Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
dojem z jazdy: VW Caddy Maxi (mini-test pre Das WeltAuto 03/2016)  Vytlačiť stránku
redaktor: p.purdeš, 23.03.2016;

V rámci skvalitňovania služieb spojených s predajom jazdených vozidiel pod značkou Das WeltAuto. (priamy odkaz) sme boli pozvaní na testovacie jazdy zamerané na správanie sa automobilov v kritických situáciách za podpory bezpečnostných systémov. Jazdné vlastnosti sme testovali v areáli Slovakia Ringu - na testovacej ploche profesionálnej školy šmyku Driving Academy (Akadémia vzdelávania vodičov, s.r.o.). Vozidlo zapožičala spoločnosť Porsche Slovakia, spol. s r.o., ktorá na Slovensku zastrešuje značku jazdených vozidiel Das WeltAuto.

Nová generácia modelu Caddy sa predáva v osobnej aj úžitkovej verzii na slovenskom trhu od roku 2015. Obidve verzie s predlženým rázvorom nesú označenie Maxi. My sme mali možnosť zoznámiť sa s osobnou Maxi verziou vo výbave Generation Four, počas testovacieho dňa na testovacej ploche profesionálnej školy šmyku.

Prvým zaujímavým znakom je dĺžka vozidla. Už na prvý pohľad je jasné, že interiér tejto osobnej dodávky bude priestranný. Prednej časti dominujú jednoduché tvary. Žiadne výstredné krivky tu nenájdete. Posuvné bočné dvere na oboch stranách a zadné výklopné dvere zaručujú bezproblémový prístup do vozidla.

Prístrojová doska je navrhnutá účelne. Ako sme už u vozidiel VW zvyknutý, klasické rozmiestnenie ovládačov, multifunkčný volant, všetko má svoje správne miesto. Na palubovke sa nachádza uzatvárateľná schránka, pod ňou výduchy, ovládanie ventilácie a rádia. Pri rýchlostnej páke sú možnosti odloženia maličkostí a USB zásuvka. Schránka je aj pod nastaviteľnou lakťovou opierkou. Vďaka výške vozidla vzniklo stropné odkladacie miesto nad hlavami predných cestujúcich.

Druhý rad sedadiel je delený 1/3 : 2/3. Sedadlá sa dajú preklopiť dopredu a tým vznikne prístup na tretí rad sedadiel. Menšia časť je na pravo, s ňou sa ľahšie manipuluje. Prekvapujúco je dosť miesta aj v treťom rade. To platí pre hlavu aj pre nohy. A to ešte zostane dostatok miesta na prípadnú batožinu, až 530 litrov. Takto príjemne sa prejavuje rázvor o hodnote 3006 mm spolu s dĺžkou vozidla 4878 mm. V stredovej konzole pod zadnými výduchmi a 12V zásuvkou je držiak nápojov pre druhý rad sedadiel. Tretí rad má k dispozícii držiak na poháre aj odkladaciu prehriadku po bokoch. Sedadlá posledného radu sú tvorené lavicou, ktorá je ľahko vyberateľná. Po jej demontovaní vznikne 5-miestne vozidlo s objemom batožinového priestoru 1350 litrov. Ak vyberiete aj sedadlá v druhom rade, preveziete 3880 litrov nákladu.

Výbava obsahuje užitočné prvky ako adaptívny tempomat, asistenta rozjazdu do kopca, bočné a hlavové airbagy v celom vozidle, systém monitorujúci priestor pred vozidlom, ktorý v prípade prekážky dokáže upozorniť šoféra a pribrzdiť vozidlo pre predídenie zrážky, systém rozpoznania únavy vodiča, zadné parkovacie senzory a cúvaciu kameru, dažďový senzor, predné hmlové svetlomety.

Na pohon slúži dieselový motor o objeme 1968 ccm. Maximálny výkon 110 kW (150 koní) dosahuje pri 3500 ot./min. a maximálny krútiaci moment 340 Nm od 1750 ot./min. Prevodovka je 6-stupňová s manuálnym radením. Chod radiacej páky je ľahký, tichý a presný.

Bezpečnostná výbava obsahuje štandardné systémy ABS s brzdovým asistentom, Front Assist a City Emergency Brake, ASR, MSR a ESP. Aibagy sú na palube čelné pre vodiča a spolujazdca a predné bočné s rozšírením o oblasť hlavy pre celé vozidlo.

  • Ako prvá prišla na rad skúška na šmykľavom povrchu do ľavotočivej zákruty z kopca. Do nej sme brzdili a snažili sa vyhnúť vodným stenám pri nájazdovej rýchlosti okolo 40 km/h.

  • Zistili sme, že elektronické systémy na podporu brzdenia pracujú perfektne. Pri nájazdovej rýchlosti sa vozidlo vodnej prekážke vyhlo bez akéhokoľvek problému. Stačila správna a zároveň rýchla reakcia vodiča a vozidlo pri vyhýbaní išlo požadovaným smerom. Pri brzdení pomáhal systém ABS sa vyhnúť vodnej stene, alebo pred ňou úplne zastaviť.

  • Ako druhá prišla na rad jazda cez priečnu odtrhovú plošinu. Nájazdová rýchlosť bola 40 km/h. V momente, keď predné kolesá plošinu opustili, tá sa aj s vozidlom posunula do strany a zadnú časť vozidla (zadné kolesá) poslala do šmyku. Smer pohybu plošiny (doľava alebo doprava) je náhodný a rýchlosť pohybu regulovaná. Aby bol šmyk simulovaný dokonale, povrch je hladký a polievaný vodou. Vodné steny tvoria ďalšie prekážky.

  • Tento test vo veľkej miere o reakcii vodiča. Musí byť rýchla a hlavne správna. V okamihu pretáčania zadnej časti vozidla bolo potrebné volant natočiť do protismeru natáčania zadnej časti (bez brzdenia, len so stlačeným spojkovým pedálom) aby sa zachytila pôvodná stopa priameho smeru. Následne sa jemným zošliapnutím akcelerátora za pomoci elektronického stabilizačného systému ESP dostali kolesá do záberu a pokračovalo sa v jazde. Aj pri nesprávnej reakcii sa elektronika snažila chybu vodiča napraviť. Dĺžka vozidla nebola pre zvládnutie manévru vôbec obmedzujúca. Elektronika pracovala aj tu veľmi spoľahlivo.

  • Ďalšou skúškou bola jazda zameraná na aquaplaning. Po nájazde do obrovskej kaluže sme sa snažili vyvolať aquaplaning. Tento nebezpečný jav vzniká, keď nie je dostatočne odvádzaná voda medzi pneumatikami a vozovkou. Vytvorený vodný film spôsobí, že sa vozidlo začne po vode kĺzať, vodič stratí nad ním kontrolu a môže to skončiť veľmi nepríjemne. V bezpečí areálu bola nájazdová rýchlosť do 80 km/h.

  • Prvých pár metrov po nájazde do mláky vodič ešte vidí pred vozidlo, ale vzápätí na čelné sklo dopadne množstvo vody a výhľad je nulový. Mimo bezpečia areálu by to znamenalo vážnu situáciu. Aj pri nájazdovej rýchlosti cez 80 km/h sa nám nepodarilo dosiahnuť, aby sme stratili nad vozidlom kontrolu. Pneumatiky si robili svoju prácu svedomito, odvádzali vodu dokonale.

  • Predposledným testom sme zisťovali hranicu nedotáčavosti vozidiel. Jazdili sme do pravotočivej zákruty na šmykľavej kruhovej dráhe pri rýchlosti okolo 40 km/h.

  • Snažili sme sa dostať vozidlo do nedotáčavého šmyku. Vodič pridával plyn pri súčasnom zatáčaní do kruhu. Ak začala predná časť vozidla smerovať von zo zákruty, stačilo ubrať plyn a vozidlo sa zrovnalo do pôvodného smeru. Stabilita a ovládateľnosť boli aj vďaka systému ESP zaručené. Opäť stačila rýchla a správna reakcia vodiča a vozidlo prešlo manévrom stabilne a bezpečne.

  • Poslednou skúškou bola slalomová jazda medzi rovnomerne rozostavanými kužeľmi.

  • Snažili sme sa čo najrýchlejšie prejsť medzi kužeľmi, pričom sa volant vytáčal podľa potreby do jednej a druhej strany bez "rúčkovania" na volante.

  • Potom sme už len vykonali statickú obhliadku vozidiel so zameraním na výbavu, známky opotrebenia a pripravenosť k predaju.
  • Všetky časti výbavy fungovali bezchybne. Či už elektrické súčasti (napr. osvetlenie prístrojov, svetlá na strope a v batožinovom priestore, vonkajšie osvetlenie) alebo mechanické (ovládanie a sklápanie sedadiel, nastavenie lakťovej opierky, otváranie odkladacích priestorov, otváranie bočného pravého okna) nemali žiadnu závadu. Miera opotrebenia a známky používania sú minimálne. Pripravenosť vozidla na následný predaj je na profesionálnej úrovni.

    Záverečné hodnotenie
    _______________________________________________________________________________________________

    Jednoduchá, dlhá karoséria bez zbytočných prelisov a dizajnových prvkov dáva jasne najavo čo ponúka vo vnútri. Interiér je kvalitne spracovaný, použité sú kvalitné materiály, a je priestranný. Vozidlo pohodlne prevezie až sedem osôb. Manipulácia so všetkými sedadlami je ľahká a intuitívna. Po vybratí sedadiel z druhej a tretej rady vznikne veľký priestor. Prístup cez bočné posuvné a zadné výklopné dvere zaručuje bezproblémovú manipuláciu s nákladom. Motor ponúka dostatočný výkon pri nízkej spotrebe. Vozidlo sa počas testu ukázalo ako bezpečné a pri správnej reakcii vodiča mu bezpečnostné systémy pohotovo pomáhajú zvládnuť krízové situácie na ceste.

    Miera opotrebenia a známky používania sú minimálne. Vozidlo ma najazdených 1009 km a pôsobí ako nové. Modely značky VW si hodnotu držia veľmi dobre, platí to aj pre osobné verzie úžitkových modelov. Kúpou vozidla z portfólia
    Das WeltAuto. kupujúci získa vozidlo so známou servisnou históriou a zárukou.
    _______________________________________________________________________________________________

    Video

    Video na YouTube

    Výsledky ďalších našich testov:
    Volkswagen Golf Variant Alltrack
    VW Touareg Mountain
    Audi Q7

    Text: Peter Purdeš
    Foto: Peter Purdeš, Ing. Václav Ptáček, Mgr. Peter Linka

    Podobné články:
    S Das WeltAuto v Driving Academy (05/2015)
    S Das WeltAuto v Driving Academy (09/2014)
    S Weltautom na Slovakia Ringu (11/2012)
    Testovali sme jazdené automobily z portfólia Weltauto (09/2011)
    V Pachfurthe sme testovali jazdené vozidlá z portfólia Weltauto (06/2010)

      

    [ Späť na dojem z jazdy | Zoznam sekcií ]