Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Opel Zafira 2.0 CDTI Innovation (07/2017)  Vytlačiť stránku
redaktor: j.čík, 10.08.2017;

Do redakcie nám na týždňové testovanie dorazil nemecký zástupca zo stále viac vymierajúceho druhu rodinných MPV, omladená Zafira. Vybavená bola najsilnejším naftovým agregátom 2.0 CDTI a komfortnou automatickou prevodovkou.

testoval Jaroslav Čík



Príbeh nekončí...

Legendárny rodinný van s bleskom v znaku odštartoval svoju mimoriadne úspešnú kariéru v roku 1999, kedy na trh vstúpila jeho prvá generácia s typovým označením A. Postavená bola na platforme modelu Astra G a vynikala jedinečnou koncepciou sedadiel Flex7 so 7-miestnym usporiadaním v troch radoch. V roku 2005 ju nahradila druhá generácia s typovým označením B a rovnako bola postavená na vtedy aktuálnej platforme modelu Astra. Aktuálna tretia generácia, ktorú sme podrobili testu pred piatimi rokmi, prišla na trh koncom roku 2011 a v minulom roku podstúpila modernizáciu, kedy zároveň stratila prívlastok Tourer. Napriek tomu, že väčšina značiek od rodinných MPV pomaly, ale iste, ustupuje a zameriava sa skôr na crossovery a SUV-čka, pre Opel ide stále o kľúčový model. Veď do predstavenia modernizovanej Zafiry na jeseň minulého roka sa jej predalo vyše 2,7 milióna kusov všetkých troch generácií. Nechajme sa ale prekvapiť, aký názor na to bude mať nový vlastník Peugeot.

Exteriér
Napriek tomu, že základné proporcie zostali takmer nezmenené (do dĺžky narástla len o 8 mm na 4 666 mm a výška sa zmenšila o 25 mm na 1 660 mm, šírka 1 884 mm a rovnako rázvor 2 760 mm zostali nezmenené), zvonku, teda hlavne spredu dostala nový, čistejší a sviežejší vzhľad. Bumerangy, ktoré sa tiahli od predných reflektorov po hmlovky v spodnej časti Zafira nadobro odložila do šatníka a nahodila sa do dospelejšieho, no stále dostatočne dynamického outfitu.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Vynovená predná maska dostala decentnejšiu chrómovanú lištu, na ktorú plynulo nadväzuje grafika adaptívnych AFL LED reflektorov novej generácie. Matrixové diaľkové svetlá, akými disponuje aktuálna Astra alebo nová Insignia, tu síce nenájdete, no aj systém AFL LED dokáže automaticky adaptovať rozloženie svetla reflektorov podľa jazdnej situácie pre najoptimálnejšie osvetlenie cesty bez oslňovania iných vodičov. Reflektory majú celkovo 9 režimov osvetlenia ako mestské svetlá, mimomestské svetlá, zákrutové a odbočovacie svetlá, osvetlenie okolia pri cúvaní, turistický režim a režim stop (eco). Posledný z nich napríklad prepne reflektory do režimu šetrenia energie, keď vozidlo zastaví na semafore. Samozrejmosťou je tak aj svetelný senzor a automatické prepínanie diaľkových svetiel. So Zafirou som cestoval aj v noci a musím potvrdiť, že podávajú slušný svetelný výkon bez zaváhania s príjemným prirodzenejším bielym svetlom.

Na bočnej a zadnej časti sa zmeny neudiali. Aj naďalej tu tak pozornosť pútajú výrazné prelisy na dverách v spodnej časti, rovnako tak ostrá dynamická hrana prechádzajúca tesne nad líniou vonkajších klučiek. LED-ky s tradičnou grafikou krídiel nechýbajú ani v koncových svetlách. A rovnako ako v testovanej Zafire spred piatich rokov, aj tentokrát je za útrobami zadného nárazníka schovaný unikátny výsuvný a sklopný nosič bicyklov FlexFix.

Interiér
Modernizácii sa už na prvý pohľad nevyhla ani kabína. Elegantnejšia a kvalitne spracovaná palubná doska vybavená aj mäkčenými plastmi dostala nový, prehľadnejší prístrojový panel, ktorý je dobre viditeľný spoza vynoveného volantu po novom aj s vyhrievaním, avšak s pôvodnými, ale šikovnými ovládačmi audia a tempomatu. Pôvodný, na červeno podsvietený stredový palubný displej, nahradil širší, viacriadkový a lepšie čitateľný v čiernobielom prevedení. Kruhové analógové ukazovatele teploty motora a stavu palivovej nádrže zasa nahradili digitálne. Revolúcie sa dočkala aj toľko kritizovaná pretlačidlovaná stredová konzola. Veľký 7" (17,8 cm) farebný dotykový displej so vstavanou navigáciou a kvalitným rozlíšením je po novom umiestnený nižšie a integrovaný do palubnej dosky. Panel s množstvom tlačidiel nahradili dva otočné ovládače a dotykové plochy na najdôležitejšie funkcie po stranách obrazovky, ktoré síce fungujú bez zaváhania, ale chýba im pocitová spätná väzba, ako pri každom takomto riešení. Novinkou je aj pohodlné prepojenie so smartfónmi pomocou funkcií Apple CarPlay a Android Auto a takisto štandardne dodávaný telematický a asistenčný systém OnStar s funkciou automatického hlásenia nehody a množstvom ďalších užitočných funkcií od zadávania cieľov do navigácie na diaľku či zriadenia 4G/LTE Wi-Fi hotspotu až pre 7 zariadení (na našom trhu však zatiaľ táto funkcia stále nie je dostupná).

Pod obrazovkou je umiestnený panel výkonnej automatickej dvojzónovej klimatizácie, ktorý sa síce zmien nedočkal, no po pravde ich ani nepotreboval. Ergonómiu hodnotím veľmi dobre, všetky dôležité funkcie sú v bezprostrednom dosahu vodiča. Komfort pre celú posádku je priam vynikajúci. Vyšší posed zaručuje dobrý výhľad na vozovku a v ničom neprekážajú ani vysunuté úzke stĺpiky. Chválou Oplu sú ergonomické predné sedadlá s certifikátom AGR od nezávislej asociácie lekárov a ortopedických expertov, ktoré nechýbali ani v testovanom vozidle. Okrem výškového a pozdĺžneho posuvu disponujú možnosťou predĺženia sedákov a elektricky nastaviteľnou bedrovou opierkou s poriadnym rozsahom. Nechýba im ani bočné vedenie, široký rozsah nastavenia či vyhrievanie. Musím potvrdiť, že môj chrbát nebol unavený ani pri dlhšej ceste, ktorú som v nich absolvoval.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Silnou zbraňou každej generácie Zafiry bola ukážková flexibilita pre celú posádku, obzvlášť tých vzadu a inak tomu nie je ani teraz. Druhý rad je tvorený tromi, dostatočne veľkými samostatnými sedadlami, v ktorých sa budú cítiť pohodlne aj dospelé osoby. Ich výhodou je možnosť nezávislého pozdĺžneho posuvu o 210 mm, čím si dokážete zväčšiť objem batožinového priestoru alebo pridať miesto na nohy pre 3. rad sedadiel. Disponujú aj funkciou sklápania, čím sa vytvorí úplne rovná podlaha. Takisto aj sklonom operadiel, ktorý je možné nastavovať v štyroch rozličných polohách (0, 16, 20 a 24 stupňov). Unikátom je aj príplatkové sedenie Lounge Seating, ktoré vznikne sklopením stredného sedadla a prisunutím krajných sedadiel ešte viac dozadu a bližšie k sebe. Následným sklopením bočníc stredného operadla vznikne pohodlná lakťová opierka. V takomto prevedení sa bude posádka vzadu cítiť ako v luxusnej limuzíne. Dokonalému komfortu v letných dňoch napomôžu aj vyťahovacie protislnečné roletky na zadných oknách. Viac než dostatok priestoru na nohy a hlavu však nájdete aj v štandardnej konfigurácii. Testovaná Zafira disponovala 7 miestnym usporiadaním, ktoré je štandardom pre výbavu Innovation. Ak pre vás 7 sedadiel nie je nutnosťou, môžete si za vynechanie tretieho radu nechať odrátať 700 Eur. Rovnako aj dve zadné sedadlá v treťom rade sa dajú jednoducho sklopiť do podlahy batožinového priestoru, ale sedenie na nich si budú užívať skôr deti ako dospelí. Jediným mínusom pri rodinnom aute s deťmi je však síce elegantné, no na znečistenie veľmi náchylné bledé čalúnenie.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Zafira disponuje aj nadpriemerným množstvom odkladacích priestorov, podľa materiálov výrobcu ich môže byť vyše 30! Oproti predchodcovi ale zmizol horný zatvárací priečinok pred spolujazdcom vpredu, ten väčší spodný však nechýba. Nad ním nájdete ďalší priestor s gumenou protišmykovou plochou na odloženie drobností. Modernizáciou odbudla aj nenápadná zatváracia schránka v stredovej konzole na palubnej doske pred centrálnym displejom. Peňaženku či doklady si môžete odložiť do hlbokej priehradky pod výklopným panelom s elektrickou zásuvkou 12V a vstupmi USB a AUX pod ovládacím panelom klimatizácie. Prípadne pod pohodlnú prednú pozdĺžne nastaviteľnú lakťovú opierku. Nechýbajú ani držiaky na nápoje v spodnej konzole či držiak na okuliare v stropnej konzole. Do predných dverí bez problémov umiestnite aj 1,5 fľašu, do zadných litrovú.

Absolútnym unikátom je ale integrovaný nosič bicyklov FlexFix, ktorý umožňuje prepravu až štyroch bicyklov s celkovou hmotnosťou do 80 kilogramov. V základnom prevedení odnesie 2 bicykle, po pridaní adaptéru celkovo až štyri. Jeho výhodou je, že nepotrebujete ťažné zariadenie. Ďalšia výhoda je, že odpadá odkladanie nosiča pri nepoužívaní napr. do garáže, ale jednoducho ho stačí poskladať a zatlačiť späť pod podlahu za zadný nárazník. Stále ho tak budete voziť so sebou bez toho aby vám nejako prekážal. Stačí jednoducho zatiahnuť za uvoľňovací mechanizmus v batožinovom priestore a po nenáročnom rozložení ihneď kedykoľvek používať. Nechýba mu ani funkcia sklápania s už naloženými bicyklami, takže prístup do batožinového priestoru nie je obmedzený. Mínusom, aj keď zanedbateľným, je nutnosť nosič občas vystriekať wapkou. Aj keď je zospodu krytý, zašpineniu sa nevyhne.

Zafira nezaostáva ani vo veľkosti batožinového priestoru. V 5-miestnej konfigurácii poskytuje 650 litrov, po sklopení druhého radu po strechu až 1860 litrov a úplne rovnú ložnú plochu. V 7-miestnej konfigurácii sa celkový objem zníži na 1792 litrov. Ak by ste nemali nosič FlexFix, pokojne sa tu zmestí aj horský bicykel s 29" kolesami. V 7-miestnom prevedení za 3. rad už veľa neuložíte, ale niečo len predsa, výrobca udáva objem 152 litrov. Na rezervu tu miesto už nenájdete, budete si musieť vystačiť so setom na opravu defektu.

Motor a prevodovka
zväčšiť obrázok Pod kapotou pracoval najsilnejší naftový agregát z ponuky, 2.0 CDTI vybavený turbodúchadlom s variabilnou geometriou, dosahujúci maximálny výkon 125 kW (170 koní). Ak je to pre vás zbytočne veľa, alebo chcete ušetriť, v ponuke "dízlákov" nájdete aj slabší variant s 96 kW, prípadne downsizingové štvorvalce 1.6 CDTI (88 a 99 kW). Ak vám ale nafta až tak nevonia, okrem benzínových agregátov 1.4 Turbo a 1.6 Turbo (ten najsilnejší dokonca až 200 koňový) nájdete v ponuke aj prevedenie na zemný plyn LPG aj CNG.

Poďme ale späť k testovanému agregátu. Preplňovaný štvorvalec disponuje kultivovaným prejavom bez zvýšeného prenosu vibrácií do kabíny a mohutným krútiacim momentom 400 Nm v rozsahu 1750 až 2500 ot./min. Predbiehania, pokojne aj v kopcovitom profile, ani pri plne obsadenom vozidle pasažiermi aj s batožinou sa rozhodne nebudete musieť obávať. Na rodinný van nie je zlý ani údaj o zrýchlení z 0 na 100 km/h za takmer rovných 10 sekúnd. Popracovalo sa aj na odhlučnení motora, no pri studených štartoch vás zvýšený hluk neminie.

zväčšiť obrázok Výhody klasickej automatickej 6-stupňovej prevodovky s hydrodynamickým meničom si užijete rovnako ako ja, či už v preplnenom meste, alebo pri cestovaní na diaľnici. Zmena prevodových stupňov je hladká a bez trhania, športový ani eco režim tu nenájdete. Softvér je nastavený na plynulú jazdu bez zaváhania. Výsledkom sú trochu vyššie otáčky motora a v meste sa tak pohybujete na nižšom prevodovom stupni, ako by ste jazdili s bežnou manuálnou prevodovkou. Na diaľnici pri 130-tke ale motor točí pohodových 2250 otáčok. Ako je to s otáčkami motora a prevodových stupňoch pri ďalších rýchlostiach prezrádza nasledovná tabuľka.

60 km/h 4. stupeň 1700 ot./min.
70 km/h 5. stupeň 1400 ot./min.
90 km/h 6. stupeň 1500 ot./min.
130 km/h 6. stupeň 2250 ot./min.

Obavy so zvýšenej spotreby pri automatickej prevodovke tu nie sú na mieste. Modernizovaná Zafira Tourer mi to dokázala pri ceste k chorvátskemu moru a späť. Po 1 300 prejdených km v kombinácii diaľnic, rýchlostných ciest, úsekov mimo mesta a samozrejme aj mesta sa priemerná spotreba ustálila na hodnote 6,5 litra na 100 km (podľa palubného počítača). V meste sa budete motať okolo hranice 7 litrov, no na 125 km dlhom úseku po E65 cez maďarské dedinky a mimo nich si Zafira aj s dvomi naloženými bicyklami na nosiči vzadu vypýtala iba 5,8 l/100 km (s priemernou rýchlosťou 79,2 km/h). Novo otvorenú rýchlostnú cestu M86 z maďarského Szombathely ku Győru s nastaveným tempomatom na rýchlosti 120 km/h zvládla dokonca za vynikajúcich 5,6 l/100 km. Agregát spĺňa emisnú normu Euro6, bez pridávania močoviny AdBlue do samostatného hrdla s modrým uzáverom to však nejde.

Podvozok a jazda
zväčšiť obrázok Vpredu si svoju úlohu výborne plní zavesenie MacPherson s hliníkovými priečnymi ramenami a priečnym skrutným stabilizátorom, prebraté z modelu Insignia. Vzadu nájdete, rovnako ako v Astre, zavesenie s vlečenými ramenami spojenými torzne pružnou priečkou doplnené o Wattov priamovod. Ak neviete o čom je reč, ide o krátke otočné stredné rameno na malom priečnom nosníku, pripevnené k podlahe karosérie, hneď za osou zadných kolies. Otočné rameno má na každom konci guľové čapy, ku ktorým sú pripevnené priečne ramená od jednotlivých kolies. Pri jazde v zákrute Wattov priamovod zachytáva bočné sily, čím eliminuje bočný pohyb nápravy a zmeny zbiehavosti. Priamovod zachytí približne 80 percent priečnych síl pôsobiacich na vlečené ramená zadnej nápravy. Výhodou tohto riešenia sú aj menšie priestorové nároky, vďaka čomu môže byť Zafira vybavená unikátnym výsuvným nosičom na bicykle FlexFix.

Zafiru musím pochváliť za presvedčivé jazdné vlastnosti. Aj pri svižnejších prejazdoch zákrutami sa napriek vyššej koncepcii príliš nenakláňa a len tak ju niečo nerozhodí. Naladenie je zároveň komfortné, ako sa na poriadne rodinné auto patrí. Zvolené 17" kolesá s pneumatikami rozmeru 225/50 R 17 sa zdajú byť ideálnou voľbou. V príplatkovej ponuke nájdete aj väčšie, možno lepšie vyzerajúce 18" a 19" disky, no pri našich nekvalitných cestách by som sa už obával straty komfortu a radšej neriskoval. Riadenie s elektrickým posilňovačom s premenlivým účinkom je celkom presné. Sťažovať som sa nemohol ani na dostatočné výkonné a dobre dávkovateľné kotúčové brzdy na oboch nápravách. Kto ale čaká od jazdy ešte niečo navyše, modernizovaná Zafira Tourer môže byť za príplatok 980 € vybavená aj adaptívnym podvozkom FlexRide.

Bezpečnosť
otvoriť test Euro NCAP Zafira absolvovala testy bezpečnosti od spoločnosti Euro NCAP už v roku 2011, kedy obstála veľmi dobre s plným počtom 5 hviezdičiek. Za ochranu pasažierov získala vysoké hodnotenie 94%, za ochranu detí 83%, za ochranu chodcov 53% a za bezpečnostné systémy 86%. Nutno však podotknúť, že hodnotenie sa medzitým sprísnilo.

zväčšiť obrázok Kým mnou testovaná verzia pred modernizáciou nebola vybavená množstvom najnovších bezpečnostných systémov, tentokrát som ich mal možnosť odskúšať v praxi. V zozname príplatkov totiž nechýbali balíky Driver Assistance 1 (600 €) a Driver Assistance 2 (1 200 €). Za spomínané peniaze dostanete systém sledovania mŕtveho uhla so svetelnou signalizáciou v spätných zrkadlách, systém na upozornenie pre nechcené vybočenie z jazdného pruhu pri rýchlosti nad 60 km/h (nie však s korekciou volantu), dobre funkčný rozpoznávač dopravných značiek, indikátor vzdialenosti a varovanie pred čelnou kolíziou či komfortný adaptívny tempomat s automatickým zabrzdením (v prípade manuálnej prevodovky iba spomalením) a rozbiehaním na nastavenú rýchlosť, ktorý som využíval pri diaľničnom presúvaní. Disponuje tromi nastaveniami odstupu, ale tak asi ako pri každom tempomate, aj tu som mu v záujme zachovania čo najplynulejšej premávky musel občas pomôcť a zatlačiť na plynový pedál. Samozrejmosťou je ABS s brzdovým asistentom, stabilizačný systém ESP, protipreklzový systém TCS či brzdový asistent HBA. V štandarde nájdeme aj čelné airbagy pre vodiča a spolujazdca, bočné airbagy a hlavové airbagy pre posádku vpredu a vzadu. Na zadných sedadlách nechýbajú úchyty Isofix pre detské sedačky a k dispozícii je aj vypínanie airbagu spolujazdca vpredu v prípade umiestnenia dieťaťa v detskej sedačke vpredu.


Obstarávacia cena (spracované dňa 11.07.2017)

Najnižšia cena:
Zafira 1.4 Turbo Edition
17.090 €
Základná cena s danou motorizáciou a výbavou:
Zafira 2.0 CDTI Innovation AT6
24.690 €
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
Zafira 2.0 CDTI Innovation AT6
29.910 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
ABS + elektronický rozdeľovač brzdnej sily, stabilizačný systém ESP Plus, brzdový asistent HBA, airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy vpredu a vzadu, posilňovač riadenia, imobilizér, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, aktívne opierky hlavy predných sedadiel, kotviace miesta ISOFIX pre uchytenie detskej sedačky na zadných sedadlách, parkovací asistent (senzory vpredu a vzadu), automatické diaľkové svetlá
Interiér:
el. ovládané predné okná a zadné, manuálne nastaviteľný volant výškovo a pozdĺžne, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, čalúnenie kombinácia koža/látka, lakťová opierka vpredu, tri samostatné sedadlá v druhej rade, dve samostatné sedadlá v 3. rade, volant potiahnutý kožou s ovládaním rádia, automatická dvojzónová klimatizácia, ukazovateľ vonkajšej teploty, multiinformačný displej, autorádio IntelliLink, 7 reproduktorov, tempomat, kryt batožinového priestoru, ambientné osvetlenie dverí, vnútorné spätné zrkadlo s automatickou clonou, dažďový a svetelný senzor
Exteriér:
el. nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, disky kolies z ľahkých zliatin 17", pneumatiky 225/50 R 17, predné hmlové svetlá, zatmavené bočné a zadné okná, LED predné svetlomety AFL, LED zadné svetlá, strieborné strešné ližiny, vonkajšie chrómované lišty okolo bočných okien
Výbava za príplatok k základnej cene: - integrovaný zadný nosič bicyklov FlexFix (2/4 bicykle) = 790 €
- Lounge sedenie v druhom rade = 250 €
- vyhrievanie predných sedadiel = 400 €
- vyhrievanie volantu = 250 €
- Sada Driver Assistance 1 (indikácia vzdialenosti, varovanie pred vybočením z jazdného pruhu, rozpoznávanie dopravných značiek, inteligentné nastavenie svetlometov) = 600 €
- Sada Driver Assistance 2 (adaptívny tempomat, indikácia vzdialenosti, varovanie pred čelnou kolíziou, elektricky ovládané, vyhrievané a sklápané vonkajšie spätné zrkadlá, prvky zrkadiel v čiernom lesku, varovanie pre slepý uhol) = 1 200 €
- Parkovacia sada (zadná parkovacia kamera, audiosystém Navi 950 Europe) = 890 €
- Ergonomické predné sedadlá s certifikátom AGR (sedadlo vodiča a spolujazdca nastaviteľné v 6tich smeroch, sedáky vodiča a spolujazdca s možnosťou manuálneho predĺženia, nastaviteľná bedrová opierka vodiča a spolujazdca, aktívne opierky hlavy vpredu nastaviteľné v 4 smeroch) = 470 €
- Funkčná sada (integrované sťahovacie tienidlá zadných bočných okien, systém koľajníc v batožinovom priestore FlexOrganizer, siete do batožinového priestoru FlexOrganizer, koberec do batožinového priestoru FlexCover, elektrická zásuvka 12V v batožinovom priestore) = 370 €


Porovnanie s konkurenciou (spracované: 11.07.2017 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

OPEL Zafira Tourer RENAULT Grand Scenic VW Touran
Značka / model Opel Zafira Renault Grand Scenic VW Touran
Motor 2.0 CDTI 1.6 dCi 160 EDC 2.0 TDI
Stupeň výbavy Innovation Bose Edition Highline
Zdvihový objem motora 1956 1598 1968
Uloženie / počet valcov R/4 R/4 R/4
Preplňovanie áno áno áno
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 125/3750 118/4000 140/3500-4000
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 400/1750-2500 360/1750 400/1900-3300
Prevodovka automatická
6-stupňová
automatická
6-stupňová DSG
automatická
6-stupňová DSG
Max. rýchlosť (km/hod) 205 200 220
Zrýchlenie (s) 10,1 10,7 8,2
Priemerná spotreba (l/100 km) 5,8 4,7 4,8
Emisie CO2 (g/km) 153 122 125
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1755 1644 1615
Dĺžka (mm) 4666 4634 4527
Šírka (mm) 1884 1866 1829
Výška (mm) 1660 1660 1658
Rázvor (mm) 2760 2804 2791
Počet dverí/miest 5/7 5/7 5/7
Objem batožinového priestoru základný/sklopený 3. rad/sklopený 2. a 3. rad sedadiel (l) 152/650/1860 ?/533/1737 137/?/1857
Záruka 5 rokov / 150.000 km 5 rokov / 100.000 km 2 roky
Cena modelu bez príplatkov (€) 29.690 28.790 34.102
Akčná cena (€) 24.690 - 31.700
Cena testovaného / porovnateľne vybaveného modelu (€) 29.910 30.780 35.418

Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu:

  • Renault Grand Scenic
    nemá (výrobca neponúka)
    tri samostatné sedadlá v 2. rade (Grand Scenic má sedadlá delené v pomere 1/3-2/3), vyhrievaný volant, integrovaný nosič bicyklov, asistenčný systém OnStar, ambientné osvetlenie dverí
    má naviac (obsiahnuté v štandardnej výbave)
    sedadlo vodiča s masážnou funkciou, bezkľúčový vstup a štartovanie, komfortné stolčeky na operadlách predných sedadiel pre cestujúcich v 2. rade s funkciou upevnenia tabletu, systém sledovania únavy vodiča, detekciu chodcov, disky z ľahkých zliatin 20" (Zafira má 17"), vnútorné spätné zrkadlo s dohľadom na deti, inteligentný parkovací asistent - pozdĺžny, kolmý a uhlový, ostrekovače predných svetlometov

  • VW Touran
    nemá
    integrovaný nosič bicyklov
    má naviac (obsiahnuté v štandardnej výbave)
    predné sedadlá s masážnou funkciou, bezkľúčový vstup a štartovanie, detskú poistku zadných dverí elektricku ovládanú z miesta vodiča, automatickú trojzónovú klimatizáciu (Zafira má dvojzónovú), systém rozpoznania únavy vodiča, kolenný airbag vodiča, asistent udržania v jazdnom pruhu (Zafira Tourer má len systém upozornenia nechceného vybočenia z jazdného pruhu)


    Záverečné hodnotenie
    Opel modernizáciou Zafiry zaručene potešil milovníkov všetkých rodinných vanov, ktorým SUV-čka až tak nevoňajú. A úplne ich chápem. Nájdete tu rovnako vysoký posed a navyše extra porciu vnútorného priestoru s ukážkovou variabilitou až pre 7 osôb, akú v crossoveroch len tak nenájdete. Do toho sebaistý podvozok, výkonný a úsporný naftový agregát s výborným dojazdom a komfort vďaka automatickej prevodovke a bohatej výbave. A vďaka unikátnemu nosiču FlexFix až pre 4 bicykle sa môžete jednoducho vydať na cyklotúru s rodinou či partiou cyklistov. Čo viac si želať? To všetko navyše za priaznivú cenu s predĺženou 5-ročnou zárukou.


    Fotogaléria

    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


    Súvisiace:
    Prezentácie noviniek: Opel Mokka X, Zafira a systém OnStar (11/2016)
    Prezentácie noviniek: Nová Zafira Tourer dorazila na Slovensko (02/2012)

    Redakčný test: Opel Astra ST 1.6 CDTI BiTurbo Innovation (04/2017)
    Redakčný test: Opel Astra 1.0 Turbo Enjoy (04/2016)
    Redakčný test: Opel Insignia ST 2.0 CDTI Sport (07/2015)
    Redakčný test: Opel Corsa 1.0 Turbo Sport (04/2015)
    Redakčný test: Opel Astra 1.6 CDTI Cosmo (08/2014)
    Redakčný test: Opel Meriva 1.6 CDTI Cosmo (09/2014)
    Redakčný test: Opel Mokka 1.7 CDTI Enjoy 4x4 (04/2013)
    Redakčný test: Opel Astra Sedan 1.7 CDTI Cosmo (03/2013)
    Redakčný test: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI Enjoy (05/2012)
    Redakčný test: Opel Astra Classic Caravan 1.7 CDTI Plus (04/2012)

    Dňa: 10.08.2017
    Redaktor: Jaroslav Čík
    Foto: Jaroslav Čík

  •   

    [ Späť na Test | Zoznam sekcií ]