Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
prezentácie noviniek: Nové Volvo XC60 na Slovensku (06/2017)  Vytlačiť stránku
redaktor: k.zechmeister, 21.06.2017;

Mozartov dom z 18. storočia v Bratislave zažil už veľa eventov. V súčasnosti v ňom sídli exkluzívna reštaurácia FACH a práve na tomto historickom mieste sa predstavila slovenským zástupcom médií nová generácia modelu značky Volvo s označením XC60.

Jedná sa o najpredávanejší model tejto švédskej značky nielen na Slovensku, ale aj v rámci Európy. Inak tomu pravdepodobne nebude ani v budúcnosti. Nový dizajnový jazyk značky Volvo sa predstavil prvýkrát na modeli XC90, nasledovali modely S90 a V90. Posledné dva menované boli prítomné aj na prezentácii svojho mladšieho súrodenca. Konkrétne V90 Cross Country a S90 R-Design.

Pri letmom pohľade je ľahké skonštatovať, že sa jedná o zmenšenú XC90. Avšak pri bližšom skúmaní sa rozdiely prihlásia. Maska chladiča s chrómovou obručou má jednoduché zvislé rebrovanie, XC90 má zdvojené. Svetlomety s Thorovým kladivom siahajú až k maske, pri XC90 nie. Takisto je iný predný nárazník. Rovnaké je však umiestnenie hmlových svetiel dole v rohoch.

Spodná linka bočných okien stúpa smerom vzad strmšie ako pri XC90. Odpadá tu totiž nutnosť výhľadu pre tretí rad sedadiel. Tým nová XC60 nemôže disponovať. Elegantným prvkom je chrómová lišta s nápisom výbavy Inscription. Zadné združené zvislé svetlomety končia vo vodorovnej polohe až vo veku, aj to je rozdielny prvok voči XC90.

Interiér je taktiež inšpirovaný väčším bratom XC90. Rozdielne sú snáď len výduchy ventilácie. Aj tu je dominantou veľký dotykový stredový displej, cez ktorý sa ovláda všetko podstatné. Informačno-zábavný systém Sensus od spoločnosti Volvo Cars vrátane pripojených služieb pre vodiča, sa dočkali grafického vylepšenia aj nových funkcií. Rovnako ako v sérii 90 je k dispozícii integrácia smartfónov s podporou funkcií CarPlay.

Materiály sú prémiové, rovnako ako spracovanie. Pekným detailom je náznak švédskej vlajky v lište, tá sa vo farbe nachádza aj na sedadle. Štýlovo pôsobí bezrámové spätné zrkadlo. Vzadu zaujme displej ovládania klimatizácie na stredovom tuneli medzi prednými sedadlami. Batožinový priestor ponúka 505 litrov, po sklopení zadných operadiel (ide to pomocou tlačidiel priamo od veka) až 1432 litrov. Šikovným detailom je osvetlenie priestoru z veka po jeho otvorení a háčiky ako súčasť madiel.

Na pohon slúžia výhradne preplňované dvojlitrové motory. Naftovú ponuku tvoria motory D4 (140 kW) a D5 (173 kW). Oba disponujú dvojitým preplňovaním, o ktoré sa stará turbodúchadlo. Benzínové motory sú k dispozícii taktiež dva – T5 (187 kW) a T6 (235 kW). O preplňovanie pri motore T6 sa stará okrem turbodúchadla aj kompresor. Vrcholom ponuky je plug-in hybridná verzia T8 Twin Engine, ktorej súčasťou je spaľovací motor (235 kW) a zadný elektromotor (65 kW). Všetky verzie sú s pohonom 4x4 a s 8-stupňovou automatickou prevodovkou.

Ako je pri značke Volvo známe, bezpečnosť je aj pri tomto modely na vysokej úrovni. Disponuje najnovšími technológiami a systémami. Prelomový systém City Safety sa rozšíril o funkciu asistenta riadenia. Nový bezpečnostný systém s názvom Oncoming Lane Mitigation dokáže pomocou asistenta riadenia zmierniť intenzitu čelnej zrážky. Systém monitorovania mŕtveho uhla (BLIS) od spoločnosti Volvo zasa využíva funkciu asistenta riadenia na znižovanie rizika zrážky pri zmene jazdného pruhu. V rámci voliteľnej výbavy ponúka nový model XC60 pokročilý asistenčný systém poloautonómneho riadenia Pilot Assist, ktorý ovláda volant, akceleráciu a brzdenie na dobre označených cestách až do rýchlosti 130 km/h.

Výbavové stupne sú tri – Momentum, Inscription a R-Design so športovým vzhľadom. Prvá cena je 47.400 € za verziu D4 Momentum. Motor D5 začína sumou 50.950 €. Cena benzínového motora T5 vo výbave Momentum je 48.950 €, motor T6 s rovnakou výbavou stojí 53.450 €. Plug-in Hybrid začína na sume 64.450 €.

Model sa vyrába vo švédskom závode Torslanda. Čakacie lehoty by nemali byť dlhšie ako šesť mesiacov.

Fotogaléria


Text a foto: Karol Zechmeister

  

[ Späť na prezentácie noviniek | Zoznam sekcií ]