. Ide o známy štvorvalec vybavený vstrekovaním common-rail dosahujúci maximálny výkon 85 kW (115 koní), ktorý bol použitý aj v predchodcovi v ix35. Dočkal sa ale úprav pre limity emisnej normy Euro 6 a oproti predchodcovi zaznamenal aj nárast krútiaceho momentu o 20 Nm na hodnotu 280 Nm, ktorý je k dispozícii v rozmedzí 1250-2750 ot./min.

zväčšiť obrázok Agregát v praxi poskytuje úplne dostatočnú dynamiku s výkonovou rezervu aj pri cestovaní s plne naloženým autom, čo sa mi potvrdilo pri víkendovom rodinnom výlete. Odhlučnenie je na slušnej úrovni a do kabíny sa neprenášajú žiadne rušiace vibrácie. Samozrejme, objemnejší dvojliter ponúkaný v dvoch rôznych výkonových verziách (100 a 136 kW) vám poskytne ďaleko viac muziky, no "chudobnejšia" 1.7-čka sa vám zasa odvďačí úspornejšou prevádzkou. Navyše ak nepotrebujete pohon 4x4, dvojliter si s pohonom predných kolies nekúpite. Ak budete uvažovať o automatickej prevodovke, od februára je nová 7-stupňová dvojspojková prevodovka DCT dostupná už aj pre naftovú 1.7-čku, ktorá v tejto kombinácii disponuje vyšším výkonom 104 kW (141 k).

V testovanom prípade zmena prevodových stupňov prebiehala iba manuálne pomocou radiacej páky s dobre padnúcou hlavicou do ruky. Presnosťou radenia s jemným odporom patrí prevodovka k lepšiemu priemeru. V meste ako pri väčšine "nafťákov" využijete maximálne 4-ku, s 5-tym prevodovým stupňom si motor začína rozumieť až od rýchlosti cca 60 km/h. Ďalšie otáčky pri rôznych rýchlostiach si môžete pozrieť v nasledovnej tabuľke.

50 km/h 4. stupeň 1350 ot./min.
60 km/h 5. stupeň 1250 ot./min.
70 km/h 5. stupeň 1500 ot./min.
110 km/h 6. stupeň 2000 ot./min.
130 km/h 6. stupeň 2350 ot./min.

S Tucsonom som počas týždňa prešiel vyše 650 km s priemernou spotrebou 6,5 l/100 km podľa palubného počítača, takže k výrobcom udávanej kombinovanej spotrebe 4,6 l som sa nedopracoval. Značnú časť som ale absolvoval po diaľnici. Na úseku Žilina - Piešťany si crossover pri tempomatovej 130-tke vypýtal 7,3 l/100 km, následne z Piešťan do Senca s nižšou rýchlosťou 110 km/h takmer o liter menej, presnejšie 6,4 l/100 km. Moju tradičnú, cca 16 km dlhú trasu, z okraja Pezinka do redakcie na zasneženej vozovke a pri mínusových teplotách, zvládol za slušných 5,9 l/100 km. Pri defenzívnej a plynulej jazde mimo špičku z Pezinka cez bratislavskú Raču do nákupného centra Polus spotreba dokonca klesla na perfektných 4,8 l/100 km. Vyššia karoséria a zároveň vyššia hmotnosť nemusí teda vždy automaticky znamenať výrazné zvýšenie spotreby.

Podvozok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Skladba podvozku sa v porovnaní s predchodcom nezmenila. Vpredu je teda použité klasické nezávislé zavesenie kolies MacPherson s priečnym stabilizátorom v kombinácii s nezávislým 4-prvkovým zavesením vzadu. V skutočnosti bol ale podvozok kompletne prepracovaný. Vpredu pribudli nové dorazové pružiny na pomocnom ráme, ktorý je upevnený ku karosérii štyrmi silentblokmi pre zníženie prenosu hluku a vibrácií z podvozka do karosérie. Vylepšení sa dočkali aj viacprvkové závesy zadných kolies. Rovnako ako predná náprava je aj zadná náprava upevnená na pomocnom ráme so štyrmi silentblokmi. Okrem predĺženia rázvoru (+30 mm) sa zväčšil aj rozchod, čo má vplyv na lepšiu stabilitu vozidla.

A výsledok je cítiť aj v praxi. Tucson oproti predchodcovi ponúka dospelejšie a vyváženejšie vlastnosti. Pri rýchlejších prejazdoch zákrutami sa správa sebaisto bez prehnaných náklonov. Podvozok je naladený zároveň celkom komfortne a aj vďaka strednému rozmeru kolies so 17" veľmi dobre vyhladzuje väčšinu nerovností na nekvalitných vozovkách. Pri generačnej obmene sa navyše citeľne zapracovalo aj na odhlučnení podvozku. Riadenie s novým elektrickým posilňovačom MDPS, ktorý je vybavený s elektromotorom namontovaným priamo na prevodovke hrebeňového riadenia, poskytuje dobrú odozvu od vozovky. Disponuje aj možnosťou prispôsobenia v troch režimoch Normal, Comfort a Sport. Veľké rozdiely však nečakajte. Dostatočný výkon podávajú aj dobre dávkovateľné brzdy, ktoré dostali väčšie kotúče.

Bezpečnosť
otvoriť test Euro NCAP zväčšiť obrázok Vysokú úroveň bezpečnosti nového Tucsona potvrdzujú aj výsledky testov Euro NCAP, z ktorých si odniesol plný počet - päť hviezdičiek. Za ochranu pasažierov získal vysoké hodnotenie 86%, za ochranu detí tiež výborných 85%, za ochranu chodcov 71% a za bezpečnostné systémy 71%.

Na zvýšenie bezpečnosti chodcov a cyklistov je Tucson štandardne vybavený aktívnou kapotou motora (Active Hood System), ktorá sa pri čelnej kolízii s chodcom automaticky zdvihne, aby sa vytvorila deformačná zóna tlmiaca energiu nárazu. Pyrotechnické aktuátory v závesoch kapoty dokážu zdvihnúť kapotu o približne 60 mm za menej ako 20 milisekúnd od okamihu nárazu. Zvýšila sa aj pevnosť karosérie vďaka novej štruktúre s podielom 51 % ocele ultra vysokej pevnosti, oproti predchodcovi tak dosahuje zvýšenú torznú pevnosť (o 48 %) a väčšiu odolnosť pri náraze. Samozrejmosťou sú povinné stabilizačné systémy, šestica airbagov (čelné a bočné vpredu, hlavové vpredu aj vzadu) či asistent rozjazdu a zjazdu do/z kopca.

Od testovaného, tretieho stupňa výbavy Style nájdete v štandarde aj asistenčný systém pre automatické udržanie vozidla v jazdnom pruhu LKAS, ktorý je nadstavbou asistenta sledovania nechceného vybočenia z pruhu LDWS. Po načítaní vodorovného značenia z vozovky teda asistent okrem vizuálneho upozornenia na displeji prístrojového panelu a zvukového signálu aj aktívne zasiahne do riadenia a udrží vozidlo v jazdnom pruhu, ale z dôvodu platnej legislatívy iba na krátky čas. Pokiaľ po upozornení nepríde od vodiča impulz do volantu, systém sa jednoducho deaktivuje.

Ďalším pomocníkom je asistent sledovania a zobrazovania dopravných značiek, ktorý načítané značky napr. s maximálnou povolenou rýchlosťou alebo zákazmi predbiehania porovnáva so vstavanou navigáciou a zobrazuje ich na združenom displeji prístrojového panelu a zároveň obrazovke navigácie. Musím však povedať, že tento systém mal občas slabé chvíľky a nenačítal vždy všetko správne. Spoľahnúť by som sa teda na neho nemohol.

Najvyššia výbava Premium ponúka ešte viac. Sériový Safety Pack, ktorý sa však do nižších výbav nedá priplatiť, obsahuje systém monitorovania mŕtveho uhla BSD so signalizáciou v spätných zrkadlách, systém automatického núdzového brzdenia AEB, ktorý upozorňuje vodiča na neočakávané kritické situácie a v prípade potreby autonómne zabrzdí vozidlo a systém na monitorovanie premávky v priečnom smere pri cúvaní Rear-Cross Traffic Alert.


Obstarávacia cena (spracované dňa 05.01.2016)

Najnižšia cena:
Tucson 1.6 GDI Comfort
18.990 €
Základná cena s danou motorizáciou a výbavou:
Tucson 1.7 CRDi Style
24.990 €
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
Tucson 1.7 CRDi Style
26.090 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
ABS + elektronický rozdeľovač brzdnej sily EBD, stabilizačný systém ESP s protipreklzovým systémom TCS, brzdový asistent HBA, asistent rozjazdu do kopca HAC, asistent pre zjazd z kopca DBC, systém na udržanie vozidla v jazdnom pruhu, airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu a vzadu, hlavové airbagy vpredu a vzadu, funkcia varovných svetiel pri núdzovom brzdení, posilňovač riadenia s nastaviteľným režimami Normal a Sport, imobilizér, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním a alarmom, kotviace miesta ISOFIX pre uchytenie detskej sedačky na zadných sedadlách, monitorovanie tlaku v pneumatikách TPMS, dažďový a svetelný senzor
Interiér:
el. ovládané predné a zadné okná, samostmievajúce vnútorné spätné zrkadlo s kompasom, manuálne nastaviteľný volant výškovo a pozdĺžne, sedadlá poťah látka Lux, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, el. ovládaná bedrová opierka sedadla vodiča, vyhrievané predné a zadné sedadlá + volant, 5x hlavová opierka, delené a sklopné zadné sedadlá, lakťová opierka vpredu a vzadu, volant potiahnutý kožou s farebným prešívaním s ovládaním rádia/tempomatu/telefónu, radiaca páka potiahnutá kožou, automatická dvojzónová klimatizácia, palubný počítač, ukazovateľ vonkajšej teploty, multiinformačný displej, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, autorádio s CD a MP3 prehrávačom, 6 reproduktorov, USB a AUX port, prístrojová doska Supervision s TFT farebným displejom, inteligentný kľúč so štartovacím tlačidlom
Exteriér:
nárazníky vo farbe karosérie, el. nastaviteľné, automaticky sklopné a vyhrievané spätné zrkadlá vo farbe karosérie s ukazovateľmi smeru a osvetlením nástupného priestoru, kľučky dverí chrómované, predné hmlovky, LED denné svetlá, statické osvetľovanie zákrut, LED zadné svetlá, disky z ľahkých zliatin 17", pneumatiky 225/60 R 17, predná chrómovaná maska, pozdĺžne strešné lyžiny
Výbava za príplatok k základnej cene: lak - metalíza = 500 €
predné LED stretávacie svetlá s prisvecovaním zákrut a ostrekovačmi = 600 €



Porovnanie s konkurenciou(spracované: 11.01.2016 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

Hyundai Tucson Nissan Qashqai Honda CR-V Toyota RAV4
Značka a model Hyundai Tucson Nissan Qashqai Honda CR-V Toyota RAV4
Motor 1.7 CRDi 1.5 dCi 1.6 i-DTEC 2.0 D-4D
Stupeň výbavy Style Tekna Lifestyle Trend
Zdvihový objem motora 1685 1461 1597 1995
Uloženie / počet valcov R/4 R/4 R/4 R/4
Preplňovanie áno áno áno áno
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 85/4000 81/4000 88/4000 105/4000
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 260/1250-2750 260/1750-2500 300/2000 320/1750
Prevodovka manuálna 6-stupňová 6-stupňová 6-stupňová 6-stupňová
Pohon predný predný predný predný
Max. rýchlosť (km/hod) 176 182 182 235
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod (s) 13,7 11,9 11,2 8,1
Priemerná spotreba (l/100 km) 4,6 3,8 4,5 5,6
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1425 1481 1615 1340
Dĺžka (mm) 4475 4380 4605 4605
Šírka (mm) 1850 1806 1820 1863
Výška (mm) 1645 1590 1685 1675
Rázvor (mm) 2670 2646 2630 2660
Počet dverí/miest 5/5 5/5 5/5 5/5
Objem batožinového priestoru (l/VDA) 513/1503 401/- 589/1669 547/1735
Záruka 5 rokov bez obmedzenia km 3 roky / 100.000 km 3 roky / 100.000 km 3 roky / 100.000 km
Cena modelu bez príplatkov (€) 26.490 27.300 29.450 27.000
Akčná cena (€) 24.990 25.700 - -
Cena testovaného / porovnateľne vybaveného modelu (€) 26.090 26.250 30.609 29.839

Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu:

  • Nissan Qashqai
  • má navyše: automatické núdzové brzdenie, automatické prepínanie diaľkových svetiel, sledovanie mŕtveho uhla, monitorovanie pohybujúcich sa objektov za vozidlom, rozpoznávanie únavy vodiča počas jazdy, full LED svetlá (Tucsom nemá LED diaľkové svetlá), 19" kolesá (Tucson má 17"), elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca s bedrovou opierkou, polokožené čalúnenie sedadiel (kombinácia látky a kože), panoramatický kamerový parkovací systém(AVM)
    nemá: systém automatického udržania v jazdnom pruhu (Qashqai má iba systém upozornenia), vyhrievané zadné sedadlá a volant

  • Honda CR-V
  • má navyše: polokožený interiér s prvkami Alcantary, systém pre aktívne brzdenie v mestskej premávke (do 30 km/h) - City Break Active System (CTBA), automatické prepínanie diaľkových svetiel
    nemá: bezkľúčový vstup a štartovanie, vyhrievané zadné sedadlá a volant, asistent pre zjazd z kopca DBC, systém na udržanie vozidla v jazdnom pruhu a asistent sledovania dopravných značiek (iba v balíku s ďalšími systémami), kompas

  • Toyota RAV4
  • má navyše: kolenný airbag vodiča, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča, čalúnenie sedadiel a interiéru v kombinácii Alcantara/syntetická koža a textil, full LED svetlá (Tucsom nemá LED diaľkové svetlá), 18" kolesá (Tucson má 17"), elektricky ovládané dverí batožinového priestoru, adaptívny tempomat, detekciu chodcov, autonómne núdzové brzdenie, upozornenie na možnosť kolície, automatické diaľkové svetlá
    nemá: vyhrievaný volant, systém automatického udržania v jazdnom pruhu (RAV4 má iba systém upozornenia)



    Záverečné hodnotenie

    Hyundai sa vrátil k pôvodnému označeniu Tucson vo veľkom štýle. Nástupca úspešnej ix35-ky poskočil opäť o riadny kus dopredu vo všetkých ohľadoch. Silnou stránkou je mimoriadne atraktívny dizajn, priestranný a kvalitne spracovaný interiér s mimoriadne bohatou komfortnou a bezpečnostnou výbavou. Za silnou konkurenciou v ničom nezaostáva ani po motorickej či podvozkovej stránke, kde presvedčuje veľmi vyváženými vlastnosťami. Kórejská značka dostáva odo mňa veľký palec hore.


    Fotogaléria

    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


    Ostatné testy značky Hyundai:
    Test: Hyundai i30 1.6 T-GDI Turbo
    Test: Hyundai i30 1.6 GDI 7DCT Style
    Test: Hyundai Genesis 3.8 V6 GDI HTRAC
    Test: Hyundai ix20 1.6i LPG Style
    Test: Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi Premium
    Test: Hyundai ix35 1.7 CRDi Style 4x2
    Test: Hyundai i10 1.2 MPI Comfort
    Test: Hyundai i40 kombi 1.7 CRDi Business Edition
    Test: Hyundai Genesis Coupe 3.8 GDI V6 Premium
    Test: Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi Premium
    Test: Hyundai i20 1.1 CRDi Comfort
    Test: Hyundai i20 1.2i Comfort
    Test: Hyundai i30 1.6 CRDi Comfort
    Test: Hyundai i30 1.6 MPI Comfort
    Test: Hyundai i40 1.7 CRDi Premium
    Test: Hyundai Elantra 1.6i D-CVVT Style
    Test: Hyundai Veloster 1.6 GDI Extreme
    Test: Hyundai i40 1.6 GDI Style
    Test: Hyundai ix20 1.4 CRDi Style 4x2
    Test: Hyundai ix35 1.6 GDI Style 4x2

    Dňa: 19.02.2016 (doplnené 02.03.2016)
    Redaktor a foto: Jaroslav Čík

      

    [ Späť na Test | Zoznam sekcií ]