Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: História modelu Nissan Qashqai  Vytlačiť stránku
redaktor: p.mauer, 6.2.2017;

Inovácie pramenia z nevyhnutnosti

Je až ťažké uveriť, že Nissan Qashqai sa predáva už celé desaťročie. Je to však naozaj tak. Do európskych predajní model dorazil na začiatku roka 2007 v role priekopníka nového trhového segmentu – segmentu mestských crossoverov.  V tomto segmente sa na špičke predajnosti udržal dodnes.
Začiatok predaja modelu Qashqai však nebol bez rizika. Nižšie sa dozviete príbeh o tom, ako toto inovatívne vozidlo – vozidlo, ktoré neoddiskutovateľne zmenilo tvár európskeho motorizmu – prišlo na svet.
______________________________________________________________________________________________

Začiatky projektu

Keď v roku 1999 vznikla aliancia Renault-Nissan, smer, ktorý vytýčil jej nový výkonný riaditeľ Carlos Ghosn, bol jasný. Japonská značka potrebovala zmeniť portfólio produktov pre európskych zákazníkov. Názorným príkladom bol Nissan Almera, hatchback triedy C, ktorý sa v Európe veľmi dobre nepredával. Výkonnému riaditeľovi tak bolo jasné, že náhradou za tento model musí zákazníkom ponúknuť niečo lepšie. Plánovacie, návrhárske, konštrukčné i výrobné tímy dostali za úlohu vrátiť sa späť k rysovacím doskám.

Na začiatku roka 2002 odcestoval 25-členný tím výkonných a vedúcich pracovníkov spoločnosti Nissan do technického strediska automobilky v Japonsku. Toto stretnutie bolo začiatkom 12-mesačného projektu vývoja novej generácie modelu Almera. Cieľom projektu bolo definovať podobu vozidla – ako by malo vyzerať, aké motory by malo mať, aké by boli jeho jazdné parametre. Prvotným zámerom bolo dať modelu úplne nový charakter a trochu viac priestoru pre posádku, ako ponúkal jeho predchodca. Plánovaná nová generácia mala konkurovať vozidlám ako SEAT Altea a Volkswagen Golf Plus.

Neľahké rozhodovanie 

Práca na novom modeli však vôbec nešla jednoducho. Po deviatich mesiacoch spolupráce, 13. decembra 2002, došiel tím na spoločnej porade k niekoľkým bolestným záverom. Najpodstatnejšie bolo, že nové vozidlo skrátka nezodpovedalo prísľubu značky Nissan – „Inovácie a zážitky pre každého“. Nové vozidlo by nespĺňalo to, čo zákazníci od značky očakávali.



Manažérom oddelenia posudzovania vozidiel v Európskom technickom ústredí spoločnosti Nissan (NTCE) bol vtedy Peter Brown. Rovnakú funkciu zastáva i dnes. Situáciu opisuje slovami: „Prešli sme všetky čísla a zistili sme, že nová Almera nebude takým silným konkurentom, ako sme dúfali. Neodrážala kľúčové hodnoty značky Nissan, teda inováciu a vzrušenie, ani smer, ktorý na trhu vytýčili energické modely 370Z, X-Trail alebo tretia generácia vozidla Micra.“

Proti konvenciám

To, čo Carlos Ghosn povedal, inšpirovalo tím na obrátenie debaty úplne iným smerom: Môže spoločnosť Nissan prísť s niečím novým a neočakávaným? S niečím, čo by narušilo zažitú štruktúru segmentov?
Peter Brown pokračuje: „Napadlo nám postaviť niečo ako malé Murano. Verili sme, že tento model by pomohol zbúrať niektoré predsudky o vozidlách SUV. Malo ísť o model vyvinutý a na trhu umiestnený tak, aby nabúral konvenčné európske segmenty s veľkým objemom predajov hatchbackov a limuzín.“
V roku 2002 začínali športovo-úžitkové vozidlá (SUV) získavať na popularite. Navzdory tomu však pre mnohých konzervatívne zmýšľajúcich záujemcov o hatchback alebo limuzínu bolo vlastníctvo vozidla SUV spojené s veľkými prekážkami. Z prieskumov názorov zákazníkov vyplýval hlavne fakt, že vozidlá SUV sú na jazdu po meste a bežné každodenné používanie príliš veľké. Ľuďom sa tiež nepáčila ich vysoká spotreba paliva a fádny interiér.

Peter Brown vysvetľuje: „Podarilo sa nám presvedčiť obchodníkov, že niektoré z týchto prekážok dokážeme odstrániť tým, že dáme dohromady kombináciu najlepších prvkov rodinných hatchbackov a najatraktívnejších vlastností vozidiel SUV. A tak sa zrodila myšlienka prvého crossoveru.“
Potom už prišiel na rad výskum zameraný predovšetkým na zhodnotenie šance, akú by na trhu malo vozidlo s charakterom mladšieho brata obľúbeného modelu X-Trail – vozidlo, ktoré bude príťažlivé, praktické a všestranné ako SUV, a pritom sa bude veľkosťou, dynamikou jazdy a prevádzkovými nákladmi podobať na rodinné hatchbacky. To, na čo bolo nutné sa pri vývoji vozidla sústrediť, vystihoval interne vymyslený novotvar „mestský nomád“. 

Motivácia k tímovému úspechu

Dizajnérske tímy spoločnosti Nissan z celého sveta dostali za úlohu vytvoriť exteriér a interiér nového vozidla. Divízia Nissan Design Europe (NDE) predložila dva návrhy. Aj keď sa zo žiadneho nestal sériovo vyrábaný model, jeden z nich bol v roku 2004 predstavený ako koncepčné vozidlo Qashqai.

Víťaznú podobu exteriéru navrhlo japonské stredisko Global Design Centre spoločnosti Nissan. Víťazný interiér potom pochádzal z pera dizajnérov divízie Nissan Design America. S predpokladom, že model Qashqai bude pôvodne určený iba európskym zákazníkom, bola podoba exteriéru i interiéru s cieľom výroby odovzdaná do NDE.

Dave Godsell, vtedajší i súčasný projektový manažér pre dizajn, k tomu hovorí: „Okolo projektu bolo cítiť veľa pozitívnej energie. Nedávno sme divíziu NDE presťahovali z Mníchova a Cranfieldu do Londýna, takže na projekte začalo pracovať i mnoho nových ľudí. Všetci sme cítili, že môžeme nový aliančný tím návrhárov presvedčiť o hodnote práce, ktorú robíme. Všetkým sme chceli dokázať, že na vývoji úspešného produktu pre úplne novú kategóriu dokážeme spolupracovať úplne s každým.“

Podobne na tom boli i konštruktéri v Európskom technickom ústredí spoločnosti Nissan (NTCE) v britskom Cranfielde, ktorí boli poverení vývojom konštrukčného riešenia vozidla zamýšľaného výhradne pre európskych zákazníkov.

Peter Brown k tomu dodáva: „Bolo to iba druhýkrát v histórii, čo Japonsko zverilo vývoj vozidla od samého začiatku do rúk ústrediu NTCE. Boli sme nadšení pomyslením na to, že vytvoríme niečo, čo svet ešte nevidel. Samotná myšlienka bola veľmi jednoduchá – použiť klasický model SUV a urobiť ho cenovo dostupnejším, agilnejším a zároveň kompaktnejším.“

Inovácie na nový spôsob

Keďže nebol k dispozícii predchodca, ktorého by bolo možno nasledovať, ani priamy konkurent, s ktorým by šlo zmerať sily, pustila sa spoločnosť Nissan do vývoja jednoduchých, ale účinných parametrov, ktoré mali pomôcť stanoviť rozmery a výkonnostné ukazovatele crossoveru.

Peter Brown vysvetľuje: „Zachovali sme vysoko umiestnené sedadlá, väčšie kolesá a svetlú výšku vozidiel SUV. Kabínu sme však prepracovali tak, aby si pasažieri pripadali, že sedia „vo vozidle“ a nie „na ňom“.“

Použitím vysoko umiestnenej lakťovej opierky, vysokých bočných častí a stredovej konzoly usporiadanej v štýle hatchbacku vytvorila spoločnosť Nissan interiér orientovaný na vodiča – presne taký, ktorý by oslovil záujemcov o konvenčné hatchbacky.

Vývoj vozidla crossover pokračoval i v rokoch 2003 a 2004. Konfiguráciu kabíny a technológie vozidla testovali konštruktéri NTCE na skúšobnom maskovanom prototype, ktorý mohol verejnosti pripadať ako model Renault Scenic 1,5 dCi. Oddelenie plánovania produkcie medzitým v snahe nájsť kľúčovú spätnú väzbu a náhľad do problematiky triedilo údaje z predbežného prieskumu medzi potenciálnymi záujemcami o kúpu hatchbackov a vozidiel SUV.

Koncept Qashqai

Vozidlo sa najprv dočkalo odhalenia ako koncept. Bolo to 2. marca 2004 na ženevskom autosalóne. Koncept niesol meno Qashqai – meno odvodené od názvu iránskeho kmeňa a vybrané s ohľadom na rolu „mestského nomáda“. Vozidlo bolo prijaté skepticky. Automobilové médiá sa zdráhali prijať myšlienku, že by pre čudný hybrid hatchbacku a SUV našla spoločnosť Nissan miesto na trhu.

Peter Brown k tomu hovorí: „Mnoho článkov opakovalo stále tie isté pripomienky, ktoré sme počuli už od obchodníkov: ‚Predstavuje crossover skutočne to najlepšie z oboch oblastí, alebo sa, naopak, nehodí ani pre vodičov hatchbackov, ani pre vodičov vozidiel SUV?“

Henrik Dreboldt je dnes motoristickým redaktorom dánskeho denníka Berlingske Tidende. V roku 2004 však pracoval pre miestne noviny s názvom Lørdagsavisen.

Situáciu opisuje takto: „Motoristickou tlačou koncept modelu Qashqai naozaj otriasol. I ja som vtedy zostal stáť a len som krútil hlavou. Ľudia v Nissane však vedia predpovedať budúcnosť z krištáľovej gule dôkladnejšie než my ostatní a vďaka tomu je dnes táto automobilka v segmente crossoverov špičkou. Vtedy by takýto vývoj predpokladal málokto.“

Spoločnosť Nissan však bola presvedčená, že Qashqai je dobrý produkt. Predstavenie vozidla sprevádzalo pozoruhodne výstižné tlačové vyhlásenie. Stálo v ňom: „Spoločnosť Nissan ako jedna z prvých automobiliek rozpoznáva zmenu preferencií zákazníkov, ktorí budú mať stále väčší záujem o vozidlá, ako je Qashqai.“

Po prezentácii v Ženeve pokračoval vývoj sériovej podoby vozidla ďalej, až dospel ku konečnej podobe dizajnu i konštrukčných parametrov. Dovtedy stihla automobilka tiež rozhodnúť, že Nissan Qashqai bude náhradou tak za model Almera v segmente C, ako aj za model Primera v segmente D. Nissan Primera bolo dosť slušné vozidlo, ale v porovnaní s predajmi špičiek v tomto segmente boli jeho predaje nízke.

Voľba továrne

Súbežne s vývojom modelu Qashqai muselo prísť rozhodnutie, kde sa bude vyrábať. Záväzok spoločnosti Nissan vyrábať vozidlá v krajinách, pre ktorých trhy sú určené znamenal, že NMUK v Sunderlande bola potenciálna voľba.

Kevin Fitzpatrick, divízny vice prezident spoločnosti Nissan pre európsku výrobu pracoval vo fabrike NMUK celý svoj 30-ročný život. Kevin poznamenal: “Bojovali sme nesmierne tvrdo, aby sme získali v roku 2006 model Qashqai. Znamenalo to premeniť NMUK z výrobného závodu na komplexnú inštitúciu s vysokou mierou integrovanosti do európskych aktivít spoločnosti Nissan. Projekt nám umožnil spojenie s modelovými inžiniermi a dizajnérmi omnoho viac ako tomu bolo pri akomkoľvek inom modeli.”

Dopyt zákazníkov bol taký veľký, že pôvodné plány vyrobiť 120 000 kusov ročne boli rýchlo revidované a len v prvom roku bola výroba 160 000 kusov. V súčasnej dobe závod pracuje na tri zmeny denne po dobu takmer šiestich rokov, aby zabezpečil uspokojenie dopytu po modeli Qashqai.

Qashqai ako sériové vozidlo

Na zákulisnej testovacej akcii v januári 2006, ktorá sa konala vo Fínsku, sa mohli novinári prvýkrát posadiť za volant vozidla. Bolo zrejmé, že model Qashqai stále vnímali ako kompaktné SUV. Pretože však chceli nejaký príbeh, rýchlo spomenuli pomerne nízke odhady predajnosti verzií s pohonom 4×4. Tento parameter bol pre nich totiž jedným z hlavných rozdielov medzi vozidlom Qashqai a hatchbackmi segmentu C. Spoločnosť Nissan však vďaka prieskumu vedela, že len veľmi málo majiteľov SUV vyšlo so svojím vozidlom niekedy do terénu a že rovnaké je to i s využívaním pohonu 4×4.

Peter Brown k tomu dodáva: „Aby bolo vozidlo cenovo dostupnejšie a malo nižšiu spotrebu paliva, rozhodli sme sa v prípade modelu Qashqai okrem dvojlitrových motorov používaných už vo vozidle X-Trail uviesť aj verziu so vznetovým motorom s objemom 1,5 litra a so zážihovým motorom s objemom 1,6 litra.“

Na parížskom autosalóne v roku 2006 sa potom celosvetovo prvý sériový mestský crossover dočkal svojej premiéry. Navzdory mnohým námietkam typu „Ako sa to vyslovuje?“ sa spoločnosť Nissan rozhodla zostať pri mene Qashqai.

Pri predstavení vozidla médiám začala spoločnosť Nissan vďaka jasnej vízii pozície modelu Qashqai na trhu i vďaka jeho veľmi vycibreným jazdným vlastnostiam získavať novinárov na svoju stranu. Skepsa však stále pretrvávala. Jeden uznávaný britský magazín napísal: „Veľmi dobrý rodinný hatchback. Taký revolučný, za aký ho vydávajú, však nie je.“

Február 2007: Qashqai v predaji

Model Qashqai sa začal predávať vo februári 2007 a už od samého začiatku bol hitom. Do konca roka sa potom v Európe predalo celkovo vyše 100 000 jeho exemplárov. Najväčším trhom bol ten britský. Na ňom sa predalo 18 000 vozidiel.

Potom už prišla smršť ocenení, z ktorých 14 dostalo vozidlo už počas prvého roka. Ocenenia sa týkali každej oblasti – od víťazstva v kategóriách SUV a mestských vozidiel po prestížne ocenenie „Auto roka“ a uznanie za predajnosť v sektore vozových parkov.

Keď sa rok 2007 zmenil na rok 2008, motoristický svet si uvedomil, že zápal spoločnosti Nissan pre crossovery je serióznejší, než si všetci mysleli. Model Qashqai však nebol jediným variantom vozidla. Pre väčšie rodiny bola na trh uvedená ďalšia, ešte praktickejšia sedemsedadlová verzia Qashqai+2. Model Qashqai+2 bol príťažlivý hlavne vďaka kompaktným rozmerom. Aj keď bol priestor pre posádku oproti „štandardnému“ vozidlu Qashqai dlhší iba o 21 cm, bolo v tejto verzii vozidla vzadu miesto ešte pre ďalších dvoch pasažierov. Tejto predĺženej verzie sa nakoniec v Európe predalo vyše 235 000 kusov.

Do roku 2010 predala spoločnosť Nissan v celej Európe ohromujúcich 1,2 milióna kusov modelu Qashqai a podarilo sa jej stanoviť i termín začiatku predaja modernizovanej verzie, ktorá prinesie celý rad dizajnových a technologických vylepšení. Spoločnosť Nissan okrem sviežeho nového vzhľadu prednej časti vozidla predstavila aj panoramatický kamerový parkovací systém – dodnes veľmi pádny argument hovoriaci pre vozidlá značky Nissan.

Rok 2014: Ako sa dá jednotka vo svojej triede ešte vylepšiť?

Zatiaľ čo dopyt po crossoveroch stále rástol, spoločnosť už pracovala na úplne novej verzii svojho priekopníckeho modelu. Druhá generácia vozidla Qashqai absolvovala svoju premiéru na ženevskom autosalóne v roku 2014. Vozidlo bolo nielen o takmer 5 cm dlhšie než jeho predchodca. Bolo aj nižšie a širšie, s oveľa štíhlejším a atletickejšie vyzerajúcim exteriérom a kvalitnejším interiérom.

Bolo dokonalou ukážkou toho, ako spoločnosť Nissan vozidlo v priebehu jeho životného cyklu nepretržite inovovala. Model si zachoval pôvodnú DNA crossoveru, vyššiu pozíciu sedadla vodiča a nízke prevádzkové náklady. Navyše získal viac vlastností, ktoré zákazníci vyžadujú od rodinného vozidla na každodenné využitie.

Vozidlo získalo na príťažlivosti predovšetkým vďaka ponuke celého radu nových technológií. Išlo napríklad o systémy technológie Nissan Safety Shield, do ktorých spadal systém automatického núdzového brzdenia, systém rozpoznávania únavy vodiča počas jazdy a systém rozpoznávania dopravných značiek.

Nasadenie a zmysel pre detail sa pri vývoji druhej generácie modelu Qashqai vyplatili – v roku 2014 Nissan Qashqai získal od uznávaného britského sprievodcu nákupom automobilov „What Car?“ ocenenie „Auto roka“. Tento sprievodca potom model Qashqai ocenil ešte v rokoch 2015 a 2016 ako „Najlepšie malé SUV“. Modelu Qashqai druhej generácie sa od roku 2014 predalo v Európe už 700 000 kusov.

Február 2017: 10 rokov na čele segmentu crossoverov

Za stálym rastom predajov tohto vozidla stojí jasne a dôsledne definovaná pozícia dokonalého mestského vozidla, ktorú Qashqai na trhu zaujíma, a tiež predstavenie troch nových verzií vozidla počas desiatich rokov. Nissan Qashqai je vozidlo, ktoré vzdoruje bežným trendom v životnosti produktov – od roku 2007 sa jeho predaj zvýšil o 79 %. Pozíciu jednotky vo svojej triede si s 10,5 % podielom na európskom predaji drží i dnes.

Angličania majú úslovie, že tou najúprimnejšou lichôtkou je napodobnenie. Nijako preto neprekvapí, že netrvalo dlho a s mestskými crossovermi začali prichádzať i konkurenčné automobilky. Dnes už má Nissan Qashqai 21 priamych konkurentov.

Zatiaľ čo sa ostatné značky snažili v segmente crossoverov dostihnúť spoločnosť Nissan, tá už usilovne vyvíjala nové produkty. V roku 2010 rozšírila priekopnícku rodinu crossoverov o ponuku modelu Juke. Inšpirovala sa receptom použitým pri modeli Qashqai, ale pri novom vozidle zmenšila priestor pre posádku. A nový segment bol na svete. Len v Európe sa modelu Juke predalo viac než 775 000 kusov. Celosvetovo ide potom o číslo väčšie než 1,2 milióna.

O doplnenie rodiny crossoverov Nissan sa potom postaral úplne nový model X-Trail tretej generácie. Ten v sebe zachytáva všetku spätnú väzbu i know-how za celý čas vývoja modelov Qashqai a Juke. Predaj nového modelu X-Trail sa začal v roku 2013. X-Trail je zo všetkých troch vozidiel tejto rodiny najväčší a stavia na odkaze predchádzajúcich generácií, ktoré predstavujú praktický dopravný prostriedok pre dobrodružne založené rodiny.

Dnes predstavuje model Qashqai rýdzu podobu prísľubu značky Nissan – prísľubu, ktorý znie „Inovácie a zážitky pre každého“. Tieto inovácie sa však zrodili z nevyhnutnosti. Nissan sa totiž venoval výrobe limuzín a hatchbackov, ktoré si nevedeli získať myseľ ani srdcia zákazníkov.

Teraz, po desiatich úspešných rokoch, sú predaje modelu Qashqai základom obchodného úspechu, ktorý sa spoločnosti Nissan v Európe podarilo dosiahnuť. A pretože sa dispozície modelu nezmenili a koktail praktickosti SUV a úspornosti hatchbacku z neho urobil najpredávanejší európsky Nissan v 83-ročnej histórii spoločnosti, zostáva Qashqai najobľúbenejším crossoverom i naďalej.

Na konci roka 2016 ukazovalo počítadlo všetkých vozidiel Qashqai predaných v Európe hodnotu 2,3 milióna kusov. Toto vozidlo sa v súčasnosti predáva na 99 trhoch sveta – od Antiguy cez Austráliu a Alžírsko až po Angolu. Od roku 2007 tak súčet celosvetovo predaných kusov narástol na viac než 3,3 milióna.

Qashqai je dnes stálym miláčikom médií a od roku 2007 sa mu podarilo získať už vyše 80 ocenení vrátane 19 titulov „Auto roka“. Steve Fowler, šéfredaktor britského magazínu Auto Express, k tomu hovorí: „Najlepšie nápady sú vždy tie najjednoduchšie. A čo môže byť lepšie, než vziať žiadaný a luxusný štýl vozidla SUV i s priestorom vodiča a toto všetko umiestniť do menšieho a dostupnejšieho modelu? Qashqai i naďalej zostáva štandardom, podľa ktorého sa posudzuje jeho konkurencia – je skvelé riadiť ho a byť v ňom!“

Zdroj: Andrej Balog, PR & Marketing Consultant Nissan Newsroom Slovensko; 1/2/2017 9:00:00 AM | IČ: 426175480
______________________________________________________________________________________________

Tajomstvo úspechu:

spoločnosť Nissan odhalila kľúčové čísla, ktoré pomohli vozidlu Qashqai stáť 10 rokov na čele segmentu crossoverov

Spoločnosť Nissan sa v januári a vo februári sústredila na číslo 10 – vozidlo Qashqai oslavuje desať rokov úspechu a trvania vedúcej pozície v segmente crossoverov. Na oslavu tohto výročia automobilka vydala úplne nové video predstavujúce niektoré ďalšie čísla, ktoré z vozidla Qashqai urobili najpredávanejší crossover v Európe.
Niet pochýb o tom, že 2,3 milióna – počet vozidiel Qashqai predaných v Európe od uvedenia na trh v roku 2007 – je jedným z najohromujúcejších čísel.
Za zmienku stojí i číslo 21. Toľko konkurenčných modelov bolo uvedených na trh od okamihu, keď vozidlo Nissan Qashqai stvorilo segment crossoverov, ako ho poznáme dnes. Nižšie však uvidíte, prečo je toto číslo významné i z veľmi odlišného dôvodu.



Niekoľko čísel, vďaka ktorým je vozidlo Qashqai pre Nissan takým úspechom:

  • 3,3 milióna – počet vozidiel Qashqai predaných po celom svete od februára 2007, keď sa vozidlo prvýkrát dostalo do predaja
  • 2,3 milióna – počet vozidiel Qashqai predaných za rovnaké obdobie v Európe
  • 75 000 – počet kontrol „neustáleho zaisťovania kvality“, ktoré konštruktéri Nissanu urobili na vozidlách Qashqai od roku 2007
  • 45 000 – odhad, koľko pracovných miest podporuje vozidlo Qashqai v závodoch Nissanu a u dodávateľov
  • 2 708 – počet dielov vo vozidle Nissan Qashqai druhej generácie
  • 2015 – rok, v ktorom závod Nissanu v ruskom Petrohrade začal vyrábať vozidlo Qashqai, aby udržal krok s dopytom zákazníkov
  • 600 – počet dní, počas ktorých bol audiosystém vozidla Nissan Qashqai pustený naplno, aby sa zaistilo, že znie krištáľovo čisto po celý čas životnosti vozidla
  • 226 – počet firiem dodávajúcich diely pre vozidlo Nissan Qashqai druhej generácie
  • 99 – počet krajín, kde sa Nissan Qashqai v súčasnosti predáva
  • 81 – počet významných ocenení, ktoré vozidlo Nissan Qashqai získalo od svojho uvedenia na trh pred 10 rokmi
  • 62 – počet sekúnd, než zíde ďalší nový Qashqai z výrobnej linky moderného závodu Nissanu v Sunderlande v Spojenom kráľovstve
  • 21 – počet mesiacov, ktoré vozidlo Qashqai druhej generácie potrebovalo na to, aby sa ho predalo 500 000 kusov. Žiadne iné v Británii vyrábané vozidlo nedosiahlo tento počet tak rýchlo
  • 19 – počet krajín, v ktorých bolo vozidlo Nissan Qashqai vyhlásené za „Auto roka“
  • 10 – rokov od uvedenia pôvodnej verzie vozidla Qashqai na trh
  • 5 – počet dosiaľ predávaných modelových variantov. Sú to Qashqai prvej generácie (uvedený na trh v roku 2007); Qashqai+2 (2008); drobné úpravy modelu Qashqai (2010); drobné úpravy modelu Qashqai+2 (2010); úplne nový Qashqai druhej generácie (2014)
  • 1,5 – objem vznetového motora v litroch pri najpopulárnejšej verzii vozidla Qashqai. V kombinácii s pohonom dvoch kolies, šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, v perleťovo čiernom laku a s výbavou N-Connecta ide o najpredávanejší model
  • 1 – ak ide o crossovery, vozidlo Qashqai bolo prvým. Spoločnosť Nissan tento segment stvorila a vozidlo zostáva najpredávanejším crossoverom v Európe.
  • Zdroj: Andrej Balog, PR & Marketing Consultant Nissan Newsroom Slovensko; 8/2/2017 5:30:00 PM | IČ: 426175864
    ______________________________________________________________________________________________

    Staršie články:

    Nový Qashqai prekonal míľnik 500.000 vozidiel
    Nissan Qashqai je najbezpečnejšie malé rodinné auto roka 2014
    Pozvánka - vyskúšajte si nový Nissan Qashqai
    Kúpa nového Nissanu v ANRAcar vo veľkom štýle
    Nový Nissan Qashqai má prvého majiteľa
    ANRAcar posilňuje predajnú sieť značky Nissan
    Nová ikona crossoverov Nissan už vo výrobe
    Nový Nissan Qashqai očami tvorcov - diel II.
    Nový Nissan Qashqai očami tvorcov - diel I.
    Nissan Qashqai - crossover v novom vyhotovení (11/2013)
    V 25. roku závodu značky Nissan v Sunderlande padali rekordy
    Nissan začína jesennú predajnú kampaň
    Čistá radosť z jazdy s vozidlom Qashqai s nízkymi emisiami
    Nissan vyrobil už milión vozidiel Qashqai
    Úplne nový Nissan Qashqai bude navrhnutý a vyrabaný v Británii
    Ocenenie kvality Nissanu Qashqai
    Nissan Qashqai v limitovanej verzii I-Way
    Nissan predstavil nový Qashqai (04/2010)
    Nissan Qashqai v roku 2010 s novým vzhľadom
    Operácia - Qashqai Commando
    Nissan Qashqai+2
    Qashqai dosiahol v Európe hranicu 100.000 predaných kusov
    Nissan bude dodávať viac vozidiel Qashqai
    Slovenská premiéra Nissanu Qashqai

    ______________________________________________________________________________________________

    Spoločnosť Nissan má v Európe takmer najsilnejšie zastúpenie zo všetkých zámorských automobiliek. Konštruktérskej práci, výskumu, vývoju, výrobe, logistike a predajnej a marketingovej činnosti sa tu venuje viac než 17 000 jej zamestnancov. Výrobné linky závodov spoločnosti Nissan vo Veľkej Británii, Španielsku a Rusku vlani vyrobili viac ako 635 000 vozidiel vrátane oceňovaných crossoverov, úžitkových vozidiel a tiež Nissanu LEAF, najpopulárnejšieho elektromobilu sveta. Spoločnosť Nissan si nedávno predstavenou víziou Inteligentnej mobility kladie za cieľ dosiahnuť nulové emisie a nulový počet nehôd so smrteľnými následkami. Toto komplexné poňatie má slúžiť ako inšpirácia pre portfólio výrobkov i technológií a určovať štýl rozhodovania o tom, ako majú byť automobily poháňané, ovládané a aké bude ich miesto vo fungovaní spoločnosti. Spoločnosť Nissan má všetky predpoklady stať sa najžiadanejšou ázijskou značkou v Európe. 

      

    [ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]