Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Download

Sociálne siete
 

testy
Test: Opel Astra ST 1.6 CDTI BiTurbo Innovation (04/2017)  Vytlačiť stránku
redaktor: j.čík, 23.05.2017;

Rok po tom, čo sme mali možnosť otestovať Astru novej generácie došlo na rad aj na jej dlhšiu a praktickejšiu verziu kombi nesúcu označenie Sports Tourer. Vybavená bola najsilnejším naftovým agregátom z ponuky s dvojitým preplňovaním s výkonom 160 koní a v najvyššom výbavovom stupni Innovation s množstvom príplatkovej výbavy navyše.

testoval Jaroslav Čík



Šetrný silák

Najnovšia generácia úspešného kompaktného kombi Opel nadväzuje na mimoriadne bohatú históriu, veď je už desiatou v poradí. Od debutu prvého modelu Opel Kadett CarAvan v roku 1963 bolo z vyše 24 miliónov kompaktných automobilov Kadett a Astra predaných približne 5,4 milióna v prevedení kombi.

Exteriér
Napriek tomu, že zovňajšok nového ST-čka sa nesie v rovnakom štýle ako v prípade hatchbacku, dizajnéri z nemeckého Rüsselsheimu sa pri kombíku trochu viac odviazali a nabúrali nekonfliktnú, ale zato veľmi elegantnú uhladenosť. Štýlové čierne C-stĺpiky akoby oddeľujúce strechu nahradili efektne zalomenou chrómovanou lištou hornej hrany okien smerom nadol. Na uhladenom predku s prednou maskou s dvojitým chrómovým lemom sa však tento raz objavili špičkové inteligentné adaptívne full LED Matrix svetlá. Musím priznať, že som si ich skutočne užil. Na rozdiel od bežných halogénových či xenónových svetiel poskytujú intenzívne biele svetlo, ktoré menej unavuje oči a vďaka ôsmim samostatným diódam na každej strane dokážu podľa potreby jednotlivé segmenty automaticky zapínať a vypínať. Aj pri zapnutých diaľkových svetlách tak nebudete oslňovať protiidúce vozidlá, alebo vozidlá idúce pred vami. O všetko sa perfektne sami postarajú a vy sa tak budete môcť pokojne venovať iba riadeniu po dokonale osvetlenej vozovke. Dostupné sú však iba pre dva najvyššie výbavové stupne.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Napriek tomu, že nová Astra hatchback sa oproti svojej predchodkyni takmer o 50 mm skrátila, v prevedení Sports Tourer narástla o 4 mm (4 702 mm). Vonkajšia šírka sa rovnako ako pri hatchbacku zmenšila o 5 milimetrov (1 809 mm bez vonkajších spätných zrkadiel) a menšia je aj výška o 25 mm (1 510 mm). Dĺžka rázvoru je s hatchbackom totožná (2 662 mm) a teda o 23 mm kratšia. Odľahčená karoséria sa môže pochváliť aj rovnakou hodnotou aerodynamického odporu 0,272 ako pri základnej päťdverovej karosérii, vďaka čomu patrí k jedným z najaerodynamickejších kombi na svete.

Interiér
Taktiež aj vo vnútri je pochopiteľne všetko takmer identické s kratšou 5-dverovou verziou. Prevedenie palubnej dosky sa teda oproti predchodcovi výrazne posunulo k lepšiemu. Základom je jednoduchosť, prehľadnosť a čistá elegancia. Takisto kvalitné dielenské spracovanie a použité materiály, medzi ktorými nechýbajú ani mäkčené plasty v hornej časti dverí či na palubnej doske. Chválim použité ovládače na koženom volante aj prehľadný prístrojový panel s multifunkčným displejom. Stredovej konzole dominuje veľký 7" farebný displej s takisto jemným rozlíšením a citlivým dotykovým ovládaním, ktorý je súčasťou multimediálneho systému Navi 900 IntelliLink. Okrem bezproblémovo fungujúcej vstavanej navigácie, výkonného audiosystému, či parkovacej kamery systém dokáže spolupracovať s pripojeným smartfónom a premietať jeho obsah obrazovky na stredovom displeji a využívať z neho nainštalované aplikácie. Unikátnym riešením je Flex Adapter v stredovej konzole (60 Eur), kde si môžete pripevniť osviežovač vzduchu (50 Eur) alebo ako v testovanom prípade univerzálny držiak smartfónu (50 Eur). Opäť musím pochváliť zachovanie samostatného ovládacieho panelu výkonnej dvojzónovej automatickej klimatizácie na stredovej konzole. Novinkou je aj telematický asistenčný systém OnStar, ktorý ponúka širokú škálu služieb ako záchranné služby, cestnú asistenčnú službu, diaľkové ovládanie určitých funkcií vozidla prostredníctvom aplikácie MyOpel App a mnoho iného. Do väčšiny modelov vrátane Astry sa dodáva štandardne od minuloročnej jesene, no testované vozidlo bolo zaradené do prevádzky ešte pred uvedením tejto služby a tak v ňom nebolo ani inštalovaný.


zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


Napriek o chlp menším vonkajším parametrom privíta posádku vo vnútri vďaka prepracovanej architektúre viac miesta. Zväčšila sa vnútorná výška vpredu (o 26 mm) a taktiež priestor na nohy vzadu (o 28 mm). Priemerne vysoká posádka sa na nedostatok miesta vo všetkých smeroch sťažovať určite nebude a v tomto ohľade patrí Astra k tým lepším v segmente. Rovnako tak, čo sa týka komfortu. Absolútnou chuťovkou pre vodičov na dlhé trate je vodičove ergonomické sedadlo (možné je priplatiť si aj pre spolujazdca) certifikované nezávislou asociáciou ortopédov AGR, ktoré v tejto triede nemá obdobu. Okrem tradičného elektrického nastavenia pozdĺžneho posuvu, výšky sedadla, sklonu operadla a nastavenia bedrovej opierky tu nájdete aj možnosť predĺženia sedáku (manuálne), nastavenie bočníc a masážnu funkciu (najviac citeľnú v stredovej oblasti chrbta), ktorá vás dokáže v prípade únavy príjemne osviežiť. Rovnako tak funkcia ventilácie, ktorá pri kožených sedadlách príde najmä v lete vhod. Naopak v zime oceníte vyhrievanie, ktoré okrem predných sedadiel nájdete aj na zadných a taktiež na volante. Nechýba ani možnosť troch pamätí nastavenia. Športovo alebo kutilsky zameraní majitelia zasa ocenia príplatkové delené zadné operadlá v pomere 40/20/40 (v štandarde sú klasické 60/40). Astra aj v prevedení Sports Tourer rozhodne netrpí nedostatkom odkladacích priestorov. Aj keď v stredová konzola neponúka žiadne, nájdete ich v prednej lakťovej opierke s možnosťou pozdĺžneho posuvu, vedľa madla ručnej brzdy na nápoje či v dostatočne veľkých priečinkoch vo dverách, kam bez problémov uložíte aj menšie fľaše.

Vonkajšia diétna kúra nemala vplyv ani na veľkosť batožinového priestoru. Ten narástol o 40 litrov na hodnotu 540 litrov. Po sklopení zadných operadiel, ktoré sa dajú šikovne sklápať aj pomocou elektronických ovládačov po stranách kufra, dokonca až o 80 litrov na maximálnych 1630 litrov. Týmito číslami síce nepatrí k lídrom v segmente, ale rozhodne nie ani na chvost. Naložiť dovnútra napr. aj 29" horský bicykel bez demontáže kolies nie je žiadny problém. Plusom sú pravidelné tvary priestoru a po sklopení zadných operadiel je úplne rovná podlaha, pod ktorou sa ukrýva príplatkové dojazdové koleso (v štandarde je dodávaný set na opravu defektu). Samozrejmosťou sú bočné úložné priestory, oká na bezpečné uchytenie nákladu, zásuvka na 12V, osvetlenie a krycia roletka. Tej však chýba uvoľnenie jedným dotykom, aké poznáme napr. z kombíkov VW koncernu. Šikovným pomocníkom hlavne pri väčších nákupoch je bezdotykové otváranie a zatváranie piatych dverí pohybom nohy pod zadným nárazníkom, ktoré som si pochvaľoval. Okrem toho je ovládanie možné aj na diaľku dvojitých kliknutím na kľúči a zatváranie pomocou tlačidla na veku. To sa otvára dostatočne vysoko bez nutnosti skláňať sa (moja výška 180 cm) a ovládačom vo vodičových dverách si výšku môžete aj nastaviť. Za príplatok si môžete vozidlo dovybaviť aj súpravou FlexOrganizer s bočnými koľajničkami a deliacou bezpečnostnou sieťou za zadnými sedadlami.

Motor a prevodovka
Na rozdiel od testovaného hatchbacku bola verzia kombi vybavená pohonnou jednotkou z opačného konca motorovej škály. Namiesto benzínového litrového trojvalca, ktorý mimochodom zanechal dobrý dojem, som tentoraz mal možnosť vyskúšať najsilnejší naftový agregát z ponuky, 1.6 CDTI BiTurbo, ktorý svojim výkonom a charakteristikou plnohodnotne nahradil objemnejší 2-liter z predchádzajúcej generácie. Disponuje viac než slušnou dávkou výkonu 118 kW (160 koní) a poriadnou porciou maximálneho krútiacieho momentu 350 Nm, ktorý je k dispozícii v rozmedzí 1500 až 2250 ot./min. Štvorvalcovému motoru s priamym vstrekovaním paliva common rail dodáva výnimočné vlastnosti sekvenčné dvojstupňové prepĺňanie dvoma turbodúchadlami rozličnej veľkosti. Malé turbodúchadlo s variabilnou geometriou turbíny VGT zaručuje spontánnu reakciu motora v oblasti nízkych otáčok bez typického oneskorenia; špeciálne konštruované väčšie turbodúchadlo sa pripája so zvyšujúcimi otáčkami. Na nedostatok výkonu a hluché miesta sa tak rozhodne nebudete môcť sťažovať ani vo vyšších diaľničných rýchlostiach. A keď sa vám zažiada, pokojne si s ním môžete ísť užiť aj športovú jazdu. Osobne som sa o tom presvedčil na známom kľukatom stúpaní do sedla Pezinská Baba, ktoré som si strihol hneď viackrát. Motor sa ochotne a bez výrazného poklesu výkonu nechá točiť až k červenému pásmu otáčok. Agregát nemá slabiny ani v odhlučnení a odizolovaní od vibrácií, ktoré tu vôbec nepocítite.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok S biturbom je spriahnutá výhradne 6-stupňová manuálna prevodovka. Priaznivci automatov tak majú jednoducho smolu, ten si viete objednať (okrem preplňovaných benzínových motorov 1.0, 1.4 a 1.6) iba pri slabšej 100 kW verzii naftovej 1.6-tky. To nič však nemení na tom, že manuál disponuje presnými a primerane krátkymi dráhami s jemným odporom. Trochu objemnejšiu hlavicu radiacej páky si obľúbia šoféri s väčšími rukami, mne sadla akurát. Po meste budete jazdiť na 4-tom prevodovom stupni, s 5-kou si agregát dobre rozumie od cca 60 km/h. Pri diaľničnom tempe 130 km/h motor točí pri zaradenej 6-tke len 2300 ot./min. Ako je to s otáčkami motora pri ďalších rýchlostiach je uvedené v nasledovnej tabuľke.

50 km/h 4. stupeň 1300 ot./min.
60 km/h 5. stupeň 1250 ot./min.
90 km/h 6. stupeň 1600 ot./min.
110 km/h 6. stupeň 2000 ot./min.
130 km/h 6. stupeň 2300 ot./min.

Veľkým tromfom agregátu je ale okrem mimoriadne dynamického prejavu aj úsporná prevádzka. Počas týždňa som s Astrou prešiel 612 km a palubný počítač mi ukazoval ešte dojazd ďalších 251 km, z čoho vychádza predpokladaná spotreba 5,5 litra na 100 km. K tabuľkovej kombinovanej spotrebe rovných 4,0 l/100 km som sa teda nepriblížil, ale ani to nebolo mojim cieľom. Na celkovej vyššej priemerke sa nepochybne podpísalo aj ostrejšie vyčíňanie na Pezinskej Babe. Veľmi blízko som sa dostal však pri jazde mimo mesto na trase z Brna do Kútov, kedy sa spotreba ustálila na hodnote 4,2 l/100 km. Jazda na diaľnici na úseku z Malaciek do Kútov pri nastavenom tempomate na predpisovej 130-tke si vypýtala 5,2 l/100 km. Pri plynulej jazde rýchlosťou 60 km/h sa nemáte problém pohybovať s aktuálnou spotrebou 3 l. Pod hranicu 5 litrov som bez problémov dostal aj pri rannom dochádzaní do práce, avšak rozhodne nie pri úplne defenzívnej jazde alebo prázdnych cestách. Štandardom je (našťastie vypínateľný) systém Start&Stop.

Podvozok a jazda
zväčšiť obrázok Opel zostal aj naďalej verný kombinácii zavesenia kolies MacPherson vpredu a vlečených ramien spojenými torzne pružnou priečkou doplnených o unikátny Wattov priamovod vzadu. Avšak s viacerými zmenami, čoho výsledkom je úspora hmotnosti až 50 kg bez straty pevnosti. Táto inovatívna konštrukcia sa u Astry dodáva štandardne pre najvýkonnejší benzínový agregát 1.6 Turbo a práve testované naftové biturbo. Pre ostatné motorizácie (okrem dvoch najslabších benzínových) je za príplatok 200 Eur. Skladá sa z dvoch priečnych ramien, z ktorých každé má vonkajší koniec upevnený guľovým čapom na vlečenom ramene kolesa. Vnútorný koniec každého priečneho ramena je guľovým čapom upevnený ku krátkemu otočnému strednému ramenu, namontovanom na malom pomocnom ráme, pripevnenom k podlahe karosérie. Otočný pohyb stredného ramena spôsobuje, že akýkoľvek pohyb jedného vonkajšieho ramena vyvoláva rovnaký pohyb druhého ramena v opačnom smere. Wattov priamovod podľa výrobcu dokáže absorbovať okolo 80 percent všetkých bočných síl pôsobiacich na zadnú nápravu. Tento systém poskytuje všetky dynamické výhody nezávislého zavesenia zadných kolies na viacprvkových závesoch bez akýchkoľvek konštrukčných nevýhod ako je vyššia hmotnosť, väčšia komplexnosť a väčšie priestorové nároky. Oproti viacprvkovým závesom sa táto konštrukcia vyznačuje menšími zmenami odklonu kolesa pri prepružení počas jazdy v zákrute.

Silnou stránkou sú teda aj samotné jazdné vlastnosti. Sebaistej jazde bez známok zaváhania aj pri ostrejšom zaobchádzaní napomáhajú príplatkové široké 18" kolesá. Svoj podiel na tom má rovnako aj súčasť stabilizačného systému CBC (Cornering Brake Control), zabezpečujúci smerovú stabilitu vozidla pri brzdení v zákrute, a taktiež systém TVBB (Torque Vectoring by Brakes) zvyšujúci agilitu a ovládateľnosť v zákrute intervenciou prostredníctvom brzdy na vnútornom kolese zadnej nápravy alebo obidvoch náprav, pričom sa na vyrovnanie efektu súčasne zvýši krútiaci moment motora, čím sa redukuje tendencia vozidla k nedotáčavosti. Tej predchádza aj systém CTC (Cornering Torque Control), ktorý zabraňuje prešmykovaniu vnútorného poháňaného kolesa pri akcelerácii v zákrute. Musím priznať, že aj napriek nadpriemernej porcii výkonu pod kapotou sa mi nepodarilo dostať Astru ani na chvíľu do úzkych. Prekvapivo bez výraznejšej straty komfortu aj na menej kvalitných vozovkách. Citeľných rázov prenášajúcich sa do kabíny sa tak nemusíte obávať. Zlepšila sa aj ľahkosť ovládania s dobrou spätnou väzbou, čo má na svedomí aj medzigeneračné odľahčenie modelu o 190 kg. Nesklamali ani brzdy a ich dostatočný výkon. Menším mínusom je mierne zvýšený hluk od kolies počuteľný pri vyšších rýchlostiach.

Bezpečnosť
otvoriť test Euro NCAP Astra v kratšej 5-dverovej verzii absolvovala testy bezpečnosti spoločnosti Euro NCAP hneď po uvedení na trh v roku 2015. A obstála na výbornú so ziskom plného počtu 5 hviezdičiek. Za ochranu pasažierov získala 86%, za ochranu detí 84%, za ochranu chodcov 83% a za bezpečnostné systémy 75%.

zväčšiť obrázok Už v prvom výbavovom stupni Selection nájdete systém ABS s brzdovým asistentom, stabilizačný systém ESP s TCS, brzdový asistent HBA, či systém uvoľnenia pedálov PRS. Samozrejmosťou je aj šestica airbagov a nechýba ani deaktivácia airbagu spolujazdca v prípade umiestnenia detskej sedačky vpredu.

Najvyššie dva stupne výbavy Dynamic a Innovation, a teda aj testované vozidlo, obsahujú navyše balík bezpečnostných asistenčných systémov "Driver Assistance 1". Ten obsahuje varovanie pred čelnou kolíziou, indikáciu vzdialenosti vozidiel idúcich pred vami, varovanie pred vybočením z jazdného pruhu a udržanie v ňom, rozpoznávanie a zobrazovanie dopravných značiek, automatické diaľkové svetlá (len pre svetlomety LED Matrix) a protikolízne brzdenie LSCMB, ktoré dokáže v prípade potreby aj celkom zastaviť vozidlo a zabrániť tak škodám. Ak si potrpíte na vysokú mieru bezpečnosti, ale nepotrebujete "full" výbavu, dovybaviť si ním však môžete aj druhý stupeň výbavy Enjoy za celkom prijateľných 590 Eur.

Obstarávacia cena (spracované dňa 26.04.2017)

Najnižšia cena:
Astra Sports Tourer 1.4 Selection
13.490 €
Základná cena s danou motorizáciou a výbavou:
Astra Sports Tourer 1.6 CDTI BiTurbo Innovation
21.590 €
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
Astra Sports Tourer 1.6 CDTI BiTurbo Innovation
27.990 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
ABS + EBD, stabilizačný systém ESP, brzdový asistent HBA, asistent rozjazdu do kopca, airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy vpredu a vzadu, posilňovač riadenia, imobilizér, bezkľúčové otváranie a štartovanie, aktívne opierky hlavy predných sedadiel, kotviace miesta ISOFIX pre uchytenie detskej sedačky na zadných sedadlách, systém kontroly tlaku v pneumatikách, systém uvoľnenia pedálov PRS, parkovacie senzory vpredu a vzadu, automatické prepínanie svetiel s detekciou tunela, varovanie pred čelnou kolíziou, indikácia vzdialenosti, varovanie pred vybočením z jazdného pruhu, rozpoznávanie a zobrazovanie dopravných značiek, protikolízne brzdenie LSCMB
Interiér:
el. ovládané predné a zadné okná, čalúnenie látka+koža, manuálne nastaviteľný volant výškovo a pozdĺžne, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, posuvná lakťová opierka vpredu s úložným priestorom, 5x hlavová opierka, delené zadné sedadlá 40/60, multifunkčný volant potiahnutý kožou, automatická dvojzónová klimatizácia, palubný počítač, ukazovateľ vonkajšej teploty, multiinformačný displej, audiosystém R 4.0 IntelliLink, 6 reproduktorov, Aux a USB konektorom, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, výduchy klimatizácie pre zadný rad sedadiel, el. parkovacia brzda, ambientné osvetlenie dverí a interiéru, dažďový senzor, vnútorné spätné zrkadlo s automatickou clonou
Exteriér:
el. nastaviteľné, sklopné a vyhrievané spätné zrkadlá, disky z ľahkých zliatin 16", pneumatiky 205/55 R 16, LED denné svietenie, hmlovky, B stĺpiky v čiernej farbe, strieborné strešné ližiny
Výbava za príplatok k základnej cene: - Sada Inovácia (audiosystém Navi 900 IntelliLink, adaptívne LED Matrix svetlomety s technológiou AFL, zadné svetlá s LED technológiou) = 1 480 €
- Ergonomické sedadlo vodiča s certifikátom AGR (sedadlo vodiča nastaviteľné v 8 smeroch s možnosťou manuálneho predĺženia a elektricky nastaviteľnou bedrovou opierkou, vrecká na zadnej strane predných sedadiel) = 330 €
- Zimná sada 2 (vyhrievanie predných a zadných sedadiel, vyhrievanie volantu, 2x USB konektor v zadnej konzole) = 510 €
- Funkčná sada pre zadné sedadlá (delené zadné sedadlá 40/20/40, sklápanie zadných sedadiel jedným dotykom, zadná lakťová opierka) = 220 €
- zatmavené bočné a zadné okná = 170 €
- lak metalíza = 550 €
- ventilácia predných sedadiel, elektricky nastavitelné sedadlo vodiča s pamäťou a masážnou funkciou = 1650 €
- FlexAdapter do prednej konzoly = 60 €
- držiak smartfónu pre FlexAdapter = 50 €
- automatický parkovací asistent vr. zadnej parkovacej kamery, kontroly slepého uhla = 730 €
- dojazdové rezervné koleso 16" = 70 €
- disky z ľahkých zliatin 18", BiColor = 400 €


Porovnanie s konkurenciou (spracované: 28.04.2017 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

OPEL Astra SEAT Leon ST PEUGEOT 308 SW FORD Focus Kombi
Značka / model Opel Astra ST Seat Leon ST Peugeot 308 SW Ford Focus Kombi
Motor 1.6 CDTI BiTurbo 2.0 TDI 2.0 BlueHDi 2.0 TDCI
Stupeň výbavy Innovation Xcellence Allure Titanium
Zdvihový objem motora 1598 1968 1997 1997
Uloženie / počet valcov R/4 R/4 R/4 R/4
Preplňovanie áno áno áno áno
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 118/4000 110/3500 110/3750 110/3750
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 350/1500-2250 340/1750-3000 370/2000 370/2000-3250
Prevodovka manuálna
6-stupňová
manuálna
6-stupňová
manuálna
6-stupňová
manuálna
6-stupňová
Max. rýchlosť (km/hod) 220 215 215 210
Zrýchlenie (s) 8,9 8,6 10,1 9,0
Priemerná spotreba (l/100 km) 4,0 4,5 4,0 4,0
Emisie CO2 (g/km) 106 115 105 105
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1360 1358 1475 1460
Dĺžka (mm) 4370 4549 4585 4556
Šírka (mm) 1871 1816 1863 1823
Výška (mm) 1485 1454 1472 1505
Rázvor (mm) 2662 2636 2730 2648
Počet dverí/miest 5/5 5/5 5/5 5/5
Objem batožinového priestoru (l) 540/1630 587/? 610/1660 476/1502
Záruka 5 rokov / 150.000 km 6 rokov / 150.000 km 4 roky / 80.000 km 5 rokov / 120.000 km
Cena modelu bez príplatkov (€) 23.390 21.960 24.840 24.190
Akčná cena (€) 21.590 - 23.490 -
Cena testovaného / porovnateľne vybaveného modelu (€) 27.990 26.680 27.200 33.380


Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu:

  • Seat Leon ST
    nemá (výrobca neponúka)
    sedadlo vodiča s masážnou funkciou, predĺžiteľným sedákom a nastaviteľnými bočnicami, vyhrievané zadné sedadlá a volant, parkovací asistent pre priečne a pozdĺžne parkovanie, bezdotykové otváranie a zatváranie batožinového priestoru, delené zadné sedadlá v pomere 40/20/40, Matrix LED svetlá (Leon má statické full LED svetlá)
    má naviac (obsiahnuté v štandardnej výbave)
    funkciu AutoHold, bedrovú opierku sedadla spolujazdca, predné LED hmlovky (Astra má obyčajné)

  • Peugeot 308 SW
    nemá (výrobca neponúka)
    sedadlo vodiča s predĺžiteľným sedákom a nastaviteľnými bočnicami, vyhrievané zadné sedadlá a volant, bezdotykové otváranie a zatváranie batožinového priestoru, delené zadné sedadlá v pomere 40/20/40, Matrix LED svetlá (Leon má statické full LED svetlá)
    má naviac (obsiahnuté v štandardnej výbave)
    masážne sedadlo spolujazdca, bedrovú opierku sedadla spolujazdca

  • Ford Focus kombi
    nemá (výrobca neponúka)
    sedadlo vodiča s predĺžiteľným sedákom a nastaviteľnými bočnicami, vyhrievané zadné sedadlá, Matrix LED svetlomety (Focus má adaptívne bi-xenónové svetlá), bezdotykové otváranie a zatváranie batožinového priestoru, delené zadné sedadlá v pomere 40/20/40
    má naviac (obsiahnuté v štandardnej výbave)
    systém Cross Traffic Alert - detekcia predchádzajúcich vozidiel pri výjazde z parkovacieho miesta, kontrola bdelosti vodiča


    Záverečné hodnotenie
    Nová Astra ST na mňa urobila rovnako dobrý dojem ako jej kratšia sestra. V rámci segmentu síce nijako nevytŕča vnútorným priestorom či veľkosťou batožinového priestoru, zato ponúka množstvo prémiovej výbavy z vyšších tried, ktoré u viacerých konkurentov nenájdete. Na mysli mám napr. perfektné inteligentné full LED Matrixové svetlá, mimoriadne komfortné ergonomické sedadlá s masážnou funkciou a mnoho iného. Príjemne prekvapil aj nový naftový agregát výbavený dvomi turbami, ktorý okrem poriadneho výkonu vyniká aj veľmi úspornou prevádzkou. V ničom nezaostávajú ani jazdné vlastnosti. Za takto nakonfigurované vozidlo si však budete musieť pripraviť trochu vyšší obnos peňazí. Rovnako však aj pri konkurencii, čo dokazuje porovnávacia tabuľka vyššie.


    Fotogaléria

    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

    Súvisiace:
    Prezentácie noviniek: Opel Astra Sports Tourer (04/2016)
    Prezentácie noviniek: Opel Astra (11/2015)
    Prezentácie noviniek: Opel Adam (03/2013)
    Prezentácie noviniek: Nová Zafira Tourer dorazila na Slovensko (02/2012)
    Prezentácie noviniek: Opel Insignia 2.0 Biturbo CDTI (05/2012)

    Redakčný test: Opel Astra 1.0 Turbo Enjoy (04/2016)
    Redakčný test: Opel Insignia ST 2.0 CDTI Sport (07/2015)
    Redakčný test: Opel Corsa 1.0 Turbo Sport (04/2015)
    Redakčný test: Opel Astra 1.6 CDTI Cosmo (08/2014)
    Redakčný test: Opel Meriva 1.6 CDTI Cosmo (09/2014)
    Redakčný test: Opel Mokka 1.7 CDTI Enjoy 4x4 (04/2013)
    Redakčný test: Opel Astra Sedan 1.7 CDTI Cosmo (03/2013)
    Redakčný test: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI Enjoy (05/2012)
    Redakčný test: Opel Astra Classic Caravan 1.7 CDTI Plus (04/2012)

    Dňa: 23.05.2017
    Text a foto: Jaroslav Čík

  •   

    [ Späť na Test | Zoznam sekcií ]