Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

Sociálne siete
 

magazín
pneumatiky: Dunlop SP Sport 01  Vytlačiť stránku

Nová letná pneumatika Dunlop zahŕňajúca v sebe technológiu DSST, predstavuje maximálnu bezpečnosť a komfort v prípade defektu.

Použitím trojoblastného behúňa, vývojový tím úspešne optimalizoval tri kvalitatívne zložky pneumatiky typické pre značku Dunlop: športovosť, bezpečnosť, tichý chod. Vďaka tomu bude pneumatika SP Sport 01 reprezentantom, ktorá v sebe zahŕňa 3S - Sport, Security, Silence – športovosť, bezpečnosť, tichý chod. Z dlhodobého hľadiska bude táto pneumatika predstavovať náhradu za Dunlop SP Sport 200 a SP Sport 2000. Sú to práve tieto skutočnosti ktoré robia pneumatiku Dunlop SP Sport 01 komfortnejšie orientovanou a zároveň vyváženou alternatívou voči čisto športovo, vysoko výkonne orientovanej SP Sport 9000 so svojím smerovým dezénom.

Asymetrickosť: nekompromisný vývojový krok
Pri vývoji novej Dunlop SP Sport 01, si Dunlop team zobral za svoj model motoristov preferujúcich komfortnejšie orientovaný štýl jazdy avšak za predpokladu nezníženia športovosti a bezpečnosti. Spoločným menovateľom vzoru, ktorý sa snaží o maximálnu možnú rovnováhu medzi uvedenými troma parametrami je asymetria. Je to najlepší spôsob definovania rôznych oblastí behúňa každá s vlastnými úlohami na dosiahnutie zhody medzi trojkou Sport, Safety and Silence. Asymetrický behúň minimalizuje cieľový rozpor. Pneumatika uľahčila použitie nových prístupov v riešení problému protibežného charakteru – vysokej bezpečnosti vo vzťahu k aquaplaningu a najmenšej možnej úrovni hlučnosti. Pneumatika Dunlop SP Sport 01 bola vyvíjaná od úplného začiatku spoločne vedúcimi výrobcami automobilov a teda spĺňa požiadavky prelomového automobilového designu. Jej vývoj bol taktiež obohatený najnovšími poznatkami získanými v súvislosti s prezenciou Dunlopu v oblasti závodného športu (Deutsche Tourenwagen Masters DTM, Le Mans).

Oblasť 1: „Hydro-pádlo“ ako prostriedok na boj s aquaplaningom
Najširšia oblasť z trojoblastného behúňa pneumatiky Dunlop SP Sport 01 pozostáva z dvoch radov blokov behúňa smerom k centru vozidla so svojim charakteristicky zahnutým základným anti-aquaplaningovým vzorom. Útočnou črtou tohoto vzoru je vlnovo tvarovaný odvodový kanál, ktorý oddeľuje behúň na odvod vody od susediaceho dvojstranového centrálneho rebra. Jeho tvar odstraňuje nežiadúcu úroveň hluku zatiaľ čo predstavuje základ pre želaný turbínový efekt. Ďalšou novou črtou je kombinácia vnútorných častí behúňa v tvare kosáka a vonkajšej časti behúňa na odstreďovanie vody. Toto inovatívne Hydro-pádlo na vnútornej strane behúňa pneumatiky Dunlop SP Sport 01 nás uisťuje v tom, že všetka voda smerujúca na pneumatiku je odstredená turbínovým spôsobom a nerotačne. To zabezpečuje extrémnu úroveň bezpečnosti vo vzťahu k aquaplaningu vo všetkých rozsahoch rýchlosti.

Oblasť 2: pozdĺžny koľajový systém pre športovosť
Na novo designovaný pozdĺžny koľajový systém so svojimi širokými centrálnymi odvodovými kanálikmi, ktoré sú charakteristické pre centrálnu časť behúňa pneumatiky Dunlop SP Sport 01 sleduje vynikajúci prenos laterálnych síl. Vďaka tomu, pneumatika SP Sport 01 nielenže optimálne drží priamu stopu, ale presvedčuje v podobe vysoko precíznej manévrovateľnosti v zákrutách a vynikajúcej stabilite pri brzdení o svojej optimálnosti. Odvodové kanály po celom obvode spolu so špeciálnymi rezmi prispievajúcimi ku komfortu zabezpečujú efektívne znižovanie hlučnosti. Výsledkom je pneumatika s vynikajúcou jazdnou stabilitou a vysokou úrovňou odvaľovacieho komfortu, ktorý je garanciou nerušenej a komfortnej jazdy vo všetkých rýchlostných rozsahoch.

Oblasť 3: Asymetrická variácia prenosu na potlačenie hlučnosti
Ďalšou kľúčovou požiadavkou v špecifikáciách Dunlop SP Sport 01 bola efektívna redukcia hlučnosti produkovaná pneumatikou – tak ako subjektívne vnímanej hlučnosti, tak objektívnej hlučnosti v podobe hluku odvaľujúcej sa pneumatiky prechádzajúcej v blízkosti človeka nachádzajúceho sa v exteriéri. Popri uzavretej štruktúre ramien na vonkajšom boku behúňa, Dunlop SP Sport 01 predstavuje nanovo designované usporiadania blokov ramien kombinujúce nepravidelné dĺžky blokov. Toto sa zakladá na výpočtovej metóde známej ako asymetrická variácia prenosu, ktorá zabezpečuje úplnú elimináciu rušivej vysokofrekvenčnej hlučnosti. Kombinácia asymetrickej variácie prenosu a „hydro-pádla“ ďalej zabezpečuje najlepší možný kompromis medzi dvoma vlastnosťami pneumatiky, ktoré sú vzájomne v podstatnom rozpore: maximálnym odvodom vody a minimálnym produkovaním hlučnosti.

Sub-štruktúra: prelomový design Dunlopu
Designové črty novej Dunlop SP Sport 01 ju robia prelomovou. Jej behúň zo 100% Siliky s novo designovanou polymérovou štruktúrou redukuje valivý odpor zatiaľ čo zároveň vylepšuje záber. Použitie vysoko konzistentnej a homogénnej Silikovej zmesi bolo možné vďaka výrobnej metóde, ktorá bola po prvýkrát použitá vo výrobniach Dunlopu v Hanau. Kombinácia výborného vedenia za sucha aj mokra a špičkových jazdných vlastností robí pneumatiku vysoko nákladovo efektívnu.
Náročný design Dunlop SP Sport nám umožňuje venovať sa aj detailom. Podobne ako v Dunlop SP Sport 9000, je v dezéne z gumárenskej zmesi obsahujúcej kysličník kremičitý (Silica) nachádzajúcej sa v behúni integrovaný tzv. „BasePen“. Základná vrstva BasePanu vytvárajúca prstenec konvenčnej gumárenskej zmesi obsahujúcej uhlík, široká niekoľko milimetrov prechádzajúca stredom dezénu z gumárenskej zmesi s kremíkovými zlúčeninami (Silica), je prepojená so základnou vrstvou dvojvrstvového behúňa, ktorá neobsahuje Siliku. Fungujúc ako elektrický vodič, zabezpečuje spoľahlivý odvod statickej elektrickej energie a tým chráni tak cestujúcich ako aj elektroniku vozidla pred elektromagnetickými vplyvmi.

Exkluzívne u Dunlopu: JLB koncept v kombinácii s troj-radiálnou kontúrou
Dunlop SP Sport 01 sub-štruktúra, ktorá zakomponúva JLB koncept, je ďalším faktorom, ktorý robí túto pneumatiku vysokovýkonnou. SP Sport 01 v sebe zahŕňa pre Dunlop typické JLB. JLB znamená Jointless (súvislý, bez spoja) Nylon (nylonový) Band (pás) predstavujúci 1 cm široký nylonový pás nakrúcaný dookola, tvoriaci vrstvu medzi behúňom a radiálnym oceľovým nárazníkom. JLB vykoná rôzne úlohy. Minimalizuje expanziu (zväčšovanie) pneumatiky vo vysokých rýchlostiach čím zabezpečuje želanú stabilitu v rýchlosti. Zároveň optimalizuje distribúciu tlaku zeme na povrchovú oblasť pneumatiky čím zabezpečuje najlepší možný kontakt s povrchom vozovky.
Spomínaná troj-radiálna kontúra behúňa zabezpečuje optimálnu distribúciu tlaku. Kombinácia týchto vlastností vylepšuje priľnavosť a s tým súvisiacu ovládateľnosť.

PSP beta teória zabezpečuje dlhotrvajúcu stabilitu životnosti
Pokiaľ hovoríme o zachovaní najväčšej možnej stability počas dlhého času a o skutočnosti, že rozsah výkonu pneumatiky sa počas svojej životnosti podstatne nemení sú to zaiste vlastnosti, ktoré predstavujú len ďalšie pozitívum. Tieto vlastnosti, ktoré uzatvárajú dokonalé dielo, vznikli na základe tzv. PSP beta teórie. Použitím tohto vedeckého simulačného konceptu, celkový design Dunlop SP Sport 01 bol dosiahnutý optimalizáciou metódy konečných prvkov. Výsledkom je pneumatika stabilne si udržujúca svoje výkonnostné charakteristiky až po dosiahnutie hranice svojej opotrebovanosti.

Dunlop SP Sport 01 DSST pre výnimočnú bezpečnosť v prípade defektu
Dunlop bude dodávať novú pneumatiku Dunlop SP Sport 01 aj vo verzii DSST. S technológiou „run-flat“ od firmy Dunlop garantuje táto masovo vyrábaná pneumatika najvyššiu možnú úroveň bezpečnosti v prípade defektu. Pneumatika vo verzii DSST môže stále vykonávať svoju funkciu aj v prípade totálnej straty tlaku. Špeciálne navrhnuté zosilnené bočnice sa skladajú so špeciálnej gumy schopnej udržať váhu vozidla v prípade nízkeho alebo žiadneho tlaku a držia pneumatiku na disku. Tým predchádzajú nahromadeniu deštruktívneho tepla, ktoré by za normálnych okolností bežnú pneumatiku pomliaždilo. Samopodporná pneumatika Dunlop poskytuje ochranu pred vznikom možných nehôd spôsobených stratou tlaku pneumatiky a tiež znižuje riziko spojené s výmenou prederavenej pneumatiky na nebezpečných úsekoch ciest. Dunlop SP Sport 01 poskytuje vodičom dodatočnú výhodu v podobe ľahkého nahodenia na klasické disky bez nevyhnutnosti použitia špeciálnych nástrojov. Ďalej robí náhradnú pneumatiku vo výbave automobilov nadbytočnou.

DSST a systém WARNAIR
Dunlop SP Sport 01 DSST má takú vysokú úroveň bezpečnosti, že strata tlaku sa udeje bez povšimnutia vodiča. Preto je potrebné použiť systém varovania poklesu tlaku v pneumatike WARNAIR. WARNAIR je výhodnejší v porovnaní so senzorom podporovanými systémami varovania zníženia tlaku v pneumatike. Pracuje spoľahlivo na báze existujúceho ABS systému, je jednoduchý, intuitívny a nepotrebuje žiadne batérie ani senzory, ktoré sa môžu poškodiť pri „obúvaní“ pneumatiky na disk.

Dunlop SP Sport 01: produktová škála
Nová pneumatika Dunlop SP Sport 01 bude k dispozícii od 185 do 225 rozmerovej škály na 14- až 16-palcové kolesá s rýchlostným koeficientom H (max. 210 km/h) až Y (max. 300 km/h). Takže bude pokrývať vozidlá od VW Polo, Audi A3 alebo Opel Astra na jednom konci a Mercedes-Benz S Class, BMW 7, Audi A8 a VW Phaeton na druhom.

  

[ Späť na pneumatiky | Zoznam sekcií ]