Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Škoda Superb Combi 2.0 TSI 4x4 Laurin & Klement (08/2016)  Vytlačiť stránku
redaktor: k.zechmeister, 24.08.2016;

Otestovali sme najdrahšiu Škodu v ponuke výrobcu a hľadali sme odpoveď na to, či je naozaj aj najlepšia. Veď Škoda Superb vo verzii kombi s motorom 2.0 TSI, s pohonom 4x4, s prevodovkou DSG vo výbave Laurin & Klement má predsa na to tie najlepšie predpoklady. testoval Karol Zechmeister





Rýchlo a luxusne

Model Superb patrí medzi klenoty českej automobilky. O jeho histórii sa dočítate v teste kombi verzie druhej generácie. V roku 2014 som sa zoznámil aj s liftbackosedanom po facelifte. To nespisovné označenie preto, lebo model disponoval dvojitým otváraním veka batožinového priestoru označeným Twin Door. Toto riešenie sa s príchodom aktuálnej generácie vytratilo. Čiže v ponuke je liftback vyzerajúci ako sedan a kombi vyzerajúce ako kombi. Na Slovensku sa predáva od apríla 2015. Kombi prišlo do predaja v júli. Na túto verziu sa poďme teraz pozrieť.

Exteriér

Na mňa pôsobí táto dáma z Čiech vyslovene príťažlivo. Má zmyselný pohľad a je dobre oblečená. Dizajn bielych šiat dáva krásne vyniknúť jej krivkám. Náhrdelník s okrídleným šípom sa jej vyníma vo výstrihu. Má drahé dvojfarebné topánky, nechýba jej sebavedomie a šmrnc. Potrpí si na kvalitu, o tom ma presviedča značkou kabelky – Laurin & Klement. Stará sa o seba, športuje a má pozitívny postoj k životu. Je zvyknutá na svoj štandard, pod ktorý by nikdy nešla. A ten zadok, ach. Mne sa jednoducho páči. Vyžaruje z nej jedinečnosť v rámci svojej kategórie. Lacná teda určite nebude.

Interiér

Obaja Václavovia, páni Laurin aj Klement, by sa určite čudovali, kam dospela technika a čím všetkým disponujú moderné stroje. Závan luxusu zacítite už pri príchode k autu, kedy vás privíta osvetleným nástupným priestorom. Po otvorení dverí zaujme ako prvé tmavohnedý obklad dverí a prístrojovky. Rovnakej farby sú aj kožené sedadlá. Predné sú elektricky nastaviteľné, vodičovo ponúka tri pamäte. O tom, že sedím v najvyššej výbave ma informuje nápis Laurin & Klement na sedadlách, na prahoch a na lište prístrojovky. Príjemnú atmosféru na palube navodzuje ambientné osvetlenie na palubnej doske a dverách. Je možné zvoliť tri farby (zelená, modrá a žltobiela), úplne ho vypnúť, alebo si nastaviť iný jas na dverách a iný na prístrojovke. Užitočné je aj osvetlenie priestoru pre nohy vpredu aj vzadu. To svieti na bielo a tiež sa dá vypnúť. Priestorovo ani ergonomicky nie je tejto Škode čo vytknúť. Poteší odkladací priestor na telefón, ktorý ponúka spojenie s vonkajšou anténou. Rozmerný je aj klimatizovaný priestor pod stredovou lakťovou opierkou s možnosťou odloženia tabletu. Prvé Simply Clever riešenie, ktoré ma zaujalo, nachádzam vo dverách – odpakový koš. Jedná sa o príplatok a je to vlastne plastový držiak, vďaka ktorému dostane mikroténový sáčok dvierka.

Za elektricky ovládanou stropnou roletkou sa ukrýva okno tiahnuce sa až nad zadné miesta. Jeho prednú časť je možné otvoriť. Zadní cestujúci sa skôr potešili výhľadu ako čerstvému vzduchu pri jazde. Dosť na nich fúkalo. Nepomohla ani vysunutá protiveterná clona. Zato keby pršalo, dáždniky ukryté v predných dverách by určite poslúžili. Druhému zaujímavému Simply Clever riešeniu dávam jednotku.

Chválospevy na priestor vzadu si užila už predchádzajúca generácia modelu. Tu tomu nemôže byť inak. Bezkonkurenčnému miestu v pozdĺžnom smere sa teraz pridala aj dostatočná šírka. Cestujúci tu majú k dispozícii manuálne ovládané protislnečné roletky vo dverách, samostatné nastavenie klímy, vyhrievané sedadlá. Príplatkom je 230 V zásuvka s USB vstupom v konzole medzi prednými sedadlami a držiak tabletu. Za rozmernou stredovou lakťovou opierkou, ktorá ukrýva držiaky nápojov a pera, je otvor na prevoz dlhých predmetov. Luxusom je ovládanie sedadla predného spolujazdca zadnými cestujúcimi.

Zadné veko je elektricky otvárateľné aj na diaľku a pri jeho otváraní sa roletka priestoru sama odsunie vpred. Malo by byť aj „kopnutím“ pod nárazník, ale nech vykonám akýkoľvek pohyb nohou v tomto mieste, veko sa nie a nie otvoriť. Pravdepodobne montáž ťažného zariadenia túto funkciu ruší. Rameno s guľou sa vysunie po zatiahnutí rukoväte, ktorá je šikovne zakomponovaná do chrómovej lišty. O zaistení resp. uvoľnení guľe informuje malá diódka zeleným resp. červeným blikajúcim svetlom. Manipulácia je detinsky ľahká.

V batožinovom priestore sa po sklopení operadiel kľudne vyspia dvaja ľudia. Asi najlepšie ho vystihuje slovo – obrovský. Pri mojej výške 195 cm mám problém od zadného nárazníka dočiahnuť k operadlám zadných sedadiel. Dno je dvojité, sú tu háčiky aj 12 V zásuvka. Zaisťovacie elementy na suchý zips sú v takto veľkom priestore nutnosťou, rovnako ako sieťový program. Madlá na sklopenie zadných operadiel sú tu tiež. Tie sa však nesklopili, len sa trochu posunuli vpred. Pravdepodobne koža nedovolila automatické sklopenie. Zaujímavosťou je osvetlenie batožinového priestoru, ktoré je tvorené vyberateľnou baterkou. Tú je možné pripevniť na karosériu vďaka magnetu a môže tak poslúžiť ako osvetlenie pri výmene kolesa v noci. Tretie Simply Clever riešenie - opäť za jedna. V noci poslúžia výborne aj svetlá vo veku, ktoré osvetľujú okolie nakladacie priestoru.

Dojmy z jazdy

Top verziou predchádzajúcej generácie bol model so 6-valcovým atmosférickým benzínovým motorom. Nástupcom je preplňovaný dvojliter. Opäť ten downsizing. Maximum je 206 kW (V6-ka mala 191 kW) v rozmedzí 5600-6500 ot./min. Krútiaci moment je 350 Nm (V6-ka mala rovnaký) v pásme 1700-5600 ot./min. Na papieri viac než dostatočné hodnoty. Zaujímavosťou je, že už predchodkyňa sa dodávala s motorom 2.0 TSI, ale jej výkon bol „len“ 147 kW. Teraz sa vlastne jedná o motor, ktorý poháňa v koncerne VW v rôznych výkonových variáciách športové modely ako VW Golf GTI, Golf R, Seat Leon Cupra, nedávno testovanú Škodu RS230 a aj niektoré modely Audi s magickým písmenom S.

My v Európe sme zvyknutí na silné naftiaky so spotrebou 5,9 l / 100 km. Ako si počínalo takto veľké auto so silným benzínovým motorom v bežnej premávke s automatickou 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG? Veľmi dobre.

Najnižšiu spotrebu v meste som zaznamenal 9,7 l/ 100 km pri mojej krátkej (5 km) rannej ceste do redakcie v režime Eco. Volič jazdných režimov ponúka na výber Eco, Comfort, Normal, Sport a Individual. V režime Eco po uvoľnení plynu systém vyraďuje do neutrálu, čiže následné zrýchlenie je trochu oneskorené, nakoľko je potrebné najprv zaradiť nejaký stupeň. Aj opätovný rozbeh z križovatky je trochu oneskorený. Systém musí najprv naštartovať motor a potom zaradiť. Pri rýchlosti 50 km/h sú otáčky motora cca 1400 / min. Bežnejšia spotreba v meste však bola okolo 11 l / 100 km.

Na okresných cestách sa spotreba pohybovala od 7,9 po 8,7 l / 100 km. Záleží od počtu ľudí na palube a samozrejme od pravej nohy. Pri rýchlosti 90 km/h sú otáčky motora 2000 / min.

Na diaľnici pri rýchlosti 130 km/h sa otáčky ustálili na hodnote cca 2800 / min a spotreba bola 9,1 l / 100 km. Motor má aj v diaľničných rýchlostiach neuveriteľnú chuť zrýchľovať. Dynamika je perfektná. Prevodovka radí hladko a rozumne. Pri potrebe náhleho zrýchlenia neváha podradiť aj o dva stupne a auto vystrelí vpred. Ručička otáčkomeru nemá problém vletieť hlboko do červeného poľa k číslici 7. A výkon plynulo narastá, letím a užívam si zvuk vytočené motora. Generátor zvuku v RS230 mi zrazu príde smiešny a zbytočný. Veď ten motor má výborný zvuk. Ale je to pravdepodobne aj výfukmi, ktoré sú v tomto prípade „pravé“, čiže potrubie naozaj ústi do koncoviek na oboch stranách. Zrazu mám chuť šliapať na plyn, vytáčať motor a radiť pádlami pri volante. Chápete?! V dlhom kombíku?! Lenže toto auto si to pýta. Nech mi to RS230 odpustí, ale ja som sa viac bavil tu. Pretože výbornému motoru s ideálnou prevodovkou sekunduje rovnako skvelý podvozok. A to, čo mi pri RS-e chýbalo, mi ponúkol Superb. Vysoký výkon pri zachovaní vysokého komfortu.

Podvozok je totiž adaptívny. Vpredu tvorený zavesením typu McPherson so spodnými trojuholníkovými ramenami a so skrutným stabilizátorom, vzadu je viacprvkové zavesenie s pozdĺžnymi a priečnymi ramenami a taktiež so skrutným stabilizátorom. V režime Comfort, aj na 19-palcových kolesách, pekne filtruje nerovnosti. Vozidlo len tak citroënovsky pláva po nerovnostiach, karoséria sa nakláňa ako bárka na mori, ale nijako dramaticky, skôr tak príjemne. Lenže ono to je bárka s motorom z rýchločlna. Klame telom, dokonalý sleeper. Chvíľu sa usmieva, užíva si pohodovú plavbu, aby sa v zápätí zamračila a v mžiku predbehla, čo jej práve zavadzia. A to sa bavíme o režime Comfort.

V režime Sport je Superb zamračený a nasrdený stále, napne sa k maximálnemu výkonu. Svoju bojovú náladu vám dá najavo povyskočenými otáčkami, stuhnutým volantom, bleskovými reakciami na stlačenie plynu a stvrdnutým podvozkom. Je neuveriteľné ako sebaisto prechádza zákrutami. Vodič má pocit perfektnej kontroly nad vozidlom. Zatáčanie je precízne a vozidlo ide presne tam, kam potrebujete. Brzdy reagujú exaktne a ich nástup je priamočiary a ľahko dávkovateľný. Hranica nedotáčavosti je v nedohľadne. Pomáha tomu samozrejme pohon 4x4 cez Haldex spojku 5. generácie. Tlmenie nerovností je aj v režime Sport stále veľmi uspokojivé. Vytknúť môžem akurát nelogické sekvenčné radenie pákou. Dopredu sa radí vyšší a dozadu nižší stupeň. Ale zato reakcie prevodovky na pokyn cez pádla sú okamžité. A tie medziplyny pri podradení! Toto auto ma fakt baví.

A rozmaznáva. Napr. v horúcich dňoch ventilovanými sedadlami. Zapína sa dvojkrokovo, najprv tlačidlom pri ovládaní klímy a potom je nutné zvoliť na displeji chladenie namiesto vyhrievania. Stredový displej ponúka prehľadné menu, peknú grafiku, intuitívne ovládanie, rýchlu reakciu na dotyk a vysúvacie lišty po priblížení prsta. Navigácia aj obraz zo spätnej kamery majú chválitebné rozlíšenie. Superb dokáže sám zaparkovať priečne aj pozdĺžne. Pohľad na samostatne sa točiaci volant je stále fascinujúci. Pomáha aj naviesť guľu ťažného zariadenia k prívesu.

Dokáže načítať dopravné značky, upozorniť pred autom v mŕtvom uhle a udržať auto pohybmi volantu v jazdnom pruhu. Dokáže pomocou adaptívneho tempomatu spomaľovať a zrýchľovať, dokonca úplne zastaviť a aj sa rozbehnúť, ak sa auto vpredu pohne do niekoľko málo sekúnd. Tempomat sa v tomto prípade ovláda „audinovsky“ na samotnej páčke, pomocou ktorej si vodič môže nastaviť aj odstup od auta vpredu. Pri potrebe zvýšenia nastavenej rýchlosti po jednom km/h sa hodnota znižovala (na dôvod som neprišiel) a pri niektorých jazdných situáciách by som reagoval rozumnejšie, ako pán adaptívny. Ale inak je to skvelý bezpečnostný pomocník. Pripojenie smartfónu cez Bluetooth a zobrazenie hudobných zložiek z USB média je veľmi uspokojivé. K dispozícii je aj pevný disk pre uloženie hudby. Spracovaním a použitými materiálmi môže Superb úplne kľudne konkurovať Passatu. Priestorovo ho dokonca prevyšuje a dizajnovo sa mi osobne páči taktiež viac. Ja by som mal pri výbere jasno.

Test som ukončil po 592 km s priemernou rýchlosťou 41 km/h so spotrebou 10,6 l / 100 km. Displej ešte ukazoval dlhodobú spotrebu: po prejdení 1047 km bola 11,1 l / 100 km pri priemernej rýchlosti 37 km/h.

V testoch Euro NCAP získal Superb s karosériou liftback maximálne hodnotenie – päť hviezdičiek. Za ochranu dospelých získal model 86 %, za ochranu detí rovnako 86 % a za ochranu chodcov 71 %. Bezpečnostné systémy boli ohodnotené na 76 %.

Obstarávacia cena (spracované dňa 02.08.2016 z aktuálneho cenníka, ceny vrátane DPH)

Základná cena modelu:
Superb Combi 1.4 TSI Active
23.440 €
Cena testovanej verzie:
Superb Combi 2.0 TSI 4x4
Laurin & Klement
42.490 €
Cena testovanej verzie:
Superb Combi 2.0 TSI 4x4 Laurin & Klement
49.213 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a systémy:
ESC vrátane ABS, MSR, ASR, EDS, HBA, DSR, RBS, MKB, airbag vodiča a spolujazdca (airbag spolujazdca s deaktiváciou), hlavové a bočné airbagy vpredu a vzadu, kolenný airbag vodiča, Isofix – príprava na uchytenie dvoch detských sedačiek vzadu, asistent rozjazdu do kopca, SMART LIGHT ASSISTANT, LANE ASSISTANT a BLIND SPOT DETECTION, systém rozpoznávania dopravných značiek, DRIVER ACTIVITY ASSISTANT – rozpoznanie únavy, adaptívny podvozok
Interiér:
interiér L&K – kožené sedadlá s logom L&K na prednýchoperadlách, EU paket – FRONT ASSISTANT, elektro-mechanická parkovacia brzda, kontrola tlaku v pneumatikách, trojramenný multifunkčný kožený volant pre ovládanie rádia a telefónu, Climatronic – trojzónová automatická klimatizácia, el. ovládanie okien vpredu a vzadu s detskou poistkou, parkovacie senzory vzadu, farebný Maxi DOT – plnegrafický displej palubného počítača, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním (2 sklopné kľúče), elektricky sklopné vonkajšie spätné zrkadlá s automatickým stmavovaním, vnútorné spätné zrkadlo s automatickým stmavovaním, Strešný nosič – čierny, dažďový senzor, manuálne nastaviteľné bedrové opierky na predných sedadlách, tónované sklá, navigačný systém COLUMBUS s 8" dotykovým displejom, mapový podklad Európy na internej pamäti prístroja, USB s Apple konektivitou, 2 x SD slot a WLAN, virtuálny pedál a elektrické otváranie 5. dverí, KESSY – systém bezkľúčového odomykania, zamykania a štartovania, alarm s vnútornými senzormi, zálohovou sirénou a náklonovým senzorom, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča s pamäťou, elektricky nastaviteľné vonkajšie spätné zrkadlá s pamäťou, INTELLIGENT LIGHT ASSISTANT – automatické prepínanie diaľkových a stretávacích svetiel, komfortné telefonovanie s Bluetooth a hlasovým ovládaním, vyhrievané predné sedadlá, LIGHT ASSISTANT (COMING HOME, LEAVING HOME, TUNNEL LIGHT), odistenie opierky zadného sedadla z batožinového priestoru, vkladané tkané koberce vpredu a vzadu, nástupné prahové lišty vpredu, lakťová opierka JUMBO BOX vrátane displeja vzadu so zobrazením času, zadná lakťová opierka s možnosťou vytvorenia priechodzieho otvoru do batožinového priestoru, osvetlenie vnútorných kľučiek dverí a osvetlenie priestoru pre nohy vpredu, vyberateľná LED lampa, vyhrievané dýzy ostrekovača čelného skla, sieťový program, nástupné prahové lišty vpredu a vzadu, osvetlenie pre nohy vzadu, adaptívny tempomat, elektricky nastaviteľné sedadlo spolujazdca s možnosťou ovládania zo zadných sedadiel, vyhrievané zadné sedadlá, SOUND SYSTEM (12 reproduktorov, digitálny equalizér), LED paket vnútorný – vnútorné osvetlenie (ambientné LED osvetlenie interiéru – výber z 10 farebných prevedení), čítacie LED lampičky vpredu a vzadu, LED osvetlenie – kľučiek dverí, priestoru pre nohy vpredu a vzadu, Make-up zrkadla v slnečných clonách), SUNSET – sklá s vyšším stupňom tónovania od B-stĺpika, tieniace rolo pre zadné okná – mechanické, vkladané tkané koberce LOUNGE STEP
Exteriér:
disky PEGASUS z ľahkej zliatiny antracitové 8 J × 18" (235/45 R18), chrómovaná lišta okolo bočných okien, chrómový rámik a mriežka chladiča, LED paket vonkajší – vonkajšie osvetlenie (zadné LED svetlá – top variant, LED osvetlenie registračnej značky vzadu a LED osvetlenie nástupného priestoru Boarding Spots), strešný nosič – eloxovaný
Výbava za príplatok k základnej cene: • ťažné zariadenie – sklopné = 893 €
• medzipodlaha v batožinovom priestore = 169 €
• kôš na odpadky= 18 €
• ventilácia predných sedadiel = 489 €
• podvolantové radenie automatickej prevodovky = 96 €
• disky PHOENIX z ľahkej zliatiny – antracitové 8 J × 19" (235/40 R19) = 463 €
• rezerva na oceľovom disku (dojazdová) + zdvihák + kľúč na kolesá (bez TyreFit) = 112 €
• parkovací asistent = 337 €
• parkovacia kamera = 388 €
• elektricky ovládaná panoramatická strecha = 1252 €
• vyhrievané čelné sklo = 289 €
• komfortné telefonovanie s Bluetooth, phoneboxom a WLAN = 298 €
• Fondpaket – držiak na iPad, druhé USB a zásuvka 230 V = 133 €
• lak – metalíza = 586 €


Porovnanie s konkurenciou (spracované dňa 04.08.2016 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

Neprémiová stredná trieda, kombi karoséria, benzínový motor s výkonom aspoň 180 kW, pohon 4x4 a automatická prevodovka. Kto sa hlási? Úplne sebavedomo vystrelí do vzduchu ruka dvom Nemcom (nie do pozdravu). Kórejci radšej vyšli z triedy, Japonci sklopili zrak k mobilom, Taliani vykríkli Mamma Mia!, dvaja Francúzi si vybrali desiatu a jeden sa trochu pomrvil a zdvihol ruku. Trochu nesmelo sa predsa len ešte hlási jeden Nemec s ďalším Japoncom. Tak, najprv ten ustráchanec Nemec – Ford Mondeo Combi spĺňa karosériu, pohon, prevodovku, ale motor! Povedali sme si benzín! Ponúka len naftový 2.0 TDCi (132 kW), to nie je konkurencia. Ďalší je Japonec – Mazda 6 Wagon ponúka to isté, čo Ford, akurát ten motor je opäť naftový 2.2 Skyactiv-D (129 kW). A pomrvený Francúz? No ten ponúka zase naftový hybrid 2.0 HDi s celkovým výkonom 147 kW a outdoorový vzhľad. Poslednou nádejou sú teda Nemci. Prvým je VW Passat Variant, ten je prakticky dvojičkou nášho Superbu, takže spĺňa všetko. Rovnako ako druhý hlásiaci sa – Opel Insignia Sports Tourer 2.0 Turbo, ten má akurát nižší výkon (184 kW), inak fajn.

Značka / model Škoda Superb Combi VW Passat Variant Opel Insignia
Sports Tourer
Motor 2.0 TSI 2.0 TSI 2.0 Turbo
Výbava Laurin & Klement Highline Business
Pohon 4x4 4x4 4x4
Zdvihový objem motora 1984 1984 1998
Uloženie / počet valcov R/4 R/4 R/4
Preplňovanie áno áno áno
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 206/5600 206/5600 184/5300
Krútiací moment (Nm) pri ot. (min-1) 350/1700 350/1700 400/2500
Prevodovka 6-stupňová dvojspojková 6-stupňová dvojspojková 6-stupňová automatická
Max. rychlost (km/hod) 250 250 235
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod (s) 5,8 5,7 8,8
Priemerná spotreba (l/100 km) 7,2 7,2 8,4
Dĺžka (mm) 4856 4767 4913
Šírka (mm) 1864 1832 1856
Výška (mm) 1477 1477 1513
Rázvor (mm) 2841 2791 2737
Pohotovostná hmotnost (kg) 1560 1599 1768
Počet dverí/miest 5/5 5/5 5/5
Objem batožinového priestoru (l/VDA) 660 650 540
Záruka 4 roky / 120 000 km 2 roky 5 rokov / 150 000 km
Cena modelu bez príplatkov (€) 43.690 42.730 40.780


Rozdiely vo výbavách uvedených v tabuľke (len orientačné):

  • VW Passat Variant
  • má naviac: LED svetlomety (Superb má bi-xenónové svetlomety), dvojitá podlaha batožinového priestoru
    nemá: kolenný airbag vodiča, bočné airbagy vzadu, navigačný systém s 8" dotykovým displejom, pamäť sedadla vodiča a spätných zrkadiel, bezkľúčové otváranie, virtuálny pedál a elektrické otváranie 5. dverí, automatické prepínanie diaľkových a stretávacích svetiel, slnečné roletky na bočných oknách vzadu manuálne ovládané, 12 reproduktorov (Passat má 8), vyhrievané zadné sedadlá, elektricky nastaviteľné sedadlo spolujazdca s možnosťou ovládania zo zadných sedadiel, rozpoznávanie a zobrazovanie dopravných značiek, asistent zachovania jazdného pruhu, upozornenie opustenia jazdného pruhu s aktívnym zásahom do riadenia pre udržanie v pruhu, asistent zmeny jazdného pruhu - monitor mŕtveho uhla, 18-palcové disky (Passat má 17-palcové), sklá s vyšším stupňom tónovania od B-stĺpika, vonkajšie spätné zrkadlá elektricky sklápateľné

  • Opel Insignia Sports Tourer
  • má naviac: systém OnStar, systém uvoľnenia pedálov PRS
    nemá: adaptívny podvozok, rozpoznanie únavy vodiča, kolenný airbag vodiča, bočné airbagy vzadu, trojzónová klimatizácia (Insignia má dvojzónovú), 12 reproduktorov (Insignia má 7), pamäť sedadla vodiča a spätných zrkadiel, bezkľúčové otváranie a štartovanie, virtuálny pedál a elektrické otváranie 5. dverí, slnečné roletky na bočných oknách vzadu manuálne ovládané, vyhrievané zadné sedadlá, elektricky nastaviteľné sedadlo spolujazdca s možnosťou ovládania zo zadných sedadiel, asistent zachovania jazdného pruhu, upozornenie opustenia jazdného pruhu s aktívnym zásahom do riadenia pre udržanie v pruhu, kožené čalúnenie (Insignia má kombináciu látka/koža)


    Záverečné hodnotenie

    Takto má vyzerať a jazdiť vlajková loď značky. Motor je výkonný, poskytuje autu perfektnú dynamiku. Spolu s prevodovkou tvoria ideálny pár ponúkajúci komfort a pohodu, ale ak je nutné, tak aj živelnosť a okamžité reakcie. Adaptívny podvozok ponúka prakticky to isté, má dve tváre. Môže uspávať a hýčkať alebo prebúdzať a nabádať robiť zlobu. Najvyššia výbava spolu so zopár príplatkami robia z vozidla luxusnú záležitosť. O priestore sa v Superbe nediskutuje, toho je tu proste nadbytok. Jedná sa o najdrahšiu Škodu v ponuke a musím skonštatovať, že aj o najlepšiu. V tomto prípade dostanete za veľa peňazí veľa muziky.

    Fotogaléria



    Ostatné testy značky Škoda:
    Test Škoda Octavia RS230 (07/2016)
    Test Škoda Superb 2.0 TSI Ambition (02/2014)
    Test Škoda Octavia 2.0 TDI Elegance (08/2013)
    Test Škoda Rapid 1.2 TSI Elegance (04/2013)
    Test Škoda Roomster 1.6 TDI Scout (06/2011)
    Test Škoda Superb Combi 1.8 TSI 4x4 Elegance (09/2010)
    Test Škoda Yeti 1.2 TSI Advantage (08/2010)
    Test Škoda Octavia RS 2.0 TFSI (05/2010)

    Dňa: 24.08.2016
    Redaktor: Karol Zechmeister
    Foto: Karol Zechmeister
      

    [ Späť na Test | Zoznam sekcií ]