Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Honda NC750X DCT (06/2016)  Vytlačiť stránku
redaktor: p.linka, 11.07.2016;

História rady NC sa začala písať v roku 2012. Ide o koncept, v ktorom Honda spája viacero motocyklových typov do jedného univerzálneho stroja. Prvá generácia sa vyznačovala objemom 670 ccm. Na výber boli dve 6-stupňové prevodovky. Manuálna a dvojspojková DCT. Druhá generácia prišla s motorom vyznačujúcim sa zvýšeným objemom na 745 ccm. Hodnota výkonu a krútiaceho momentu sa ustálila na dnešných 40,3 kW pri 6250 ot./min. resp. 68 Nm pri 4750 ot./min. Na rok 2016 prichádza NC-čko s mnohými inováciami, ktoré mu majú dopomôcť stať sa ešte obľúbenejším každodenným spoločníkom na ceste za povinnosťami aj oddychom.

testoval Peter Linka





Dizajnový krok vpred

Aj keď zmien je mnoho, ako prvú si samozrejme všímam dizajn. Nemôžem povedať, že by ma predchádzajúce generácie extra oslovili. Nová NC s označením X, je už celkom iná pesnička. Svieži dizajn, krásne farebné kombinácie, LED predný a zadný svetlomet.

Ortodoxný motorkár vs. DCT

Dookola sa pýtam sám seba, prečo som si nevybral manuálnu prevodovku. Automat v motorke? Som snáď skútrista? Sadám si na NC-čko. Z môjho pohľadu, je predná časť motocykla trochu úzka a tak nejako mi nepasuje ku zvyšku. Štartujem. Z novej koncovky výfuku sa valí príjemný zvuk. Na pravom ovládači volím režim Drive. Už po pár prejdených metroch mi na LCD displeji svieti 6 prevodový stupeň. Tak to teda nie! Takto to veru nepôjde. Využívam manuálne podraďovanie tlačidlami na ľavej rukoväti. Avšak prevodovka si rýchlo navolí naspäť vyššie rýchlostné stupne. Dávam jej ešte šancu a na ceste do práce nechávam zvolený režim D. Nie je sa prečo ponáhľať. Prvé pocity sú teda zmiešané a stále nie som presvedčený o dobrej voľbe prevodovky.


zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


Športom z práce

Cesta domov ti len tak ľahko neprejde. Z predného úložného priestoru, ktorý je teraz o 30 mm vyšší a poskytuje 22 litrov objemu, vyberám prilbu a rukavice. Na veku sú umiestnené úchyty, na pripevnenie tankvaku, ktoré sú nielen praktické, ale dobre vyzerajúce a dotvárajú celkový dizajn motocykla. Počas celého testu sa predný „kufor“ ukázal ako nesmierne praktická záležitosť.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


Opäť štartujem. Volím režim Šport, ktorý má ďalšie tri stupne. Neváham ani chvíľu. Tretia, najsilnejšia voľba je správna. Tu sa nestačím čudovať. NC-čko má silu, chuť, derie sa do otáčok. Podrží zaradený kvalt. Podradí a to aj o dva stupne, ak jej dám na to dobrý dôvod pravou rukou. Tento režim je pre mňa jasná voľba počas celého testovacieho týždňa. Výnimkou boli iba ranné kolóny, kedy mi reakcia plynu v režime Drive, vyhovuje viac ako „agresívne S“. DCT radí presne, jemne, bez náznaku trhania. Aj keď trochu hlučne. Športový, najsilnejší režim, radí takmer presne tak, ako by som radil ja. K športovaniu neodmysliteľne patria brzdy. O zastavenie sa stará dvojpiestikový strmeň Nissin, ktorý sa zakusuje do jedného 320 mm kotúča. Pre bežnú jazdu sa ukázal ako postačujúci. Ak si ale radi užívate svižnejšiu jazdu, treba dopomôcť prednej brzde aj tou zadnou. Nejedenkrát mi pri prudkom brzdení zopínalo sériové ABS. Treba vziať na zreteľ, že toto nie je štýl jazdenia, s ktorým sa bude NC 750 X často potýkať.



Malý, veľký cestovateľ

Po pracovnom týždni na rad prichádza víkend. Čo môže byť lepšie, ako sa zbaliť na motorku a stráviť ho na zakrútených cestách? A že v zákrutách to NC vie parádne, ma presviedča pri každej vhodnej príležitosti. Ovládateľnosti prispieva nová vidlica Showa SDBV zamedzujúca ponáranie predného kolesa. Pruženie je ladené do „mäkka“. Pri tomto type motocykla, vítaná záležitosť. Nesmiem zabudnúť na LED svetlomet, ktorý svoju funkciu plní ukážkovo. Novo prepracovaná je aj prístrojová doska s LCD displejom, ponúkajúca veľký priestor na individualizáciu. Na výber je niekoľko rôznych farieb podsvietenia, ktoré sa menia buď podľa otáčok alebo podľa režimu DCT.


zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


Posed je veľmi príjemný, vzpriamený. Ochrana pred vetrom je do zákonom povolených rýchlostí postačujúca. Nemyslím si, že jazdec na NC-čku bude prekonávať rekordy v počte kilometrov odjazdených behom jedného dňa. Na stredné vzdialenosti ide o veľmi príjemnú motorku, s ktorou by som nemal problém vyraziť na dovolenku, trebárs aj k moru.

NC 750 X patrí medzi vstupný model do sveta Adventure motoriek. Jazda na poľnej ceste či šotolinke jej problém nerobí. Slušnú prácu odvádza aj pri jazde v stupačkách. Samozrejme hovoriť o veľkom offroadovom dobrodružstve nie je celkom na mieste. Ak však niekomu spraví radosť občasné blúdenie po ľahkých šotolinkách, sklamaný neostane.

DCT

Ako vlastne táto automatická prevodovka funguje? DCT pri práci využíva dve spojky. Jednu pre stupne 1., 3. a 5. Druhú pre 2., 4. a 6. V priebehu niekoľkých stotín sekundy sa rozpojí spojka ovládajúca nepárne stupne, kým spojka pre párne stupne sa spojí a naopak. V praxi to znamená plynulé radenie bez rušivých momentov. DCT ponúka celkovo tri režimy radenia. Manuálny, kedy si jazdec sám volí prevodové stupne pri ľavej rukoväti. Automatický „D“ pre úspornú jazdu, kedy sú prevodové stupne radené pri nižších otáčkach. Automatický „S“ pre športovú jazdu, pri ktorej sa motor necháva vytáčať do vyšších otáčok.

NC a konkurencia

Medzi najčastejších konkurentov k modelu NC 750 X sa priraďuje Kawasaki Versys 650 a Suzuki V-Strom 650. Aj keď sa jedná o objemom menšie stroje, parametre naznačujú opak. Kawasaki a Suzuki ponúka identický výkon 51 kW (Honda 40,3 kW) pri 8500 resp. 8800 ot./min. Krútiaci moment je až na malé odchýlky rovnaký (68, 64 a 60 Nm.) Pre Hondu je však pozitívnym faktom, že svojich 68 Nm dosahuje už pri 4750 ot./min., pričom Kawasaki potrebuje na dosiahnutie maximálneho krútiaku 7000 ot./min. a Suzuki 6400 ot./min. Pri brzdách hrá prím práve dvojica konkurenčných modelov so svojimi dvojkotúčmi v porovnaní s jednokotúčom od Hondy. V-Strom sa vďaka svojmu viac terénnemu zameraniu, môže pochváliť predným 19“ diskom. Cena Versysa s ABS štartuje na 7995,- Eur. Suzuki V-Strom ABS môže byť váš za 7790,- Eur.

Poteší Veľmi nepoteší
veľký úložný priestor, prejav DCT v režime Šport, nízka spotreba, vzpriamený posed, výborný predný LED svetlomet niektoré materiály pôsobiace lacným dojmom, režim prevodovky D môže pôsobiť nudne, slabé brzdy


Technické parametre (spracované: 01.07.2016)

Značka a model Honda NC 750 X DCT ABS
Motor kvapalinou chladený radový dvojvalec s 8 ventilmi, SOHC
Pohon reťaz
Zdvihový objem motora 745
Uloženie / počet valcov R / 2
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 40,3/6250
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 68/4750
Prevodovka 6-stupňová dvojspojková DCT
Objem palivovej nádrže (v litroch) 14,1
Priemerná spotreba (l/100 km) -
Dojazd po kontrolku rezervy -
Dĺžka (mm) 2230
Šírka (mm) 845
Výška (mm) 1350
Rázvor (mm) 1535
Výška sedla (mm) 830
Svetlá výška (mm) 165
Suchá hmotnosť (kg) -
Pohotovostná hmotnosť (kg) 230
Predné brzdy jeden kotúč s priemerom 320 mm, dvojpiestikový strmeň Nissin
Zadná brzda kotúč s priemerom 240 mm s dvojpiestikovým strmeňom
Ráfik vpredu 120/70 R17 s dušou
Ráfik vzadu 160/60 R17 s dušou
Predné odpruženie 41 mm teleskopická vidlica Showa
Zadné odpruženie tlmič Monoshock, kyvná vidlica Pro-Link
Záruka 2 roky
Cena testovaného modelu 7.790,-


Záverečné hodnotenie

Týždeň s NC 750 X preletel ako voda. Nečakal som tak hravú a ľahkú ovládateľnosť, s ktorou si na cestách dovolím naozaj veľa. Skeptický som bol k automatickej prevodovke. Musím sa ospravedlniť a vziať späť všetko zlé, čo som o nej povedal. Automat má svoje čaro a v režime Šport radí tak, ako by som to robil ja. Veľmi návyková vec! Ak je na NC-čku miesto kde treba pridať, tak sú to rozhodne brzdy. Inak niet čo vytknúť. Honda NC 750 X vo verzii DCT je príjemný každodenný spoločník, s ktorým sa smelo môžete vydať za novými turistickými zážitkami. Ak NC, tak DCT!



Fotogaléria

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázoke zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Ďalšie testy Honda:
CRF1000L Africa Twin


Dňa: 11.07.2016
Redaktor: Peter Linka
Foto: Peter Linka

  

[ Späť na Test | Zoznam sekcií ]