Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D Executive (04/2018)  Vytlačiť stránku
redaktor: k.zechmeister, 31.05.2018;

Otestovali sme poriadny kus japonskej techniky s legendárnym názvom. Toyota a jej model Land Cruiser stále patrí medzi offroad ikony. S motorom 2.8 D-4D a vo výbave Executive nám robil týždeň ochrancu. testoval Karol Zechmeister





Osobný strážca

Legendárnych modelov je málo. Ale taká Toyota ich má vo svojom portfóliu hneď tri. Určite budete súhlasiť, že Corolla, Hilux a Land Cruiser medzi ne patria. Vyrábajú sa desaťročia, predávajú sa po celom svete. Zamerajme sa na Land Cruiser. História tohto modelu siaha až do roku 1951, kedy sa ukázal svetu prvýkrát. Na Slovensku evidujeme predaj modelu s označením 70 a 73 od roku 1994. V roku 1995 sa začal predávať Land Cruiser 80 a v roku 1997 s označením 90. V roku 1998 prišiel do predaja model 100. V roku 2007 ho nahradil model s označením V8, ktorý jasne dával najavo, čo skrýva pod prednou kapotou. Súčasne sa ale predával Land Cruiser aj bez doplňujúceho číselného označenia. Najprv typ J12 (2003 – 2009) a potom typ J15, ktorý dostal minulý rok facelift. A práve tento model sa mi dostal do rúk, teda, vlastne ja jemu.

Exteriér

Keď manželka zvolala: „Ten je ale veľký!“, tak som sa potešil a zároveň som pochopil, prečo sa hovorí, že si muži (asi) kompenzujú veľkými autami svoje malé... egá. Na väčšinu áut sa pozerám zvrchu, tu mám pred sebou rovnocenného partnera. Mohutná predná maska so svojou chrómovou obručou siahajúcou až nad svetlomety budí rešpekt. Zboku krásne vynikne veľká a vysoká karoséria, bočné stúpačky budú asi potrebné. Strešné lišty tiež nepatria medzi malé, rovnako ako zadný strešný spojler, pod ktorým je šikovne schovaný stierač. Zadné skupinové svetlá sú tu zakomponované akosi prirodzene a ich grafika je pekná. Veku dominuje masívna chrómová lišta s hrdým názvom modelu.

Jedná sa o čisto mužskú záležitosť. Je viac hranatý ako zaoblený. Evokuje vo mne osobného strážcu alebo vyhadzovača. Môj 5-ročný syn vyzerá pri ňom ako Máša pri medveďovi. Dizajnom sa stavia do úlohy ochrancu. A to sa mi páči. Radí sa totiž na špičku potravinového reťazca, teda najmä v Európe. V USA sa práve čitateľ pousmial.

Interiér

Ako som predpokladal. Prvé vozidlo, Ikarus nerátam, do ktorého nastupujem hore. Menšie postavy tú bočnú stúpačku naozaj potrebujú a deti o to viac. 5-ročný syn sa bojí zoskočiť von a dovnútra sa šplhá ako po lezeckej stene v detskom kútiku. Ale vo vnútri nás víta priestor o rozlohe japonského bytu. A celkom luxusne zariadeného. Bledá koža, hliník, drevo – je tu všetko. Akurát by som skôr zvolil tmavšiu kombináciu dreva a všetko šedé zmenil na čierne, ale to je len môj osobný vkus. Nič iné by som však už nemenil. Ergonómia je ukážková, všetko je pekne po ruke. Chválim veľké tlačidlá a ich chod. Od tlačidiel pri dotykovom displeji, cez tie na volante, tlačidlá ventilácie až po tie umiestnené najnižšie určené do terénu. Všetko robené pre tučné chlapské prsty. Napr. otočné ovládače vyhrievania resp. ventilovania predných sedadiel vyzerajú, že prežijú aj atómový výbuch. Sedadlá sú veľké a pohodlné a priestor pod veľkou stredovou lakťovou opierkou skrýva chladiaci box. Ešte aj tie slnečné clony sú nejaké väčšie – Amerika po japonsky. Pri nastupovaní alebo pri jazde v teréne pasažieri ocenia masívne madlá na stĺpikoch.

Ako tatko som využil zrkadlo na pozorovanie šintrov vzadu. Tí však poslúchali a užívali si luxus viac ako ja vpredu. Buď sa pozerali cez sklenené otvárateľné strešné okno na oblohu, alebo, čo ich zaujalo samozrejme oveľa viac, pozerali rozprávku. Je tu totiž stropný výklopný monitor s prehrávačom BlueRay diskov a SD slotom. Je k nemu aj diaľkové ovládanie. Zvuk je možné odizolovať slúchadlami so samostatným nastavením hlasitosti. Vodič so spolujazdcami tak môže počúvať cez 14 reproduktorov audiosústavy JBL Metallicu a dvaja zadní pasažieri cez slúchadlá Spievankovo. Aj zadné sedadlá sú vyhrievané a klíma je trojzónová so samostatným nastavením na konzole medzi prednými sedadlami. Operadlá sú delené v pomere 40:20:40, pričom stredná časť ukrýva lakťovú opierku s držiakmi nápojov a dá sa sklopiť pri prevoze dlhých predmetov. Okrem toho sú sedadlá posuvné a dá sa nastaviť sklon ich operadiel.

To však nie je všetko, za nimi sa totiž skrýva príplatkový tretí rad. Dve sedadlá sú prístupné po odklopení tých bočných v druhom rade. Manipulácia je ľahká a na moje prekvapenie je v treťom rade aj dosť miesta. Vlastne asi zatiaľ najviac, čo som mal možnosť vyskúšať. S mojimi 195 cm som sa tam posadil s kolenami pri sebe a v druhom rade ostalo miesto pre bežne veľkého spolujazdca. Je tu aj držiak na nápoj, výduch ventilácie s madlom na strope aj stropné svetlo. A na vodiča treba odtiaľto už kričať – je dosť ďaleko. Príjemným zistením je aj to, že tretí rad je elektricky ovládaný. Či už stojíte pri zadnom veku alebo pri z niektorých zadných bočných dverí, tak máte túto možnosť. Pri využití jeho sedadiel ostáva stále v batožinovom priestore 104 litrov. Problémom je akurát kam dať vtedy roletku, ktorá mimochodom zakrýva priestor dokonale. Za nimi je priestoru veľa, presne 553 litrov a po sklopení druhého radu si môžte otvoriť prepravnú spoločnosť. Na pravej bočnici sa nachádza 220 V zásuvka - skvelé. Veko sa dá odomknúť aj zamknúť samostatne, sú tu na to príslušné tlačidlá, a ukrýva v sebe odkladacie schránky. Otvára sa však do strany a to do tej japonskej. Po zastavení pri chodníku tak vykladáte veci do cesty, čo nie je príliš bezpečné. Trochu tento mínus eliminuje výklopné okno veka. Tlačidlo odistenia je vľavo dole.

Motor, podvozok a dojmy z jazdy

Pod mohutnou prednou kapotou sa skrýva veľký naftový štvorvalec s označením 2.8 D-4D. Ponúka maximálny výkon 130 kW pri 3400 ot./min. a maximálny krútiaci moment 450 Nm v rozmedzí otáčok 1600 – 2400. Je spojený so 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Nejedná sa o najmodernejší kus techniky, čo sa prejaví hneď po rannom štarte – motor je dosť hlučný. Ale k drsnému vzhľadu sa to akosi aj hodí, takže v poriadku.

Sedí sa naozaj vysoko, pocit bezpečia je tu neskutočný. Jedno z mála áut, kde vidíte z miesta vodiča kapotu. A ten obrovský prelis na nej – wau. Na všetkých sa pozeráte zhora. Už chápem, prečo sa niekedy vodiči týchto áut správajú tak arogantne, tu vám zrazu rastie ego, sebavedomie, tá lúza dole len zavadzia. Tieto pocity našťastie nemám, ale akosi sa mi zväčšil biceps, zhrubol mi krk, začal som viac zarastať a tuším sa mi na chrbte objavilo veľké tetovanie. Stáva sa zo mňa iný muž. Rozmýšľam, že si kúpim motorovú pílu.

Hlučný naftový prejav motora sa po chvíľke jazdy rozplynie. Reakcie motora sú však dosť vlažné. Rozhýbať takýto kolos dá zabrať. Skúšam radiť manuálne pohybom páky, ale radí sa opačne ako je logické. Dopredu vyššie a dozadu nižšie. Hneď s tým radšej prestanem. Prepínam z režimu Eco do režimu Sport, ale veľká zmena to nie je, akurát sa zmení podsvietenie displeja medzi budíkmi. Až Sport+ prináša požadované uspokojenie. Takže sa dá vcelku svižne pohybovať medzi pruhmi. Aj tak som však názoru, že zopár koníkov navyše by sa zišlo. Najmä v diaľničných rýchlostiach pri potrebe zrýchliť dochádza autu dych. Bezrámová konkurencia ponúka v podobnej cene aj šesťvalce. Treba si proste určiť priority.

Zastaviť takýto kus tiež nie je ľahké. Na brzdový pedál treba poriadne zatlačiť, účinok sa dávkuje obtiažne. Okrem toho sa karoséria pri všetkých týchto úkonoch citeľne nakláňa. Jazda úzkymi mestskými uličkami a parkovanie na sídlisku si vyžaduje cvik. Veľkú pochvalu si však zaslúžia obrovské spätné zrkadlá, v ktorých sa malé upozornenie na auto v mŕtvom uhle úplne stráca. Spolu so štyrmi kamerami ponúkajú zrkadlá chválitebný obraz o dianí okolo vozidla. Len to rozlíšenie displeja by mohlo byť lepšie. Ponúka intuitívne prostredie, ale reakcie na dotyk nie sú najrýchlejšie. Spárovanie telefónu cez Bluetooth je veľmi ľahké a následné prehrávanie hudby tiež. Kvôli lepšej orientácii nesmie chýbať ani navigácia. Kompas tu je tiež, na displeji medzi budíkmi. Takže stratiť by ste sa nemali ani v Hornej Dolnej.

Poháňané sú samozrejme všetky štyri kolesá. Pre toto auto je vlastne nejaký režim Sport+ úplne zbytočný. Toto nie je šprintér, je to silák, čo prevracia tie obrie pneumatiky. A zároveň jeden z najlepších offroadov na svete. Skrýva totiž jeden veľký tromf – pevný rám. Toto nie je nejaké obyčajné SUV, ktoré sa tvári drsne. Toto nie je hipster, čo vyzerá ako drevorubač, toto je drevorubač. Pevné rámy sú na ústupe. Zatiaľ, čo ostatní vymäkli a šalát zapíjajú Smoothiem, Land Cruiser si po dobrom hovädzom burgri nalial ďalší pohár Whisky. Jediný, kto s ním u nás ako tak dokáže držať krok je starý dobrý japonský parťák Mitsubishi Pajero. Pre vysvetlenie. Bežné autá, čiže aj SUV, majú samonosnú karosériu, nápravy a všetko potrebné je pripevnené k nej. Vozidlá s pevným rámom majú motor, prevodovku, nápravy uchytené práve k tomuto rebrinovému rámu a na ňom je nasadená karoséria. Čiže vozidlo s rámom sa v teréne nekrúti a je odolnejšie, ale zároveň aj ťažšie. Na testovanom Land Cruiseri je rám pekne vidieť napr. pri zadnom kolese. Rovnako dobre viditeľná je aj rezerva, tá totiž nie je prístupná z interiéru, ale uchytená zospodu. Nechcel by som ju meniť v zablatenom teréne.

Ja som počas testu vyskúšal tak jednu tretinu z toho, čo toto vozidlo dokáže v teréne prejsť. Všetko potrebné do terénu sa ovláda skupinou tlačidiel pred prevodovou pákou. Sú trochu utopené, ale väčšinu z toho, čo ponúkajú je aj tak potrebné ovládať, keď vozidlo stojí. Vyskúšal som systém Crawl Control kedy si vozidlo samé udržiava nastavenú rýchlosť zjazdu a pribrzďuje, keď je to potrebné. Tlačidlom sa aktivuje a otočným ovládačom si vodič vyberie z piatich rýchlostí plazenia. Práca systému je počuteľná (klikanie z oblasti pedálov), ale funguje bezchybne. Vodič sa môže v teréne sústrediť len na točenie volantom. Ďalej som preklikal Multi-terrain Select systém, ktorý umožňuje vodičovi navoliť typ povrchu a k nemu prispôsobí trakciu. Na výber je päť typov – skaly, skaly a kamene, nerovnosti, kamene a blato a piesok. Opäť chválim jednoduché aktivovanie tlačidlom a zvolenie typu otočným ovládačom. Výbornými pomocníkmi v ťažkom teréne sú monitor zobrazujúci uhol natočenia kolies, náklon vozidla a zobrazenie okolia zo všetkých štyroch kamier. Tie sú umiestnené v prednej maske, v bočných spätných zrkadlách a samozrejme na zadnom veku. Vozidlo ponúka aj rozjazd na druhý prevodový stupeň (tlačidlo 2ND START). V ťažkom teréne užitočná funkcia.

Podvozok disponuje kineticko-dynamickým systémom zavesenia, ktorý v teréne vypne stabilizátor a vďaka nezávislému zaveseniu kolesá kopírujú zvlnenie povrchu. Karoséria sa tak nenakláňa a priľnavosť je lepšia. K dispozícii je aj adaptívne zavesenie so systémom regulácie výšky zadnej nápravy. Na výber sú tri možnosti – komfortná, normálna a športová.

Súčasťou pohonu 4x4 je centrálny diferenciál typu Torsen so zníženým trením. Svetlá výška je 215 mm. Vozidlo zvládne bočný 42-stupňový náklon a rovnakú stúpavosť. Predný nájazdový uhol je 31 stupňov, zadný 25 stupňov a prejazdový 22 stupňov. Brodiť sa dokáže hĺbkou 700 mm.

Prevodovka tlačí počas jazdy otáčky dolu. Takže pri 50 km/h sú 1300 / min., pri 90 km/h 1350 / min. a pri 130 km/h 2200 / min. Pozviechať sa z otáčok okolo 1300 nie je pre motor jednoduché, preto tá ležérna dynamika. Práca prevodovky je nastavená dobre, nepremýšľa príliš dlho a jej práca je málo citeľná.

A apetít tohto mastodonta? Ranná cesta do práce s ľahkou nohou skončila spotrebou 10,7 na 100 km. Obvyklejšia spotreba v meste, v kolónach a medzi križovatkami bola od 11,3 do 11,8 l / 100 km. Na okreskách sa dá dostať do rozmedzia 7,7 – 8,5 l / 100 km. Na diaľnici bola spotreba 11,5 l / 100 km. Ale napr. úsek BA – TT sa dá prejsť aj za 8,7 l / 100 km. Celý test som ukončil spotrebou 10,5 l / 100 km.

Bezpečnosť

Spoločnosťou Euro NCAP model Land Cruiser testovaný nebol. Ale už svojou veľkosťou budí dojem, že ochráni všetko živé vo vnútri. V prípade nárazu by som radšej sedel v tomto vozidle, ako v tom druhom. Teda, ak by to druhé nebol kamión.

Bezpečnostná výbava je bohatá, jej kompletný zoznam nájdete v tabuľke. Mne sa počas jazdy predviedol systém rozpoznávania dopravných značiek, upozornenie na opustenie jazdného pruhu a systém monitorovania mŕtveho uhla. Všetky fungovali bezchybne. Značky sa zobrazia na displeji medzi budíkmi, po prejazde načítanou čiarou sa ozve akustické upozornenie a upozornenie na vozidlo v mŕtvom uhle v spätnom zrkadle je trochu malé, vlastne pardon, tie zrkadlá sú príliš veľké - čo samozrejme chválim. Vďaka nim má vodič perfektný prehľad o dianí za vozidlom. Adaptívny tempomat funguje dobre, škoda, že sa nedá vypnúť jeho adaptívna funkcia. Tá pribrzďuje vozidlo na diaľnici občas príliš skoro.

Obstarávacia cena (spracované dňa 26.04.2018 z aktuálneho cenníka, ceny vrátane DPH)

Základná cena modelu:
Land Cruiser 2.8 D-4D Live 3 dv.
39.090 €
Cena testovanej verzie bez príplatkov:
Land Cruiser 2.8 D-4D Executive
5 dv.
61.890 €
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
Land Cruiser 2.8 D-4D Executive 5 dv.
66.990 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
predné a bočné airbagy pre vodiča a spolujazdca (vypínateľný pred spolujazdcom vpredu), kolenný airbag vodiča, airbagy hlavové (v každom rade sedadiel), ABS + EBD + BA A TRC + VSC, uchytenie detskej sedačky ISOFIX (2x krajné sedadlá v 2. rade), TPMS (kontrola tlaku v pneumatikách „Tyre Pressure Monitoring System“), TSC (kontrola stability prívesu), LED zadné kombinované svetlá (koncové a brzdové svetlá) a tretie brzdové svetlo, LED indikátory vo vonkajších spätných zrkadlách, upozornenie na núdzové brzdenie (rozsvietenie výstražných svetiel), ostrekovače svetlometov, Bi LED predné svetlomety s automatickým nastavením výšky, predné hmlové svetlá typu LED, systém denného svietenia typu LED, adaptívny tempomat s funkciou brzdenia, prednárazový bezpečnostný systém Pre Crash, systém rozpoznávania dopravných značiek RSA, upozornenie na opustenie jazdného pruhu LDA, automatické prepínanie diaľkových svetiel AHB, senzor dažďa, senzor šera (automatická aktivácia svetiel), vnútorné spätné zrkadlo s automatickou clonou, parkovacie senzory (4x predné a 4x zadné), zadná parkovacia kamera, multi terénny monitor: 4 kamerový systém prenášajúci 360° obraz okolo vozidla, BSM - systém monitorovania mŕtveho uhla, RCTA - upozornenie na dopravu za vozidlom Rear Cross Traffic Alert, systém Smart Entry & Start (2x inteligentný kľúčik), diaľkovo ovládané centrálne zamykanie s dvojitým zámkom (double lock), imobilizér, alarm, senzor vniknutia do vozidla a naklonenia vozidla
Off Road:
medzinápravový diferenciál Torsen LSD, uzávierka medzinápravového diferenciálu, uzávierka diferenciálu zadnej nápravy LSD, HAC - pomocný systém pre jazdu do kopca, DAC - pomocný systém pre jazdu z kopca, UVTV (Under vehicle terrain view) - kamera zobrazujúca natočenie predných kolies, KDSS - kineticko dynamický systém pruženia, systém regulácie svetlej výšky AHC s prispôsobivým zavesením s premennou tuhosťou AVS, pneumatické tlmiče pruženia, Crawl Control - automatický systém pre jazdu v teréne, Multi terrain Select - pomocný systém pre jazdu terénom, Multi terrain ABS - protiblokovací brzdový systém, panoramatický monitor PVM
Interiér:
kožené čalúnenie sedadiel (prírodná / syntetická koža) v čiernej alebo béžovej farbe, sedadlo vodiča elektricky nastaviteľné (8 smerov), sedadlo spolujazdca elektricky nastaviteľné (4 smery), pamäť nastavenia sedadiel, el. ovládaná bedrová opierka vodiča, vyhrievané sedadlá (vodič a spolujazdec), vyhrievané sedadlá (2. rad sedadiel), klimatizované predné sedadlá (vodič a spolujazdec), vyhrievané čelné sklo s funkciou vyhrievania stieračov a ostrekovačov, ovládanie klimatizácie z 2. radu sedadiel, automatická klimatizácia 2 zónová s otvormi v druhom rade sedadiel, dodatočné vnútorné zrkadlo na sledovanie ľudí sediacich v 2. rade. elektrické otváranie predných a zadných okien, kožený multifunkčný volant, radiaca páka a páka ručnej brzdy, multifunkčný volant s drevenými dekormi, výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant elektricky s pamäťou, vyhrievaný volant, obloženie interiéru: prírodná/ syntetická koža a imitácia dreva (čalúnenie dverí, palubná doska), koľajnice na upevnenie nákladu v kufri, lakťová opierka vpredu a vzadu, klimatizovaná schránka v prednej a zadnej lakťovej opierke, roleta batožinového priestoru, osvetlenie batožinového priestoru, externý vstup Aux in/USB, Bluetooth hands free, multiinformačný displej TFT 4,2", zásuvka 12 V 2x, 220 V zásuvka v batožinovom priestore, multimediálny systém Toyota Touch 2 s navigáciou Go s rozšírenými funkciami (slovenský jazyk): zosilňovač JBL + 14 reproduktorov, 8" dotyková obrazovka, navigačný systém s pokrytím Európy, prijímač DAB , streaming hudby
Exteriér:
predná maska chladiča chrómovaná so striebornými elementami, bočné prahy chrómové a podsvietené, nárazníky vo farbe karosérie, vonkajšie spätné zrkadlá el. ovládané, sklopné a vyhrievané vo farbe karosérie, vonkajšie spätné zrkadlá s kamerami pre sledovanie okolia a s BSM, kľučky dverí vo farbe karosérie, pozdĺžne strešné lyžiny čierne, zadný spojler, plnohodnotné rezervné koleso pod vozidlom, 19" zliatinové disky kolies, pneu 265/55/R19, zatmavené zadné bočné okná a okno piatych dverí (Privacy glass), predpríprava na ťažné zariadenie
Výbava za príplatok k základnej cene • Paket Family: 7 sedadiel, 3. rad sedadiel elektricky ovládaný, hlavové airbagy pre 3. rad sedadiel = 1400 €
• Paket VIP: strešné okno, zábavný systém pre 2. rad sedadiel = 2600 €
• lak – perleťový = 1100 €

Porovnanie s konkurenciou (spracované dňa 18.05.2018 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

Tento raz som sa zameral na podobne veľké vozidlá s pevným rámom a výsledok vidíte v tabuľke. Veľký výber na trhu nie je. Ak oželiete rámovú konštrukciu, tak sa vám konkurencia rozšíri. Spomeniem aspoň Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 CRD 4x4 S (184 kW, začína cenou 67.130 €), Land Rover Discovery 5 2.0 TD4 HSE Luxury (132 kW, 69.172 €), Mercedes-Benz GLE 350d 4Matic (190 kW, 62.460 €) a nový VW Touareg 3.0 V6 TDI (210 kW, 65.540 €).

Značka a model Toyota Land Cruiser Mitsubishi Pajero
Motor 2.8 D-4D 3.2 D-ID
Stupeň výbavy Executive Instyle+
Zdvihový objem motora 2755 3200
Uloženie / počet valcov R/4 R/4
Preplňovanie áno áno
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 130/3400 140/3500
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 450/1600 441/2000
Prevodovka automatická 6-stupňová automatická 5-stupňová
Pohon 4x4 4x4
Max. rýchlosť (km/hod) 175 180
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod (s) 12,7 12,7
Priemerná spotreba (l/100 km) 7,4 9,4
Emisie CO2 (g/km) 194 248
Pohotovostná hmotnosť (kg) 2130 2310
Dĺžka (mm) 4840 4900
Šírka (mm) 1885 1875
Výška (mm) 1845 1890
Rázvor (mm) 2790 2780
Počet dverí/miest 5/7* 5/7
Objem batožinového priestoru pri 7 miestach (l/VDA) 104 215
Objem batožinového priestoru pri 5 miestach (l/VDA) 553 663
Záruka 3 roky / 100 000 km 5 rokov / 100 000
Cena modelu bez príplatkov (€) 66.890 52.770
Akčná cena (€) 61.890 46.900
Cena testovaného / porovnateľného modelu (€) 66.990 47.560

*7 miest je pri Toyote za príplatok 1.400 €, Pajero má 7 miest štandardne

Rozdiely vo výbavách uvedených v tabuľke si môžte pozrieť v cenníkoch:
Cenník Toyota Land Cruiser
Cenník Mitsubishi Pajero

Záverečné hodnotenie

Svojou mohutnosťou budí rešpekt všade, kde sa ukáže. Je to legenda, ktorá sa drží tradície vynikajúcich terénnych schopností. Rodinný ochranca, ktorý má rád nespevnené cesty, na ktorých sa prejavia jeho neoceniteľné kvality. Výkon motora je v teréne dostatočný, na diaľnici už menej. A na výber iný nie je.

Zato ponúka luxusný, priestranný a variabilný interiér. Vyzdvihnem najmä príplatkový tretí rad sedadiel, ktorý je využiteľný aj pre dospelé osoby, a Paket VIP so strešným oknom a zábavným systémom pre cestujúcich v druhom rade. Materiály a spracovanie majú predpoklad dlhovekosti.

O tomto húževnatom Japoncovi má zmysel rozmýšľať vtedy, ak potrebujete jazdiť naozaj v ťažko prejazdnom teréne alebo v náročných podmienkach. Či už sa bude jednať o Skalnaté vrchy, púšť Gobi, africkú savanu, juhoamerický prales alebo Kysuce, Land Cruiser tam bude vo svojom živle a jeho potenciál sa vtedy prejaví naplno. V podzemnej garáži v Auparku bude smutný.

Fotogaléria



Ostatné testy značky Toyota:
Test Toyota C-HR 1.8 Hybrid Dynamic (05/2017)
Test Toyota Auris 1.2 Turbo Active (11/2015)
Test Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic Active (10/2013)
Test Toyota Corolla 1.6 Valvematic Active (09/2013)
Test Toyota Auris 1.6 Valvematic Active (05/2013)
Test Toyota Yaris 1.5 VVT-i Hybrid Synergy Drive Active (01/2013)
Test Toyota GT86 2.0 Boxer D-4S (12/2012)
Test Toyota Prius 1.8 VVT-i Hybrid Synergy Drive (06/2012)
Test Toyota Avensis Kombi 2.0 D-4D Sol (05/2012)
Test Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i Style (03/2012)

Dňa: 31.05.2018
Redaktor: Karol Zechmeister
Foto: Karol Zechmeister

  

[ Späť na Test | Zoznam sekcií ]