Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Download

Sociálne siete
 

testy
Test: Peugeot 3008 GT 2.0 BlueHDi 180 EAT6 (07/2017)  Vytlačiť stránku
redaktor: p.mauer, 04.08.2017;

Predchádzajúcu generáciu modelu 3008 1.6 THP vo výbave Excutive Pack sme v našej redakcii testovali v decembri 2009. Model s benzínovým 115 kW-ovým motorom bez príplatkovej výbavy sa predával za 24.900,00 €. Kolega o ňom napísal: Kompaktný crossover Peugeot 3008 nás zaujal svojim vzhľadom a novátorským obsahom. Jazdu v ňom sme si najviac vychutnávali na okresných, kľukatých cestách. Zase naopak, v meste je to akoby lev zavretý v klietke a obzvlášť s nami testovanou motorizáciou 1.6 THP. S plánovaným pohonom 4x4 (HYbrid4) bude dobrým partnerom aj v ľahšom teréne. Je to dobré a vhodné doplnenie ponuky značky Peugeot.

... otvoriť celý test ...

Po dva a pol roku nám na test bol zapožičaný aj model 3008 2.0 HDI Hybrid4. Poháňal ho dieselový motor v kombinácii s elektromotorom, čo v tom čase bolo svetové prvenstvo pre takúto kombináciu hybridného pohonu. Verzia v základnej výbave sa predávala za 33.390,00 €. K testovanému hybridnému pohonu sa kolega vyjadril takto: Kompaktný crossover Peugeot 3008 ma zaujal svojim vzhľadom a novátorským obsahom už pri teste v roku 2009. Hybridná verzia môj názor nepokazila, aj keď reálna spotreba je od tabuľkovej dosť vzdialená. Naviac šikovne rieši pre toto auto aj pohon 4x4. Kúpou hybridnej verzie získa zákazník nielen najsilnejšiu, ale súčasne aj najúspornejšiu 3008-čku (podľa tabuľkových hodnôt spotreby). Cenové navýšenie aj napriek pridanej hodnote pohonu 4x4 a nižšej spotrebe paliva bude však ťažšie prijateľné. Ekonomickej návratnosti na ušetrenom palive sa nedočkáte a zostane Vám maximálne dobrý pocit z menšieho zaťažovania najmä mestského ovzdušia emisiami výfukových plynov. Naviac síce dobre fungujúci, ale komplikovanejší systém pohonu HYbrid4 môže majiteľa zaskočiť aj po finančnej stránke.

... otvoriť celý test ...

______________________________________________________________________________________________




Novú generáciu modelu 3008 z dieľne Peugeotu nám na testovanie ponúkol dovozca automobilov na Slovensko P Automobil Import s. r. o., Prievozská 4/C, 821 09 Bratislava. Z ponuky troch modelov (3008 GT 2.0 BlueHDi 180 k EAT6, 3008 Allure 1.6 BlueHDi 150 k BVM6+ Grip Control a 3008 Allure 1.6 BlueHDi 120 k EAT6) som si vybral verziu s najvýkonnejším motorom a najbohatším vybavením. Podľa označenia GT (Gran Turismo) ma čakalo pohodlné cestovanie v rýchlom aute. Ako to dopadlo zistíte, ak dočítate môj test do konca.

Priestranný crossover je na trhu od roku 2009. Za toto obdobie pozbieral niekoľko ocenení: AUTOEUROPA 2010 Italy, AUTO REVUE AWARD Rakúsko (2009) alebo Continental Irish Car of the Year 2010. Jeho architektúra je akousi kombináciou jedno-priestorového kompaktného auta s dopredu vysunutým čelným sklom, sklopným spodným dielom piatych dverí, s hlboko osadenými bočnými oknami a vysokým sedením pri riadení. Tieto charakteristické prvky (prevzaté z kategórie SUV) dovtedy neboli v trojkovom modelovom rade aplikované. Crossover/SUV sa v takejto podobe úspešne predával takmer osem rokov. Aby si udržal status obľúbeného crossoveru, musela prísť zmena. A nebola to žiadna faceliftová úprava, ale premena takmer na nepoznanie. Nová 3008-čka prekvapila technickými vylepšeniami a hlavne úplne iným dizajnom exteriéru aj interiéru.
testoval šéfredaktor Peter Mauer









Peter Mauer, šéfredaktor AAD

Prvý dojem - žiadny facelifting, ale úplná premena



... predchádzajúca generácia modelu 3008 ...

Ak sa rozhodnete porovnať pôvodný model 3008 s novým, výsledok bude taký istý, ako keď sa budete prehrabávať v šatníku po staršom súrodencovi, aby ste si požičali niečo na seba. Strihy aj štýly boli iné.
Stačilo tak málo, a konzervatívny kompaktný crossover sa zmenil na elegantné a moderné SUV. Kolmá maska, z časti prehnutá dovnútra a vypuklé blatníky mu zvýšili sebavedomie. Driek mu zoštíhlili správne vytvarované postranné lišty. Poviete si strecha ako strecha, ale lesklú s čiernym prelivom Black Diamond siahajúcim až po zadné svetlá má málokto. Sekne mu aj melír "Smart Grey" v šikmom zostrihu do čiernej "Perla Nera". Tenká lišta vsunutá pod motorovú kapotu a monogram GT oznamujú okoliu, som tu dospelý, dostatočne silný, pozývam každého, kto sa chce pokochať mojím neskromným interiérom.

exteriér - klasiku nahradila moderna



... predchádzajúca generácia modelu 3008 ...

Na margo exteriéru nového SUV 3008 už bolo vyslovených a napísaných mnoho pochvalných slov. Nemám najmenší dôvod s takým hodnotením nesúhlasiť. Vidieť model v dvojfarebnom laku naživo (len verzia GT), mať ho niekoľko dní len pre seba s možnosťou nahliadnuť na detaily z každého uhla, pohladiť mu namakané blatníky a posadiť sa za volant je zážitok, ktorý ma presvedčil, že Peugeot sa vybral správnym smerom. Za hlavu zahodil tuctový dizajn, aby vytvoril úplne nové, štýlové SUV so športovým temperamentom a zachoval tradičnú eleganciu. Aj keď sa rozmerovo moc nezmenilo, je to iné auto. Karoséria je dlhšia (+82 mm) a širšia (+26,1 mm vrátane zrkadiel) a tiež o 6 mm nižšia (-13 mm bez strešných nosičov). Rázvor kolies má o 62 mm viac (2675 mm). Sú to nepatrné rozdiely, ale v automobilovej branži sa prihliada na každý milimeter. Nový rozmer dostal aj batožinový priestor. Už nie je stupňovitý, nakladací otvor je priestorovo vyrovnanejší. Na rozdiel od predošlej generácie nemá ani sklopnú dolnú časť piatych dverí a pôvodných 432 litrov objemu (podľa normy VDA) nahradilo 520 litrov. Aj v tejto časti je viditeľné smerovanie k praktickosti a jednoduchej elegancii.

interiér - ozajstný komfort pre vodiča aj spolujazdcov



... predchádzajúca generácia modelu 3008 ...

Rafinovaný a útulný, tak by som dvomi slovami zhrnul dielo, ktoré návrhári v interiéri vytvorili. Dôležité je poskytované pohodlie, ale aj to, aké pocity u posádky zanechá. Strávi v ňom veľa času, bude tam pracovať aj oddychovať, a tak pri výbere je potrebné venovať mu mimoriadnu pozornosť. Môj prvý pohľad padol na úplne prepracovaný prístrojový panel. Teraz je dvojstupňový so širšou stredovou konzolou a s vysoko posadenou kaplnkou pre digitálny ukazovateľ. Totálna výmena obišla len ovládače na volantovej tyči. Je na škodu, že sa pádla pod volantom pre manuálny režim radenia rýchlostí sa nenatáčajú spolu s volantom. Dotykovú klaviatúru mal aj predchodca, ale tá súčasná je dizajnérskym skvostom. Čierny strop, panoramatické okno cez celú strechu a ambientné osvetlenie celý priestor otvára a súčasne zútulňuje. Sedadlá, skoro ako kreslá z obývačky, sú tiež nové.
Totálne zmeny nemusia byť prijímané s chválou, no v tomto prípade, klobúk dole. Nie náhodou inovovaný model 3008 získal v tomto roku až dve prestížne ocenenia. V marci bol vyhlásený za automobil roka a v júli získal cenu „Red Dot Product Design Awards“ za inovatívne riešenia exteriéru a interiéru.

... článok: Nový Peugeot 3008 s prestížnym titulom Car of the Year 2017 ...

Označenie "GT" - je zárukou pohodlia a rýchlej jazdy



Verzia GT (Gran Turismo) je vrcholom luxusu a komfortu modelu 3008. Je elegantná z vonku aj zvnútra. Interiér je vyrobený z ušľachtilých materiálov. Dvojstupňový prístrojový panel je obložený sivým dubom a lemovaný satinovaným chrómom. Pre zvýraznenie športovej elegancie je obšitý medenou niťou. Stredový panel je navrhnutý tak, aby opticky oddelil pracovisko vodiča od priestoru pre spolujazdca. Dominuje mu zaujímavá elektrifikovaná páka automatickej prevodovky. Dizajnérskym skvostom však je dvojradová klaviatúra mierne natočená k vodičovi. Ovláda sa ňou základné menu dotykového displeja a digitálneho head-up panelu. Konečne som sa dočkal mechanickej voľby základného menu digitálnych funkcií. Počas jazdy sa rýchlejšie a hlavne presnejšie volia funkcie v porovnaní s triafaním sa do grafiky na dotykovej obrazovke. Klaviatúra je veľmi dobre spropagovaná výstižnými ikonami. Menej používané funkcie sú voliteľné na čiernej klaviatúre v spodnom rade pod hlavnými klávesmi. Na klavíri je to naopak. Vodič ich ovláda pravou rukou bez zmeny polohy sedenia. Pohodlie pri sedení zabezpečuje aj výsuvné predĺženie sedadla (len vpredu) s nastaviteľnou bedrovou opierkou. Sklon operadla a posuv sedadla sú plne elektrické (len vodič). O odbúranie únavy sa postará 8-bodový masážny program s piatimi voliteľnými nastaveniami (super). Dostatok priestoru a pohodlia poskytuje aj sedenie na zadnej lavici s tromi hlavovými opierkami a sklopnou opierkou na lakeť. Manipulácia s deleným sklopným operadlom je jednoduchá a nenamáhavá (na jeden dotyk). Medzi motívom, kvalitou materiálu a dielenským vypracovaním predných a zadných sedadiel je vzácna zhoda.

Odkladací priestor - behom troch sekúnd trojnásobne väčší



... predchádzajúca generácia modelu 3008 ...

Do priestoru k cestovnej batožine sa dá dostať viacerými spôsobmi. Piate dvere sa otvoria zvnútra tlačidlom na paneli, zvonka buď diaľkovým ovládaním na kľúči alebo potiahnutím kľučky. Automatické otváranie nohou je praktickou pomôckou najmä pri plnej náruči. Otázkou zostáva či stojí za príplatok 450,00 €. Posledne menovaný systém odmieta poslúchať na pomalý pohyb nohou pod nárazníkom, potrebné je takzvané kopnutie pod nárazník, výsledok sprevádzaný zvukovým signálom sa dostaví asi do dvoch sekúnd, avšak len ak máte kľúč vo vrecku alebo v kabelke. Opakovaným kopnutím pohyb dverí zastavíte. Plne otvorené dvere dosiahnu maximálnu výšku cca 2 metrov od zeme. Pri tejto výške je v dosahu tlačidlo na elektrické a kľučka na mechanické zatvorenie dverí batožinového priestoru. Podlahu kufra tvorí jednoduchá, dostatočne pevná ľahko odnímateľná doska. Prestaviteľná je jednou rukou na dve výškové úrovne. Založená do hornej úrovne uberie z úložného priestoru cca 8 cm na výšku, ale vytvorí jednu rovinu so sklopeným operadlom zadnej lavice. Manipulácia s doskou je tak jednoduchá, že ju bez návodu zvládne aj školopovinné dieťa. Sklopná polička na odkladanie klobúkov (aj keď sa dnes veľmi nenosia) je taktiež dostatočne pevná a čo je dôležité je aj jednoducho odstrániteľná. Sú to drobnosti, ale často používané, preto je dôležité, ako fungujú a koľko vydržia. Prístup pre nakladanie, objem, variabilita batožinového priestoru, vrátane kotviaceho programu a jeho využiteľnosť, nie sú nadštandardné, ale veľmi dobré. Pokiaľ niekto pravidelne preváža predmety širšie a vyššie ako meter alebo dlhšie ako 1,8 metra nech si radšej obstará úžitkový automobil. Po sklopení operadiel zadného a predného sedadla príležitostne preveziete aj predmet dlhý 3 metre. Ja som si možnosť upraviť predné sedadlo vyskúšal na dva spôsoby, ako stolík počas cestovnej prestávky a tiež ako podložku pod vystreté nohy s pozície spolujazdca na zadnom sedadle. Poloha s vystretými nohami a pohľad na oblohu cez okno panoramatickej strechy je príjemným relaxom.



... predchádzajúca generácia modelu 3008 ...

Doplnkový odkladací priestor pre cestujúcich predstavuje objem 32 litrov (uvádza výrobca). Rozdelený je medzi zamykateľné a voľne prístupné boxy a odkladacie priehradky v interiéri. Po jednom sú v každých dverách (na čokoľvek, čo sa zmestí), štyri menšie sú v stredovom tuneli (na telefón, bezdrôtové nabíjanie, držiak na dva poháre) a ešte jeden hlboký s prívodom chladeného vzduchu je medzi prednými sedadlami (lakťová opierka). Skrinka na paneli pred spolujazdcom (na menšie veci) je súčasne úkrytom pre spomenutý zásobník vôní. Posledný box (držiak na dva poháre) je v sklopnej opierke v zadnom sedadle. Otvor, ktorý po sklopení v operadle vznikne slúži aj na prepravu dlhých predmetov (napr. lyže). Do elastických sieťok na chrbtoch predných sedadiel sa tiež niečo zmestí (časopisy), ale tie sa do celkového úložného objemu nepočítajú. Oceňujem ľahkú dostupnosť, primeranú veľkosť a najmä univerzálnu využiteľnosť príručných odkladacích boxov napriek tomu, že organizovanie poriadku v aute nepraktizujem.

Motorizácia - zážihový 4-valec BlueHDi + 6-stupňový automat – najlepšia voľba pre GT

Do verzie 3008 GT sa v súčasnosti montuje len motor 2.0L BlueHDi 180 S&S EAT6, t. j. dvojlitrový 4-valec zdvihového objemu 1.997 ccm s priamym vstrekovaním nafty, ktorý dosahuje maximálny výkon 133 kW (180 k) pri 3.750 otáčkach za minútu a maximálny krútiaci moment 400 Nm pri 2.000 otáčkach za minútu. Partnera mu robí automatická prevodovka so šiestimi prevodovými stupňami (EAT6). Takáto kombinácia je pre verziu GT síce jedinou, ale ideálnou voľbou, pretože v súčasnosti poskytuje najvyšší výkon z celého radu motorov pre model 3008. Chod motora je vďaka dostatočnému rozloženiu krútiaceho momentu a včasnému a plynulému radeniu prevodových stupňov pružný, pomerne tichý a kultivovaný. Niektorí kolegovia tvrdia, že má oneskorené zrýchlenie, ja som opačného názoru. Pocit oneskoreného zrýchlenia pri automatickom preradení rýchlostného stupňa sa dostaví pri prudkom zošliapnutí akcelerátora v očakávaní, že proces preradenia sa tým urýchli. Obyčajne sa dostaví pravý opak. Nazbieranými skúsenosťami (diesel + automat) dokážete rozlíšiť pravý moment, kedy a s akým citom treba pritlačiť na pedál, aby sa dostavilo primerané zrýchlenie. Uvedomte si, že k výsledku porovnateľného s kombináciu (benzín + automat alebo čistý elektromobil) sa nedopracujete. Nedá mi nespomenúť aj systém Stop & Start, na ktorého povel sú kone pod kapotou vždy pripravené okamžite potiahnuť svoj záprah.

Pracovisko vodiča - moderné, pohodlné so všetkým potrebným po ruke



... predchádzajúca generácia modelu 3008 ...

Kľúč, nepotrebný k naštartovaniu (Stop & Start), som ponechal vo vačku a posadil sa do štýlových sedačiek zo syntetickej kože Mistral & Alcantara®, ktoré sú pre zvýraznenie luxusu a športového charakteru prešívané medenou niťou. Sedadlá nie sú len elegantné, ale aj pohodlné a anatomicky dobre tvarované. Okamžite som vysunul predĺženie sedáku, výborný doplnok na podopretie stehennej časti nôh. Polohu som nastavil tak, aby som nepociťoval únavu ani po dlhej jazde a nastavenie vložil do pamäte. Z takto prispôsobeného miesta dočiahnem na všetko, čo k riadeniu potrebujem. Na malý priemer volantu s vencom splošteným v spodnej aj vrchnej časti som si zvykol hneď. Má to svoj účel, nezavadzia nohám pri vystupovaní a vidieť cez neho do kaplnky s prístrojmi. Okrem toho k športovo ladenému autu malý volant patrí. Na ramenách má ovládače niektorých funkcií. Kombinácia kože a chrómu s vylisovaným monogramom GT mu pristane. Hrúbka venca, akurát do dlane. Prenos otáčania na kolesá je presný. Volantovú tyč som nastavil najnižšie a zatlačil najhlbšie, tak ako som zvyknutý. Prepínače svetiel, stieračov a tempomatu zostali na tradičnom mieste pod volantom. Škoda, že páčky manuálneho radenia (madlá) sa nenatáčajú s volantom.

Jazda - stabilná, pohodlná a bezpečná



... predchádzajúca generácia modelu 3008 ...

Po prvom zoznámení sa s funkciami na 8-palcovom head-up paneli, s tlačidlami na volante, s elektrifikovanou pákou automatickej prevodovky a po prečítaní odporúčaní na digitálnom prístrojovom paneli som mohol zatlačiť na „Start & stop“. Privítal ma úvodný ceremoniál odohrávajúci sa na obrazovke kaplnky. Farebná grafika je skvelá, ale časom sa okuká. Možnosti zobrazovania motívu je niekoľko a podľa nálady alebo potreby sa dá zmeniť aj počas jazdy. Priznám sa, že som sa nevedel rozhodnúť, a tak som zostal pri klasike guľatý rýchlomer a otáčkomer. Nepatrím medzi špecialistov na grafické efekty, ale musím sa priznať, že animácie urobili na mňa dobrý dojem. Menu „Boost“ ponúka voľbu farebného nastavenia obrazovky a nastavenie intenzity ambientného osvetlenia interiéru. Cez „Relax“ sa nastavuje postupné uvoľňovanie vôní na spríjemnenie ovzdušia interiéru a tiež variabilita a intenzita bodového masážneho programu. Sú to možnosti, ako si spríjemniť cestovanie.



... predchádzajúca generácia modelu 3008 ...

Prvý dojem z jazdenia som mal pozitívny a čím som dlhšie jazdil, tým viac som sa utvrdzoval v tom, že jazdné vlastnosti modelu 3008 sú dobré. Nová podvozková platforma (EMP2), pôvodne vyvinutá pre C-segment zabezpečuje dostatočnú ovládateľnosť a poskytuje dostatočný jazdný komfort aj pre toto SUV. Vynútené spomalenie prudkým brzdením je stupňujúce a súmerné. Rovnako spoľahlivé je aj automatické spomalenie vyvolané adaptívnym tempomatom sprevádzané grafickým aj zvukovým signálom. Ako som už spomenul, zrýchlenie v rozbehovej fáze je plynulé bez citeľného trhavého preraďovania prevodových stupňov automatickej prevodovky. Náhle zrýchlenie z plynulej jazdy na druhom až štvrtom prevodovom stupni je dostatočne pružné. O plynulé výkonové vlastnosti sa stará krútiaci moment 400 Nm (max.) s rozložením od 2000 do 3750 otáčok za minútu vyprodukovaný dvojlitrovým vznetovým motorom s ponukou 180 koní (max.). O plynulé zrýchľovanie sa stará “Quick shift” - technológia zabezpečujúca rýchlejšie a hladšie zmeny záberov šiestich prevodových stupňov pracujúcich v režime optimálnych otáčok. Automatická prevodovka má k dispozícii tiež manuálny režim radenia prevodových stupňov s ovládaním na volantovej tyči cez plusové a mínusové „pádla“. Pozor na včasné preraďovanie, nakoľko ich budete márne loviť pri vytočenom volante, nakoľko sa s ním spolu neotáčajú. Pri športovom režime jazdy prinútite prevodovku preraďovať pri vyšších otáčkach motora bez citeľného nárastu výkonu. Nečudujte sa, že za autom sa nikto neotáča, športovo vyladený zvuk počujete len z reproduktorov. Ploché chrómové „koncovky“ výfuku v zadnom nárazníku tiež len imitujú výfuk športový. Skutočný dvojrúrový je schovaný pod nárazníkom. Peugeot v tom imitovaní nie je sám, preto mi to vôbec neprekáža. Od nového modelu 3008 GT som žiadny extra športový zážitok nečakal. Režim vypínania nezaťaženého motora a samoštartovanie funguje spoľahlivo bez omeškania, a preto chýbajúce tlačidlo odstavenia systému „Start & stop“ vôbec neriešim (jednorázové nastavenie možné len cez menu). Vyladený podvozok menšie nerovnosti na vozovke registruje a absorbuje takmer nepozorovateľne, na väčšie odpovedá trochu tvrdo. Zákrutami prechádza, ako by bol do stopy zarezaný. Pri rýchlostiach u nás nepovolených som však nadobudol pocit občasnej nestability. Svoj podiel na tom má malý priemer volantu. Bez ohľadu na jeho veľkosť pamätajte na zákony fyziky, ktoré platia rovnako pre všetky autá.



Manévrovanie pevnom a suchom povrchu je presné. Na nespevnenom ľahšom teréne vôbec nie je nenamáhavé. Veď testované GT je vybavené balíkom výbavy Advanced Grip Control s obsahom optimalizovaného riadenia trakcie s piatimi režimami, Hill Assist Descent Control a 18" a zliatinovými diskami 'Los Angeles' s pneumatikami do blata a snehu (príplatok 410,00 €). Nepopršalo, a tak sa aquaplaningové pokusy vedúce k strate trakcie nekonali. Ochrannú ruku nad bezpečnosťou vozidla drží viacero elektronických systémov. Jeden monitoruje neúmyselné opustenie jazdného pruhu, druhý upozorní na vozidlá v mŕtvom uhle, tretí zas na nebezpečnú vzdialenosť od vpredu idúceho vozidla, štvrtý číta rýchlosť obmedzujúce dopravné značky a dozerá na to, aby sa neporušovali, piaty dodržiava medzi vozidlovú vzdialenosť a predvolenú rýchlosť prispôsobuje vpredu idúcim vozidlám. Parkovací asistent s kvalitným kamerovým systémom pomáha bezpečne zaparkovať. Mohol by som ešte menovať veľa ďalších asistentov, ktorý pomáhajú vodičovi napríklad pri jazde do a z kopca, pri rozjazde na nerovnakom povrchu, zatiahnu parkovaciu brzdu, natočia svetelný kužeľ do zákruty, alebo ho sklopia, aby neoslnili protiidúce vozidlo, ale mnohé z nich sú dnes súčasťou základného bezpečnostného balíka, ktorý od tohto roku podlieha prísnym kritériám na získanie plného počtu hviezdičiek udeľovaných spoločnosťou Euro NCAP za bezpečnosť pri bariérových skúškach, ochrane posádky a chodcov pri kolíznych situáciách. Niektoré z týchto asistentov sa dodávajú v základnej výbave a za iné si treba priplatiť. Všetky pracujú dokonale a presne.

... výsledky barierových skúšok vykonaných spoločnosťou Euro NCAP ...



V palubnej literatúre a katalógoch uvedené informácie k tejto motorizácii už tak presné nie sú. Spotreba v meste 5,5 litra na 100 kilometrov je len zbožným prianím, a o spotrebe paliva mimo mesta (4,4 l/100 km) a kombinovanej spotrebe (4,8 l/100 km) môžete len snívať.
Do palivovej nádrže sa zmestí 53 litrov (uvádza výrobca). Predpokladám, že som prevzal auto na testovanie s plnou nádržou, a tak som sa vybral do terénu. Palubný ukazovateľ oznamoval, že som prešiel 723 testovacích kilometrov, keď ma kontrolkou vyzval k doplneniu paliva. Súčasne mi na displeji ponúkol mapu so všetkými čerpacími stanici v okolí (super). V tom momente grafické zobrazovanie stavu paliva v nádrži ukazovalo jeden červený dielik. Ten za chvíľu zmizol a informácie o osobnom nastavení trasy tiež. Podľa mojich prepočtov, by pri priemernej spotrebe 6,8 l/100 km (info z palubného počítača), v nádrži malo zostať minimálne 3,83 litrov paliva, čo na dojazd k najbližšiemu čerpadlu stačilo. Nakoľko do cieľa mojej cesty mi zostávalo ešte necelých 100 km a dieselové motory sa pri nedostatku paliva obvykle zavzdušnia, rozhodol som sa doplniť len 10 litrov. Po doplnení paliva grafický zobrazovač zobrazil 3 biele a jeden červený dielik z celkových ôsmich dielikov čo teoreticky predstavuje 26,5 litrový zostatok paliva vrátane rezervy (6 litrov uvádza palubná literatúra). Z toho usudzujem, že pri výzve k doplneniu paliva bolo v nádrži viac paliva ako som predpokladal a pravdepodobne je zle nastavený plavák pre meranie hladiny. Možné je tiež, že počítadlo priemernej spotreby paliva nevyjadruje jeho skutočnú spotrebu a tým pádom môj výpočet bol nesprávny. To isté sa mi stalo pri testovaní Peugeotu 108 1,2 PureTech Allure, takže na ukazovatele zostatku paliva v nádrži sa už nebudem spoliehať!

... test: Peugeotu 108 1,2 PureTech Allure ...

S 3D navigáciou a online službou TomTom®, ktorá v reálnom čase na dotykovej obrazovke alebo na digitálnom head-up paneli zobrazí dopravnú situáciu, info o počasí, parkoviská v okolí alebo čerpacie stanice, sa určite nestratíte. A ak nemôžete zostať počas riadenia auta bez telefonovania, prostredníctvom funkcie Mirror Screen si spárujte smartfón na zobrazenie na dotykovom displeji. Zobrazia sa tam aj aplikácie, ktoré sú kompatibilné s Apple CarPlay™, MirrorLink® alebo Android Auto*. Ako funguje dobíjanie smartfónu bez kábla som nezistil, nebudem kvôli tomu meniť telefón.

Obstarávacia cena - pri súčasnej cenovej politike verziu GT na slovenských cestách skôr nestretneme



... predchádzajúca generácia modelu 3008 ...

Importér značky Peugeot ponúka na Slovensku model 3008 vo verzii s benzínovými a dieselovými motormi v 4 stupňoch základnej výbavy. K základnému vybaveniu si však možno za príplatok objednať rôzne balíky užitočnej aj menej potrebnej výbavy alebo dokúpiť niečo z bohatého výberu doplnkového príslušenstva k automobilu. Po takomto dovybavení auta môže výška obstarávacej ceny riadne prekvapiť.
Najlacnejší model 3008 v základnej výbave ACCES s benzínovým motorom 1.2 PureTech (96 kW/130k) vyjde na 19.990 €. Najdrahší model s 2,0-litrovým dieselovým motorom BlueHDi (133 kW/180 k) v najvyššom stupni výbavy GT je v ponuke za cenu 34.890 € (bez príplatkovej výbavy). Testovaný model 3008 GT 2.0L BlueHDi 180k S&S EAT6 je vybavený množstvom výbavy za príplatok. Len za kombináciu dvojfarebného laku ('Coupe Franche' - zelená "Smart Grey" + čierna "Perla Nera") sa dopláca 800 €, a tak sa nie je čo čudovať, že obstarávacia cena sa prehupla cez hranicu 40.000 €.

Pre porovnanie obstarávacích cien porovnateľných SUV (ceny so štandardnou výbavou) som vybral modely:

  • KIA Sportage 2.0 CRDi HP AWD GT-Line - pohon 4x4 - 34.490 €
  • SEAT Ateca 2.0 TDI CR 4Drive Xcellence - pohon 4x4 - 32.060 €
  • VOLKSWAGEN Tiguan 2.0 TDI BMT Comfortline - predný pohon - 32.940 €

... úplná tabuľka ...

______________________________________________________________________________________________

Hodnotenie na záver - 5-dverové SUV 3008 GT stojí na vrchole radu 3 oprávnene

testoval šéfredaktor Peter Mauer Nový model 3008 nahradzuje po ôsmich rokoch svojho úspešného staršieho súrodenca. Rovnako aj on hneď po uvedení na trh zozbieral niekoľko významných ocenení, pretože je modernejší, technologicky vyspelejší a na pohľad odlišný, pričom reprezentuje rovnakú triedu s rovnakým menom. Verziu GT s najvyšším výkonom a najvyšším stupňom vybavenia som si vybral na testovanie preto, aby som sa presvedčil či si takéto označenie zaslúži. Automobily v súčasnosti patria medzi bežné dopravné prostriedky, v ktorých strávime mnoho času, preto od nich vyžadujem predovšetkým bezpečnosť, spoľahlivosť a určitý komfort. Pokiaľ automobil plánujem používať tiež na voľnočasové aktivity, uprednostním automobil poskytujúci univerzálne využitie. Dizajn a farebné prevedenie bude motiváciou pri rozhodovaní tiež. Myslím si, že Francúzi skĺbili všetky moje požiadavky a ukryli ich do nového modelu 3008 GT. Mám však aj určitú obavu, že najvýkonnejší, najlepšie vybavený a súčasne aj najdrahší model 3008 GT v rovnakej konfigurácii, ako tento testovaný, vzhľadom na koncovú cenu, bude mať viac obdivovateľov ako kupujúcich.
______________________________________________________________________________________________

Fotogaléria

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


... do mesta aj do prírody ...


zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


... niekoľko detailných pohľadov ...


zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


... pohľady trochu inak ...


zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Text: Peter Mauer
Foto: Oliver Mauer
______________________________________________________________________________________________

Ďalšie testy PEUGEOT:
Peugeot 308 1.6 THP GTi (04/2017)
Peugeot 208 1.2 PureTech Allure (09/2015)
Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi GT (09/2015)
Peugeot 508 2.2 HDi GT (05/2015)
Peugeot 508 2.0 HDi BVA6 Allure (04/2015)
Peugeot 108 1.2 PureTech Allure (12/2014)
Peugeot 308 SW 1.6 e-HDi Allure (11/2014)
Peugeot 308 2.0 BlueHDi Allure (07/2014)
Peugeot 308 1.6 THP Allure (12/2013)
Peugeot 208 1.6 THP GTi (08/2013)
Peugeot 2008 1.6 VTi Allure (08/2013)
Peugeot 208 1.6 e-HDi XY (07/2013)
Peugeot 508 RXH 2.0 HDi HYbrid4 (01/2013)
Peugeot 301 1.6 VTi Allure (02/2013)
Peugeot 4008 1.8 HDi (11/2012)
Peugeot 3008 2.0 HDi HYbrid4 (06/2012)
Peugeot 208 1.4 VTi Allure (05/2012)
Peugeot 508 SW 2.0 HDi FAP (120kW/163k) Allure (05/2012)
Peugeot RCZ 2.0 HDi coupé (04/2011)
Peugeot 4007 2.2 HDi Confort Pack (03/2010)
Peugeot 207 1.6 THP Feline (02/2010)
Peugeot 5008 2.0 HDi PlayStation (02/2010)
Peugeot 3008 1.6 THP Executive Pack (11/2009)
Peugeot 206+ 1.4 HDi Magic Pack (08/2009)
Peugeot 308 1.6 VTi Executive (11/2007)

Otvoriť stránku importéra vozidiel Peugeot

  

[ Späť na Test | Zoznam sekcií ]