Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Download

Sociálne siete
 

testy
Test: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo Executive (03/2017)  Vytlačiť stránku
redaktor: k.zechmeister, 06.04.2017;

Otestovali sme desiatu generáciu modelu Civic od japonskej značky Honda. Noviniek je veľa. Tou najdôležitejšou sú nové preplňované benzínové motory. testoval Karol Zechmeister





Príbeh pokračuje

Japonský seriál s názvom Civic vysielaný vo viacerých krajinách vstupuje do svojej desiatej sezóny. V hlavnej úlohe opäť uvidíme 5-dverový hatchback, vo vedľajšej úlohe sa predstaví sedan a hviezdou bude verzia Type R. O kombi verzii sa zatiaľ mlčí. Čas letí a desiatym stvárnením svojho modelu sa môže pochváliť len málo značiek. Honda so svojim Civicom patrí k výnimkám. Prehľad predchádzajúcich generácií si môžte pozrieť v teste tej deviatej. Na Slovensku bol známy cenník najnovšej verzie začiatkom roka. Jubilejná generácia prináša so sebou viaceré novinky. Poďme sa na ne pozrieť.

Exteriér

Od revolučného UFO dizajnu ôsmej generácie model prechádza evolučnými zmenami. Zatiaľ čo sa dizajn deviateho Civica nepohol príliš ďalej, tak teraz sa pozerám na podstatne zmenené vozidlo. Prvok spojených svetlometov s maskou chladiča tu zostal, avšak maska je kolmejšia, je lesklá a čierna a tiahne sa až nad Full LED svetlomety. Ich spodnú hranu tvorí LED denné svietenie, smerovky sú navrchu. Veľké čierne plochy imitujúce nasávacie otvory dodávajú autu ten správny športový vzhľad. Bystré oko si všimne, že pri ľavej hmlovke nemá kus plastu voštinovú štruktúru. Za ním sa totiž skrýva radarový snímač adaptívneho tempomatu.

O tom, že sa jedná o globálny model, informujú bočné „americké“ pozičné svetlá v blatníkoch. Jediným chrómovým prvkom na karosérii je horná lišta rámu dverí končiaca v C-stĺpiku. Prvok „skrytých“ zadných kľučiek odišiel do histórie. Vzadu nemožno čakať konvenciu, Civic si ide vlastnou cestou. Spojler deliaci zadné okno sa posunul nižšie. Baculatosť predchádzajúcej verzie pri pohľade šikmo zozadu zmizla. Prispievajú tomu nové zadné svetlá aj agresívne tvarovanie nárazníka s čiernymi plochami, na môj vkus trochu priveľkými. Dynamicky pôsobí strešný „plávajúci“ spojler a žraločia plutva na streche. Jednoznačne chválim farebnú kombináciu červenej farby s čiernymi diskami kolies. Vozidlo je dlhšie, nižšie a širšie ako predchodca. Pôsobí športovo, zaujímavo, nevšedne. Nový dizajn priťahuje pohľady, ale aj rozporuplné reakcie.

Interiér

Interiér prešiel taktiež poriadnou zmenou. Už nie je taký futuristický, ale nie je ani úplne všedný. Pred novým volantom s novými tlačidlami sa teraz nachádza multifunkčný displej zobrazujúci všetko dôležité resp. zobrazí to, čo si vodič želá. Základom je stupnica otáčkomeru a digitálny rýchlomer. No a v strede môžu byť zobrazené údaje palubného počítača, údaje navigácie, hudobný zdroj aj načítané dopravné značky.

Palivová nádrž sa premiestnila spod predných sedadiel pod tie zadné a preto sa sedí oproti predchodcovi nižšie. Spolu s hliníkovými pedálmi a vysoko umiestnenou prevodovou pákou odkazuje auto na športovú DNA značky. Pod centrálnym dotykovým displejom zostali len tlačidlá ventilácie a vyhrievania sedadiel. Odkladací priestor pred pákou môže bezdrôtovo dobíjať smartfón a otvorom za ním je možné prevliecť káble o poschodie nižšie, kde sa nachádza USB vstup, HDMI vstup a 12 V zásuvka. Objemný je priestor pod stredovou lakťovou opierkou. Tá je posuvná rovnako ako držiak na dva nápoje pod ňou. Aj tu sa nachádza USB vstup. Bedrové opierky predných sedadiel sú elektricky nastaviteľné. Pri peknom počasí poteší strešné okno, ktoré by sa však mohlo odsunúť dozadu aj viac.

Zadné dvere sa už neotvárajú do veľkého uhla a vstupný otvor je menší. Nič pre oteckov, usadiť sem dieťa do detskej sedačky nie je príliš jednoduché. Navyše sú sedáky dosť nízko. Okrem toho prišiel Civic o výklopné zadné sedadlá Magic Seats, dôvodom je už spomenuté premiestnenie palivovej nádrže. Miesta na nohy je tu však dosť. Aj za mojimi 195 cm dĺžky je miesta akurát, len hlavou sa dotýkam čierneho stropu. Ale za konvenčne dlhými vodičmi je tento nedostatok eliminovaný. Zadní cestujúci si pochvaľovali vankúšovo mäkkú lakťovú opierku s dvomi držiakmi nápojov. Okrem toho sú zadné sedadlá v dvoch stupňoch vyhrievané. Táto funkcia je súčasťou príplatkového balíka Premium za 1000 €, ktorý ešte obsahuje kožené čalúnenie a už spomenuté bezdrôtové nabíjanie smartfónu.

Už som sa bál, že ma Honda neprekvapí žiadnym netradičným riešením, ale potom som otvoril batožinový priestor a uvidel kryciu roletku. Tá sa odsúva zľava doprava, dá sa namontovať aj na opačnú stranu, dá sa demontovať a pri vkladaní menších predmetov ju netreba odsúvať. Ale napr. pri vkladaní kočíka už hej. Výhodu vidím pri prevoze niečoho veľkého a sklopených zadných operadlách, kedy netreba rozmýšľať kam s pevným krytom. Ten tu je, ale na veku a dopĺňa krytie celého otvoru. Inak má priestor udávaných 478 litrov. Pod dnom sa nenachádza žiadna rezerva, ale celkom veľký skrytý priestor. Po sklopení operadiel nevznikne rovná plocha, ale ani veľký schod. Prechod je totiž šikmý, takéto polovičaté riešenie kvitujem.

Dojmy z jazdy

Absolútna novinka je pod prednou kapotou. Honda predstavila s novou generáciou dva nové preplňované benzínové motory, ktoré zatiaľ tvoria jedinú možnosť pohonu. Trojvalec 1.0 VTEC Turbo a štvorvalec 1.5 VTEC Turbo. Poďme sa pozrieť bližšie na testovaný trojvalec. Maximálny výkon 95 kW dosahuje pri 5500 ot./min. a krútiaci moment vrcholí hodnotou 200 Nm pri 2250 ot./min. Motor využíva priame vstrekovanie, kompaktné jednoduché turbodúchadlo s malou zotrvačnosťou, elektronickú reguláciu plniaceho tlaku, inteligentné elektronické variabilné časovanie ventilov a riadenie zdvihu ako aj technológiu riadeného dvojitého premenlivého časovania. Rozvody sú poháňané remeňom. V motorovom priestore zaujme prakticky umiestnené hrdlo nádržky ostrekovačov.

Pri rannom studenom štarte dávajú tri valce o sebe vedieť miernymi vibráciami. Zvuk motora je špecifický, môže sa páčiť, alebo aj nie. Prvý prevodový stupeň je krátky a nie je problém sa dostať na obmedzovač v 5650 ot./min., kedy výkon náhle klesne. Mne sa zvuk vo vyšších otáčkach páči a ručička stúpa nad 2000 ot./min. veľmi ochotne. V nižších otáčkach je to horšie. Pod 1500 ot./min. motor svojim prejavom protestuje. Okolo 1800 ot./min. začína byť zrýchľovanie uspokojivé. Celkovo je dynamika auta s týmto motorom veľmi slušná. Nechýba tu režim Econ, ktorý upraví prácu klimatizácie a tempomatu s ohľadom na dosiahnutie nižšej spotreby, a podsvietenie meniace farbu podľa ekonomiky jazdy.

Nezabehnutý motor a krátke jazdy sú príčinou dosť vysokej spotreby v meste. Najnižšia hodnota bola totiž 8,4 l / 100 km, extrém bol 9,6 l / 100 km. Ale musím podotknúť, že sa jednalo o vzdialenosti do 10 km. Pri rýchlosti 50 km/h na štvorke sú otáčky motora 1600 / min., rovnako ako pri 60 km/h na päťke.

Trasa BA – TT – BA po diaľnici rýchlosťou tempomatových 117 km/h skončila spotrebou 5,5 l / 100 km. Okruh svižnou jazdou po rakúskych okresných cestách zasa spotrebou 6,5 l / 100 km. Pri rýchlosti 90 km/h na šestke sú otáčky motora 2000 / min.

Diaľničná trasa BA – MA – BA pri tempomatovej rýchlosti 137 km/h skončila spotrebou 7,2 l / 100 km. Otáčky sú vtedy 3100 / min. Pri rýchlosti 130 km/h klesnú na 2900 / min. Test som ukončil po 447 km so spotrebou 7,7 l / 100 km.

S motorom spolupracuje 6-stupňová manuálna prevodovka. Jej páka je pekne ergonomicky vysoko. Až tak, že by snáď mohla byť aj menšia. Radenie je presné s miernym odporom.

Po naštartovaní treba rovnako ako v predchodcovi potvrdiť bezpečnostné varovanie na stredovom displeji, teda pokiaľ ho chcete aktívne používať. Ak nie, ostanú zobrazené digitálne hodiny s dátumom s vesmírnym pozadím. Systém Stop-Start rovnako ako funkcia automatického zabrzdenia po zastavení Brake Hold nezostávajú vypnuté, resp. zapnuté, po opätovnom naštartovaní. Čiže som fungoval systémom - nastúpiť, naštartovať, potvrdiť text na displeji, vypnúť Start-Stop a zapnúť Brake Hold. Samozrejme záleží na prioritách konkrétneho vodiča, nemusí to takto robiť každý. A mimochodom, štartuje sa tlačidlom, ktoré pulzuje červenou farbou. Pekný detail.

Menu stredového displeja Honda Connect 2 je však modernejšie, prehľadné a intuitívne. Na ľavej strane disponuje podsvietenými dotykovými tlačidlami, ktoré nahradili hardvérové v minulej generácii. Teta z navigácie má príjemný hlas a 11 reproduktorov sa stará o kvalitné ozvučenie. Zaujali ma hlavne reproduktory umiestnené vo výške hláv zadných cestujúcich. Samozrejmosťou je prehrávanie hudby cez Bluetooth (jednoduché spárovanie so smartfónom) a z USB kľúča. Vyskúšal som vyhľadať aj digitálne vysielanie rádiostaníc DAB. V Rakúsku je v ponuke viacero takýchto staníc s digitálnou kvalitou zvuku, v ponuke sú aj slovenské. Ak sa chcete dopátrať k rádiotextu, resp. aká pesničká práve hrá, treba potvrdiť dve ďalšie voľby – Menu a Zobraziť text. Zobrazí sa názov interpreta a pesničky, ale zase zmizne názov rádiostanice. Konkurencia to vie zobraziť na tomto mieste naraz. Menu systému ponúka aj kalkulačku a aplikácie. Predinštalovaná je Aha Radio.

Jednoznačne sa zlepšilo ovládanie palubného počítača, teraz je viac intuitívne. Listovanie šípkami v menu však treba najprv potvrdiť tlačidlom (písmeno i) vľavo na volante, inak sa prepne zdroj hudby. Prepínací kolík tu ostal, s ním si však ľahko vie vodič prepínať a nulovať dve spotreby – A a B, a jeho otáčaním sa mení podsvietenie prístrojov. Ovládanie ventilácie je zdvojené. Teplota sa nastavuje klasicky otočným ovládačom, avšak intenzita a smer po stlačení tlačidla Climate cez dotykový displej.

Skvelým pomocníkom pri parkovaní sú predné aj zadné parkovacie senzory spolu so zadnou kamerou. Tá ponúka tri pohľady: 130-stupňový, široký 180-stupňový a pohľad zhora nadol, ale mohla by mať o niečo lepšie rozlíšenie. Výhľad dozadu je aj tu predelený spojlerom na veku, ten je však nižšie a tak to nie je také zlé ako v minulej generácii modelu. Cez vrchné 2/3 skla je vidieť všetko podstatné. Pravé koleno mi občas prišlo do styku s tvrdým plastom stredovej konzoly – au. Inak spracovanie a kvalitu materiálov na dverách a prístrojovke chválim. Naopak, odkladacie priestory vo dverách by mohli byť väčšie.

Podvozok

Vpredu je uloženie McPherson a dozadu sa vrátilo viacprvkové zavesenie. 8. aj 9. generácia mali jednoduchú vlečenú zadnú nápravu. Výbavy Executive, Sport Plus a Prestige disponujú adaptívnymi tlmičmi. Minulá generácia mala adaptívne len zadné tlmiče, aj to len vo verzii kombi. Ponúkajú dva režimy – On a Off. Áno, po stlačení príslušného tlačidla pri prevodovej páke sa zobrazí len On. Vhodnejšie by bolo zvoliť akékoľvek slovíčko typu Sport, Dynamic a namiesto Off slovo Normal. Ale budiž. Rozdiely medzi On a Off sú pre bežne jazdiaceho vodiča minimálne. Podvozok je totiž komfortný a zároveň tuhý v oboch. Civic drží presne vytýčenú stopu a nepustí sa jej. Do interiéru sa pri prejazde nerovností neprenášajú žiadne rázy ani hluk. A tak prevláda na palube len zvuk odvaľovania kolies. Náklony karosérie sú minimálne a riadenie je strmé, už pri malom pohybe volantu príde okamžitá odozva. Rovnako reagujú aj brzdy. Ich súčasťou sú vpredu 15-palcové vetrané kotúče a vzadu plné. Podvozok radím medzi najväčšie klady auta.

Bezpečnosť

Testy Euro NCAP ešte nový Civic neabsolvoval. Vzhľadom na výsledky predchodcu a prvky bezpečnostnej výbavy sa nedá očakávať iný výsledok ako päť hviezdičiek.

Súčasťou všetkých Civicov od základnej výbavy je balík bezpečnostných systémov s názvom Honda Sensing. Pred autom v mŕtvom uhle varuje rozsvietením žltej kontrolky v spätnom zrkadle. Dokáže načítať dopravné značky rýchlostného obmedzenia, zákazu predbiehania a jeho ukončenia, vie ich zobraziť dve naraz. Doplnkovú tabuľu rýchlostného obmedzenia medzi BA – TT zobrazil prázdnu. Systém funguje inak spoľahlivo. Adaptívny tempomat nedokáže vozidlo úplne zastaviť (iba v prípade, ak je zrážka neodvratná), len upozorní pribrzdením, že by tak mal učiniť sám vodič. Chýbala mi možnosť prepnutia do klasického tempomatu bez adaptívnej funkcie. S ňou totiž reaguje inak ako samotný vodič. Od vpredu idúceho auta je možné nastaviť štyri odstupy. Vodič vidí aj nastavenú rýchlosť a či systém zaznamenal bočné čiary. Ak áno, dokáže pohybmi volantu udržať vozidlo v pruhu. A v prípade prejdenia cez čiaru sa volant zatrasie a upozorní vodiča, aby sa spamätal. K tomuto využíva systém kameru na čelnom skle. Šikovným pomocníkom je aj akustické a optické upozornenie na vozidlo prichádzajúce zboku pri cúvaní. Na obraze z kamery sa zobrazí varovanie na strane, z ktorej auto prichádza.

Obstarávacia cena (spracované dňa 21.03.2017 z aktuálneho cenníka, ceny vrátane DPH)

Základná cena modelu:
Civic 1.0 VTEC Turbo S
16.990 €
Cena testovanej verzie:
Civic 1.0 VTEC Turbo Executive
23.490 €
Cena testovanej verzie s príplatkami:
Civic 1.0 VTEC Turbo Executive
24.490 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a systémy:
i-SRS airbag vodiča (dvojstupňový),SRS airbag spolujazdca s možnosťou deaktivácie, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy po celej dĺžke kabíny, protiblokovaci brzdový systém (ABS),stabilizačny systém, asistent pre rozjazd do kopca, systém výstrahy poklesu tlaku v pneumatikách, svetelná signalizácia pri núdzovom brzdení, systém uchytenia detskej sedačky ISOFIX (zadne sedadlá), Honda SENSING (upozornenie na nebezpečenstvo kolízie, systém pre zmiernenie následkov nehody, systém pre udržovanie v jazdnom pruhu, inteligentný obmedzovač rýchlosti, inteligentný adaptívny tempomat, systém pre zmiernenie rizika opustenia komunikácie, systém rozpoznávania dopravných značiek), systém pre eliminaciu mŕtveho uhla, upozornenie na vozidla blížiace sa zboku, alarm, imobilizér, bezkľučovy vstup a štartovanie (Smart Entry & Start), kryt batožinového priestoru
Interiér:
multiinformačný prístrojový panel (farebný displej TFT-LCD), spínač ekonomického režimu ECON, aktívny elektrický posilňovač riadenia, indikátor radenia pre ekonomickú jazdu, elektrická parkovacia brzda s funkciou HOLD, systém start-stop, adaptívne tlmiče s dvoma režimami, textilný interiér, vyhrievané predné sedadlá, vyškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, elektricky nastaviteľná tuhosť bedrovej opierky sedadla vodiča, elektricky nastaviteľná tuhosť bedrovej opierky sedadla spolujazdca, zadné sklopné sedadlá delené v pomere 60/40, stredová konzola s posuvnou lakťovou opierkou a odkladacím priestorom, zadná lakťová opierka s držiakom nápojov, duálna automatická klimatizácia, kožený volant a hlavica radiacej páky, športove hliníkové pedále, elektrické ovládanie okien - automatizované vpredu aj vzadu, ovládanie okien pomocou kľúča, výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant, vnútorné spätné zrkadlo s automatickou clonou, modré podsvietenie ukazovateľov, osvetlenie batožinového priestoru, osvetlenie interiéru (predné a zadné), lampička na čítanie (predná), modré ambientné osvetlenie interiéru, multimediálny LCD displej Honda CONNECT 2 + navigácia, 11 reproduktorov (465 W), ovládanie autorádia na volante, Bluetooth Hands Free
Exteriér:
mikroanténa v tvare žraločej plutvy, elektricky ovládané panoramatické strešné okno, tmavé bočné a zadné sklá, vonkajšie kľučky vo farbe vozidla, čierna predná maska, stierače s dažďovým senzorom, parkovacie senzory (vpredu a vzadu), zadná parkovacia kamera, zadný stierač, vonkajšie spätné zrkadlá vo farbe vozidla s LED smerovkami, elektricky ovládané a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, elektricky sklopné vonkajšie spätné zrkadlá, sklápanie vonkajších spätných zrkadiel pomocou kľúča, LED svetlomety, automatické prepínanie diaľkových svetiel, automatické spínanie svetiel pri zotmení, predné hmlové svetlá – LED, denné svietenie – LED, funkcia Coming/Leaving Home (časove spínanie svetiel), 17" kolesá z ľahkých zliatin, sada na opravu pneumatiky
Výbava za príplatok k základnej cene: • Premium paket (kožený interiér, vyhrievané zadné sedadlá, bezdrôtové nabíjanie smartfónu( podporuje štandard Qi) = 1000 €


Porovnanie s konkurenciou (spracované dňa 22.03.2017 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

Litrové preplňované trojvalce sú v kurze, ale stále ich neponúka každý výrobca. V tabuľke som sa zameral práve na tieto pohonné jednotky. Okrem tých v tabuľke sa predávajú v danom segmente aj nasledovné: Kia cee'd 1.0 T-GDi (73 a 88 kW), Opel Astra 1.0 Turbo (77 kW), Suzuki Baleno 1.0 Boosterjet (82 kW) a Škoda Octavia 1.0 TSI (85 kW). Peugeot má v ponuke tiež preplňovaný trojvalec, ale s objemom 1199 ccm - 1.2 PureTech (96 kW).

Značka a model Honda Civic Ford Focus Hyundai i30 Volkswagen Golf
Motor 1.0 VTEC Turbo 1.0 EcoBoost 1.0 T-GDi 1.0 TSI
Stupeň výbavy Executive ST Line Style Comfortline Edition
Zdvihový objem motora 988 999 998 999
Uloženie / počet valcov R/3 R/3 R/3 R/3
Preplňovanie áno áno áno áno
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 95/5500 92/6000 88/6000 81/5000
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 20/2250 170/1400 172/1500 200/2000
Prevodovka 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna
Pohon predný predný predný predný
Max. rýchlosť (km/hod) 203 193 190 196
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod (s) 10,4 11,0 11,1 9,9
Priemerná spotreba (l/100 km) 4,8 4,7 5,0 4,8
Emisie CO2 (g/km) 110 108 115 109
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1225 1280 1194 1141
Dĺžka (mm) 4518 4358 4340 4258
Šírka (mm) 1799 1823 1795 1790
Výška (mm) 1428 1484 1455 1492
Rázvor (mm) 2697 2648 2650 2620
Počet dverí/miest 5/5 5/5 5/5 5/5
Objem batožinového priestoru (l/VDA) 478 316 395 380
Záruka 3 roky / 100 000 km 5 rokov / 120 000 km 5 rokov / bez obmedzenia km 2 roky
Cena modelu bez príplatkov (€) 23.490 19.190 19.990 18.440
Akčná cena (€) - - 18.490 17.090
Cena testovaného / porovnateľne vybaveného modelu (€) 24.490 27.460 22.090 31.320

Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu (len orientačné):

  • Ford Focus
  • má naviac: kontrola bdelosti vodiča, funkcia automatického núdzového volania, multifarebné LED osvetlenie interiéru, minirezerva pre núdzový dojazd, CD prehrávač
    nemá: LED svetlomety (Focus má Bi-xenóny), adaptívny systém tlmenia, el. nast. bedrová opierka predných sedadiel, vyhrievané zadné sedadlá, adaptívny tempomat, 11 reproduktorov (Focus má 10), el. parkovacia brzda, kožený poťah sedadiel, bezdrôtové nabíjanie mobilného telefónu

  • Hyundai i30
  • má naviac: kolenný airbag vodiča, kontrola bdelosti vodiča, vyhrievaný veniec volantu, kľučky s osvetlením, ventilácia predných sedadiel, el. nast. sedadlo vodiča s pamäťou, dojazdové, rezervné koleso
    nemá: adaptívny systém tlmenia, adaptívny tempomat, upozornenie na vozidla blížiace sa zboku, el. otvárateľné strešné okno (i30 má panoramatické), el. nast. bedrová opierka sedadla spolujazdca, vyhrievané zadné sedadlá, 11 reproduktorov (i30 má 6), športový vzhľad exteriéru

  • Volkswagen Golf
  • má naviac: osvetlenie okolia v spätných zrkadlách, DVD prehrávač, 64 GB HDD (10 GB vymedzených na užívateľské dáta), vyhrievané ostrekovače čelného skla
    nemá: adaptívny systém tlmenia, upozornenie na nebezpečenstvo kolízie, systém pre zmiernenie následkov nehody, senzor mŕtveho uhla, upozornenie na vozidla blížiace sa zboku, hmlové svetlá, bezdrôtové nabíjanie mobilného telefónu, vyhrievané zadné sedadlá, 11 reproduktorov (Golf má 8)


    Záverečné hodnotenie

    Civic kráča aj naďalej smerom svojich predchodcov, ale po vlastnej cestičke. Nesnaží sa zapadnúť do davu, ponúka nekonvenčný dizajn, snaží sa zaujať. To isté platí aj o interiéri, ktorý sa síce „unormálnil“, ale stále si zachováva svojský štýl a disponuje jedinečnými prvkami. Poteší nižšie sedenie a výbava. Trojvalcový motor, ako základná pohonná jednotka, si zastáva svoju úlohu viac než uspokojivo. Verím, že spotreba po zábehu klesne. Niekoho možno odradí absencia naftového motora, ten by mal pribudnúť do ponuky neskôr. Naladenie podvozku sa vydarilo. Spolu s riadením uspokoja aj dynamicky jazdiacich vodičov. Tým však bude chýbať jeden valec. Ale o tom možno nabudúce...

    Fotogaléria



    Ostatné testy značky Honda:
    Test Honda Civic 2.0 i-VTEC Turbo Type R GT (09/2016)
    Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC Comfort (03/2016)
    Test Honda HR-V 1.5 i-VTEC Elegance (03/2016)
    Test Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC Lifestyle (08/2015)
    Test Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport (07/2015)
    Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC Lifestyle (07/2014)
    Test Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC Sport (05/2014)
    Test Honda Civic 1.6 i-DTEC Sport (07/2013)
    Test Honda CR-V 2.2 i-DTEC Executive (05/2013)
    Test Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive (08/2012)
    Test Honda CR-V 2.2 i-DTEC Comfort (05/2012)
    Test Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC Lifestyle (03/2012)
    Test Honda CR-Z 1.5 IMA Hybrid GT Top (04/2011)
    Test Honda Insight 1.3 IMA Hybrid Comfort (11/2009)
    Test Honda Civic 1.4 i-VTEC Comfort (06/2009)
    Test Honda Jazz 1.4 i-VTEC Comfort (05/2009)
    Test Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive (10/2008)

    Dňa: 06.04.2017
    Redaktor: Karol Zechmeister
    Foto: Karol Zechmeister
      

    [ Späť na Test | Zoznam sekcií ]