Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Toyota Corolla T Sport  Vytlačiť stránku

Toyota Corolla je model, ktorý symbolizuje silu značky Toyota. Od je uvedenia na trh v roku 1966 bolo v predaji už 8 generácií tohto modelu. Corolla sa vyrába v 15 krajinách na 5 kontinentoch a predáva sa v 140 krajinách sveta. Počas 35 rokov sa predalo 29 000 000 týchto vozidiel, čo robí Toyotu Corollu najpredávanejším automobilom na svete. Nová Corolla T Sport je špičkový športový model s novým rozmerom ovládateľnosti a pohodlia s vysokou úrovňou sériovej výbavy.

Toyota Corolla T Sport Corolla T Sport je poháňaná najmodernejšou pohonnou jednotkou, motorom 1,8 VVTL-i s výkonom 192 koní. Je to motor, ktorý sa doteraz montoval do modelu Celica T Sport v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Tento motor poskytuje entuziastickým vodičom dostatočný výkon na to, aby preskúmali možnosti podvozku a odpruženia novej Corolly.

Corolla T Sport sa po modeloch Yaris a Celica stáva tretím modelom v produktovej škále Toyoty, ktorá nesie označenie T Sport, čím Toyota posilňuje budovanie silnej podznačky, založenej na produktoch s konzistentým dizajnom, prinášajúcich vzrušenie a radosť zo športovej jazdy.

So svojím motorom 1,8 l VVTL-i (inteligentné variabilné časovanie a zdvih ventilov) poskytujúcim výkon 192 koní (141 kW) pri 7800 ot./min. a v spojení so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou dosahuje maximálnu rýchlosť 225 km/h a z nuly na 100 km/h zrýchľuje za 8,4 sekundy. Corolla T Sport bude poskytovať takú radosť z jazdy, akú Corolla doteraz nikdy neposkytovala. Napriek tomu, že tento model bude mať vynikajúce športové vlastnosti, vodič nestratí nič zo svojho pohodlia, a to najmä vďaka veľmi vyváženému podvozku a interiéru s vysokou kvalitou.

„Až doteraz slovo športové znamenalo tvrdé odpruženie a slovo pohodlné bolo synonymom pre mäkké odpruženie,“ vysvetľuje pán de Boes. „Nám sa podarilo vytvoriť nový rozmer ovládateľnosti vozidla a pohodlia, čo posádke vozidla poskytne dokonalý zážitok z jazdy v každej situácii. Corolla T Sport sa správa mimoriadne stabilne na diaľnici, je výborne ovládateľná pri rýchlej jazde po kľukatých cestách a veľmi pohodlná pri jazde po nekvalitných mestských komunikáciách.“ Popri výkonnom motore dostala Corolla T Sport aj zdokonalené pruženie, výkonnejšie brzdy, červené optitrónové „budíky“ a hlboké športové sedadlá s logom T Sport.

Corolla T Sport je obutá na 16-palcových hliníkových diskoch s nízko profilovými pneumatikami. Je štandardne vybavená systémom kontroly stability (VSC), systémom kontroly trakcie (TRC) a brzdovým asistentom (BA), ktoré umožňujú držať kontrolu nad vozidlom aj v medzných situáciách. S Corollou T Sport sa teda vodič môže cítiť bezpečne a uvoľnene.

Motor 1,8 VVTL-i je nielen mimoriadne výkonnou pohonnou jednotkou, ale aj ukážkou dnešných technologických možností. Systém VVTL-i je najpokrokovejší systém riadenia motora, aký dnes existuje, kontinuálne meniaci časovanie sacích ventilov motora a ich zdvih. Variabilný zdvih ventilov zabezpečuje väčší prístup vzduchu do valcov od 6 000 ot./min, čo sa prejaví výrazným nárastom výkonu a krútiaceho momentu pri takých otáčkach, pri akých sú konvenčné motory so svojimi otáčkami už na maxime.

Toyota Corolla T Sport VVTL-i je dnes najdokonalejším systémom manažmentu motora a teraz je prístupný v novej Corolle. Jeho mnohostrannosť umožňuje na jednej strane využívať obrovský výkon motora, na strane druhej mu nerobí problém živo reagovať už od nízky otáčok pri veľmi nízkej spotrebe paliva. Nato, aby mohol byť tento motor skonštruovaný, museli byť vyvinuté niektoré špeciálne materiály, ako napr. MMC (Metal Matrix Composite), vďaka ktorým motor odoláva extrémnemu zaťaženiu, ktorému je vystavovaný.

Extrémna sila motora sa pri akcelerácii prejavuje silným tlačením vodiča do operadla sedadla. Corolla T Sport je najvýkonnejšia Corolla, aká bola kedy sériovo vyrobená, a motor 1,8 VVTL-i je v tejto chvíli motor s tretím najvyšším litrovým výkonom na svete spomedzi všetkých nepreplňovaných pohonných jednotiek.

Na druhej strane to nie je iba vysokootáčkový motor. Vďaka systému VVTL-i je výkonová krivka pomerne plochá, čo spolu so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou poskytuje vysoko krútiaci moment v širokom rozmedzí otáčok.

Okrem všetkých týchto výborných vlastností má tento motor ešte jednu nezanedbateľnú výhodu. Na rozdiel od mnohých vysokovýkonných pohonných jednotiek vyžadujúcich 98-oktánový benzín, jazdí motor 1,8 VVTL-i iba na 95-oktánový benzín, čo je z hľadiska nákladov na prevádzku významná úspora.

Motor 1,8 VVTL-i dokáže poskytnúť vysoký výkon, keď je to potrebné, ale aj nízku spotrebu v bežnej premávke. Je to tak vďaka modernému manažmentu motora, ktorý sa prispôsobuje akejkoľvek požiadavke vodiča. Táto skutočnosť je tiež veľkým plusom Corolly, najmä ak ju porovnávame s automobilmi, ktoré na dosiahnutie podobného výkonu musia využívať motory s turbodúchadlom.

j.čík

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]