Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily nákladné: CITROËN Jumper (nový)  Vytlačiť stránku

Po svojom predchodcovi zdedil nový Jumper všetky dobré vlastnosti. Tie boli navyše skĺbené s najnovšími technickými novinkami a množstvom nových funkcií, ktoré sa snažia udržať krok s rastúcimi nárokmi zákazníkov.

Modelový rad Jumper sa svojou konštrukciou dokonale prispôsobuje požiadavkám profesionálov pôsobiacich v rôznych oblastiach. Okrem plechových a presklených verzií ponúka aj kombiverzie na dopravu osôb a verzie umožňujúce použitie zákazníkom zvolenej nadstavby – podvozok s jednoduchou kabínou a podvozok s dvojitou kabínou.
Ponúkané modely sa delia do troch skupín podľa celkovej hmotnosti po zaťažení, ktorá je zároveň súčasťou ich obchodného názvu (model 29 pre 2,9 tony; 33 pre 3,3 tony a 35 pre 3,5 tony), ďalej podľa troch rázvorov náprav (C – rázvor 2850 mm; M – rázvor 3200 mm a L – rázvor 3700 mm) a piatich druhov karosérie. Nákladná časť sa vyznačuje pohodlným prístupom a užitočným objemom v rozpätí od 7,5 do 14 m3. Praktické sú odvetrávacie otvory zabudované v zadných svetlách, ktoré napomáhajú regulovať tlak v nákladnom priestore, čím uľahčujú zatváranie dverí, čo sa osvedčí najmä pri častom vykladaní a nakladaní.

Okrem už overených motorov 2.0 HDi (64 kW / 85 k) a 2.8 HDi (93,5 kW / 127 k) je k Jumperu ponúkaný aj nový štvorvalcový, radový, vznetový motor 2.2 HDi (74 kW / 100 k) s priamym vstrekovaním nafty technológiou Common rail.
Ponúkané pohonné agregáty patria k spoľahlivým a úsporným motorom, ktoré si vďaka vysokého výkonu a krútiacemu momentu bez problému poradia s ťažkým nákladom. Všetky navyše spĺňajú európske emisné normy Euro 3, čím sa plne zhodujú so záväzkami Citroënu v oblasti ochrany životného prostredia.

Nový Jumper zaznamenal výrazný pokrok v jazdnej stabilite a spoľahlivosti použitím samomazných ložísk s vysoko tesniacim puzdrom. Vďaka rozšírenému rozchodu zadných kolies môže byť Jumper obutý do širších pneumatík a tak naplno využiť svoje dynamické vlastnosti.
Konštrukcia náprav sa oproti predchádzajúcim verziám nezmenila. Predná náprava typu pseudo-MacPherson sa skladá zo spodných trojuholníkových ramien, vinutých pružín a integrovaných hydraulických tlmičov. V záujme vyššej bezpečnosti je skrutný stabilizátor prepojený cez ojničky priamo s tlmičmi.
Tuhú zadnú nápravu tvorí priečka, na ktorú sú pripevnené pozdĺžne listové pružiny a teleskopické hydraulické tlmiče.
Všetky verzie sú vybavené posilňovačom riadenia. Nový Jumper je obutý do pneumatík Michelin Agilis s modifikovanými parametrami: 195/70 R 15 (pre verziu 29); 205/70 R 15 (pre verziu 33) a 215/75 R 16 (pre verziu 35).

K otázke bezpečnosti pristupovali konštruktéri nového Jumperu ako k celku – od pohodlia pri jazde, ktoré je zárukou dobrej koncentrácie , až po odolnosť voči prípadným nárazom. Použitím nových bezpečnostných technológií sa Jumper zaradil medzi špičku vo svojej kategórii, či už ide o jazdné vlastnosti, alebo ochranu pasažierov.
Príkladné jazdné vlastnosti starších modelov sú na novom Jumperi doplnené výkonnejšou brzdovou sústavou, ktorá sa vpredu skladá z ventilovaných kotúčov s veľkým priemerom a dvojpiestikových strmeňov. Pri silnejších motoroch a verziách 35 sú na všetkých štyroch kolesách použité kotúčové brzdy. Brzdový asistenčný systém, ktorý bol doposiaľ výsadou modelov s motorom 2.8 HDi, sa dostal do výbavy všetkých modelov.
Vo výbave na objednávku nájdeme okrem ABS s elektronickým rozdeľovaním brzdnej sily (EBD), ktorý bol ponúkaný už aj pri starších modeloch, protipreklzový systém ASR. Vodiči sa s jeho pomocou môžu pohybovať na podklade s nízkou priľnavosťou a ich vozidlo si zachová pohyblivosť aj pri plnom zaťažení. Protipreklzový systém ASR je napojený na senzory ABS umiestnené v kolesách. Ak senzory zachytia preklz jedného alebo viacerých hnacích kolies, systém vyšle príkaz na ich pribrzdenie a zníži otáčky motora. Po obnovení prítlaku na vozovku môže byť režim motora opätovne zvýšený na maximálne otáčky.

Okrem konštrukčných zmien dopĺňajú bezpečnostnú výbavu trojbodové bezpečnostné pásy s pyrotechnickými predpínačmi. Airbag vodiča je možné objednať za príplatok rovnako ako airbag spolujazdca (s objemom 140 litrov).

Kabína nového Jumpera sa vodičovi snaží poskytnúť čo najväčšie pohodlie a čo najúčinnejšiu pomoc v čase intenzívnej činnosti. Jej koncepcia bola od základu prepracovaná, čím sa podarilo dosiahnuť optimálnu mieru ergonómie, ničím nerušené používanie a dobrý prehľad o prevádzkových údajoch. Zosilený oceľový oblúk kabíny s vysokým koeficientom pružnosti zabezpečuje optimálnu ochranu v prípade nárazu.
Aby sa nový Jumper prispôsobil rôznym telesným proporciám a zachoval si maximálnu mieru ergonómie, ponúka v rámci sériovej výbavy výškovo nastaviteľný volant. Lepšiu úroveň dosahuje aj pohodlie a držanie tela pri sedení. Zabezpečuje to výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča s bedernou a lakťovou opierkou. K pohodliu za volantom prispieva aj nastaviteľné pruženie sedadla vodiča. V operadle nového dvojmiestneho sedadla je umiestnený sklápací písací stolík so záchytným štipcom, na ktorý sa pohodlne zmestí prenosný počítač.

Tvar prístrojovej dosky si nový model Jumpera „vypožičal“ zo sveta osobných vozidiel. Elektronický prístrojový panel pozostáva z tachometra, otáčkomera, ukazovateľa teploty chladiacej kvapaliny a kontrolky paliva. Jej súčasťou je aj viacúčelový displej znázorňujúci čas, počet odjazdených kilometrov, hladinu motorového oleja a údaje o údržbe. Do centrálnej konzoly môže byť na objednávku namontovaný dvojitý chrono-tachograf.

Užívateľ nového Jumpera si v závislosti od verzie môže vybrať zo širokej ponuky vybavenia na želanie, vďaka ktorému bude svoje vozidlo ovládať ešte pohodlnejšie a účelnejšie. Viaceré prvky sú bežnou súčasťou výbavy sedanov najvyššej triedy a Jumper ich ponúka ako jediný vo svojej kategórii. Za príplatok je možné vozidlo dovybaviť senzorom cúvania, ktorý signalizuje vodičovi približujúcu sa prekážku pomocou štyroch snímačov umiestnených v zadnom nárazníku, snímačom predbiehania s vizuálnou a akustickou signalizáciou upozorňujúcou vodiča na predbiehajúce vozidlá. (Predbiehajúce auto je zachytené kamerou integrovanou vo vonkajšom spätnom zrkadle na strane vodiča. Vodič je naň upozornený blikajúcim svetelným signálom. Ak sa napriek tomu rozhodne prejsť do ľavého jazdného pruhu a zapne smerové svetlá, okrem svetelného upozornenia zaznie aj zvukový signál.)
Základné vybavenie možno ďalej obohatiť ďalšími prvkami, ako napríklad jednoduchou klimatizáciou kabíny alebo dvojitou klimatizáciou kabíny a nákladného priestoru, s možnosťou adekvátneho nastavenia teploty podľa potrieb užívania a želania pasažierov; chladiacim boxom medzi prednými sedadlami; zvukovo a tepelne izolovanou stenou medzi kabínou a nákladným priestorom; dvomi typmi audiosystémov s prehrávačom kaziet alebo CD; predprípravou na telefón s anténou na príjem rádiového signálu a GSM a mnohými ďalšími prvkami výbavy.

Konštrukcia nového Jumpera sa podrobila viacerým zásahom, cieľom ktorých bolo obmedziť vibrácie vo vnútri kabíny odstránením hluku priamo pri zdroji. Výsledkom akustických štúdií bolo spevnenie silentblokov a nosných častí zavesenia motora, zmena priečok prechádzajúcich pod prednými sedadlami a podlahou, ako aj zvukové odizolovanie čelnej steny oddeľujúcej motor od kabíny. K zlepšeniu došlo aj v priestore vnútorných blatníkov, čím sa podarilo obmedziť hluk spôsobený odrazmi od kolies.
Nový spôsob zavesenia pohonného ústrojenstva znížil prenos vibrácií motora cez jeho uchytenie. Tichý chod motora zabezpečuje okrem iného aj hydraulicky ovládaná spojka, ktorá dokáže pohltiť vibrácie prevodovky, vyžaduje si menší tlak na pedál a má dlhšiu životnosť.
Hluk v kabíne vodiča je tlmený aj vnútorným obložením dverí, ktoré dáva prednosť čalúneniu pred plechom.

  

[ Späť na automobily nákladné | Zoznam sekcií ]