Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

Sociálne siete
 

testy
Test: Nissan Micra IG-T 90 BOSE Premium Personal Edition (02/2018)  Vytlačiť stránku
redaktor: p.okuliar, 30.05.2018;

Do redakcie sa nám na týždňový test dostal nový Nissan Micra IG-T 90 v limitovanej edícii Bose Personal Premium Edition.
testoval Peter Okuliar





Japonka z Francúzska

Japonský Nissan svoju Micru vo svojej 5. generácii začal vyrábať v Európe v závode Renaultu vo francúzskom meste Flins. Na náš trh sa dostala koncom marca 2017. Konečne to už nie je „ženské“ auto, ale auto, v ktorom sa rád povozí aj nejeden muž, ktorý obľubuje malé mestské vozidlá.

Exteriér

Na prvý pohľad zaujme veľkosť Nissanu. Už to nie je malé autíčko ako predošlá generácia. Micra narástla do dĺžky na 3999 mm. Rázvor sa zväčšil o 75 mm na 2525 mm. A výška sa znížila na 1455 mm. Testovaný automobil upútal pozornosť svojim dynamickým výzorom vďaka optickým dizajnovým prvkom špeciálnej edície Bose Personal Premium Edition. Výrazné oranžové prvky sú na prednom a zadnom nárazníku, krytoch spätných zrkadiel, bočných ochranných lištách a na 17-palcových diskoch, ktoré sú obuté do nízkoprofilových pneumatík s rozmerom 205/45 R17. Karoséria je doplnená aj o nálepky na streche a kapote. Tie nálepky vyzerajú efektne s nádychom karbónového vzoru, ale veľkú životnosť im nedávam. Vďaka skrytým zadným kľučkám v blízkosti C-stĺpika vyzerá Micra ako 3-dverová., Zatmavené okná a strešný spojler dodávajú autu športový vzhľad. Súčasťou vrcholovej verzie sú aj Full-LED svetlomety s vynikajúcou svietivosťou. Veľkú výčitku mám k neskutočne plechovému zvuku zatvárania dverí. Pri prvom zavretí, som mal pocit, že som asi niečo rozbil alebo pricvikol. Mýlil som sa. Nič som nezničil, jednoducho výrobca to trochu nedomyslel.


zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


Interiér

Interiér nového Nissanu Micra je iná kapitola. Jedná sa podľa môjho názoru o jeden z najkrajších interiérov, aké je dnes možné vidieť. Je vyslovene orientovaný na vodiča. Všetko je po ruke a na svojom mieste. Volant je multifunkčný, potiahnutý kožou a perfektne padne do ruky. Palubná doska je z mäkkých plastov, potiahnutá koženkou. Spočiatku som sa v oranžovo čiernej farebnej kombinácii cítil zvláštne, ale po pár kilometroch sa mi to začalo páčiť. Plastové obloženia dverí ale ostali klasicky z tvrdých plastov. Predné sedadlá sú pohodlné a aj po mnohých kilometroch sa necítim unavene. Priestor v prednej časti nie je príliš priestranný, ale ani útly. Vzadu je to už žiaľ horšie. Priestoru je tu pomenej vo všetkých smeroch. Micra má manuálne ovládanie zadných okien.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


Batožinový priestor s objemom 300 litrov je postačujúci i keď k veľkosti auta by pár litrov navyše určite potešilo. Micra Bose Personal Premium Edition vychádza z najvyššej výbavy Tekna. Navyše je doplnená o audiosystém Bose, ktorý obsahuje špecialitu v podobe 2 reproduktorov v opierke hlavy vodiča. Popravde, pri jazde ani nepostrehnete, že za hlavou máte nejaké reproduktory. Audiosystém hrá vynikajúco s možnosťou nastaviť ekvalizér prostredníctvom 7-palcového monitoru, na ktorom si je možné pozrieť aj 360° pohľad na auto. Nechýba ani cúvacia kamera. Žiaľ, grafika je zastaraná.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


Motor a prevodovka

Nissan Micru poháňa trojvalcový preplňovaný benzínový motor 0,9 T s výkonom 90 koní. Po štarte je hneď počuť, že ide o trojvalec. Keď sa motor zohreje, tak klepot pominie, vibrácie však ostanú. Najviac sa to odrazí v spojkovom pedále a v chvení radiacej páke. Auto zrýchľuje z 0-100 km/h za necelých 12 sekúnd. Maximálnu rýchlosť výrobca udáva 175 km/h. Motor treba trošku viac vytáčať, keďže do cca 2000-2500 ot./min. je to skôr približovadlo. Po prekročení týchto otáčok ma auto podržalo a ukázalo mi, aké je živé. Priemernú spotrebu udanú výrobcom 3,8 l/100km som nedosiahol ani omylom. Najvyššiu spotrebu pri rýchlejšej jazde a vytáčaní motora som dosiahol 9,2 l/100km a najnižšiu po okreskách 4,8 l/100 km. Priemerná spotreba po týždňovom testovaní s jazdou hlavne meste bola 6,2 l/100 km. Podvozok Micry je naladený športovo a tvrdšie. Ostrejšie zákruty zvláda veľmi dobre. Na druhej strane pri jazde po nerovnostiach a menej kvalitných cestách autu odskakuje zadná časť. Po bratislavských rozbitých cestách neraz počuť nepekné rany od kolies zapríčenené tvrdším naladením podvozku a nízkoprofilovými pneumatikami. Prevodovka je 5-stupňová s presnými dráhami radenia.

Bezpečnosť

otvoriť test Euro NCAP Micra dostala v hodnotení bezpečnosti Euro NCAP 4 hviezdičky. Za ochranu posádky získala 91%, ochranu detí 79%, ochranu chodcov 68% a za asistenčné systémy 49%. Treba však podotknúť, že testované vozidlo malo všetky dostupné asistenčné systémy, takže takto vybavená Micra získala 5 hviezdičiek. Vo výbave Bose Personal Edition nájdeme 6 airbagov, varovanie pred nehodou, inteligentné núdzové brzdenie, systém monitorovania tlaku v pneumatikách, ISOFIX na sedadle spolujazdca a na zadných sedadlách, obmedzovač rýchlosti, tempomat, systém upozornenia na vybočenie z jazdného pruhu, systém rozpoznávania dopravných značiek, ESP, ABS, brzdový asistent.

Obstarávacia cena (spracované: 30.05.2018 z aktuálneho cenníka, ceny vrátane DPH)

Základná cena modelu:
Micra 0.9 IG-T Visia+
11.840 €
Cena testovanej verzie bez príplatkov:
Micra 0.9 IG-T Bose Personal Premium Edition
14.999 €
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
Micra 0.9 IG-T Bose Personal Premium Edition
15.539 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
protiblokovací systém ABS, brzdový asistent EBD, elektronický stabilizačný program ESP, asistent rozjazdu do kopca, automatické núdzové brzdenie a 6 airbagov (vodič, spolujazdec, bočné, hlavové), ISOFIX, vypínač airbagu spolujazdca, obmedzovač rýchlosti, inteligentné núdzové brzdenie, automatická aktivácia výstražných svetiel,
Interiér:
automatická klimatizácia, sedadlo vodiča nastaviteľné v 6 smeroch, elektrické ovládanie predných okien, lakťová opierka, vnútorné chrómové kľučky dverí, volant potiahnutý kožou, kožená hlavica radiacej páky, ručná brzda potiahnutá kožou, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, bezklúčový vstup a štartovanie vozidla, tempomat, výškovo a hĺbkovo nastaviteľný volant, palubný počítač, daždový senzor, Bose audio systém, navigačný systém, 7 palcový displej, palubný počítač, inteligentný kľúč, panoramatický kamerový parkovací systém, 7 palcový displej, navigačný systém, multifunkčný volant potiahnutý kožou, hlavica riadiacej páky a ručná brzda potiahnutá kožou,
Exteriér:
vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá s LED smerovými svetlami, 17 palcové disky kolies z ľahkých zliatin, predný nárazník vo farbe karosérie, oranžové kryty spätných zrkadiel, oranžové prvky v prednom a zadnom nárazníku, spojler zadných dverí, bočné nášlapy, hmlové svetlá, elektricky sklápateľné vonkajšie spätné zrkadlá, Full-LED svetlomety, tmavé sklá, tmavý pás čelného skla, zadná parkovacia kamera,
Výbava za príplatok k základnej cene: • inteligentný panoramatický kamerový systém so systémom monitorovania pohybujúcich sa objektov = 540 €


Porovnanie s konkurenciou (spracované: 30.05.2018 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

Značka / model Nissan Micra Ford Fiesta Opel Corsa
Motor 0.9 IG-T 1.0 EcoBoost 1.0 Turbo
Výbava Bose Personal Premium Edition Titanium Cosmo
Pohon predný predný predný
Zdvihový objem motora 898 999 999
Uloženie / počet valcov R / 3 R / 3 R / 3
Preplňovanie áno áno áno
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 66/5500 74/6000 66/3700
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 140/2250 170/1400 170/1800
Prevodovka 5-stupňová mechanická 6-stupňová mechanická 6-stupňová mechanická
Max. rýchlosť (km/hod) 175 183 180
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod (s) 12,1 10,5 11,9
Priemerná spotreba (l/100 km) 5,1 4,3 4,6
Dĺžka (mm) 3999 4040 4021
Šírka (mm) 1743 1735 1736
Výška (mm) 1455 1476 1481
Rázvor (mm) 2525 2493 2510
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1053 1144 1174
Počet dverí/miest 5/5 5/5 5/5
Objem batožinového priestoru (l/VDA) 300 303 285
Záruka 3 roky / 100 000 km 5 rokov / 120 000 km 5 rokov / 150 000 km
Cena modelu bez príplatkov (€) 14.999 17.040 14.190
Akčná cena (€) - 15.040 12.190
Cena testovaného/porovnateľne vybaveného modelu (€) 15.539 20.210 15.365

Záverečné hodnotenie

Pokiaľ ste niekedy chceli Micru, ale zdala sa vám trochu „ženská“, tak teraz môžete po nej rozhodne siahnuť. Ide o jedno z najkrajších malých automobilov s krásnym interiérom, ktoré si dnes môžete kúpiť. Obdiv okolia budete mať zaručený. Samozrejme treba rátať aj s tým, že nie všetko je dokonalé. Pokiaľ jej odpustíte plechový zvuk dverí, tvrdší podvozok, ktorý vás občas vytrasie a samozrejme cenu, ktorá je vyššia, budete mať originálne auto, ktorých bude na ceste ako šafranu. Však sa ich vyrobí pre celú Európu v tomto prevedení len 2500.

Fotogaléria

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázoke zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


Ďalšie testy Nissan:
Nissan Navara dCi 190 Tekna (08/2016)
Nissan Pulsar 1.5 dCi Acenta (12/2015)
Nissan X-Trail 1.6 dCi Tekna (12/2015)
Nissan X-Trail 2.0 dCi SE (10/2009)


Dňa: 30.05.2018
Redaktor: Peter Okuliar
Foto: Peter Okuliar

  

[ Späť na Test | Zoznam sekcií ]