Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
prezentácie noviniek: Nová Kia Sorento na Slovensku (07/2020)  Vytlačiť stránku
redaktor: k.zechmeister, 16.07.2020;

Kia mala tento model predstaviť Slovákom na tohtoročnom bratislavskom autosalóne. Kvôli mimoriadnej situácii sme si nové Sorento mohli pozrieť až teraz.

Jedná sa už o jeho štvrtú generáciu. Z troch predchádzajúcich sa predalo viac ako tri milióny kusov po celom svete, z toho v Európe približne 300 000.

Nový dizajn auta je hranatejší ako u predchodcu. Nesmie chýbať maska v tvare tigrieho nosa opticky spojená so svetlometmi. Na bielej farbe vyniknú pravouhlé čierne lišty v rohoch nárazníka. Zboku zaujme strieborná lišta spájajúca blatník s prednými dvermi a strieborná plutva pri C-stĺpiku. Zadná časť vyniká vertikálne rozdelenými svetlometmi a výrazným nárazníkom s lištou imitujúcou koncovky výfukov. Ak hľadáte zadný stierač, ten je schovaný v masívnom strešnom spojleri.

Aj napriek tomu, že nová generácia narástla do všetkých smerov (nová dĺžka je 4810 mm) pôsobí kompaktnejšie a viac športovo ako predchodca. Môžu za to zmenšené previsy a nové línie karosérie. Stále však patrí medzi impozantné SUV, ktoré bude na ceste vynikať. K tomu určite pomôžu aj 20-palcové disky kolies, ktoré sú pre tento model k dispozícii prvýkrát.

Priestor pre vodiča pôsobí atraktívne. Je tu veľa na čierno lakovaných lesklých miest, menej tých matných strieborných. Statický dojem neodhalí všetky zákutia ergonómie, ale zdá sa tu byť všetko v najlepšom poriadku. Za pochvalu stojí už len ovládanie ventilácie kombinujúce fyzické tlačidlá s tými dotykovými. Oveľa lepšie riešenie ako nastavovať klímu len cez dotykový displej. Ten je tu opticky spojený do jedného celku s prístrojmi pred volantom.

Na stredovom tuneli vyniká otočný volič prevodovky. Je tu aj dostatok odkladacích priestorov. Nebo nad hlavou si je možné užívať vďaka veľkému strešnému oknu. Pekným detailom je červené podsvietenie v štruktúre na dverách. Na prešitie sedadiel sa tiež príjemne pozerá a zdajú sa byť naozaj pohodlné.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Rázvor kolies sa zväčšil o 35 mm na hodnotu 2815 mm. Za seba si sem sadnú bez problémov dvaja ľudia vysokí 195 cm. Zadní cestujúci tu majú k dispozícii USB-C vstupy šikovne zakomponované do operadiel predných sedadiel. Zaujal obklad dverí s masívnym madlom a plnohodnotným držiakom nápojov. Cestujúci určite ocenia polohovateľné operadlá. Vozidlo môže mať aj tretiu radu sedadiel. Tá je však, ako v mnohých iných modeloch, len núdzová, alebo pre deti. Avšak aj za ňou stále ostáva celkom obstojný priestor na batožinu.

Na pohon bude slúžiť hybridná, plug-in hybridná a naftová pohonná jednotka. Hybridný pohon kombinuje benzínový preplňovaný motor 1.6 T-GDi s elektromotorom s výkonom 44,2 kW. Celkový výkon je 230 koní a krútiaci moment vrcholí hodnotou 350 Nm. Výkon sa prenáša na kolesá cez šesťstupňovú automatickú prevodovku.

Naftový 2,2-litrový motor ponúkne 202 koní a 440 Nm krútiaceho momentu. Tento motor je spojený s osemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Vozidlo je postavené na novej platforme N3. Značne prepracované nezávislé zavesenie kolies má zaručiť stabilitu na všetkých druhoch ciest. Takisto v teréne majú byť schopnosti lepšie. Má k tomu prispieť voliteľný systém pohonu všetkých kolies s terénnym režimom.

Sorento je najmodernejšie vozidlo značky Kia a preto sa nemusíme baviť o najmodernejších funkciách pripojenia a o funkciách informačno-zábavného systému. Všetky možnosti na palube urobia jazdu naozaj príjemnou. Za zmienku stojí napr. možnosť pripojenia naraz dvoch smartfónov cez Bluetooth, čo umožní cez jeden telefonovať a cez druhý počúvať hudbu.

Bezpečnosť je takisto na vysokej úrovni, ktorú si táto doba vyžaduje. Sorento ponúka širokú škálu najmodernejších asistenčných systémov. Ako prvá Kia v Európe dostane systém monitorovania mŕtveho uhla, ktorý zobrazuje video zábery s vysokým rozlíšením na združenom prístroji (ten môže byť samozrejme plne digitálny) pred vodičom. Ak vodič signalizuje zmenu jazdného pruhu a v mŕtvom uhle má skryté iné vozidlo, video mŕtveho uhla nakrátko vystrieda displej číselníka tachometra alebo otáčkomera (alebo ukazovateľ hybridného systému v modeloch Sorento Hybrid), pričom vodičovi sa stále bude zobrazovať aktuálna rýchlosť vozidla. Video zábery prichádzajú z diskrétnych širokouhlých kamier s vysokým rozlíšením, ktoré sú po jednom skryté v krytoch vonkajších spätných zrkadiel. Poskytujú širší pozorovací uhol než samotné spätné zrkadlá, takže vodičovi zabezpečujú jasný výhľad na iné vozidlo.

Ešte spomenieme systém zamedzujúcu otvorenie zadných dverí pri blížiacom sa cyklistovi alebo aute. Doteraz sme sa stretávali s týmto systémom len na predných dverách. Takisto stojí za spomenutie na diaľku ovládaný inteligentný parkovací asistent, ktorý umožní na diaľku pomocou kľúča ovládať vozidlo pri výjazde z parkovacieho miesta. Je navrhnutý tak, aby cestujúcim uľahčil nastupovanie a vystupovanie z vozidla na stiesnených parkovacích miestach, prípadne ak iný vodič zaparkoval príliš blízko a nie je možný prístup k niektorým dverám. Tento systém je v značke Kia v Európe použitý prvýkrát.

Pre Európu sa bude model vyrábať v juhokórejskom závode Hwasung a predaj sa začne v treťom štvrťroku 2020. Štandardom bude sedemročná záruka resp. záruka do 150 000 km.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Kia odprezentovala aj nové plug-in hybridné modely Ceed SW PHEV a XCeed PHEV. Oba modely požívajú na pohon rovnakú pohonnú jednotku, ktorá kombinuje benzínový motor 1.6 GDI (77 kW) s elektromotorom (44 kW) v spojení so 6-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou. Celkový výkon sústavy je 104 kW a maximálny krútiaci moment 265 Nm. Výrobca deklaruje maximálny elektrický dojazd podľa normy WLTP v meste 57 km pri Ceed-e SW resp. 59 km pri Xceed-e. Pri výkone nabíjania 3,3 kW je dĺžka nabitia batérie 2 hod. a 15 min.

Oba tieto modely sú už v predaji, skladové vozidlá sú cenovo zvýhodnené. Ceed SW PHEV stojí v akciovej cene vo výbave Gold 31 490 € a vo výbave Platinum 34 890 €. XCeed PHEV stojí vo výbave Gold 33 300 € a vo výbave Platinum 36 600 €.

Fotogaléria


Text a foto: Karol Zechmeister

  

[ Späť na prezentácie noviniek | Zoznam sekcií ]