Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Honda HR-V 1.5 i-VTEC Elegance (03/2016)  Vytlačiť stránku
redaktor: k.zechmeister, 22.03.2016;

Otestovali sme Hondu HR-V s benzínovým motorom 1.5 i-VTEC v strednej výbave Elegance. Jedná sa o crossover. A tie sú už nejakú tu dobu celkom obľúbené. testoval Karol Zechmeister





Návrat do správnej doby

Honda oprášila starý názov. Model HR-V sa v rokoch 1999 až 2005 na Slovensku už predával. Mohol mať tri alebo päť dverí a predný, alebo 4x4 pohon. K dispozícii bola s benzínovými motormi 1.6 (77 kW) alebo 1.6 i-VTEC (91 kW). Už vtedy to bol zjav na cestách. A ešte k tomu v dobe, keď vozidlá typu crossover vôbec neboli v obľube tak, ako dnes. Jednoducho Honda predbehla dobu. Po desiatich rokoch po prvej generácii nadišiel čas na druhú generáciu. Tiež sa chce zviezť na aktuálne obľúbenej vlne zdvihnutých áut a zabojovať o priazeň publika. Tento raz má šance väčšie. Doba jej praje. Do Európy sa k nám plaví z Mexika, kde sa vyrába. Za prvé dva mesiace roku 2016 bolo zaregistrovaných na Slovensku 37 kusov tohto modelu.

Exteriér
Na prvý pohľad tejto Honde nechýba nič, prečo by nemala byť obľúbená. Kompaktný vzhľad (bude sa dobre parkovať), vkusné prelisy (na piatych dverách nadväzuje na nezvyčajný tvar svetlometov a bočné na špicaté ukončenie presklenia) a schované zadné kľučky (navodzujú dynamický dojem kupé karosérie) sú hlavnou devízou vonkajšku. Vpredu nechýbajú rozprestreté krídla zahŕňajúce svetlomety a logo s decentnou chrómovou lištou. Chrómu je tu ale viac, možno až zbytočne. Lišty v oboch nárazníkoch, na piatych dverách aj v spodnej častí bočných dverí. Na spodku po celom obvode zasa kraľuje čierne oplastovanie. Aj vďaka nemu a vyššej svetlej výške je vozidlo pripravené aj na ten... vysoký spomalovač pri Shoppingu na Zlatých pieskoch. Nebudeme si klamať. Toto vozidlo je určené najmä do mestskej džungle a maximálne na tú prašnú cestu, čo vedie v lete k jazeru alebo na chatu.

Ako celok pôsobí auto vkusne, snáď len tie predné hmlovky by som umiestnil viac do rohov nárazníka a ubral chróm, inak nemám čo vonkajšiemu usporiadaniu kriviek a tvarov vytknúť. Nechýba ani štipka športovosti v podobe strešného spojlera. A ešte niečo – farba. Testovaná šedá je nudná. Nebál by som sa nejakej výraznejšej. Tomuto typu vozidla by sa hodila.

Interiér
Akosi predvídavo som vo vnútri nečakal žiadne UFO. No dobre, videl som predtým prezentačné fotky interiéru, na ktorých bolo vidieť, že Honda už nechce experimentovať. Na to poslúžil Civic. Tu sa prejavuje snaha zapáčiť sa väčšiemu počtu ľudí. Ale chválim, že to výrobca dokázal pri zachovaní určitej dávky inakosti. Tak napr. taký široký trojitý výduch pred predným spolujazdcom, dotykové ovládanie ventilácie alebo konzola vytvárajúca most sa len tak niekde nevidí. Volant s analógovými prístrojmi pred ním vyzerá oproti tomu bežne.

Centrálny dotykový displej je spolu s výduchmi vsadený do tmavošedej plochy prešitej kožou a je spolu s ovládaním ventilácie mierne naklonený k vodičovi. Konzola s riadiacou pákou je v ideálnej výške, pod ňou sa nachádza odkladací priestor, dva USB vstupy, HDMI vstup a 12V zásuvka. Zá pákou je tlačidlo ovládania elektronickej parkovacej brzdy a funkcie Brake Hold, a celkom hlboký odkladací priestor s výsuvnými držiakmi nápojov. Tie majú zaujímavo vyriešené vyklápanie a pod ich dnom je ďalší priestor. Dvojité dno v stredovej konzole, zaujímavé. Pod lakťovou opierkou je miesto skôr symbolické. Za volantom sa sedí príjemne, nič nezavadzia. Slovíčko vzdušnosť by som tu však vďaka vysokej konzole spomínať nemal. Ale pravé koleno si naozaj nesťažuje.

Vzadu je miesta dostatok. Dá sa povedať, že až nadštandardne. HR-V je postavené na rovnakej platforme ako Jazz, ale rázvor sa natiahol až na 2610 mm. Dokonca som si sadol aj „za seba“ (meriam 195 cm) a zmestil som sa. Je tu primerane miesta na nohy aj hlavu. Akurát hlavová opierka by sa mohla dať vysunúť o niečo vyššie. Deti v autosedačkách si však nič takéto všímať nebudú. Stredová konzola medzi prednými sedadlami je ukončená držiakom nápoja s 12V zásuvkou. Trochu vtipne pôsobí lakťová opierka, ktorá je veľmi krátka. Samotné zadné sedadlá sú aj v tomto modeli Magic - čarovné. Toto riešenie si opäť zaslúži pochvalu za ľahkú a intuitívnu manipuláciu. Sedáky sa dajú vyklopiť a zafixovať v tejto hornej polohe. Ak sú normálne dole, tak je pod nimi priestor na prepravu menšej batožiny. Operadlá sa dajú nastaviť do dvoch polôh a po ich sklopení sa k podlahe porúčajú aj sedáky. Variabilita na jednotku. Batožinový priestor ponúka 448 litrov a najmä priestor pod dnom je dosť veľký. Samozrejme na úkor chýbajúcej rezervy.

Motor, prevodovka a dojmy z jazdy
O pohon modelu sa stará benzínový motor 1.5 i-VTEC. Jeho maximálny výkon je 96 kW (131 koní) pri 6600 ot./min. a maximálny krútiaci moment 155 Nm pri 4600 ot./min. Cez 6-stupňovú manuálnu prevodovku sú poháňané predné kolesá.

Teplomer chladiacej kvapaliny supluje len kontrolka, ktorá po zahriatí motora zhasne. Prvé kilometre vždy absolvujem so zapnutým režimom ECON. V príručke sa píše, že šetrí palivo upravením výkonu klimatizácie a tempomatu. Mám však pocit, že aj motora, lebo dynamika je naozaj mdlá. Po vypnutí je dynamika lepšia. Možno placebo efekt. V každom prípade treba motor točiť a točiť. Dobrý ťah sa dostaví až niekde nad 4000 ot./min. A nechá sa vytočiť až nad 6500 ot./min., kde dosahuje maximum výkonu, tesne pred červeným pásmom. V nízkych otáčkach je však hlučnejší akoby som čakal. Vo vyšších otáčkach to nie je vôbec nepríjemné, práve naopak. Zvuk vytočenej „atmosféry“ je v poriadku. Avšak neviem, kto bude mať chuť vytáčať motor pri mestskej jazde až do týchto otáčok. Na bežné splynutie s premávkou stačí radiť okolo 2000 ot./min. Pri potrebe náhleho zrýchlenia je nutné podradiť aj o dva stupne. Pri rýchlosti 50 km/h sú otáčky motora na 5. prevodový stupeň 1500. Rovnako ako pri 60 km/h na 6. stupeň. Po meste som zaznamenal najnižšiu spotrebu 7,4 l/ 100 km. Ak som však jazdil dynamicky bez eko myslenia, spotreba sa o liter zvýšila. Kruh po obvode rýchlomera svieti pri ekonomickej jazde na zeleno, pri dynamickej na bielo. Šikovný pomocník je Brake Hold - asistent podržania brzdy. Vďaka nemu po zastavení vozidla a uvoľnení brzdového pedála ostáva vozidlo stále zabrzdené. Systém však treba po každom naštartovaní aktivovať tlačidlom pri elektronickej parkovacej brzde. Tá zasa automaticky vozidlo po jazde zabrzdí a pri rozbiehaní sa sama deaktivuje.

Na trase BA – TT (tempomatových 117 km/h) bola spotreba 6,4 resp. 6,2 l / 100 km opačným smerom. Trasa TT – NR (tempomatových 137 km/h) skončila spotrebou 7,1 resp. 7,2 smerom späť. Pri 110 km/h točí motor 2800 ot./min. a pri 130 km/h 3300 ot./min. Nastavená tempomatová rýchlosť sa zobrazuje v multifunkčnom displeji vedľa rýchlomera. Tam sa zobrazuje vlastne všetko podstatné. Až je škoda, že nie je využité miesto v strede rýchlomera. Využitý bol však denne ovládací kolík, ktorý slúži na rýchle prepínanie medzi dvomi sledovanými spotrebami.

Po okresných cestách sa dá jazdiť za 5,0 l / 100 km. Pri 90 km/h sú otáčky motora 2300. Celý test som ukončil po 441 km s priemernou spotrebou 7,4 l / 100 km.

Radenie nie je tak presné na aké som zvyknutý z iných modelov Honda. Okrem toho je preraďovanie spojené s cvakaním. Pochváliť však musím ergonomické umiestnenie páky na konzole. A pýtate sa na pohon 4x4? A prečo? To stúpanie z podzemnej garáže zvládnete aj s predným pohonom. Takže odpoveď je nie. Pohon 4x4 Honda v tomto modeli neponúka. Nečudujem sa.

Nový dotykový displej Honda Connect ponúka operačný systém Android. Systém ponúka prístup k internetovým službám a k aplikáciám. Prednastavená je tu hudobná aplikácia Aha, ostatné sa dajú stiahnuť z Honda App Centra. Stačí mať pripojenie na internet, testované vozidlo ho nemalo a pri tom som zároveň zistil, že niektoré texty sú v inom jazyku. Rovnako tu chýba navigácia, za tú sa pripláca 600 €. Systém sa ovláda ako bežný smartfón. Užívateľ si môže prispôsobiť vzhľad a poukladať farebné ikony podľa vlastnej vôľe. Nepodarilo sa mi však vymazať zbytočne prázdne úvodné obrazovky.

Pripojenie smartfónu je intuitívne, takisto prehrávanie hudby z neho. USB vstupy sú „vďaka“ konzole horšie prístupné. Zobrazenie priečinkov a následné prehrávanie však veľmi uspokojivé. Zobrazujú sa aj cover obrázky a po vysunutí kľúča a jeho následnom zasunutí prehrávanie pokračuje tam, kde prestalo. Zaujímavosťou je ovládanie Volume priamo na displeji. Po počiatočnom ťukaní, ktoré ma hnevalo, som prišiel na správne ovládanie – šúchanie. Prstom sa stačilo posunúť po stupnici hore alebo dole a zrazu to fungovalo. Aj keď hlasitosť niekedy uletela viac, ako som chcel. Čo ma však iritovalo bol bezpečnostný text na displeji, ktorý sa tam objavil vždy pred jazdou. Ak som ho nepotvrdil, tak som jazdil s vypnutým diplejom. Čiže väčšinu týždňa. Raz som text potvrdil, keď bol kľúč otočený v prvej polohe. Následne som naštartoval a text sa zobrazil znovu, vrr. Ale jazdiť s vypnutým displejom mi nevadilo. Prepnutie rádiostanice sa tam aj tak zobrazilo (v hornej lište) a v hornom pravom rohu svietili hodiny.

Displej ventilácie pôsobí zahmlene, ale jeho dotykové ovládanie funguje bezchybne. Vyhrievanie sedadiel je dvojstupňové. Páči sa mi stropné LED osvetlenie vpredu aj vzadu. Upínanie detskej sedačky v tme je hračkou. Honda v materiáloch však deklaruje, že model je určený pre mladých ľudí a dvojice bez záväzkov. To beriem, lebo napr. zadné dvere si vďaka vonkajším kľučkám (vysoké umiestnenie a spôsob otvárania) menšie deti vlastne samé ani neotvoria. Vonkajšie spätné zrkadlá sa dajú sklopiť pomocou diaľkového ovládača, tlačidlo ale treba držať stlačené.

Podvozok
Zavesenie kolies je riešené vpredu vzperami MacPherson a vzadu torznou vlečenou priečkou v tvare H. Nastavenie je tuhé, až tvrdé. Malé nerovnosti prejde ešte v celku komfortne. Na dokonalom asfalte je pruženie chválitebné. Lenže bohužiaľ, naše cesty majú od dokonalosti ďaleko, ako pruženie tejto Hondy na nich. Najmä s priečnymi nerovnosťami má podvozok problém. Vtedy sa zadní cestujúci sťažovali na „vytriasanie“. Vpredu to nie je až také výrazné. Inak sú jazdné vlastnosti uspokojivé. V zákrutách nie je náklon karosérie nijako výrazný a reakcie na zmeny v riadení sú pozitívne.

Bezpečnosť
Výsledky v testoch Euro NCAP sú nasledovné: za ochranu dospelých získal model HR-V 86 %, za ochranu detí 79 % a za ochranu chodcov 72 %. Bezpečnostné systémy boli ohodnotené na 71 %.

Okrem bežných bezpečnostných systémov bolo vozidlo vybavené balíkom ADAS. Upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu je akustické aj vizuálne hneď ako sa dostane vozidlo za čiaru bez smerovky. Upozornenie na nebezpečenstvo kolízie ma najviac prekvapilo, keď som prichádzal k rampe pred redakciou. Vtedy Honda nečakane zabrzdila. V iných situáciách v premávke, keď som sa priblížil k autu predo mnou natoľko, že som čakal podobnú reakciu, vozidlo nereagovalo.

So systémom rozpoznávania dopravných značiek som zažil kurióznu situáciu. Stál som za medzimestským autobusom, na ktorom bola značka jeho maximálnej rýchlosti – stovka v červenom kruhu. Systém ju načítal a na displeji mi ukázal, že na ulici v meste je maximálna povolená rýchlosť 100 km/h. Iná situácia nastala pri jazde na obchvate. Na návesti pred zjazdom bola značka platná pre odbočovací pruh – 50 km/h. Ja som však pokračoval po obchvate a systém mi naďalej ukazoval, že na danom úseku platí maximálna rýchlosť 50 km/h. Proste nič nie je dokonalé. Okrem rýchlostných obmedzení sa zobrazujú aj značky zákazu resp. ukončenia zákazu predbiehania. Samotné zobrazenie značky na displeji je však rýchle, prakticky hneď po prejdení okolo značky. Napriek malým nedokonalostiam je to skvelý informačný pomocník.

Obstarávacia cena (spracované dňa 08.03.2016 z aktuálneho cenníka, ceny vrátane DPH)

Základná cena modelu:
HR-V 1.5 i-VTEC Comfort
17.890 €
Cena testovanej verzie bez príplatkov:
HR-V 1.5 i-VTEC Elegance
19.590 €
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
HR-V 1.5 i-VTEC Elegance
20.109 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
airbagy – čelné, hlavové, bočné, protiblokovací brzdový systém (ABS), rozdeľovač brzdnej sily (EBD), brzdový asistent (BA), stabilizačný systém (VSA), asistent pre rozjazd do kopca (HSA), systém výstrahy poklesu tlaku v pneumatikách, systém uchytenia detskej sedačky ISOFIX (zadné sedadlá), systém pre aktívne brzdenie v mestskej premávke (do 30 km/h) – City Break Active System, upozornenie na nebezpečenstvo kolízie – Forward Collision Warning, upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu – Lane Departure Warning, systém rozpoznávania dopravných značiek – Traffic Sign Recognition System, inteligentný obmedzovač rýchlosti, automatické prepínanie diaľkových svetiel, diaľkovo ovládané centrálne uzamykanie, alarm, pevný kryt batožinového priestoru, priehradka pod podlahou batožinového priestoru, ovládanie okien pomocou kľúča
Interiér:
spínač ekonomického režimu ECON, multiinformačný displej (i-MID), systém start-stop, textilný interiér, vyhrievané predné sedadlá, flexibilné sedadlá Magic Seats, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, duálna automatická klimatizácia, tempomat, kožený volant a hlavica radiacej páky, elektrické ovládanie okien (vpredu a vzadu), výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant, multimediálny LCD displej Honda CONNECT, 6 reproduktorov, ovládanie autorádia na volante, Bluetooth Hands Free (HFT), sada na opravu pneumatiky
Exteriér:
elektricky ovládané a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, elektricky sklopné vonkajšie spätné zrkadlá, sklápanie vonkajších spätných zrkadiel pomocou kľúča, vonkajšie spätné zrkadlo u spolujazdca s automatickým náklonom k zemi pri zaradení spiatočky, stierače s dažďovým senzorom, parkovacie senzory (vpredu a vzadu), strešná anténa v tvare žraločej plutvy, halogénové denné svietenie + halogénové svetlomety, automatické prepínanie diaľkových svetiel (HSS), predné hmlové svetlá, automatické spínanie svetiel pri zotmení, funkcia „Coming/Leaving Home“ (časové spínanie svetiel), disky kolies z ľahkých zliatin 16"
Výbava za príplatok k základnej cene: • metalíza = 519 €


Porovnanie s konkurenciou (spracované dňa 08.03.2016 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

Do tabuľky sa dostali dvaja Japonci – Mazda CX-3 a Mitsubishi ASX, a Nemec Opel Mokka. Všetci ponúkajú atmosférické benzínové motory s podobným výkonom. Toyota v tejto triede na svojho zástupcu (model C-HR) zatiaľ čaká. Nissan môže konkurovať modelom Juke. Taliani majú zastúpenie v podobe Fiatu 500X. Francúzi zasa majú Renault Captur a Peugeot 2008. Škoda ponúka Yetiho. Zo spomenutých modelov len Fiat ponúka atmosférický motor, ostatné modely sú k dispozícii len s preplňovanými motormi. Zaujímavou konkurenciou sú modely Suzuki Vitara a Subaru XV. Túto dvojicu môžete mať v podobnej základnej cene s pohonom 4x4. Kórejci Hyundai a KIA v tejto triede svoje zastúpenie nemajú.

Značka a model Honda HR-V Mazda CX-3 Mitsubishi ASX Opel Mokka
Motor 1.5 i-VTEC 2.0 Skyactiv-G120 1.6 MIVEC 1.6
Stupeň výbavy Elegance Revolution Intense+ drive!
Zdvihový objem motora 1498 1998 1590 1598
Uloženie / počet valcov R/4 R/4 R/4 R/4
Preplňovanie nie nie nie nie
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 96/6600 88/6000 86/6000 85/6000
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 155/4600 204/2800 154/4000 155/4000
Prevodovka 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna 5-stupňová manuálna 5-stupňová manuálna
Pohon predný predný predný predný
Max. rýchlosť (km/hod) 192 192 183 174
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod (s) 10,2 9,0 11,5 12,3
Priemerná spotreba (l/100 km) 5,6 5,9 5,7 6,5
Emisie CO2 (g/km) 130 137 131 153
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1237 1155 1260 1260
Dĺžka (mm) 4294 4275 4295 4278
Šírka (mm) 1772 1765 1770 1777
Výška (mm) 1605 1535 1615 1658
Rázvor (mm) 2610 2570 2670 2555
Počet dverí/miest 5/5 5/5 5/5 5/5
Objem batožinového priestoru (l/VDA) 448 350 442 356
Záruka 3 roky / 100 000 km 3 roky / 100 000 km 5 rokov 5 rokov / 150 000 km
Cena modelu bez príplatkov (€) 19.590 19.390 22.700 19.290
Akčná cena (€) - - 18.950 17.490
Cena testovaného / porovnateľne vybaveného modelu (€) 20.109 19.885 19.500 20.690

Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu (len orientačné):

  • Mazda CX-3
  • má naviac: 18-palcové hliníkové kolesá (Honda má 16-palcové), zadná parkovacia kamera, bezkľúčové zamykanie Smart Card, čalúnenie v kombinácii látka — umelá koža, Head Up displej, LED plnohodnotné svetlomety, LED hmlovky, denné svietenie s LED diódami, zatmavené bočné sklá, štartovanie pomocou tlačidla Start/Stop
    nemá: systém rozpoznávania dopravných značiek – Traffic Sign Recognition System, automatické prepínanie diaľkových svetiel, elektronická parkovacia brzda, parkovacie senzory vpredu, Magic Seats – výklopné zadné sedadlá, zadná lakťová opierka

  • Mitsubishi ASX
  • má naviac: 18-palcové hliníkové kolesá (Honda má 16-palcové), inteligentný systém bezkľúčového ovládania centrálneho zamykania so spínačom START/STOP, Super-HID (“Wide Vision” - xenónové svetlomety s osvetlením vozovky v uhle 160˚, automatickou korekciou sklonu a ostrekovačmi, predné LED svetlá pre denné svietenie), zatmavené zadné bočné okná a zadné okno, parkovacia kamera vzadu
    nemá: upozornenie na nebezpečenstvo kolízie – Forward Collision Warning, upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu – Lane Departure Warning, systém rozpoznávania dopravných značiek – Traffic Sign Recognition System, automatické prepínanie diaľkových svetiel, parkovacie senzory vpredu a vzadu, elektronická parkovacia brzda, Magic Seats – výklopné zadné sedadlá

  • Opel Mokka
  • má naviac: 18-palcové hliníkové kolesá (Honda má 16-palcové), adaptívne Bi-Xenónové predné svetlomety vrátane LED denného svietenia, vnútorné spätné zrkadlo s automatickou clonou, zatmavené bočné a zadné okná, vyhrievanie volantu, dojazdové rezervné koleso
    nemá: systém pre aktívne brzdenie v mestskej premávke do 30 km/h, elektronická parkovacia brzda, Magic Seats – výklopné zadné sedadlá, zadná lakťová opierka


    Záverečné hodnotenie

    Dizajnovo sa vozidlo v rámci triedy odlišuje najmä skrytými zadnými kľučkami a chrómovými prvkami. Vnútri sa inakosť prejavuje na prístrojovej doske v podobe výduchov pred spolujazdcom a vysokou stredovou konzolou, ktorá vytvára akýsi most nad odkladacím priestorom. Pochvalu si zaslúži priestor na zadných sedadlách a variabilita Magic Seats. Takisto batožinový priestor je viac než dostatočný. Príjemne prekvapil priestor pod dnom. Motor je hlučný a podvozok nepracuje ideálne. Rovnako aj radenie som už zažil v modeloch Honda lepšie. Jazdné zladenie by mohlo byť jednoducho lepšie. Vyšší posed však pri predajoch zaváži. Teraz je na takýto druh vozidla správna doba, takže svojich zákazníkov si táto Honda určite nájde.

    Fotogaléria



    Ostatné testy značky Honda:
    Test Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC Lifestyle (08/2015)
    Test Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport (07/2015)
    Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC Lifestyle (07/2014)
    Test Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC Sport (05/2014)
    Test Honda Civic 1.6 i-DTEC Sport (07/2013)
    Test Honda CR-V 2.2 i-DTEC Executive (05/2013)
    Test Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive (08/2012)
    Test Honda CR-V 2.2 i-DTEC Comfort (05/2012)
    Test Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC Lifestyle (03/2012)
    Test Honda CR-Z 1.5 IMA Hybrid GT Top (04/2011)
    Test Honda Insight 1.3 IMA Hybrid Comfort (11/2009)
    Test Honda Civic 1.4 i-VTEC Comfort (06/2009)
    Test Honda Jazz 1.4 i-VTEC Comfort (05/2009)
    Test Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive (10/2008)

    Dňa: 22.03.2016
    Redaktor: Karol Zechmeister
    Foto: Karol Zechmeister
      

    [ Späť na Test | Zoznam sekcií ]